Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Isompi bensapumppu -01 S3:seen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Isompi bensapumppu -01 S3:seen

    Tarkoituksena olisi siirtyä E85:seen ja samalla koittaa saada ainakin lähes tuplaten tehoa tuosta ässästä.

    Toivoisin pääseväni kohtuu helpolla tankkin sisäisellä asennuksella, eli saisko näitä sopimaan kohtuu työllä vakiopaikalle?
    Speedin myymää 390l/h pumppua: http://speed-autoteile.fi/index.php?...roduct_id=4457
    tai
    walbron uutta 400l/h pumppua: http://shop.mamasan.fi/product/show/...u-asennussarja

    Tuo speedin pumppu jo löytyykin, mutta auto tällä hetkellä arkikäytössä (ainoana autona), joten sitä ei ihan noin vaan pääse sovittelemaan.

    #2
    Todistetusti ainakaan 400hv kohdalla vielä bensalla ei vakiopumppu ole moksiskaan. Se ei siis ole ihan mopo. Koittaisin ensimmäisenä laittaa 044-pumpun bensalinjan väliin niin että tehdaspumppu syöttää sitä. Todennäköisesti riittää 400+ viinalla.
    Suomessa tuo asennustapa ei ole oikein yleistynyt tai edes varmaan harrastajilla tiedossa, mutta on siis ihan toimiva ja suositeltava tapa.

    Comment


    • #3
      Autoon on edellinen omistaja vaihtanut jo jonkun jälkiasennuspumpun tankkiin, kun alkuperäinen oli alkanut ääntämään. Siitä siis ei ole itsellä tietoa, että mikä siellä nyt sykkii, joten en halua lähteä arvaamaan ja kokeilemaan sillä.
      Yksi 044 myös löytyy hyllystä, mutta jotenkin yhden pumpun systeemi kiinnostaisi monella tavalla, kun kerran sellaisella omissa tehotavoitteissa (400-450hv) pärjäisi.

      Comment


      • #4
        sinne ei ihan mitä vaan pumppua voi laitata helposti kun se alkuperäinen pumppu imee molemmilta puolilta tankkia bensaa..

        Comment


        • #5
          Itsellä vähän samansuuntaiset suunnitelmat ja tuo pumppuasia kans mietityttää. Autona tosin 1.8t Leon 4wd, mutta taitaa olla aikalailla samanlaiset syteemit S3:n kanssa? Tarkoituksena siis käyttää Re85 ja joskus myös 98 bensaa. Vakiopumppuhan riittää bensalla ajettaessa jonnekin 350-400hp paikkeille, mutta sitten kun siirrytään etanoliin, niin miten tuo vakiopumppu yleensä kestää etanolia pidemmän päälle? Omalla pumpulla kilometrejä takana jo vajaa 200tkm, joten mielenrauhan vuoksi mielellään vaihtaisi vanhan pumpunkin muiden muutosten yhteydessä.

          Walbron "normaalipumppuja" ei ole virallisesti hyväksytty etanolille (paitsi 400lph RE85 -pumppu) ja käyttöikä voi tippua etanolia käytettäessä. Noitakaan ei viitsisi ihan joka vuosi vaihdella.

          Joten vaihtoehtoina olisi siis:

          a)Uusi vakiopumppu +lisäksi walbro tms linjaan. Tuotto riittäisi, mutta miten lie kestävyys pidemmän päälle etanolilla?

          b.Walbro 400Lph RE85 (tai joku muu vastaava) pumppu tankkiin. Tuotto varmaan riittäisi myös etanolilla, mutta monesti saa lukea, että tyhjähköllä tankilla ajettaessa on vaarana että haukkaa ilmaa esim.kaarteissa? En vaan täysin ole ymmärtänyt, miksi walbrot yms tekee tätä, mutta vakiopumppu ei?? Onko toisessa tankissa erillinen siirtopumppu, joka siirtää ainetta tuohon "käyttötankkiin" vai miten tuo toimii?

          Paras tilannehan olisi, jos selviäisi yhdellä tankkiin laitettavalla RE85:lle sopivalla pumpulla. Onko tätä mahdollista/järkevää toteuttaa turvallisesti? Monesti kun tulee ajettua tankki alle puolillaan.

          Comment


          • #6
            4kk sitten kysyin walbrolaisten pumpuista sanottiin näin:

            "Sekä walbron 255lph "perusmallit" että myös uudet 400litran
            suurtehomallit kestävät molemmat etanolia mainiosti. Tehdas on tämän meille
            vahvistanut kun kysyttiin asiaa, pumpuissa ei käytetä materiaaleja jotka
            kärsisivät etanolin käytöstä."

            Comment


            • #7
              Hmm. Millähän sitten selittyy tuon walbron 400lph intank pumppujen (norm vs RE85) 80e hintaero? Näyttävät samoilta, mutta kuvassa RE85 pumpussa ylimääräinen liitin?

              Comment


                #8
                Heitetääns tähän väliin kysymys, minkä kokoiset nuo bensalinjat on? Tarkoitus laittaa 044 konehuoneeseen nii sais haettua oikeat nipat valmiiks.

                Comment


                • #9
                  Olisko tuossa oikeanlaiset nipat?

                  http://www.ebay.co.uk/itm/1-8T-Line-...-/120957476836

                  Jostain luin, että Walbron "perus" pumpuissa ilmeisesti käytetty kuparia terminaaleissa, joka ajan kanssa rupeaa aiheuttamaan korroosiota. Se siis ainakin erona perus ja RE85 pumpun välillä.

                  Kellään mitään kokemuksia tuosta walbro 400lph intank pumpusta tt225/s3/leon4 yms. alustalla?!?

                  Comment

                  Working...
                  X