Paljon enemmän,aikasta lähelle 10
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI:stä 20vt bensa
Collapse
X
-
Minkälainen jumppaaminen tulee mäntien kanssa jos käyttäiskin 159mm kankea? Kai tuollekin kangelle joku valmis mäntä setti on olemassa?
Comment
-
Rostenilta veivit ja männät 22mm tapilla, puristukset 10 tai yli. Sen jälkeen ei tarvii jännittää kestävyyden kanssa ja viinaa kun polttaa niin nakutuskaan ei ole ongelma. Tulee todella mukavasti vääntävä kone, vetää ilman ahtojakin ihan eri tavalla kuin vakio bensalla.
Comment
-
Jos 10v isolohkoa halajaa, niin helpompaa ja halvempaa on hommata valmis motti esim Ruotsista. Transuissahan näitä 2.5B koneita löytyy ja puristussuhdevaihoehtojakin löytyy valmiiksi vuosimallin mukaan joko 8:5:1 tai 10:1. Toki öljypohja+pumppu pitää vaihtaa sekä virrajakajan kanssa pitää vähän soveltaa tai laittaa vaikka suorasytty. Alakerta on veivejä myöten sama kuin TDI:ssä.
Comment
-
Jos kessu viittaa meidän projektiin niin ylikokoon porattu 2.4D lohko hajosi. Juurisyyt vauriolle taitaa olla sekä valuvirheessä pyttyjen välisessä kannaksessa että ylikuumaksi päässeessä moottorissa.
TDI-lohkoon tulee uusi pata, kun vaan muilta projekteilta joskus ehtii. 10-puristeisena tehdasmännillä ja viinat tankissa.
Virinokka T4-kanteen syntyi ihan perinteisestä audin vitoskoneen hytikkakepistä kylmäkoskella ja paikallisella sorvariavulla. Samalla tuli säädettävä custom-nokkapyöräkin, joten itse nokkaan rakenneltavaksi jäi vain jakajan pyöritin häntäosaan. Kuviakin voisi jostain arkistoista löytyä.
T4:n oma nokka on kehityskelvoton onnettoman nokkien välisen kulman johdosta.
Meillä on myös suorasytty (AAN-motronic), mutta hall-tieto tarvitaan kuitenkin jakajan rungosta.
Korkeat lohkot on 12mm pulteilla, joten aina pitää kairata kannen reikiä, jos ollaan audin bensakantta sovittamassa.
Comment
Comment