Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI:stä 20vt bensa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.5 TDI:stä 20vt bensa

    Eli ois 2.5Tdi:n lohko tuossa nurkkapielissä oottamassa. Ajattelin, että tekis siitä 20vt konversion. Kanget ja männät pitää tietysti hommata, mutta mitä muutoksia tuo lohko vaatii tuolle 20vt kannelle? Antorointi? Materiaalia lohkoon, että kansi sopii päälle?

    #2
    Tuossa ensi alkuun tarinaa S2 foorumilta: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=6797

    Itselläniki alkaa vastaava stroukki operaatio, kunhan tuo autotalli tuohon pihalle ensin valmistuu...

    Comment


      #3
      Jos teette niin ehdottomasti juttua foorumille!
      kiinnostaa kyllä!

      Comment


      • #4
        lohkon takakulmasta öljynpaluu tukkoon vaikka, pultilla. etureunasta pitää hitsata kannesta vesireikää pienemmäksi ja tehdä siitä pyöreä. Dieselin 12mm kansipulteille ja öljynpainereikää varten pitää kanteen porata isommat reiät. Dieselin kansipelti ja rokkenroll..
        Ite lohkoon ei tarvi mitään ihmeellistä tehdä.

        Comment


          #5
          Onko molemmat lohkot tuota ns. järeää sarjaa. Painoeroa kukaan mittaillut?

          Comment


          • #6
            silmämääräisesti aikalailla samaa kuraa. dieseli painavampi, vähänvähemmän yllättäen..

            Comment


              #7
              Tuohan ois melkein sitten kotikonstein tehtävissä. Kiirettä tämän kanssa ei oo, mutta voishan tuohon pikkuhiljaa alkaa katteleen osia. Tuohan ois siitä kiva kun sitä ei tarvii laulattaa niin korkeeltakaan, kuin 2.2:ta samoihin tehoihin.

              Comment


              • #8
                Paljon tossa 2.5 tdi:ssä on puristukset ja sylinterin halkaisija? Mitä vois olettaa 10vt kannella ja n. 8.6 rutuilla jäävän litroja. Meneekö 10vt kanget/kampura heittämällä?

                Comment


                  #9
                  81 porauksella tuo on. Minun käsittääkseni veivin mitat on samat kuin bensaturboissa. Jos näin on, en näe syytä ruveta vaihtamaan kampuraa, jos sellainen sattuu lohkon mukana kulkemaan.

                  Comment


                  • #10
                    Kiisselin kansi ilmeisesti tasainen ja pensan poteroilla. Jos poraus sama ja kanget, mistä toi 2.2 ja 2.5 erotus tulee. Männistä vai siitä kannesta? Kiisselin puristukset ilmeisesti 20 hujakoilla.

                    Comment


                      #11
                      Nyt taitaa olla perusasiat pikkusen hakusessa.

                      Comment


                      • #12
                        Dieselin lohko on korkeempi->kanget pidemmät ja kampurassa pidempi "isku". Esim. rostenilta löytyy dieselin lohkoon sopivia pidempiä kankia(ero n.15mm). Jos tekee siitä bensakoneen, pidät vakiokampuran(ylläri, ei muuten oikein iskun pituus kasva..), vaihdat esim. ne rostenin pidemmät kanget ja otat mieleisesi 20vt kannen. Männät bensavehkeen mukaan myös.
                        Muutamia pikkujuttuja lisäksi, joista ei mitään hajua. Nuo em. asiatkin hataran muistin mukaan vain.. Kampura kuitenkin määrää iskunpituuden ja sen kasvaessa pitää veivien pidentyä ettei kulma veivin ja sylinterin välillä kasva alakuolokohdassa liian jyrkäksi.

                        Comment


                        • #13
                          Mistäs näitä kaikkia voi tietää ja jos tietäis, ni tuskin kyselesin ja notkuisin täällä. 10vt kansi tulee olemaan, kun sille imusarja jo tehtynä ja pakosarjakin suunnitteilla. kaiken muun pystyy vielä muuttamaan. Ps. Kellään ehjää 2.5 tdi alakertaa hiplattavaksi?

                          Comment


                            #14
                            Kannattaa lukea tämä artikkeli niin pääset vähän paremmin kärryille että miten koneen tilavuus lasketaan.

                            http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_displacement

                            Comment


                              #15
                              R5 TDI lohko on 16mm korkeampi kuin 2.2 bensalohko. Iskua TDI kampurassa 95,5mm vs bensan 86,4mm (alasilmä sama kuin 20vt vitosella) Veivit on ihan omansa, alasilmä toki täsmää. Jos sytytystulpallista tekee TDI lohkolla ja kampuralla saa ainakin veivit vaihdella, Rosten myy vakiomännillekkin sopivaa veivisatsia.

                              Jakopää teettää sitten omat haasteensa, ja parempi ajoitella nokat mittakellolla.

                              Comment


                                #16
                                Erehdyin itsekin innostumaan tästä. Pikkuhiljaa kun saa osia keräiltyä, niin katsotaan tuleeko yhtään mitään :) Tällä hetkellä tallin nurkkaan ilmestynyt vasta lohko.

                                Comment


                                  #17
                                  Jos mietitään typ44-ympäristöä, kumpi kannattaa ottaa tdi-lohkon kaveriksi aihioksi: 3B vai AAN? Siis siltä lähtökohdalta, että aluksi on tyhjä konehuone ja ohjauksen suhteen pitäytyisi Motronicissa? AAN:stä saisi sytkähilppeet jne., mutta kuinka paljon vaatii 3B:n osia, että sen saa typ44:ään sovitettu yhtään järkevästi? 3B istuu kivasti, mutta sitten siihen tarvitsisi puolestaan AAN:stä reilulla kädellä osia, että pääsee eroon jakajasta nätisti.

                                  Pelkkien irrallisten palikoiden haaliminen ei oikein ole järkevää, vaan käytännössä siis hankin jonkin sisäelinluovuttajan perattavaksi. Molemmat ja niistä tarvittava olisi toki helpointa, mutta ei järkeä laittaa rahaa turhaan kahteen perrattavaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    3B istahtaa suoraan, vähemmän tarvitset ylimääräisiä osia 3B suorasytkäkonversioon kuin AAN:n sovittamiseen lötkön keulaan.

                                    Suorasytkän kun saat tehtyä johtomuutoksilla ja AAN ECUlla.

                                    Comment


                                      #19
                                      Enpä tiedä, onko noissa aihioissa juuri eroa noin järjen kannalta. Apulaitteista riippunee, kumpaa kannattaa käyttää. Esim. 3B-konstruktioon taitaa upota 10V:n apulaitteisto aika kivutta, kun taas AAN-imusarjan kanssa ei käsittääkseni hydepumpun sijoitus onnistu lötkön orkkispaikalle. TDI:n lohko taas on alunpitäen saman tyyppisellä apulaitehihnalla ja dampperilla varustettu, kuin AAN. Täten myös keulimistuki on erilainen, joten 3B olisi helpompi.

                                      AAN imusarja on jotenkin fiksumman oloinen, kuin 3B:n, jossa letkutus kuulerilta kaasuläpälle kulkee pakosarjan päällä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Korkea lohko vaatii 3B-tyyppisen öljypumpun (remmin rulla pumpussa kiinni), muuten ei löydy sopivaa nokkaremmiä.

                                        Comment


                                          #21
                                          No hyvä. Imusarja menee uusiksi joka tapauksessa. 3B luovuttaja tuli jo löydettyäkin, jos raaskii vain purkaa :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Eikös tdi:n omaa öljypumppua voi käyttää?

                                            Comment


                                              #23
                                              En rohkenisi kokeilla, mitä tapahtuu kun sillä kiekaisee 8000rpm.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kiertokanki asiaa tähän katellu. Mistä noita nyt saa, ku Rosteninkin sivut ollu jonkun aikaa mykkänä?

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tässä muutamia:
                                                  FCP-engineering
                                                  Integrated Engineering
                                                  CP-Service
                                                  PPF
                                                  Minkälaista mäntää tarkoitus käyttää? Jos orkkis 20vt tyylistä niin sit 155mm kanki, muuten pitempi.
                                                  Viimeksi muokannut eske; 14.7.2013, 11:04.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Muista oikea pituus,Riipuen männän puristus korkeudesta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Orkkis ABY tai AAN männät tarkoitus laittaa. Osaluovuttajana tohon on AAN motti jo hankittuna ja hyvät ABY männät löytyy jo entuudestaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Joo no sithän ne on noi 155milliset.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Niinhän tuo näyttäis. Mitähän tuohon tulee ruttuja tuolla orkkis mäntä systeemillä?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eikös siihen tule se mitä orkkis 20vt:ssä kun höylää dekin samalle tasolle. Siis kun tekee samalla paljevälillä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X