Eli ois 2.5Tdi:n lohko tuossa nurkkapielissä oottamassa. Ajattelin, että tekis siitä 20vt konversion. Kanget ja männät pitää tietysti hommata, mutta mitä muutoksia tuo lohko vaatii tuolle 20vt kannelle? Antorointi? Materiaalia lohkoon, että kansi sopii päälle?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI:stä 20vt bensa
Collapse
X
-
Tuossa ensi alkuun tarinaa S2 foorumilta: http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=6797
Itselläniki alkaa vastaava stroukki operaatio, kunhan tuo autotalli tuohon pihalle ensin valmistuu...
-
lohkon takakulmasta öljynpaluu tukkoon vaikka, pultilla. etureunasta pitää hitsata kannesta vesireikää pienemmäksi ja tehdä siitä pyöreä. Dieselin 12mm kansipulteille ja öljynpainereikää varten pitää kanteen porata isommat reiät. Dieselin kansipelti ja rokkenroll..
Ite lohkoon ei tarvi mitään ihmeellistä tehdä.
Comment
-
Dieselin lohko on korkeempi->kanget pidemmät ja kampurassa pidempi "isku". Esim. rostenilta löytyy dieselin lohkoon sopivia pidempiä kankia(ero n.15mm). Jos tekee siitä bensakoneen, pidät vakiokampuran(ylläri, ei muuten oikein iskun pituus kasva..), vaihdat esim. ne rostenin pidemmät kanget ja otat mieleisesi 20vt kannen. Männät bensavehkeen mukaan myös.
Muutamia pikkujuttuja lisäksi, joista ei mitään hajua. Nuo em. asiatkin hataran muistin mukaan vain.. Kampura kuitenkin määrää iskunpituuden ja sen kasvaessa pitää veivien pidentyä ettei kulma veivin ja sylinterin välillä kasva alakuolokohdassa liian jyrkäksi.
Comment
-
Kannattaa lukea tämä artikkeli niin pääset vähän paremmin kärryille että miten koneen tilavuus lasketaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_displacement
Comment
-
R5 TDI lohko on 16mm korkeampi kuin 2.2 bensalohko. Iskua TDI kampurassa 95,5mm vs bensan 86,4mm (alasilmä sama kuin 20vt vitosella) Veivit on ihan omansa, alasilmä toki täsmää. Jos sytytystulpallista tekee TDI lohkolla ja kampuralla saa ainakin veivit vaihdella, Rosten myy vakiomännillekkin sopivaa veivisatsia.
Jakopää teettää sitten omat haasteensa, ja parempi ajoitella nokat mittakellolla.
Comment
-
Jos mietitään typ44-ympäristöä, kumpi kannattaa ottaa tdi-lohkon kaveriksi aihioksi: 3B vai AAN? Siis siltä lähtökohdalta, että aluksi on tyhjä konehuone ja ohjauksen suhteen pitäytyisi Motronicissa? AAN:stä saisi sytkähilppeet jne., mutta kuinka paljon vaatii 3B:n osia, että sen saa typ44:ään sovitettu yhtään järkevästi? 3B istuu kivasti, mutta sitten siihen tarvitsisi puolestaan AAN:stä reilulla kädellä osia, että pääsee eroon jakajasta nätisti.
Pelkkien irrallisten palikoiden haaliminen ei oikein ole järkevää, vaan käytännössä siis hankin jonkin sisäelinluovuttajan perattavaksi. Molemmat ja niistä tarvittava olisi toki helpointa, mutta ei järkeä laittaa rahaa turhaan kahteen perrattavaan.
Comment
-
Enpä tiedä, onko noissa aihioissa juuri eroa noin järjen kannalta. Apulaitteista riippunee, kumpaa kannattaa käyttää. Esim. 3B-konstruktioon taitaa upota 10V:n apulaitteisto aika kivutta, kun taas AAN-imusarjan kanssa ei käsittääkseni hydepumpun sijoitus onnistu lötkön orkkispaikalle. TDI:n lohko taas on alunpitäen saman tyyppisellä apulaitehihnalla ja dampperilla varustettu, kuin AAN. Täten myös keulimistuki on erilainen, joten 3B olisi helpompi.
AAN imusarja on jotenkin fiksumman oloinen, kuin 3B:n, jossa letkutus kuulerilta kaasuläpälle kulkee pakosarjan päällä.
Comment
-
-
Tässä muutamia:
FCP-engineering
Integrated Engineering
CP-Service
PPF
Minkälaista mäntää tarkoitus käyttää? Jos orkkis 20vt tyylistä niin sit 155mm kanki, muuten pitempi.Viimeksi muokannut eske; 14.7.2013, 11:04.
Comment
Comment