No eipä niissä nyt mitään silmiin pistävää tukevuutta ole havaittavissa. Samaa kuraa, mitä nuo v.a.g vakioveivit kaikki on...
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI:stä 20vt bensa
Collapse
X
-
Niin voihan se tietysti olla etteivät paljoa yli 100hv/kanki kestä. APR viritykset tuonne 90hv/kanki tehoihin tehdään käsittääkseni vakiokangilla.
Comment
-
110hv per veivi on noiden parilitraisten kankien kanssa vielä täysin turvallista, jos muuten on säädöt järjissään.
120 heppaan asti per veivi olen tehnyt useampia katuautoja, niistäkään en ole kuullut, että olisi pettänyt kankia. Molempia, sekä ea113, että ea888.
Mitä eroa noilla on sitten kestävyydessä verrattuna vaikka 1.8T kankiin, paha sanoa. Porkkis on kai jojottanut sellaisillakin likemmäs pitkän vitosen.
Mulla meni 10v sitten yhdet 1.8T AGU kanget poikki, silloin tehoja nippanappa 400hv, mutta ne meni ylikierrosten takia.
Comment
-
Noin 400hv:lla on ajettu AEB-vakiokangilla hyvä tovi aikanaan.
On niitä myös vääntynyt asiakkailla, kun on tehty noita 300+ -vehkeitä. Aiheeseen on poikkeuksetta liittynyt bensapumpun hajoaminen tmv poikkeustilanne. Sellaisissa vakiokanget eivät vaan kestä.
Nakutus tai muusta syystä järjetön sylinteripainehan se riskin paikka on.
Comment
-
Onko muilla tarvetta muki tilaukselle 159/22mm veiville, korkeeseen lohkoon? (Poraukselle: 81,5 tai 82mm)
Itellä menee hyvin pian tilaukseen ja jos joku 10-10.5:1 ruttu kiinnostaa, niin alennusta kuulemma sais jo, jos saadaan edes muutama kimppaan. (1.6mm tivarilla ja 45cc kannen tilavuudella laskettuna)
Wössnerin edustaja lupasi ainakin alennuksia, JE:stä en vielä tiedä. (ja vähintään helma pinnotteilla olevat männät oli tarkoitus, mahd. myös laki)
Comment
-
Mie nyt vähän pureskelin tätä juttua jota on tullut jokusen kerta luettua. Oikaskoon joku jos olen ajatellut väärin. Tarkoitus olisi elätellä ajatusta rakentaa 10 venttiilinen (kansia on tarjolla) moottori 2.5-litraisella alakerralla (lohkoja on tarjolla), käyttäen dieselin kiertokankea. 20-venaiset kannet ovat harvinaistuneet, joten niiden hinnat sitten ovat melkoisella vaihteluvälillä jos ylipäätään saatavilla. Ellei sitten joku aihetta lukeva halua AAN:stä luopua johtosarjoineen.
Onko eroa jos käyttää 2.4 litraista dieselin lohkoa jonka poraa 81,00 kokoon? Siinähän etkan mukaan on 79.5 putken halkaisija ja tätä löytyy AAB-moottorista. Vai onko 2.5 litraisen lohkossa seuraavaan käyttökelpoiseen ylikokoon porauksessa enempi itua?
Rostenilta ilmeisesti nämä veivit käyvät tähän.
Rostenilla tai muualtakaan en löytänyt kuitenkaan 10V palettiin sopivia mäntiä, niin se askarruttaa.
Lueskelin "erilaisen moottoriprojektin" läpi ja sehän myös 10V - joten mitenkäs siinä tuo mäntävalinta on osunut kohdalleen? Noille veiveille tarttisi 22mm tapilla olevan männän jolla sen reunan paljealueen saisi jonnekin alle milliin jonkin kansipahvin kanssa. Puristussuhde varmaankin voi olla jossain 10 korvilla. Onko mahdollinen yhdistelmä? Ja valmista kaupasta tilattavaa mäntää ei ole saatavissa, vai onko?
Miten MC/1B... mäntä sopisi suhteessa lohkon dekkitasoon, jonkin verranhan siitä voi ajaa pois että "quenchit" saa kohdalleen? Matalapuristeinen MC pidemmällä iskulla nostaa ruttusuhdetta, mutta mitoista ei ole suurempaa hajua, eikä dokumentointia ole juuri tullut vastaan.
Edit: 20V palotilan tilavuus mainittu, onko joku mitannut 10V palotilaa, tai jopa 8 venttiilisestä (googletan sohvalta kovasti, mutta vielä ei ole osunut silmään).Viimeksi muokannut matrikkel; 12.9.2017, 19:49.
Comment
Comment