Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI:stä 20vt bensa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Teoriassa jos parasta tekee niin 159mm kankikulma on parempi, mutta ei sillä ehkä käytännössä kovin suurta merkitystä oo..? FCP engineeringiltä saa myös strokerin kankia.

    Comment


      Kankikulmalla voi vaikuttaa moottorin herkkyyteen. Lyhempi kanki lisää herkkyyttä keskialueella. Näin mulle joskus väitetty.

      Comment


      • Mikäs ei täsmää. Mäntä 81.25, kannen tiivisteen halkaisija 82, isku 95.5, tiivisteen paksuus 1.6, palotila kannessa 28cc?, kuinka paljon mäntä pienentää palotilaa ??, mäntien laen etäisyys kannesta 1.6.

        Comment


          Männän laen muoto,lisääkö palotilaa vai pienentääkö.

          Männän laen etäisyys kansitasosta on kaiketi 0 jos mäntä tulee dekkitasoon.
          Viimeksi muokannut kessu74; 10.11.2015, 22:41.

          Comment


          • Elikkäs otetaan 155 kanki ja tapin keskeltä mitta dekkitasoon= männän korkeus ja mäntään. esim. -16cc potero, ni on n. 10.5 puristus:kö? Kerrottiin, et vois olla jopa 13 ruttuja. Olisko liian kovat jo. Tai puolesta välistä 11.5.

            Comment


            • Mulla on audin moottorin purkkareiden laskemiseen tehty melkein kätevä exeli, pistä mailia, niin laitan tulemaan.

              jyrki.repo ät iki.fi

              Comment


              • Itse tilailin Rosten Performancelta veivit(159/22) ja männät.
                Sai kätevästi samasta puljusta molemmat.
                Ne tilailee männät JE:ltä halutulla rutulla.

                Comment


                  FCP X 155/22mm vs ebay I 144/20mm. Aika ohuelta näyttää toi yläpää..?



                  Comment


                    Tarviiko siellä oikeastaan ollakaan sitä matskua niin paljon? Oikeastaan kaikki kuorma veiviin tulee ylhäältä alaspäin.

                    Comment


                    • Kyllä siihen yläpäähän muutaman tonnin nyhtäisy tulee imutahdin alussa, kun alkaa kierroksia olla vaikka 8000 rpm.

                      Comment


                        ...varsinkin kaasun nostossa, kun tökkää alipaineen imusarjaan.

                        Comment


                          Juu, lähinnä kierroskestävyyttä ajattelin. Mut sen näkee sit, eipä ny paljoa yli 8000rpm oo tarkoitus kierrättää. Tuo kuva vielä vähä hämää, onhan toi yläpää keskeltä toki paksumpi.

                          Comment


                            AEL ja AAT lohkothan on ilmeisesti lähes identtisiä, mutta päteekö tämä kaikkiin tdi lohkoihin?
                            Esim ACV jne? Vagcatista en ainakaan eroa löytänyt AEL ja ACV:n välillä.

                            Comment


                              Perusmoottorit on nähdäkseni samat. Erot lähinnä kiinnikkeissä, letkutuksissa ja apulaitteissa. AAT on sama kone kuin AEL, vain suuttimet on pienemmät ja softa boksissa siten hieman erilainen. Alkupään AAT eroaa sitten pumpun ja ECUn osalta enemmänkin ja turbo on erilainen.

                              Comment


                                Hain lähinnä tämän stroukki homman pohjalta eroja lohkoissa ettei tule yllätyksiä kuten esim. AAB lohkojen (imudiesel) heikkoudet tms.
                                Imudieselin lohkot on ilmeisesti jotain heikompaa valua ja ainakin yksi topikki s2centralilla jossa sylinterinseinämä pettänyt AAB lohkossa.

                                Comment


                                  Jossain lohkoissa vesitila sylinterien välissä,näitä on hajonnu.

                                  Aat ja ael parempia ainakin,saattaa olla muitakin.

                                  Aat alakerta ja ael lohko ylimääräisenä, yv. Jos kiinnostaa.

                                  Comment


                                    AAB on sitten 79.5 Porauksella.

                                    Comment


                                      Siirsin voimansiirron kestävyyteen liittyvää keskustelua High power -puolelle.

                                      Comment


                                        Onko aivan älytön idea tehdä 21mm tapilla stroukki, mikä 159mm veiveillä. Niin ja onko jollakin valmistajalla suoraan 21mm tapille suoraan ko. setuppiin käypiä mäntiä? Vai onko mittatilaus juttuja...

                                        Comment


                                        • Kysytään näin päin, miksi juuri 21mm? Eikö lie sama porauttaa veivin yläsilmä vaikka siihen 22mm? Tai holkittaa 20mm?

                                          Takuulla paljon halvempaa, kuin teetättää männät..?

                                          Comment


                                            Ainakin niitä 159/21mm veivejä sais halvalla....ja jos löytyy suoraan soppelia mäntää 21 tapilla, niin sitten ei tarviis kikkailla. Porauttamisessa arveluttaa taas veivin aine vahvuus yläpäässä. (kun ei ole tarkkoja mittoja siitä) Mutta sitäkin puntaroin myös. (custom männätkään ei tosin taida nykyään hirveän paljoa enempää maksaa, jos stokkiin vertaa) PS. Tosin eipä luulis, että tuollainen 1mm poraus nyt missään tuntuu. Eiköhän noissa senverran ole malmia siellä yläpäässäkin.
                                            Viimeksi muokannut VilkkuS; 10.3.2016, 10:57.

                                            Comment


                                            • Aika varmaksi uskallan sanoa, että veiveissä kuin veiveissä on ainetta aivan riittävästi yläpään suurentamiseksi millillä. Olettaen, että holkissa riittää materiaalia, niin tuo reiän suurentaminen on todella pieni toimenpide.

                                              Jos holkissa ei ainetta ole riittävästi, niin sitten holkin vaihto ja pesän suurentaminen. Sekään ei ihan mahdottoman iso operaatio ole.

                                              Comment


                                                Mitenkähän sattuis tollanen 2.0tfsi alkupään mäntä? 21mm tappi ja venataskutkin saattais olla liki tontilla? 82 ja risat poraus. Noitahan heitellään roskiin öljynkulutusremppojen yhteydessä, joten ei ainakaan hinnankiroissa oo. Mulla on tossa neljän satsi jos haluaa tutkailla.

                                                Comment


                                                • Yhteen 1.8t stroukkiin laitoin nuo vanhan tfsi:n männät. Noihin käy ainakin 2.0 16v GTI golffin männänrenkaat.
                                                  Näihin mäntiin käy sit vaan viistetyllä yläpäällä olevat kiertokanget.

                                                  Comment


                                                    Trapetsoidiveivejä voi olla vielä vähän harvemmassa. Toki jos männissä säästyy tonni, voi niihin kustom-veiveihin jo vähän sijoittaakin.

                                                    Comment


                                                    • Ite koneistutin noihin tfsi mäntiin tilaa kiertokangelle. Hyvin on moottori laulanu 120hv/syl.

                                                      Comment


                                                        Noihin käy ainakin 2.0 16v GTI golffin männänrenkaat.
                                                        Samat renkaat kuin muissakin 82,5 porauksella olevissa.

                                                        Comment


                                                        • Mikä on trapetsoidiveivi?

                                                          Comment


                                                          • Googlen ja tämän keskustelun perusteella arvioisin, että kyse on kiertokangesta, jonka ylähelan otsapinnat eivät ole samansuuntaiset, vaan kiertokanki ohenee kohti huippua.

                                                            Comment


                                                              Näin lienee. Tfsi veivi sinällään on VAG perusmitoilla 144/50.8 paitti yläsilmä 21 tai 23. Eli tommoseen korkeelohkoiseen ei käy, mutta matalalohkoiseen kenties? Käsittääkseni aika tukevat veivit noin vakioiksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X