Teoriassa jos parasta tekee niin 159mm kankikulma on parempi, mutta ei sillä ehkä käytännössä kovin suurta merkitystä oo..? FCP engineeringiltä saa myös strokerin kankia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.5 TDI:stä 20vt bensa
Collapse
X
-
Mulla on audin moottorin purkkareiden laskemiseen tehty melkein kätevä exeli, pistä mailia, niin laitan tulemaan.
jyrki.repo ät iki.fi
Comment
-
Itse tilailin Rosten Performancelta veivit(159/22) ja männät.
Sai kätevästi samasta puljusta molemmat.
Ne tilailee männät JE:ltä halutulla rutulla.
Comment
-
Kyllä siihen yläpäähän muutaman tonnin nyhtäisy tulee imutahdin alussa, kun alkaa kierroksia olla vaikka 8000 rpm.
Comment
-
Perusmoottorit on nähdäkseni samat. Erot lähinnä kiinnikkeissä, letkutuksissa ja apulaitteissa. AAT on sama kone kuin AEL, vain suuttimet on pienemmät ja softa boksissa siten hieman erilainen. Alkupään AAT eroaa sitten pumpun ja ECUn osalta enemmänkin ja turbo on erilainen.
Comment
-
Hain lähinnä tämän stroukki homman pohjalta eroja lohkoissa ettei tule yllätyksiä kuten esim. AAB lohkojen (imudiesel) heikkoudet tms.
Imudieselin lohkot on ilmeisesti jotain heikompaa valua ja ainakin yksi topikki s2centralilla jossa sylinterinseinämä pettänyt AAB lohkossa.
Comment
-
-
Ainakin niitä 159/21mm veivejä sais halvalla....ja jos löytyy suoraan soppelia mäntää 21 tapilla, niin sitten ei tarviis kikkailla. Porauttamisessa arveluttaa taas veivin aine vahvuus yläpäässä. (kun ei ole tarkkoja mittoja siitä) Mutta sitäkin puntaroin myös. (custom männätkään ei tosin taida nykyään hirveän paljoa enempää maksaa, jos stokkiin vertaa) PS. Tosin eipä luulis, että tuollainen 1mm poraus nyt missään tuntuu. Eiköhän noissa senverran ole malmia siellä yläpäässäkin.Viimeksi muokannut VilkkuS; 10.3.2016, 10:57.
Comment
-
Aika varmaksi uskallan sanoa, että veiveissä kuin veiveissä on ainetta aivan riittävästi yläpään suurentamiseksi millillä. Olettaen, että holkissa riittää materiaalia, niin tuo reiän suurentaminen on todella pieni toimenpide.
Jos holkissa ei ainetta ole riittävästi, niin sitten holkin vaihto ja pesän suurentaminen. Sekään ei ihan mahdottoman iso operaatio ole.
Comment
-
Mitenkähän sattuis tollanen 2.0tfsi alkupään mäntä? 21mm tappi ja venataskutkin saattais olla liki tontilla? 82 ja risat poraus. Noitahan heitellään roskiin öljynkulutusremppojen yhteydessä, joten ei ainakaan hinnankiroissa oo. Mulla on tossa neljän satsi jos haluaa tutkailla.
Comment
-
-
Näin lienee. Tfsi veivi sinällään on VAG perusmitoilla 144/50.8 paitti yläsilmä 21 tai 23. Eli tommoseen korkeelohkoiseen ei käy, mutta matalalohkoiseen kenties? Käsittääkseni aika tukevat veivit noin vakioiksi.
Comment
Comment