Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI:stä 20vt bensa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Sama kai se hitsaako kantta vai lohkoa.

    Comment


      Onko kukaan koittanut tulpata lohkoa? Pikkupätkä aluminia ja vasaralla naputella paikalleen, ei kiinnostais pistelämpökuormaa lohkoon/kanteen yhtään ylimääräistä.

      Comment


        Lohkon takapäässä olevan öljynpaluun oon tulpannut noin.

        Comment


        • Silleenki on tehty et kierre siihen lohkon reikään ja pultista pätkä liiman kans perään.

          Comment


            Kumpainenkin tapa lämpökuormallisesti kivempi ku kolvaaminen. Mulla on kans yks lohko hyllyssä jossa tulpattu, mutta sillä ei ole koskaan ajettu.

            Comment


              Perkl. Ei saanut kuvia näkymään.

              Comment


                Siinä ois mäntä ehdokkaat.
                Attached Files

                Comment


                  Millasilla spekseillä ovat? Puristus, 155 vai 159 kangille?


                  Niin, ja laitetaan nyt tännekin säikeeseen vinkki vaihtoehtoisista kannenpulteista, jos ei malta bemarin arppeja hommata. Eli viron poijat käyttävät 2,5 V6 tdi:n kannenpultteja. Ovat hieman pidemmät 155mm vs vakiot 138mm mut onnistunee käyttää sopivilla prikoilla tai lyhentämällä pulttia.
                  Viimeksi muokannut Thuppu; 27.9.2014, 12:04.

                  Comment


                    2.2 20vt speksillä nuo männät. 9.5 ruttu, mutta tulee yli kympin 2.5 lohkossa. Eli 155mm kanget tulee koneeseen. Mulla löytyy Wössnerit 8.0 rutulla 2.2 20vt speksillä, eli 8.5 tulis korkeassa lohkossa. Pitäis vaan päättää kummat laitan?

                    Comment


                    • Paljonko noissa JE:ssä on puristuskorkeus? kovasti ovat erinäköiset mitä itellä ko tilasin TopEndiltä 10.5 rutuilla tuohon omaan..

                      Comment


                        Dome height on 1,17mm , eli pattipää männät. Mutta kannattaa huomata, että venttiilien puolelta on koneistettu aika ronskisti tavaraa pois.

                        Comment


                          Tämmöset on JE:n HD tapit nykyään. Eli, kartioporaus tapin päistä. Paksunee tapin keskikohtaa kohden.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Korkeampi puristus ja viinalle? Itseäni moinen kombo houkuttaisi alapään kivan käytöksen vuoksi.

                            Comment


                              Itselläni on myös wössnerin männissä vastaavanlaiset 22mm tapit. Eli kartiot päissä ja keskelle paksunee. Aikoinaan konetta kasaillessa mietityttikin, että miten mahtavat kestää, kun näyttivät heikoimmilta kuin orggis tapit. Onko kellään tietoa mitkä wössnerin tapit mahtaa olla ja minkälaisia vääntöjä ne kestää? 25tkm on 550nm ajettu ja ainakin vielä pelaa. Tulevaisuudessa kuitenkin lisää mielessä :)

                              Comment


                                Laitetaas tämä vanha exceli myös tänne, jos vaikka toisi jollekin toisellekin moottorinsuunnittelijalle iloa.
                                Attached Files

                                Comment


                                  Hyvä ekseli, siinäkin pari kohtaa, veivin mitta eikä lohkonkorkeus vaikuta puristuksiin, veivin mitta ja lohkonkorkeus minun-mielestäni pitäisi ottaa huomioon.

                                  Olen itse käyttänyt pahvin paksuutena 1.61mm, mutta onkohan tämä esimerkki laskettu jonkin diiselin tiivisteen mukaan, koska tiivisteen porauskin on eri, orkkis 82,00. Kaikki lohkot mitä oon mitannu ovat olleet korkeempia kuin 236,00. Kannen palotilan olen itse mitannut 45 ja kaveri mittas 46cc omastaan. Laskekaa käyttäen vain omia itse todistamianne tuloksia.


                                  Tässäkään esimerkissä ei saada orkkiksesta puristuksia sinne 9.3 tuntumaan. Jos joku nyt suunnittelee orkkis männän mittojen mukaan uudet, esim 9.3->8.5 voi todellinen olla ihan jotakin muuta.

                                  http://cochise.uia.net/pkelley2/DynamicCR.html
                                  Tässä aika selkokielellä selitetty dynaamisen puristuksen saloja, vielä kun joku tekis yläpuolisille nokille suunnatun ja kymmenjärjestelmään perustuvan laskurin niin ois kiva. Toki ekselillähän tuonkin.

                                  Tuota erilaista tapaa kertoa asteet asiaa en osaa hahmottaa, mikä on oikea? Mainosasteet, millistä milliin, vai joku muu? Tuollakin sivulla on tosiaan työtötankogeometria viel haittaamassa tyhmän ymmärrystä. Asia on itselläkin ajankohtainen, kuinkapaljon sitä nyt sitten uskaltaa dekkiä laskea?

                                  Olisi esim orkkis flexistä hemmetin kiva laskea dynaaminen puristus, niin olisi joku tehtaan benchmark mihin tähdätä.
                                  Viimeksi muokannut AnLe; 29.9.2014, 16:25. Perustelu: Kirotusvihreitä

                                  Comment


                                  • Mulla oli edellisellä avauksella kans kutakuinkin 46 millilitraa palotila, tosin olin vähän muotoillut sitä orkkiksesta poikkeavaksi, sekä mätsännyt sen 82mm poraukseen, mutta toisaalta kantta on myös vähän pudotettu. Sanottakoon, että yllättävän lähellä silti orkkista oltiin, jonka muistelisin olleen itselläkin 45ml.

                                    Olen mitannut omista käytetyistä tiivisteistä useamman kerran 1,62..1,63mm paksuuden sekä niitin ympäristöstä, että sylinterin välittömästä läheisyydestä.

                                    Comment


                                      Muuttuuko ajoitus 3b öljy/vesipumpulla ja Aan hihnalla?? Vai tarviiko säädettävän nokka-pyörän,vakio nokilla tarkoitus ajaa

                                      Comment


                                        Tuo ajoitusjuttu kiinnostaa myös. Merkit varmaan ei stemmaa kun mäntä ykk:ssa. Luulen että joutuu nokat hakeen kellolla kohdilleen. Eli säädettävät pyörät varmaan tarvii? Itsellä vielä alakerta kasaamatta ja kansi koneistamatta ,niin ei pääse testaan.

                                        Comment


                                        • Itellä meneillään juurikin tuo nokkien ajoitus. Sen verran voin sanoa että säädettävät pyörät tarvii. Pitää laittaa inffoa koha oon saanu nokat ajoteltua, pääsee muut sitten vähemmällä vaivalla.

                                          Comment


                                            Tuliko sulla 3b ö-pumppu? Ja minkä koneen jakoremmi? Mulla keskeytyi alakerran kasaus, kun katkaisin yhden männänrenkaan. Halpis-puristimilla ei pitäisi lähteä yrittämään.

                                            Comment


                                            • Joo 3b pumppu ja aan hihna. Rostenin pyörät. Vakio merkeiltä pääsee helposti muutamia hampaita heittämällä alkuun ja hieno säädöt sitte pyöristä.

                                              Comment


                                              • --------------------------------------------------------------------------------

                                                Muuttuuko ajoitus 3b öljy/vesipumpulla ja Aan hihnalla
                                                Kyllä muuttuu. 3b/aan hihna ei sama jako.
                                                Imunokka jää liian myöhäselle,jos ei säädettäviä pyöriä???

                                                Comment


                                                • Juurikin näin. Ilman säädettäviä pyöriä ei saa kohilleen, menee aikaselle tai jää myöhäselle.

                                                  Comment


                                                    Oon teettämässä M12x1,75 kansipultteja ja nyt kun ei ole juuri käsillä orggis pultteja niin muistaako joku, miten pitkä alkuperäinen pultti olikaan, olisko 155mm lähellä (pituus ilman pultin kantaa) ?
                                                    Yhdet Arpin M12 pinnapultit tuossa on verrokkina, niiden mitta on 165mm, harmi vaan kun ovat hienommalla 1,5 kierteellä.

                                                    Edittiä: eipä tuo vanha etkakaan kertonut pituutta.
                                                    Viimeksi muokannut SamSam; 2.3.2015, 20:23. Perustelu: etka

                                                    Comment


                                                      2,2 orkkis m11 on 141 tai 142mm. Mutta 2.5 tdin lohkon kierre alkaa syvemmältä, kuin 2.2:n. Omassa projektissa mittasin, että 160mm kuusiokolopultilla ei pohjaa vielä kiristettäessä. Jos meinaat vaarna tyylillä toteuttaa, niin 180mm ois varmaan sopiva mitta. Vaarna tyylillä ongelmaksi muodostuu mutterit, jotka pitää teettää customina, koska 19mm kanta ei mahdu hylsyn kanssa pyörimään kannessa.

                                                      Comment


                                                        Joo näinhän se onkin, tuossa aat-diesel lohkossa alkaa kierteet noin 10mm syvemmältä kuin abyssa. Taidan hankkia 160mm pitkät kolopultit ja siihen kaveriksi 4mm paksuinen prikka/22mm leveydeltään.

                                                        Comment


                                                          Miten näiden rakantelijat on tehnyt lämmityslaitteenlekulähdön? Mulla on AHD lohko, jossa ei ole paikkaa tuolle lämppärinlähdölle.

                                                          Comment


                                                          • Jos kanget tilailee tohon 10v:n onko väliä kumpi kanki 155 vai 159 kulmahan vähän muuttuu. Aika monissa 21mm tappi, kestääkö? Milläs mitoilla ton männän pitäis olla, et sais 10/10.5 puristukset vai löytyykö siihen joku lasku kaavakin? Löytyykö merkeistä eroja. Halvin-> enemmän koneistusta ja hinta samoissa. Kanget esim. eagle, ie vai joku muu. Mäntiä löytys supertech vai muita tarjolla.

                                                            Comment


                                                              Männät joutuu jokatapauksessa teettämään,niin periaatteessa ei ole väliä kummalla mitalla veivät tilaat.

                                                              Tapit tilaat työkaluteräksestä niin varmasti kestää

                                                              http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X