Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI:stä 20vt bensa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Noin 45cc

    Comment


      #62
      Tuli FCP engineering kanget tohon projektiin, tarkistutin ne niin kaksi kankea piti hoonata yläsilmistä isommaksi. Kahdessa kangessa oli yläsilmät kierossa alasilmiin nähden. Suosittelen tarkistamaan aina nuo kiinan kanget. Alasilmät oli kaikki mitoissaan. Kankien tarkistuksen ja linjauksen/hoonauksen suoritti Tammerdiesel Helsingissä. Suosittelen, hoitivat homman nopeasti ja hintakin työlle oli huimat 50 eskoo!

      Comment


        #63
        Nyt on mietinnässä, että keventäis tota kampirautaa. Miten jos ottais noista limpuista kaiken ylimääräisen painon pois? Tämän jälkeen käyttäis painotuksella ton vauhtipyörän kanssa. Tulisko tosta sellainen kyykähtäjä paikoiltaan lähtiessä? Ajattelin, että iskunpituus kompensois tota kyykkäämistä verrattuna 2.2:een.

        Comment


        • #64
          Tulipas itsekkin innostuttua tästä aiheesta... pensaransun lohkosta olis tarkotus tehdä kun sellainen löytyy jo, tarvinneeko tuo lohko muita modauksia 20vt kannelle kun männille öljyruiskut ja 3B öljypumppu ? Orkkis 20vt männillä kankien pituus ilmeisesti tuo 155mm, mutta kannattaako nuita orkkis mäntiä käyttää vai siirtyä suoraan takomäntiin ? Kenelläkään kokemuksia wössnerin männistä ? Ei olisi pahan hintaiset tuolta fcp:ltä, samalla vaivalla tulis kangetkin sieltä.

          E: Taitaakin kestää orkkismännät + vahvemmat tapit loistavasti ton mitä tuo hx40 pukkaa. Täytyypä metsästellä jostain sellaiset jos lohko on säilynyt mitoissaan...
          Viimeksi muokannut Piisma; 11.10.2013, 08:09. Perustelu: lisäys

          Comment


            #65
            Nyt on männät, nokat, kanget ja vauhtipyörä hommattu. Miten tuo kansi, kun oon miettinyt, että isontas noita venttilejä? Onko tuolla 0,5mm:n isontamisella mitään merkitystä? Ja löytyykö tähän konsernin sisältä isompia venttilejä? En omista etkaa, joten siksi kyselen täällä.

            Comment


              #66
              Isommista venttiileistä ei ole virtausten kannalta mitään iloa, päinvastoin. Jos jotain haluaa tehdä niin pakovenoja voi pienentää jolloin virtaukselle tulee lisää tilaa.

              Comment


                #67
                Joo, tiedossa on että venalautasen pinentäminen lisää kapasiteettia. Eli en ala sit isontamaan noita venttiileitä. Shrickin nenänät on tulossa tähän projektiin. Oisko kenelläkään vinkkejä niiden ajoittamisesta? Mottia rakennetaan sit äkkilähtöä varten, eli ajetaan kaasupohjassa.

                Comment


                  #68
                  Tähän on sit ostettu 76/77 Master Power. Saattaa olla et ei heräile itsekseen. Suuttimien perään nyt huutelen. Tarkotus ois ajaa e85:lla. Minkä kokosia suuttimia raati suosittelee tuonne 1000 hv:n luokkaan

                  Comment


                  • #69
                    Mihin koppaan Jaakolla tarkotus istuttaa tuo kone ? Melkonen mötkö jo tuon kokonen ahin.

                    Comment


                    • #70
                      Vanhalla kaavalla tätä voidaan lähteä selvittämään. Hyvä paketti tuottaa suuttimet selällään 5cyl autoissa 1hv/cc bensalla. 1000hv bensalla vaatisi vähintään 1000cc suuttimet. Voi olla että puhuttaessa tuhannesta hevosesta ja 2.2l moottorista tuhatta heppaa ei kyllä tonnisilla suuttimilla enää bensalla saavutettaisi, ei kuitenkaan puututa siihen nyt sen enempää... Etanolilisä kylkeen = 1350cc ja sitten varmuus kerrointa vähän päälle ja vielä tämän päälle sitten verran lisää kapasiteettiä ettei tarvitse ajaa 100% dutyllä.
                      Minimissään siis 1500cc (en itse valkkaisi noin "pientä" näin hipo vehkeeseen), suositeltava kokoluokka alkaisi olemaan sitten 2000cc/min.

                      Comment


                        #71
                        Saattaa tulla s2:n keulaan tai sit kanttirapeen keulalle. Saa nähdä?

                        Comment


                        • #72
                          Minusta nuo 2200cc EV14 on loistavat suuttimet aina 500-600 hepasta ylöspäin viinalla. Niiden kanssa ei ole lainkaan vakavia pienien aukiolojen ongelmia. Jos projekti on semmoinen perus pullataikina, että se seuraava stage riittää tasan siihen ensimmäiseen kesään ja voimaa on saatava lisää, niin on silkkaa säästöä hankkia nuo hirvittävät paloruiskut vaan suoraan.

                          Comment


                            #73
                            Suuttimien kanssa mietityttää, kun yli 2000cc ovat yleensä kaasu käyttöön tarkoitettu, että miten toimii nesteiden kanssa?

                            Comment


                              #74
                              Ainakin joistain suuttimista turpoaa jotkin tiivisteet E85:llä.

                              Comment


                              • #75
                                Mullaki mietitytti suutinvalinnat, kun kuulin muutamasta eri lähteestä että noilla ev14 2000cc oli ollu ongelmia. Jollaki oli jääny osa suuttimista täysin auki ja jollaki juminu kiinni.
                                Toisessa oli e85 ja toisessa jotaki racebensaa. Luultavasti siellä suuttimen kärjessä tullut materiaalivaihdos jossaki vaiheessa mikä ei sitten kestäis tiettyjä aineita(en nyt muista et oliko metalli vaihtunu muoviin tjs, kun en noiden sisäistä rakennetta tarkemmin tiedä).

                                Esim. Virtala Racing ei myyny noita enää eikä aikonu tilata hyllyyn ennen kuin selviää mikä niissä mättää.

                                Suosittelivat (Virtala Racing, Tarvikemotti yms) sitten Siemens Deka 2300cc suuttimia E85 käyttöön kun kuulemma nuo toimii aivan varmasti ilman ongelmia.

                                Ostin kuitenki uudet ev14 2000cc spruutat ja ainaki vielä pelannu moitteetta.

                                Comment


                                • #76
                                  Jauhetaas aiheesta jälleen kerran.

                                  1700cc EV14 suuttimia (0 280 158 827) ei tule käyttää minkään pumpusta saatavan bensan kanssa, oli sitten ysivitosta, ysikasia tai re85. Sanokoot kuka tahtoo mitä tahtoo, mutta kunnes joku todistaa muutoin kuin kaverin tutun kuuleman jutun perusteella, että suuttimien tuotto pysyy vakiona ja likikään ilmoitettuna, väitän näin ja pysyn näkemyksessäni. Olen itse päässyt kahdessa autossa kokeilemaan ja tutkimaan, miten niiden kanssa käy ja mitkä oireet ilmaantuvat ja missä olosuhteissa. Samoja oireita on raportoitu pitkin maailmaa samoilla suuttimilla, joten pelkästään Suomen polttoaineita tämä ei koske.

                                  2000cc EV14 (0 280 158 821) toimii oman ja lähipiirin kokemuksen mukaan kaikilla suomalaisilla polttoaineilla. Olen itse ajanut kyseisillä suuttimilla vajaan kolme kautta kaikilla pumppupolttoaineilla, eikä mitään ongelmia tai epäjohdonmukaisuuksia kyseisten ruuttien kanssa ole ollut.

                                  Jos jollain parempaa faktaa aiheesta on, kuuntelen ilomielin!

                                  Kyseinen 1700cc suutin kun sattuu olemaan todella moneen viripeliin juuri passelin kokoinen suutin, mutta koska suutin muuttuu täysin epäluotettavaksi ja tuotoltaan epämääräiseksi ensimmäistä kertaa lämmettyään bensapolttoaineilla, niin sitä voidaan pitää täysin käyttökelvottomana. Kuulin juttuja siitä, että Ruotsissa noita ostetaan etanolikäyttöön ja siellä niiden annetaan turvota ja tämän jälkeen auto säädetään alentuneelle tuotolle. Pitäisin tuota kuitenkin aivan täysin älyvapaana toimenpiteenä, ottaen huomioon sen, että suuttimien tuotto ei omien testien perusteella ole millään muotoa ennustettavissa tai pysy muuttumattomana ensimmäisen turpoamisen jälkeen.

                                  Olen myös tämän kevään aikana kuullut parista tapauksesta, jossa 2000cc EV14 kanssa olisi ollut ongelmia, mutta kun olen koittanut pyytää lisää tietoa aiheesta, ei ainakaan vielä ole tullut dataa, jonka perusteella voidaan yksilöidä ongelma varmasti kyseisiin suuttimiin.

                                  tl;dr: 1700cc suuttimet eivät toimi, ellei niihin ole tehty rakenteellista muutosta sisäisiin tiivistemateriaaleihin ja 2000cc toimii, mikäli niihin ei ole tehty rakenteellista muutosta sisäisiin tiivistemateriaaleihin.

                                  Aiheesta vielä sen verran, että tuntien saksalaisen teollisuuden jäykkyyden ja sen faktan, että näitä EV14-suuttimia ei ole tarkoitettu bensakäyttöön, olisin todella yllättynyt siitä, että he muuttaisivat tuon 1700cc suuttimen rakennetta suotuisammaksi bensakäyttöä silmälläpitäen. Uskon, että näitä viripeleihin laittavat ovat niin marginaalista asiakaskuntaa Boschin kokoiselle putkalle, ettei kovinkaan suuria muutospaineita mahtane nämä ongelmat tuottaa. Luulen myös, että kyseisen suuttimen materiaalimuutoksen aiheuttama tuotekehitys-, testaus- ja validointikierros maksaa enemmän, kuin Bosch tulisi koskaan saamaan niitä bensakäyttöön myymällä. Olen kuitenkin tyytyväinen, jos olen väärässä tässä asiassa.
                                  Viimeksi muokannut okkim; 18.3.2014, 21:52. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                                  Comment


                                    #77
                                    Palatakseni tuohon kampiakselin keventämiseen. Miten toimis tommonen alumiinista tehty dampperinkorvike? Muistelen sellaisen nähneeni jossain topikissa? Motti tais olla AAN.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Kyllä siellä hyvä olis dampperi olla.

                                      Comment


                                        #79
                                        Eli suomeksi, se alumiininen ei toimi samoin kuin alkuperäinen. Ja sillä kevennyksellä saatu hyöty on kyllä minimaalinen.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Se alumiininen ei ole dampperi, eli värinänvaimennin. Se on vain alumiininen hihnapyörä.

                                          Etkä tosiaan voita sitä keventämällä käytännössä mitään.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Dampperista on keskusteltu aika useinkin, ja koko värähtelyasia on sellanen salatiedon alue, josta ei ole kovinkaan helppo löytää tietoa. Kaikenlaista mutua ja luulopuhetta kyllä, tietoa ei.

                                            Sen verran vain, että dampperiasiasta kun keskustellaan, niin sepät kaivaa (yleensä amerikkalaisilta) foorumeilta posteja, joissa dampperit on korvattu alurissalla, ja "mikään ei hajonnut", vaikka ihan kotosuomessakin tapahtuu sitä, että raportoidaan projektin edistymisestä ja omasta harrastamisesta orjallisesti siihen saakka, kunnes poksahtaa. Korjaillessa ei muistetakaan sit päivitellä topicceja.

                                            No, kuitenkin, olen referenssinä käyttänyt tätä:

                                            http://ylipaine.kuvat.fi/kuvat/Sekalaisia/IMG_9084.JPG

                                            Kaikki vitosharrastajat varmaan tunnistaa moottorin. Jos tossa ei tarvittas dampperia, niin siinä ei varmaan sellasta olis.

                                            Tuo limppu on noin 20mm paksu, ja sinne alulevyn taakse on vulkanoitu vihreän kumin sisään ulkohalkaisijaltaan koko dampperin kokoinen valurautadonitsi, jonka paksuus on noin 12m ja leveys 70mm. Koko kiekko painaa reilut 3kg.

                                            Comment


                                              #82
                                              Sen verran vain, että dampperiasiasta kun keskustellaan, niin sepät kaivaa (yleensä amerikkalaisilta) foorumeilta posteja, joissa dampperit on korvattu alurissalla, ja "mikään ei hajonnut", vaikka ihan kotosuomessakin tapahtuu sitä, että raportoidaan projektin edistymisestä ja omasta harrastamisesta orjallisesti siihen saakka, kunnes poksahtaa. Korjaillessa ei muistetakaan sit päivitellä topicceja
                                              Täsmälleen juuri näin se on.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Kysytäämpäs täältä kun tavallaan liittyy aiheeseen. Tarkotus ois Typ85 ympäristöön tuon kone sovittaa orkkis voimansiirrolla niin eikös silloin passeli vauhtipyörä löydy tuommoisesta 200 20V:stä ? ja siihen sopineen kaveriksi tuo SRE -707 asetelma?

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Kyllä vain

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Meinaatko yhdistää 016 ja 2.5 20vt:n? Koppahan on kevyt,mutta kuitenkin.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Jaako Näytä viesti
                                                      Meinaatko yhdistää 016 ja 2.5 20vt:n? Koppahan on kevyt,mutta kuitenkin.
                                                      Kyllähän se 016 ehjänä kestää sen mitä tuo asetelma pystyy newtoneita siirtämään.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Ajo tyyli vaikuttaa myös asiaan,Tupilla meni torsen laatikosta kytkin-akseli poikki,liekö ne heikompia

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Mietin kyllä tuota että mahtaako se kestää mutta varmaa tietoa en löytänyt. Täytynee koeponnistaa se ja vaihtaa parempaan jossei.

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Tupilla meni torsen laatikosta kytkin-akseli poikki,liekö ne heikompia
                                                            Menikös jopa 2 kertaa? Kyllä se ainakin ajoa +600hp/600Nm kesti...

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Sellainen muistikuva on,016 kytkin-akseli on paljon ohuempi kuin 01e

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X