Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI:stä 20vt bensa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Paljon enemmän,aikasta lähelle 10

    Comment


    • #32
      No siitähän tulee sit makia etanolimotti.

      Mä vaan jotenki muistelen ku kerran laskeskelin 155 veivillä ja orkkis 20vt männällä et se jää aika reippaasti alle dekin tossa diesel lohkossa.

      Comment


        #33
        Etanolille tämä oiskin tarkoitus tehdä. Ei kyllä haittais vaikka menis yli kympin nuo rutut. Onnistuuko tuo kiertokankien laakerointi noilla tdi:n laakereilla? Eikös niiden pitäis kestää kovia paineita, kun diiselissä tuo sytytyskin tehdään puristuksella.

        Comment


          #34
          Siis puristukset on lähellä 10,jos dekistä ottaa sen verren pois että paljeväli on noin 0,8mm.

          Rs2 laakereilla niitä on monet kasailleet.

          Comment


            #35
            No tuohan laakerointi onnistuu sit ABY/AAN laakereilla sitten. Niissähän on yläpuolenliuskat jo vakionakin "sputteria". Alaliuskoissa en näe tarvetta tuolle "sputterille" jos ei kierrätä kovin paljon yli 8000.

            Comment


              #36
              Minkälainen jumppaaminen tulee mäntien kanssa jos käyttäiskin 159mm kankea? Kai tuollekin kangelle joku valmis mäntä setti on olemassa?

              Comment


                #37
                Custom männät joutuu tilamaan.

                Comment


                  #38
                  Tehkääpäs joku tästä projekti "kertomus" mikä/miten on helpoin tapa toteuttaa yms?

                  Comment


                    #39
                    Rostenilta veivit ja männät 22mm tapilla, puristukset 10 tai yli. Sen jälkeen ei tarvii jännittää kestävyyden kanssa ja viinaa kun polttaa niin nakutuskaan ei ole ongelma. Tulee todella mukavasti vääntävä kone, vetää ilman ahtojakin ihan eri tavalla kuin vakio bensalla.

                    Comment


                      #40
                      Ei taida rosten olla enää voimissaan.

                      Comment


                      • #41
                        Juuri ajattelinkin kysellä että vieläkö on Rosten pystyssä, jossakin näin kirjottelua että myy ainoastaan jälleenmyyjien kautta ja nettisivut uusinnan alla?

                        Comment


                          #42
                          Lueskelin, että jälleenmyyjien kautta saisi tavaraa?

                          E. Esa lueskellut samoja.

                          Comment


                            #43
                            Sivut olleet offline tilassa jo tovin,eikä kuulemma vastaa viesteihin,tiedä sitten mitä on tapahtunut.

                            Comment


                              #44
                              Eikö niitä sitten saa apr:n kautta.

                              Comment


                                #45
                                Repo varmaan tietää tosta Rostenin tilanteesta?

                                Comment


                                • #46
                                  Mitkä noissa tdi:n kangissa on mitat? Alapää 20vt ja..

                                  Comment


                                    #47
                                    Muistaakseni pituus 144mm ,yläsilmä 26mm , alasilmä sama kuin esim. 20v.

                                    Bensakäyttöön veivit kannattaa vaihtaa pitempiin,155/159mm monet on tavanneet käyttää.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mikäs resepti olis 10v kannella? kannen/lohkon, öljypumpun, jakopään yms. sopivuuden suhteen. kanget olis sitten 159mm ja mittatilaus männät 10+ rutuilla. Hmm. Sopivasti mc:tä ja aat-tä yhdistettynä.

                                      Comment


                                        #49
                                        Samat muutokset lohko vaatii 10v kannellakin,mc öljypumppu käy.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jos 10v isolohkoa halajaa, niin helpompaa ja halvempaa on hommata valmis motti esim Ruotsista. Transuissahan näitä 2.5B koneita löytyy ja puristussuhdevaihoehtojakin löytyy valmiiksi vuosimallin mukaan joko 8:5:1 tai 10:1. Toki öljypohja+pumppu pitää vaihtaa sekä virrajakajan kanssa pitää vähän soveltaa tai laittaa vaikka suorasytty. Alakerta on veivejä myöten sama kuin TDI:ssä.

                                          Comment


                                            #51
                                            Lohko ei ilmeisesti ole sama,bensa lohko ei kestänyt turbotusta.

                                            Tdi lohkoa ei tarvi muokata,transportterin 10v kansi menee siihen suoraan,tosin nokka voi olla ongelma,virinokkia ei taida olla saatavilla.

                                            Comment


                                              #52
                                              Tarviiko esim. MC-kanteen tehdä muuta, kuin kairata pultinreijät isommiksi? Vai tarviiko sitäkään?

                                              Comment


                                                #53
                                                Jos kessu viittaa meidän projektiin niin ylikokoon porattu 2.4D lohko hajosi. Juurisyyt vauriolle taitaa olla sekä valuvirheessä pyttyjen välisessä kannaksessa että ylikuumaksi päässeessä moottorissa.
                                                TDI-lohkoon tulee uusi pata, kun vaan muilta projekteilta joskus ehtii. 10-puristeisena tehdasmännillä ja viinat tankissa.

                                                Virinokka T4-kanteen syntyi ihan perinteisestä audin vitoskoneen hytikkakepistä kylmäkoskella ja paikallisella sorvariavulla. Samalla tuli säädettävä custom-nokkapyöräkin, joten itse nokkaan rakenneltavaksi jäi vain jakajan pyöritin häntäosaan. Kuviakin voisi jostain arkistoista löytyä.
                                                T4:n oma nokka on kehityskelvoton onnettoman nokkien välisen kulman johdosta.

                                                Meillä on myös suorasytty (AAN-motronic), mutta hall-tieto tarvitaan kuitenkin jakajan rungosta.

                                                Korkeat lohkot on 12mm pulteilla, joten aina pitää kairata kannen reikiä, jos ollaan audin bensakantta sovittamassa.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Jep sitä teidän projektia tarkoitin,en vaan enää tarkkaan muistanut, mihin lohkoon se tehtiin.

                                                  Sitten 2,5L bensa lohko saattaa jopa olla sama,mutta kannattaako riskiä ottaa, tdi lohkoilla ei ole ainakaan mitään ongelmia ollut keston kanssa.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Bensalohkossa ei oo tykkejä, joten se haudattiin sen vuoksi.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Re: 2.5 TDI:stä 20vt bensa

                                                      Minulla on korkea bensalohko ajossa. Lisättiin vaan tykit.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Koneistuserohan nuo öljytykit vain ovat, samat tykit taitaa olla kaikissa vitoslohkoissa?

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          159mm:n kanget

                                                          Minkälaisilla spekseillä männät pitää olla noilla 159mm:n kangilla? Lähinnä tuo ristitapin etäisyys männänlaesta kiinnostaa.

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            29,25mm männällä paljeväli on 1,6mm.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Onko kenelläkään tietoa tuon 20vt:n kannenpalotilan tilavuudesta? Ei nyt pääse tähän hätään mittaamaan, kun on kansi vielä kiinni luovuttaja moottorissa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X