Jos noin paljon noita menee, niin minkälaisella ajolla? Mietin vain, että kun dieseleille on nykyään ainakin hiukkasansoille myrkkyä lyhyt kaupunkiajo, että olisko näillä jotain yhteyttä asian kanssa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Turbo hajos taas! Kaivataan kipeästi apua!
Collapse
X
-
Tuohon aiemmin mainitsemaani Sotkaan tehtiin Forte-käsittely ja putsailtiin öljyn syöttöputki vielä uudemman kerran. Kama siitä kulki läpi aiemminkin.
Tarkastin huvin vuoksi ja urheilun kannalta turbon välyksiä ja väljähän se on, taas. Kaikki 600 km tuolla onkin jo ajettu. Voitelun on siis oltava puutteellinen. Seuraavaksi nypätään turbo irti, jos saadaan (pultit on prkleen tiukassa), ja tarkastetaan öljynpumpun imusihti.
Comment
-
Saa toki antaa vinkkiä, jos on epäilyksiä.
Tuo nokkaketjun kiristäjän tekemä jälki venakopan kanteen minua himppasen ihmetyttää. Eikö se kuitenkin öljynpaineella pelaa, eli liittynee jotenkin tähä koko hässäkkään? Nokat itsessään näyttivät terveiltä, eikä nostajista lähde eriskummallisia ääniä tai suunnatonta napsutusta.
Kaveri suolisti joutessaan öljysuodattimen. Melko muhjua tuolta tuli ja olipa filsussa jotain metallistakin, epäilisin laakerin jämiksi.
Comment
-
Noniin täälläkin kaivattais apua... muutama kuukaus sitten jos kyselin täällä turboista silloin huollossa todettiin toisen turbon akseli oli mennyt poikki 10tkm ehdin ajaan ennenkun meni..... selvyyttä tähän ei saatu mikä sen aiheutti (Valmistusvirhe?) Pienen juttelun ja kyselyn jälkeen toinen ahdin takuuseen... no eilen sitten kävi taas... moottoritiellä työmaan jälkeen kiihdytin 5 vaihteella vauhtia kierrokset pääsi 3, 5 tonniin ku olin vaihtamassa vaihdetta jolloin poks..... öljyt putkesta auton perään ja auto sivuun.... eilen tuli auto sitten kiikutettua kyseisen korjaajan pihaan kuka vaihtoi aikaisemminkin ahtimet.. mistä tälläinen ongelma voi johtua... ja tosiaan kilometrejä ehti kertymään 1tkm... kyseessä audi S4 -98 ajettu 200tkm ja nyt jo kolmannen kerran turbot rikki...
Comment
-
Täytyy tänään kysellän kun pääsen töistä.. onko mahdollista että öljyt aiheuttaisivat kyseistä ongelmaa? Kun ostin auton reilu vuosi sitten toimi moiteetta ajelin vajaan 10tkm vein öljyn vaihtoon laittoivat castrolin 10w60.. sen jälkeen alkoi ongelmia tulla.. nyt ei tietoa mitä öljyä sinne on laitettu.. mutta eiköhän tänään jotain selviä.. ilmeisesti korjaamon vastuulla on kuitenkin tarkastaa kaikki paikat ettei tällästä pääsisi tapahtumaan...
Comment
-
Vieras
Olisi syytä tarkastaa koko linjasto ahtimelle, sen paluu ja ihan yleisesti öljynpaineet mittarilla. Valo kun syttyy vasta siinä vaiheessa kun on jo melkein myöhäistä.
Comment
-
Ei nuo normaalisti kyllä ole karstoittuneet tukkoon. Nyt varmaan ne kyllä kannattaa tarkistaa.
Yksi ässä söi turboja aika nopeasti muutaman peräkkäin. Ensin meni vanhat turbot, sitten hajosi kunnostettuja. Taisi olla kunnostettu päin persettä, koska sen jälkeen sinne meni uudet K04:set ja ne ovat kestäneet vuosia samoilla öljyputkilla.
Comment
-
Siis tarkotitko 10w30? Mulla akseli ainakin katkes kun ahdin oli pyöriny liian kovaa. Syytä sille en oikeen saanu selville, ahtovuoto olisi ollut yksi mutta se on pois suljettu. Toinen mikä voi olla niin siivet ei mulla kai siirtyny kun egr kenno oli vuotanu jähdytin nestettä niin että siivet jumitti
Comment
-
En varmaks mene sanomaan mutta jompaa kumpaa siellä oli... kävin äsken juttelemassa niin sano että jos huonosti on käyny sieltä on mennyt muutakin rikki tällä kertaa sen herran kamalalta kuulosti, lupas tänään koittaa kattoo ja avata konetta edes jonkin verran että saadaan huomenna tietää lisää.. mutta joo epäilen itekkin samaa että pyöriny liian kovaa tms...kuulemma öljynpaineet oli ollut katottu 3kertaan ja putket putsattu? Eilen kiihdyttäessä vielä tunsin että auto olisi vielä lähtenyt vetämään enemmän siinä vaiheessa ajattelin että vaihdan vaihteen ja vaihdan ohituskaistalta pois.. no sit oliki myöhäistä, voin sanoa että todella mieltä kohottava tunne kun järkyttävä savupilvi pöllähtää putkesta ja perä täynnä öljyä... mutta innolla odotellessa onko koko moottori entinen....
Comment
-
Kaverilla hajos moottori kun laittoi uuden turbon, merkkiliikkeessä asennutti.
Kävivät koeajolla ja kun ajaja pisti kaasun pohjaan niin kerran pamahti ja tuli hiljaista.
Konepelti auki ja lohkosta oli tullut läpihengittävä.
Eivät huomanneet puhdistaa välijäähdytintä jonne oli jäänyt vanhan turbon jälkeen litra öljyä. :)
Kone meni verkonpainoksi.
Comment
-
No vielä ei oo ehtinyt kokonaan irrottaa konetta ja tänään pääsee kuulemma tarkemmin katsomaan kun on aikaa, mutta kansipahvi kuulemma ainakin mennyt ja epäili että öljypumpun kanssa olisi ollut ongelmia jonka takia turbot taas kilkannut? Mietityttää vaan että eikö kuitenkin tälläset asia pitäisi tarkistaa... luulisi että korjaamookaan ei monia tonneja kuitenkaan huvittaisi laittaa korjauksiin jos omasta huolimattomuudesta johtuu... kuitenkin alku vuodesta alle 15tkm ajettu ja kahdesti turbot menny rikki, mutta ilmottelen tänne kyllä hetikun tulee tietoa autosta.
Comment
Comment