Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Turbo hajos taas! Kaivataan kipeästi apua!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jos noin paljon noita menee, niin minkälaisella ajolla? Mietin vain, että kun dieseleille on nykyään ainakin hiukkasansoille myrkkyä lyhyt kaupunkiajo, että olisko näillä jotain yhteyttä asian kanssa?

    Comment


    • #32
      Mullo vähä semmone kutina notta Vnt ei oikeen tykkää hyvää mummo-tyylisestä ajosta.
      Hieroontuu säätösysteemit samassa paikassa kololleen ja sitte vähä huonommin siivekkeet kääntyy ja siinä kohtaa fail.

      Mutu+++

      Comment


      • #33
        Omista kavereista toinen ajoi melkeenpä pelkästään pitkää matkaa ympäri Suomea, toinen sekalaista ajoa.

        Eka näistä tuskin koskaan antoi kummemmin kenkää, toinen enemmän.

        Comment


        • #34
          Jäähdytysnestehävikki kannen halkeaman / egr:n coolerin kautta on useissa tapauksissa selittävä tekijä.

          Comment


          • #35
            miten vaikuttaa turbon toimintaan jos egr coolerin kautta vuotaa jäähdytysnestettä?

            Mitetin kanssa sitä kun vanhassa turbossa luki gt20V ja uudessa lukee gt17

            Turbo huolto riikonen sanoi ettei ole kuullut tuollaisesta turbosta ja gt17 on se mikä siellä on vakiona!

            Comment


            • #36
              Riikosen mielestä myös vnt:n säätäminen tai virittäminen tappaa pandat ja polttaa autot, joten en pidä itse kovin suuressa arvossa kaveria. :)

              Comment


              • #37
                Jäähdytysneste muuraa vnt:n jumiin. Tyyppikilven GT-merkinnät on joskus vaihdelleet, oikea on GT17-sukuinen. Tärkein on kuitenkin Garretin oma numero, joka kertoo oikean ahtimen olevan kyseessä oikeaan autoon.

                Comment


                • #38
                  Tuohon aiemmin mainitsemaani Sotkaan tehtiin Forte-käsittely ja putsailtiin öljyn syöttöputki vielä uudemman kerran. Kama siitä kulki läpi aiemminkin.

                  Tarkastin huvin vuoksi ja urheilun kannalta turbon välyksiä ja väljähän se on, taas. Kaikki 600 km tuolla onkin jo ajettu. Voitelun on siis oltava puutteellinen. Seuraavaksi nypätään turbo irti, jos saadaan (pultit on prkleen tiukassa), ja tarkastetaan öljynpumpun imusihti.

                  Comment


                  • #39
                    Ei se ainakaan imusihdistä johdu, jos turbo kärsii öljynsaannista niin silloin siellä on ollut isompia ongelmia aiemmin jo kannessa ja muualla. IMHO.

                    Comment


                    • #40
                      Saa toki antaa vinkkiä, jos on epäilyksiä.

                      Tuo nokkaketjun kiristäjän tekemä jälki venakopan kanteen minua himppasen ihmetyttää. Eikö se kuitenkin öljynpaineella pelaa, eli liittynee jotenkin tähä koko hässäkkään? Nokat itsessään näyttivät terveiltä, eikä nostajista lähde eriskummallisia ääniä tai suunnatonta napsutusta.

                      Kaveri suolisti joutessaan öljysuodattimen. Melko muhjua tuolta tuli ja olipa filsussa jotain metallistakin, epäilisin laakerin jämiksi.

                      Comment


                      • #41
                        Epäilyksiä ei ole antaa.

                        Jos nokkaketju pääsee venymään liikaa, tai nostin jumittaa, niin se voi työntää ketjun venakoppaan kiinni.

                        Comment


                        • #42
                          Niin siis en vielä saannut vastusta kysymykseen että miten hajottaa turbon jos egr jäähdytin vuotaa jäähdytin nestettä?

                          Comment


                          • #43
                            Jos lukee 5 postausta ylöspäin, saatat yllättyä.

                            Comment


                            • #44
                              Noniin täälläkin kaivattais apua... muutama kuukaus sitten jos kyselin täällä turboista silloin huollossa todettiin toisen turbon akseli oli mennyt poikki 10tkm ehdin ajaan ennenkun meni..... selvyyttä tähän ei saatu mikä sen aiheutti (Valmistusvirhe?) Pienen juttelun ja kyselyn jälkeen toinen ahdin takuuseen... no eilen sitten kävi taas... moottoritiellä työmaan jälkeen kiihdytin 5 vaihteella vauhtia kierrokset pääsi 3, 5 tonniin ku olin vaihtamassa vaihdetta jolloin poks..... öljyt putkesta auton perään ja auto sivuun.... eilen tuli auto sitten kiikutettua kyseisen korjaajan pihaan kuka vaihtoi aikaisemminkin ahtimet.. mistä tälläinen ongelma voi johtua... ja tosiaan kilometrejä ehti kertymään 1tkm... kyseessä audi S4 -98 ajettu 200tkm ja nyt jo kolmannen kerran turbot rikki...

                              Comment


                              • #45
                                Onko yhtään tutkittu että saako se ahdin tarpeeksi voiteluun öljyä? Jos se leikkaa vaan kiinni ja katkaisee akselin kun voitelu ei riitä.

                                Comment


                                • #46
                                  Täytyy tänään kysellän kun pääsen töistä.. onko mahdollista että öljyt aiheuttaisivat kyseistä ongelmaa? Kun ostin auton reilu vuosi sitten toimi moiteetta ajelin vajaan 10tkm vein öljyn vaihtoon laittoivat castrolin 10w60.. sen jälkeen alkoi ongelmia tulla.. nyt ei tietoa mitä öljyä sinne on laitettu.. mutta eiköhän tänään jotain selviä.. ilmeisesti korjaamon vastuulla on kuitenkin tarkastaa kaikki paikat ettei tällästä pääsisi tapahtumaan...

                                  Comment


                                    #47
                                    Olisi syytä tarkastaa koko linjasto ahtimelle, sen paluu ja ihan yleisesti öljynpaineet mittarilla. Valo kun syttyy vasta siinä vaiheessa kun on jo melkein myöhäistä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Ei nuo normaalisti kyllä ole karstoittuneet tukkoon. Nyt varmaan ne kyllä kannattaa tarkistaa.

                                      Yksi ässä söi turboja aika nopeasti muutaman peräkkäin. Ensin meni vanhat turbot, sitten hajosi kunnostettuja. Taisi olla kunnostettu päin persettä, koska sen jälkeen sinne meni uudet K04:set ja ne ovat kestäneet vuosia samoilla öljyputkilla.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Joo.. no ehkä tänään tulee edes jotain selkoa tilanteeseen.. kunhan ei nyt isompia vaurioita tullut koneeseen. Sellasta mekkalaa turbot kyllä pitivät posauksen jälkeen eilen..

                                        Comment


                                        • #50
                                          Siis tarkotitko 10w30? Mulla akseli ainakin katkes kun ahdin oli pyöriny liian kovaa. Syytä sille en oikeen saanu selville, ahtovuoto olisi ollut yksi mutta se on pois suljettu. Toinen mikä voi olla niin siivet ei mulla kai siirtyny kun egr kenno oli vuotanu jähdytin nestettä niin että siivet jumitti

                                          Comment


                                          • #51
                                            En varmaks mene sanomaan mutta jompaa kumpaa siellä oli... kävin äsken juttelemassa niin sano että jos huonosti on käyny sieltä on mennyt muutakin rikki tällä kertaa sen herran kamalalta kuulosti, lupas tänään koittaa kattoo ja avata konetta edes jonkin verran että saadaan huomenna tietää lisää.. mutta joo epäilen itekkin samaa että pyöriny liian kovaa tms...kuulemma öljynpaineet oli ollut katottu 3kertaan ja putket putsattu? Eilen kiihdyttäessä vielä tunsin että auto olisi vielä lähtenyt vetämään enemmän siinä vaiheessa ajattelin että vaihdan vaihteen ja vaihdan ohituskaistalta pois.. no sit oliki myöhäistä, voin sanoa että todella mieltä kohottava tunne kun järkyttävä savupilvi pöllähtää putkesta ja perä täynnä öljyä... mutta innolla odotellessa onko koko moottori entinen....

                                            Comment


                                            • #52
                                              Kaverilla hajos moottori kun laittoi uuden turbon, merkkiliikkeessä asennutti.
                                              Kävivät koeajolla ja kun ajaja pisti kaasun pohjaan niin kerran pamahti ja tuli hiljaista.
                                              Konepelti auki ja lohkosta oli tullut läpihengittävä.
                                              Eivät huomanneet puhdistaa välijäähdytintä jonne oli jäänyt vanhan turbon jälkeen litra öljyä. :)
                                              Kone meni verkonpainoksi.

                                              Comment


                                              • #53
                                                No oli kyllä odotettavissa täälläkin eilen kerkes illalla kattoon nopeesti niin öljyt tulee kuulemma moottorin takaosasta läpi solkenaan... lupas mennä huomenna purkamaan moottoria joten innolla odotan maanantaita mitä kaikkea on käynyt..

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ihan mielenkiinnosta, mitäs Aten autosta löyty?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    No vielä ei oo ehtinyt kokonaan irrottaa konetta ja tänään pääsee kuulemma tarkemmin katsomaan kun on aikaa, mutta kansipahvi kuulemma ainakin mennyt ja epäili että öljypumpun kanssa olisi ollut ongelmia jonka takia turbot taas kilkannut? Mietityttää vaan että eikö kuitenkin tälläset asia pitäisi tarkistaa... luulisi että korjaamookaan ei monia tonneja kuitenkaan huvittaisi laittaa korjauksiin jos omasta huolimattomuudesta johtuu... kuitenkin alku vuodesta alle 15tkm ajettu ja kahdesti turbot menny rikki, mutta ilmottelen tänne kyllä hetikun tulee tietoa autosta.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Nyt kannattaa sitten muistaa että ei se korjaamokaan ilmaseks niitä tarkistuksia tee. Kaikenhan voi aina purkaa ja tarkistaa mutta se maksaa ja harvoin on pokalla intoo maksaa.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Noniin... moottorissa reikä... männästä tai kannesta kuulemma palanen irronnut ja tullu läpi.. öljypumppu taitaa olla syyn aiheuttaja onko ollu rikki ja vuotanut sitten tms mene ja tiedä.. mutta uutta moottoria odotellessa:)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Onko sieltä mennyt veivi poikki? Harvemmin se öljynpaineen puutos männästä tai kannesta irroittaa palaa, vaan ensin hajoaa jotain muuta jonka takia osat hajoaa ;)

                                                          Jäikö kampura ehjäksi?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Juu jäi ehjäksi... ens viikolla pitäis tulla "uus" moottori :)

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Ota nyt kuvia tänne hämmästeltäväksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X