jos turbojen jälkeen olevat (esi?)katalysaattorit poistaa, niin aiheutuuko tehonlisäystä(2.7t) ja saako päästöistä enää läpi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
mitä vaikutusta esikatalysaattorin poistamisella?
Collapse
X
-
Spekulointia: Esikatit aiheuttavat varmaankin pakokaasujen lämpenemistä ennen pää katteja ?
Olisiko suunniteltu avarilla lähellä turboa olevilla esikateilla ja lämmöt ylös, jonka jälkeen avarat pääkatit saavat kuumaa pakokaasua sisään ja toimivat paremmin myös tyhjäkäynnillä.
Comment
-
Ota iso pora, ja poraa sillä katin ulkoreuna täyteen reikiä. Sitten vaan kolistelet sen sisuksen ulos. Se katti on kuulemma yllätävän kovaa ainetta.
Löysin joltakin jenkkisaitilta tällaiset kuvat:
Esikatti
Esikatti 2
Esikatti 3
Comment
-
Tarvitseeko noita lambdan paikkoja muuttaa, jos esikatit poistaa? (-00 S4 ja kaksi lambdaa)
Vai vaikuttaako kun tässä ketjussa auto on -01 ja siinä vissiin on 4 lambdaa?
http://www.audizine.com/forum/showth...ate+diy+piggie
Vaikuttaa desibeleihin tuo esikattien poisto?
Comment
-
Mulla on siirretty takimmaiset lambdat pääkattien taakse, kun silloin esikattien poiston yhteydessä ei ollut mahdollisuutta softanpäivitykseen. Ihan hyvin meni katsastuksesta läpi.
Lambda muttereiksi ostin hydrauliikkaliikkeestä 12L helmimutterin, josta porasin toisenpään pois ja hitsautin kattien taakse.
Comment
-
Itsellä on luultavasti toinen katti tukossa, niin on kanssa käynyt mielessä tuo esikattien poisto (Akihan tuota jo mainosti kun hiukan tutkittiin tuota vikaa ja siitä asti jäänyt kaivelemaan, josko sittenkin poistais vain esikatit). Miinuksena vain se, että on neljä lambdaa, eli tarttis sen softa muutoksen tehdä. Onkos täällä pk-seudulla pätevää kaveria keltä onnistuis tuo kattien poisto sekä softa muutos? Itsellä ei ole tiloja että voisi edes kokeilla tuota kattien poistoa.
Comment
-
Kristallipalloni sanoo, että okkim auttaa mieluusti tuossa esikattien tyhjennyksessä? Saatan myös tietää paikan pk-seudulla joka tuon diagnostiikan saa pois :)
Järjestyksellä ei ole väliä, voithan ensin käydä tällä pk-seudun kaverilla softamuutoksella ja sitten ajella okkimin luokse tuonne lappiin itse fyysistä poistoa varten.
Comment
-
Onhan tuossa vähän hommaa poistaa nuo esikatit :)
Downpipet pyödällä ja tuohon kului jo 2h 25min ja sitten vielä tyhjennys ja paikalleen laitto :D
Ja nyt vierähti 2h lisää tyhjennyksessä ja nyt alkaa niputus..
Yhteen veto: 17:40 aloitus, 22:00 Katit irti ja putsattu: ja 02:00 valmissetti.
Comment
-
Saakos nuo katit putsattua päivässä? Vaimon sukulaisia kun asustelee siitä Jyväskylästä hiukan etelään päin. Jos vaikka sattuis joskus sopimaan kun sille suunnalle taas satutaan..
Toki jos pk-seudulta löytyy paikkaa ja osaavaa kaveria, niin on toki helpompi sopia aikatauluista. Itse olen kyllä mieluusti mukana noiden kattien kanssa touhuumassa (ei vaan todellakaan ole kokemusta oikeastaan yhtään koneiden kanssa ropaamisesta). Tarvii vaan mukaan sellasen jolla on tieto/taito hommasta että ei mene ihmettelyyn ja itseopiskeluun aikaa.
Dera pistäisitkö vaikka privana tuota paikkaa missä vois tuon diagnostiikan hoitaa? Rivien välistä jotain jo päättelin, mutta se nyt on vain mutua :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja pmtp Näytä viestiKatkasitko piiput siitä esikatin jälkeen tyhjennystä varten vai taiteilitko kokonaisina rojut ulos? Siinä taitaa jigin teosta olla hyötya, jos katkasee.
Kantsii lukasta tää jos meinaa ite duunailla ilman kokemusta, ittee ainakin jeesas paljon ku heti ties mitä irroitellaan ja millaisilla työkaluilla.
http://www.audizine.com/forum/showth...ate+diy+piggie
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viestiSaakos nuo katit putsattua päivässä? Vaimon sukulaisia kun asustelee siitä Jyväskylästä hiukan etelään päin. Jos vaikka sattuis joskus sopimaan kun sille suunnalle taas satutaan..
Toki jos pk-seudulta löytyy paikkaa ja osaavaa kaveria, niin on toki helpompi sopia aikatauluista. Itse olen kyllä mieluusti mukana noiden kattien kanssa touhuumassa (ei vaan todellakaan ole kokemusta oikeastaan yhtään koneiden kanssa ropaamisesta). Tarvii vaan mukaan sellasen jolla on tieto/taito hommasta että ei mene ihmettelyyn ja itseopiskeluun aikaa.
Dera pistäisitkö vaikka privana tuota paikkaa missä vois tuon diagnostiikan hoitaa? Rivien välistä jotain jo päättelin, mutta se nyt on vain mutua :)
Comment
Comment