Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuulalaakeriahtimen öljynkuristus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kuulalaakeriahtimen öljynkuristus

Itsellä kun ei ole ennen ollut kuulalaakeriahdinta, niin pitääkö niissä käyttää erillistä öljynkuristinta?
    Soittelin tuossa yhteen turboja myyvään liikkeeseen ja hän sanoi ettei tartte käyttää, että kunhan on tarpeeksi iso öljynpaluu. Mutta mitä googlella löytyneitä vanhoja topiceja jostain jenkkifoorumeilta oon lukenut, niin niissä on ollut että ahtimia on hajonnut ilman kuristinta.

Turbo on vanha ITS:n ahdin jos sillä on väliä. Ahtimen edellisellä omistajalla kuristin on ollut käytössä, mutta sitä ei löytynyt, ja muutamaan turbokauppaan olen soitellut, niin ei löydy heiltäkään.

Kyllä ainakin Garretteihin on sellainen pitänyt laittaa. ATP turbon sivuilta löytyy.

Comment

Mulla vois olla joutilaana sellanen billettifiltteri, minkä toisessa päässä on nippa, johon olen koneistanu paikan mopon suuttimelle. Niitä saa Moposportista noin viiden sadasosamillin portain.

Kokeile ensin ilman kuristinta. Jos savuttelee, niin sitten alota jostakin 0,7mm koosta.

Yhteen tötteröön jouduin laittamaan 0.25 mm suuttimen ennenkuin lopetti savuttamisen. Puolentoista vuoden täyskaasuajelun jälkeen suutin meni tukkoon ja turbo totaalisen kaputt Gotlannissa reilu kuukausi sitten.

Comment

Tollanen mopon suutin onkin kätevä, niissä näyttää olevan perus metriset kierteetkin. Täytyy tehdä kierteet nippaan nyt ennenkuin lyö osat nippuun, niin ei sitte tartte muuta ku ruuvata erikokoista suutinta jos savuttaa. Kiitoksia!

Comment

Millähä kierteellä toi tollai gt3071r oikein on? Joku m12x1.0? Näytti olevan itsessäänki joku kuristin tuossa sisällä, tarviiko sen lisäksi vielä ulkoisen kuristeen?

Comment

Tarvitsee ulkoisen kuristimen vielä lisäksi. Itsellä on seuraavalla ostotekstillä varustettu paikallaan, mikä kävi ainakin suoraan Oil Restrictor Adpter Fitting 7/16"-24 -4AN, jossa sisäreikä 0,035". Varmistin vielä kuristuksen sopivuuden TiAL sportilta. Ebaysta löytyy tai sitten multa voi lunastaa pois 15€ hintaan, kun tilasin muutaman ylimääräisen aikanaan.

Comment

Working...
            X