Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B7 turbotus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tässä tuli mieleen se ulkomaan ketju missä istutettiin B7 RS4-pata B5 RS4:seen. Turbojen kera.

    Comment


    • #32
      ...joka on toteutettu
      [ame="http://www.youtube.com/watch?v=p5LMudFofEY"]C5 RS6[/ame]

      C5 RS6:n kiukaalla.

      Comment


      • #33
        Näinhän se olikin.

        Comment


        • #34
          Eikös toi B7 ole vielä FSI kone? Yksi syy, ehkä, varmaan, että tehot joutuu rajaamaan tohon noin 600hp on bensan saanti. FSI suuttimia ja pumppuja ei vielä puissa kasva. Tietty hyvällä tuurilla jotku 2.0tfsi:n viribensaosat kävis.

          Comment


          • #35
            B7 RS4 BNS koneen suuttimet piisaavat 1000 hepan paikkeille eli ihan ensimmäisenä niitä ei tarvitse vaihtaa.

            Comment


            • #36
              Olis vaan vähän erikoisempi projekti, ursseja vähän joka kylällä. Budjetti elää sen mukaan mitä teholuokkaa aletaan hakemaan..Ruuvi taas on kertakorvaus, kouhasee pussia aika syvältä ja teho on sitten siinä, mutta ahtimilla jos ne sinne saa,niin huvi vasta alkaa!
              Viimeksi muokannut 8866; 7.7.2012, 23:27. Perustelu: Välilyönnit

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja kenax Näytä viesti
                Eiku ehdotan, että otat härkää sarvista ja alat toteuttaa vaan. Kyllä sille tekijöitä tästä maasta löytyy. Sillä loppuu epäilijät ja päänpyörittelijät kätevästi. :)

                Voisiko joku myös selittää sen, miten APR:n remmisatsin voi saada laillisesti asentaa autoon suomessa, mutta turboja ei?
                Samoilla linjoilla! 4-5syl, biturbo jne. on jo nähty joten hieno prokkis tulossa. Anna mennä vaan!

                Comment


                • #38
                  Mikäs siinä jos rahkeet riittää niin anna palaa vaan. Mielenkiinnolla kyllä seuraisin. Täällä vaan ei pahemmin ole noiden koneiden virittäjiä, ja vielä vähemmän turbottajia niin mitään kokemusperäistä neuvoa täältä ei löydy.

                  Comment


                  • #39
                    JHM on jenkeissä turbottanut S4 B6:sen muistaakseni. Ei tietenkään sama malli, mutta varmaan yhtä ahdasta ollut...löytynee netistä tietoa

                    Comment


                    • #40
                      Eihän niitä ahtimia tarvitse sinne konehuoneeseen saada mahtumaan... ;D
                      http://www.auto-power-girl.com/pics/...10_turbo-23297

                      Comment


                      • #41
                        http://www.superchargertuning.com/Audi/RS4/

                        Heko heko.

                        Comment


                        • #42
                          Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon, holset 221:set suunnitteilla. Paineet siinä puolikiloa. Coolerit on aika haastava juttu=ahdasta.
                          Viimeksi muokannut 8866; 7.7.2012, 23:28. Perustelu: Välilyönnit ja isot kirjaimet.

                          Comment


                          • #43
                            Tämä on mielenkiintoinen projekti. En yllättynyt Holset-valinnasta yhtään.

                            Suunnittele tarkasti nyt, mitä aiot tehdä. On melko todennäköistä, että:

                            a) turboprojekti maksaa enemmän kuin sen 17 000, jos et itse asentele rojuja paikoilleen, ja vaikka asentelisitkin, varaa 300 tuntia ja risat, sekä turbojen lisäksi kolme kertaa niiden hinta kaikkeen muuhun.
                            b) turboprojekti ei todennäkösesti ikinä valmistu
                            c) jos vaikka rauta toimisikin ja jotenkin sinne autoon mahtuu, kuinka valtavia muutoksia pitää koriin tehdä, ts onko palautettavissa enää vakioksi
                            d) on melko haastavaa ja arvokasta saada laite toimimaan
                            d) onko autolla projektin jälkeen enää minkäänlaista jälleenmyyntiarvoa?

                            Ja vertaa siihen 600hv tuottavaan remmisarjaan, joka menee ilman korimuutoksia paikoilleen reilussa 10 tunnissa ja todistettavasti toimii päivittäisessä käytössä kaikissa keleissä.

                            En tiedä, millaisiin tehoihin olet tottunut, mutta kyllä se risa tolla satsilla lujaa menee. Maililla sillä ei 800hv ursseille pärjää, mutta motaria lukuunottamatta joka paikassa muualla kyllä.

                            Comment


                            • #44
                              Kyllähän tuossa asiaa on, mutta jos rahaa meinaa sijoittaa, niin ei sitä autoon kannata laittaa. Meinaan pitää auton pitkään koska ei parempiakaan ei oikein ole tarjolla. Turbot sinne kyllä uppoo, sitä en epäile. Kuulerit saattaa aiheuttaa pientä jumppaa. Toimivuus,sitä ei tiedä kuin kokeilemalla, ollaan optimistisia vielä kun voi.

                              Ja sit taas asiaan, ihmettelin tuolla risan pannuhuoneessa äsken että mites se 3.0tdi:n keulapala, eikös siinä mene kiinteesti ne ahtoputket kuulereille?

                              Korihan on sama.

                              Otetaan lisää vaihtoehtoja kun kerran aletaan suunnitteleen. APR:n ruuvi, mitäs jos pudottaa puristussuhdetta, niin saako siitä enemmän ahtoja? Esim hihnapyöriä vaihtamalla.
                              Viimeksi muokannut 8866; 7.7.2012, 23:29. Perustelu: Muokkaa edellistä viestiäsi, jos kukaan ei ole vastannut välissä.

                              Comment


                              • #45
                                siltä varalta että uhkaavasti näyttää menevän monologiksi niin tuuttaan ilmoille ic-propleemaasi että kokeiles josko löytys semmosia putkimallisia (=pieniä) välijäähyjä mikä käyttää vettä erillisen kennon kautta. Ameriikan poijaat on tämmösiä tehneet, valmistajaa en putkikennolle valitettavasti muista ulkoa - mutta summitin valikoimaa tsekaten varmasti löytyy.

                                Tommosen pienien vesiputkien perässä olevan isonkin vesikennonhan sit vaikka hukkaa takaluukkuun jos ei muualle mahdu.

                                Comment


                                  #46
                                  Tsemppiä turbotukseen. On maailmalla tehty ennenkin mahdottomasta mahdollista.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Auttaskos se jos alkoholivehkeeksi muuttaisi? Siis tuohon puristussuhde-ahtopaine ongelmaan.

                                    Comment


                                    • #48
                                      ei ihan se mitä alunperin ajattelin, mutta halpoja ja tuplana riittävät varmaan tähänkin setuppiin ;
                                      http://www.frozenboost.com/product_i...8e8af29e3fa724

                                      Comment


                                      • #49
                                        Hyvä idis, saiskohan nuo ilmastoinnin kanssa toimiin samassa? Olis muuten tehokkaat. Kylmäainetta tonne putkeen ja lauhdutin konttiin, jos toimis ni ei tarvis cooleria enää mihinkään.
                                        Viimeksi muokannut 8866; 7.7.2012, 23:30. Perustelu: Välilyönnit ja isot kirjaimet.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Tätähän pitää nyt ruveta ihan seuraamaan :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Epäilisin että noita ei ole tarkoitettu kylmäaine-kierron kanssa sotkettaviksi, ja kannattaako sitä toimintavarmuutta heikentää tommosella kyseenalaisella jutulla. Puhumattakaan jäähdytyskierron mitoituspaineesta ja sen kestosta.

                                            Lähtökohdat lienee väärät muutenkin jos pitää moottoriin imettyä/ahdettua ilmaa jäähdyttää kampuran voimalla saatavalla jäähdytyksellä jonka hyötysuhde on kuitenkin huono..

                                            Comment


                                            • #52
                                              Luulis että tuo e85 vois helpottaa myös leimalle saantia

                                              Comment


                                              • #53
                                                ylläpito voisi raksia nää e85 kommentit ja tämän kanssa täältä, kun ei sillä ole oikeasti korrelaatiota nykyautojen pussitestien läpimenon kanssa, tietämättömät vaan hämmentävät turhan takia muita.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mielenkiintoinen näkökanta. Ehkä väärin muotoiltu, en sotkisi sitä olemassa olevaan ilmastointiin, vaan tekisin oman. Mitä kampuran käyttöön jäähdytyksessä, ni eiköhän se sen jäähdytyksen hoida joka tapauksessa vesipumppu, tuulettimet ja eihän sitä remmiäkään kannata laittaa ku kampi pyörittää.
                                                  Viimeksi muokannut 8866; 7.7.2012, 23:31. Perustelu: Välilyönnit ja isot kirjaimet.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Risassahan oletettavasti on vastaavalla tavalla kuin ässässä lisäjäähyt nurkissa. Voisikohan sinne soveltaa kuulerit nurkkiin ja hoitaa koneen lisäjäähdytyksen vaikkapa paksummalla kennolla jostain muusta mallista. Ja ahtimet/ahdin takapuskurin tuntumaan, juurikin deletoimalla vaikka se varapyöräsyvennys joka on turha, koska siellä ei ole kuin akku.

                                                    jonkunhan pitää vielä vääntää tuohon sitten softa.

                                                    Tämä on kyllä oikeasti mielenkiintoinen projekti jos saat alulle.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Kiitoksia muutamasta hyvästä vinkistä, rupean testaamaan niitä käytännössä, teen urssista liikkuvan laboratorion. Palataan syksyllä aiheeseen.
                                                      Viimeksi muokannut 8866; 7.7.2012, 23:32. Perustelu: Välilyönnit ja isot kirjaimet.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
                                                        Epäilisin että noita ei ole tarkoitettu kylmäaine-kierron kanssa sotkettaviksi, ja kannattaako sitä toimintavarmuutta heikentää tommosella kyseenalaisella jutulla. Puhumattakaan jäähdytyskierron mitoituspaineesta ja sen kestosta.

                                                        Lähtökohdat lienee väärät muutenkin jos pitää moottoriin imettyä/ahdettua ilmaa jäähdyttää kampuran voimalla saatavalla jäähdytyksellä jonka hyötysuhde on kuitenkin huono..
                                                        Kuten jo repsa mainitsikin, niin en menisi sekoittamaan kylmä-aineita suoraan tuonne. Kennon malli ei ole hyvä höyrystin puolella, eikä edes toimisi. Toisenlaisella kennotyypillä ja erillisellä paisuntaventtiilillä voisikin toimia. Kuparia ei saa olla materiaalina, kun käytetään PAG-öljyjä...

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Ruotsalaisella laminovalla pitäisi olla noita air to water tyyppisiä putkicoolereita. Hinta oli muistaakseni aika suolainen, tosin +17ke budjetissa se ei enää oo ku hyttysen kakka.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            http://www.doria.fi/bitstream/handle...pdf?sequence=3
                                                            sivu 20
                                                            laskin arvoilla
                                                            T1 = 35C ulkolämpö
                                                            painesuhde 1,7
                                                            hyötysuhde 0,8 ahtimella
                                                            tekee ahtimen jälkeen ~44C ilmaa

                                                            jos ollaan oikein viksuja ja luotetaan kaavaan kuin kirkkoon ei tarvita välijäähdytintä ollenkaan.

                                                            jonkun pitää itse sitten tarkistaa arvot että korreloivat todellisuuden kanssa, ts. vastuu siirtyy lukijalle.

                                                            mutta kun otetaan vielä huomioon että 4.2l kone imee 0,7 bar ahtopaineella ilmaa 7,14l/työtahti > tekee ~6000 rpm abt 714l/sek ilmaa niin tekisi mieli väittää ilman tarkempia selvittelyjä että se auton ilmastointikoneen hyötykäyttö moottorin imemän ilman jäähdyttämiseen on yhtä hyödyllistä kuin lisääntymisen kannalta on runkkaaminen.
                                                            tuntuu kivalta ja näyttää hauskalta, mutta ei aiheuta pahemmin hyötyä lajin menestyksen kannalta.

                                                            eli, ilma - vesi cooleri on oikeasti ihan pop, ja kannattaa fundeerata mikä on se oikea tavoite + sekä pikkaisen laskeskella taustoja ennenkuin hyppää tuntemattomaan.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kaikki tähään naruun kommentoivat ottakoon huomioon tämän BNS koneen luonne. Vaparina 100hp/l , maksimitehot 7600r/min (R8:ssa vastaava moottori, 7800r/min), turboahdettuna (R8) 0,4 ahdoilla 600hp. Eli kun mietitte esim. ahtimien sopivuutta tähän mottoriin tutkikaa kompressorikartoista painesuhteiden/ilmamäärien kuvaajia. Nykydieselien turbot painesuhteilla 2-3,5 ovat kovin epäsopivia tähän moottoriin eli esim 2x 221 Holsetti ei tule toimimaan.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X