Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varmistus: Mitenpäin Forge asennetaan?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Varmistus: Mitenpäin Forge asennetaan?

Tyhmä on tässä alkanut miettimään, että onkohan tuo forgen By-pass oikein päin.
    Niin selittäkää nyt te viisaammat, mitenpäin se sinne tule laittaa? :)
    (Kyseessä siis S4 2.2T AAN mylly)

Laita paine sivulle, jotta se ei raottelisi mäntää.

Comment

Ahtopuolelta tuleva letku siihen alhaalla olevaan putkeen kiinni, se taitaa muistin mukaan olla hieman lyhyempikin kuin se sivussa oleva.
      päättelemälläkin tuon voi keksiä kun painelee sitä venttiiliä.

Comment

Sivulähtöön kannattaa laittaa, muuten mäntämalli kilahtaa pohjaan jos alipaineen lisäksi sitä avaa paine mäntää vasten liikesuunnassa. Ei varmaan vakiosuodatinkotelon kanssa kuulu edes, mutta ääni on sen verran epätervellinen etten itse sitä kyllä kuunnellut testiajoa pidempään.

Comment

Tuo on muuten sellainen säädettävä malli, mikäli sillä on mitään eroa?
          Nyt se on kiinni niin että: pidempi liitin by-passin sivusta on kiinni siihen ilmanputsarilta tulevaan letkuun. ja lyhempi pohjassa oleva menee siihen letkuun, mikä menee IC:lle päin.

Taitaa olla siis nyt väärinpäin?

Comment

No sillä ei kyllä ole periaattees mitää merkitystä kuinka päin se on, kumminkin päin se pelaa.

Jos se ei pidä kamalaa ääntä noinpäin ku se sulla on kiinni niin ei väliä, joskus ne on vaa huutanu niinku pelastusliivien pilli ku on mäntä painepuolta vasten.
            en tiedä onko mulla pääkopas jotain vikaa mutta mun mielestä mulla veti paremmin kun se oli noinpäin, no siitä kuulu kauhee kiljahdus aina ku se aukes niin piti vaihtaa (kaverikin tuumas sillon seuraavana päivänä että ei muuten vedä yhtä hyvin ku eilen).

Comment

Tota oon nyt ihemtelly, näin jälkikäteen, kun ei mulla kuulunu minkään näköstä "kiljahdusta", oli se nyt kumminpäin tahansa? Tuntuu kumminkin et pitää kaasua päästettäessä "tshi-tshi-tshi-tshi" ääntä. Jos painaa reippaaammin kaasua, niin kuuluu ehkä selvemmin se yksi TSIIH ääni.

Onko normaalia, vai mistä johtuu?

HEI PEZKELES.... Huomasin juuri tätä kirjottaessa, että tuo minun Forge on sellainen,
              missä on kalvo systeemi!!!

DOC-POWER:lta:

"Forge, Diaphram Diverter adjustable Preload-venttiili 195.00 ?

Ensimmäinen markkinoilla oleva säädettävä kalvotoiminen ventiili. Ventiilissä uusi kevlar vahvistettu kalvo. Portaaton säätö ventiilin päällä helpottaa säätötoimenpiteitä. Alipaineliitin kääntyy 360-astetta. Valmistaja Forge."

Comment

Ihmettelinki, että onko toi mäntämallinen säädettävä tiputtanu jo noin paljon hintaa. Kesällä ostin ja makso 300e. Nyt muka 195e, mutta sulla olikin tuo kalvollinen.

Samanlainen ääni noista taitaa tulla. Kai oot säätäny sen mahollisimman löysälle?

Comment

Ihmettelinki, että onko toi mäntämallinen säädettävä tiputtanu jo noin paljon hintaa. Kesällä ostin ja makso 300e. Nyt muka 195e, mutta sulla olikin tuo kalvollinen.

Samanlainen ääni noista taitaa tulla. Kai oot säätäny sen mahollisimman löysälle?
                  Ei vaan taitaa olla pyöritettynä täydet sinne + suuntaan.
                  Eli kai se silloin pistää eniten hanttiin.

Vai pitäisikö se siis olla löysimmällä, vai miten tuolle optimaalisin säätö haetaan?

Comment

Laitoin forget väärinpäin lähinnä huollettavuuden ja tilan takia...

http://img.photobucket.com/albums/v2...t4/Kuva168.jpg
                    http://img.photobucket.com/albums/v2...t4/Kuva169.jpg

Pillimäinen vihellys kuuluu kaasua nostettaessa (vakio ilmanpuhdistin).

Kysyisin, että kuis tuo sähköohjaus näillä bypasseilla, onko mahdollista vaikuttaa esim. vag-com?

Comment

Löysimmällä se ainakin mulla niitä sihahduksia toi.

Comment

Onkohan tuo "kumminpäin pitää olla" nyt aivan eri juttu tällä kalvollisella, kuin sillä mäntä mallin Forgella? Siis voiko kalvollinen Bypass mennä rikki, jos on väärinpäin?

Comment

Nostettaanpa tätä jo melkein kolme vuotta vanhaa aihetta.

Kokeilin vasitella tuota omaa forgen mäntämallista Bypassia väärinpäin. Kyllä vain vähän kipeänlaisesti kilahtaa. Piti kuitenkin testailla ja huomasin, että kun tuo venttiili on väärinpäin (kilahdus/vinkasu kuuluu kaasua löysätessa vedossa) pysyy paineet paremmin ja pidempään järjestelmässä kovassa vedossa.

Kertokaapa viisaat immeiset nyt nuo haittapuolet jos tuo vehje on asennettuna noin väärinpäin. Eihän sievästi ajaessa kuulosta niin pahalta, mutta vedätettäessä häiritsee tuo kilahdus, kuulostaa kalliilta.

Comment

Ei muuta haittaa kuin ääni.

Comment

Se äänihän on just sopivan häiriintynyt kun se on paine alhaalta, vinkaisee mukavasti :)

Comment

Working...
                              X