Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuka haluaa omaan autoon räätälöidyn lastun, käsi ylös!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kuka haluaa omaan autoon räätälöidyn lastun, käsi ylös!

    Kyselin Mihnealta (s2tuner) joka on paras tietämäni custom lastujen tekijä (link toinen mut ei tee customeja tuosta vaan) jotta mitä vaatis että tulis helsinkiin tekemään eculoggerinsa kanssa lastuja. Aihioksi kelpaa VAG turbo koneet mutta TDI-koneisiin ei kuulemma kannata tehdä custom lastua.

    Mihnea on tehnyt hyvää jälkeä vitoskoneiden kanssa ja myöhemmin lukuisia RS4 ja S4 biturboja ja yllättäen sen oma autokin on S4 2.7t.

    Jos saadaan kymmenen autoa kolmelle päivälle niin hintaa on 700 euroo/lastu + Mihnean matkustuskulut ja yöpymiset (jos autoa pitää korjata niin kulut tietty kasvaa). Varmistan vielä Mihnealta, että toi hinta on custom lastulle eikä bulk lastulle!

    Kyselen nyt ensin täältä kerhon puolelta [ kerhoetu ; ) ] ja sitten yleiseltä puolelta ja lopuksi ffp:ltä.

    Aikataulu pitää tietenkin vielä selvittää jos tähän ylipäätään on kiinnostusta.

    #2
    _o/

    Voisin olla kiinnostunut kyseisestä toimenpiteestä riippuen aikataulusta. Josko tuosta meikäläisen kärrystä jotakin on irtiotettavissa "helposti", niin sehän otetaan =). Muutaman herra Linkin tekemän lastun omistajan kanssa olen kuulumisia vaihtanut, ja ainakin he kovasti ovat kehuneet tuota toimenpidettä, että rahoilleen vastinetta ainakin Linkin toimesta voisi saada.

    Ilmoittelehan aikataulusta, kun jotakin selviää...

    Comment


    • #3
      Hmmm... nostanpa varovaisen sormen pystyyn. Tällä hetkellä riittävän hyvä lastu autossa mutta jos siihen vahingossa tulee esim. isommat ahtimet yms niin silloinhan tuo sopisi kuin oktaanibuusteri bensaan :)

      Comment


      • #4
        Olisin myös asiasta kiinnostunut, mut mulla ahdinpäivitys menee vasta ens keväälle/kesälle ihan budjettisyistä, et teillä taitaa sillon olla jo lastut koneessa...

        Onko tollaisen herran tekeleissä suurta eroa vaikka Karalan tekemään ohjelmaan?

        Comment


          #5
          kun toi sopiva aika on täysin auki ja jos ei tule riittävää kiinnostusta niin mulle sopii ens kevätkin.

          Oman mielipiteen olen muodostanut aktiivisesti keskusteluja seuraamalla eikä karalankaan lastuissa mitän vikaa ole, mutta mun mielestä link ja mihnea on motronicin sielunelämän sisällä paljon syvemmällä. (Ei liity tehoihin, mutta ei taida muut pystyä ohjelmoimaan esim vasemman jalan jarrutusta DBW koneisiin?) Lisäksi noilla kahdella herralla on samanlainen ajatusmaailma tehon ja väännön otosta järkevillä ahdoilla ja hyvällä ajoituksella, jolloin pakopaineet pysyy kurissa ja hyötysuhde on korkea.

          Comment


          • #6
            Pystyykö Mihnea tekemään ohjelman ilman penkkiä?

            Periaatteessa kiinnostaa jos lopputulos on parempi kuin Karalalla. Mutta mites jos myöhemmin alkaa tuntua ettei tullut "täydellinen"? Tuo takuusäätö on ehkä hieman hankalaa...

            Comment


            • #7
              Varovasti sanottuna ja vahvaa mutua sisältäen sanoisin että Mihnea tekee parempaa jälkeä kuin Karala. Johtuen lähinnä siitä että Mihnea on erikoistunut Audeihin, mutta Karala tekee vähän mihin vaan.
              Kiinnostaisi myös mutta ei ennen alkukesää ole mitään tsäänssiä saada rautaa ostettua.

              Comment


                #8
                mihnea tekee ohjelman samalla kun sä ajat. jos asut karalan lähellä niin käytä ihmeessä karalaa.

                Comment


                • #9
                  Tuossa vielä linkki Mihnean firmaan:

                  http://www.mrctuning.com/

                  Kyseinen firma oikeastaan syntyi s2forumin kautta, kun Mihnea päätti siirtää toimintansa Britteihin ja otti mukaan pari s2-harrastajaa (Doug_RS2 ja Lee).

                  Comment


                  • #10
                    Kiinnostaa, mutta aika ei taida olla vielä ihan kypsä. Ensin pitäisi hankkia rautaa rajalle, jotta homma olisi taloudellisesti mielekäs. Ei kait Mihneakaan pysty ihmeitä vakioturbon kanssa tekemään?

                    Comment


                      #11
                      vakioraudalle ei ihmeitä tehdä, mutta mielestäni samanlaatuisen lastun kuin esim mtm kyllä saa. Suurin hyöty tulee niille joilla on putkea tai turboa tai suuttimia tai MAFia vaihdettu vapaammin virtaaviin.

                      Ei omankaan auton kulussa mitään vikaa ole, mutta silti haluaisin Mihnean tekemän laatulastun joka tuo lisää kilometrejä filosofiansa puolesta. Tehoa ja vääntöä saa hieman enemmän mutu periaatteella ahtamalla optimiin nähden liikaa, mutta se on kaikki pois kestävyydestä. Jos sitten hetkellisesti haluaa koittaa tuleeko lisää tehoa nostamalla ahtoja niin sehän on helppo järjestää painesäätimellä. itse haluan noista säätimistä ja sähkövireistä eroon : )

                      Comment


                      • #12
                        Mulle olis otollisin ehkä ens kesä, kun olen budjetoinut päivityksen sinne. (suuttimet, turbo, pakosarja, 3" downpipe, putkisto ja chippaus)

                        Comment


                        • #13
                          Ensi kevät olisi vasta ajankohtainen mulla, saisi välijäähy/suutinasiat kuntoon siihen mennessä.

                          Comment


                          • #14
                            Saakohan lastutusta halvemmalla, kun mulla on jo tuo mrc1 lastu autossa ja sitä tarvis päivittää vain..

                            Comment


                            • #15
                              vakioraudalle ei ihmeitä tehdä, mutta mielestäni samanlaatuisen lastun kuin esim mtm kyllä saa.
                              Ns. merkkivirittäjät uhraavat muutaman ison tovin tuotekehitykseen ennenkuin tuote tulee myyntiin. Custom-lastuissakin lähellä olevalla tuella on merkitystä. Tosin tarina on todellisuutta uskomattomampaa, kun perehtyy miten lastuja on tehty, niin merkkilastuissakin on mystisiä oikomisia tehty kopiosuojauksen nimissä ! Nykyinen lastuvirittäminen on moottorielektroniikan puoskarointia parhaimmillaan. 2000-luvun konitohtoreita...

                              Mainittu 3 autoa per päivä tarkoittaa pitkää päivää ja ajoa HML tai Lahden moottoritiellä. 4 tuntia per auto menee todella äkkiä. Se ei ole kuin 3 säätörykäystä hki-riihimäki-hki.

                              Jos haluaa hieman piinata virittäjää, niin kannattaa kysyä mistä aihiosta säätäminen aloitetaan ja kuinka monta aihiota säätäjällä löytyy kyseiseen autoon. Tehtaan vakiolastu ei sitten ole aihio vaan vertailupohja säätäjän tuotekehityksessä.

                              Oleellista custom-tunaamisessa on se, että on helvetin hyvä aihio valmiina ja tunaaja tietää mitä tekee ja miten tekee ja millainen asenne tunaajalla on suhteessa riskiin. 700eur per auto on edullinen hinta taidokkaasta työstä hyvän sw aihion päälle !

                              PS. Ohjelmoitavia ruiskuja saa jo myös kohtuuhinnalla, joten custom-tunaaminen omalla pc:llä on hyvä vaihtoehto kun tunaaminen usein jatkuu auton KOKO OMISTUSAJAN !

                              Comment


                              • #16
                                PS. Ohjelmoitavia ruiskuja saa jo myös kohtuuhinnalla, joten custom-tunaaminen omalla pc:llä on hyvä vaihtoehto kun tunaaminen usein jatkuu auton KOKO OMISTUSAJAN !
                                Tästä olen erittäin samaa mieltä. Varsinkin jos softan toimivuuden suhteen pyrkii täydellisyyteen vaaditaan helposti satojen tuntien hienosäätäminen ja sellaista ei kenelläkään ole varaa teettää.
                                Voima-alueet säätää hyvinkin nopeasti mutta esim. kylmäkäynnistyssäätöjen tekeminen vie "hieman" pidempään kun säätöjen vaikutusta pystyy kokeilemaan vain kerran tai kaksi per päivä. Tässä kohtaa lastua tehtäessä tulee vastaan juurikin aihion laatu.

                                Comment


                                  #17
                                  En ole perehtynyt ME7:n kanssa toimiviin ruiskusarjoihin, joten en voi niitä kommentoida. Itse haluaisin päästä eroon jatkuvasta säätämisestä riittämättömän ajan ja säätämiseen liittyvien sivukustannusten vuoksi. lottovoitto jo kerran säätämisestä ; (

                                  Comment


                                  • #18
                                    Autokohtaisella säädöllä voi saada luokkaa 2-3% tehonlisäystä verrattuna valmiisiin lastuihin.Koska usein lastuvalmistajat ovat jo säätäneet ja jarruttaneet valmiin lastun.

                                    Ruiskut myös mukautuvat olosuhteiden mukaan,joten jos vaihdat vaikkapa välijäähdyttimen niin se voisi vastata hieman kylmemmän kelin olosuhteita vanhalla lastulla.

                                    Bensankulutukseen mielestäni sama juttu,koska ne mukautuvat myös taloudelliseen ajoon....parempi vaihtaa joku mekaaninen (esim.lambda) osa.

                                    Sellaislle jotka vaihtavat esim. suutimet,turbon tai muun vastaavan,johon ei ole valmista lastua on tuollainen autokohtainen säätö paikallaan....muuten lähinnä rahan/ajan hukkausta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kannattaa pitää mielessä että Mihnealla on välillä aika vahvat mielipiteet, eikä kaikkia kokoonpanoja välttämättä suostu säätämään. Esim. Garrettin kuulalaakeriturboista herra ei taida viitosympäristössä pitää. Kysymällähän se toki selviää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        omasta kokemuksesta voisin sanoa että kun enemmän autoa muuttaa niin on oma rumpansa orkkis ruiskun kanssa. Jos olisin tiennyt mikä homma on saada auto kunnolla pelittämään orkkis ruiskulla. Niin olisin hommannut säädettävän ruiskun. Sille sentään pystyy itse jotain tekemään.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Huomasin tuon kiinnostavan jutun mihnean tulosta suomeen et olisin itseki kiinnostunut laatukamasta:) mut vasta maalis-toukokuulla olisi minulla aikaa/rahaa


                                          Ensi kevät olisi vasta ajankohtainen mulla, saisi välijäähy/suutinasiat kuntoon siihen mennessä.
                                          Huomasin tuon jutun et vaihettais s:ään suuttimia,voisitko kertoa vähän et minkä kokoisia olet ajatellut laittaa?

                                          Comment


                                            #22
                                            Näemmä aika moni olisi keväällä mukana, joten sama juttu täällä kun voisi ensimmäisen talven totuella tämänhetkiseenkin menoon. Käsi pystyssä luokkaa 04/06 ellei muita suunnitelmia tule kuten keväällä tuleva vakio autokuume ;)

                                            Comment


                                              #23
                                              kerroinkin jo mihnealle että siirtynee ens kevään loppuun jos silloinkaan. Oma auto on viimeisten diagnoosien jälkeen taas parempi. löyty haljennu f-hose jonka korvasin DIY mallilla ja toi aiheutti nykimistä ja liian rikkaan seoksen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Huomasin tuon jutun et vaihettais s:ään suuttimia,voisitko kertoa vähän et minkä kokoisia olet ajatellut laittaa?
                                                Välijäähyt vaihdan mutta suutimet vasta jos isomman ahtimen laitan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  jos kuviot menee kohdalleen, niin täältä nousee kanssa yksi käsi ens kevättä varten... ja ei, kyseessä ei oo tuon tdi:n lastutus.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tässä syksy-talvi pitäis tuohon S4:ään saada pakosarja ja putkisto paikalleen, sekä isompi turbo ja välijäähdytin. Ja sen jälkeen tietty pitää auto säädellä, joten kiinnostusta olis.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X