Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 biturbon tehot vakio/viri?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kiitoksia vastauksista. Kun itsellä juu se tilanne, että odottaa enää ohjelmaa ja suuttimia.
    Ja nyt sitten pitänee se kytkinkin vaihtaa, jahka joku vuosi saa nuo edellämainitut vaihdettua.

    Käyttöautosta kyse, joten ei ole tarkoituskaan repiä mitään 700heposta irti :)

    Eli toimivaa pakettia hakemassa, mutta kuitenkin sellasta ripeämmän puoleista ;)

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
      No niistä ei ole tietoa, luulin kennojen olevan samaa kuin APR versiossa, vain päädyissä eroa ?
      Ei ne APR:n coolerit ole erilaiset, ihan samat alkuperäiset RS4 osat ne on, tulevat vain settinä APR:n letkujen kanssa.

      Comment


      • #33
        No niin palataan alkuperäiseen aiheeseen. Eli nyt käytetty pirssi vakiona penkissä ja moottoritehoksi tuli 165kw/tehohäviöiden jälkeen pyöriltä 128kw ja vääntöjä parhaimmillaan 350nm. ihan kuin tiputtaisi ahdot liian aikasin alaspäin??

        Kummallinen notkahdus tehokäyrässä n100kw kohdalla, aavistus tulee ihan suoraa viivaa ja sitten jatkuu läpi kierrosalueen kuin vaparin käyrä?? Vääntökäyrä käyttäytyy kuin pitääkin, weird..

        Olisko ahtovuoto/N75 vena menny tms..

        Kysymys: (ehkä hölmö) Ilmoittaako tehdas vakiotehoksi tuon moottorin antaman tehon vaiko pyöriltä mitatun tehon?

        J

        Comment


        • #34
          Moottoritehon.

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja juiceman Näytä viesti
            Kummallinen notkahdus tehokäyrässä n100kw kohdalla, aavistus tulee ihan suoraa viivaa ja sitten jatkuu läpi kierrosalueen kuin vaparin käyrä?? Vääntökäyrä käyttäytyy kuin pitääkin, weird..

            J
            Millä kierroksilla tuo notkahdus tulee ettei johtuisi siitä kun nokkien ennakkosäätö putoaa pois 4000rpm kohdilla? Tehojen suhteen ollaan ihan tavoitteessa vakiolle. Jos laitat käppyrää tänne ihmeteltäväksi niin osataan sanoa enemmän.

            Comment


            • #36
              No nii vika mitä ilmeisemmin paikantui N75 venthaaliin, otin irti niin se jousikuormitettu lautasennäkönen venttiili oli ruostunut jumiin yläasentoon, sen sai yön yli rost offissa lilluttelemalla toimimaan jotenkin, aiheutti pelonsekaisia tunteita kun ensimmäisellä testikierroksella ahdot pomppas kiloon ja kone alko katkoon, tiputti 0,4:ään ja sitten sain uuden venan niin alko ilmeisesti toimiin oikeen, nostaa nopeesti n. 0.6-0.7 kohdalle ja sitten pitää 0.5 ja lähtee pudottaan 5500rpm kohalla 0.4 ja jne.. 0.3

              Comment


              • #37
                Herätelläänpäs hiukan tätä aihetta, nyt kun olen alkanut pyörittelemään ajatusta tehojen lisäyksestä. Autohan on A6 btq tipillä ja sen vahvistus on myös pyörinyt mielessä, eli siihen ei tarvi tässä puuttua. Kaikki on siis vasta ajatus tasolla, eli mitään tuskin tapahtuu lähi aikoina.

                Tässähän on jo aika hyvin käyty läpi eri setuppien tehot. Enempi kiinnostaa, että millä turboilla ois samanlainen käytös kun näilla vakioilla, eli väntää alhaalta asti mukavasti? Teho tavoite tässä vaiheessa olis sielä 400 paikkeilla, ehkä vähän yli ja väännöt siinä 500Nm paikkeilla. Downpipejahan tähän ei mahdu vaihtamaan isompiin tomaatin takia, eli siitä miinusta. Oisko RS4:n turbot hyvä vaihtoehto vai kenties RS6:n? Vai onko mitään järkeä lähteä koko touhuun kun downpipeja ei saa vaihdettua isompiin?

                Comment


                • #38
                  No äkkiseltään heti pistää silmään tippilaatikko joka sietää ymmärtääkseni n.420-450nm vääntöä. Itse en ehkä lähtis urheilemaan,löysin jostain sivustolta putkiston jossa oli tippiin downpipet mutta makso hoosiannaa ja vähän neitsyt mariaakin päälle. Rs4 ahtimet olis varmaan ihan ok jos päätät leikkiin lähteä =)
                  Oma kottero ainakin liikahtaa ihan mukavasti ollakseen painava nelikko automaatilla, softan hommasin porkkiselta ja vcds:llä ohjelmoin laatikon "sport-modeen". Luulenpa että ihan oikea laatikon chippauskin voisi tehdä ihan hyvää.

                  Comment


                  • #39
                    Kyllä sinne tomaatin kylkeen RS4 DP:t mahtuu, mutta ei "oikeita" downpipeja ;)

                    Noilla tehoilla ei kannata RS6 turboja laittaa, RS4 piisaa vielä.

                    Comment


                    • #40
                      Siis jos tähän touhuun lähden, niin laatikko on se ensimmäinen kohde, ja sen vahvistus. Pitäis tuon jälkeen helposti kestää nuo väännöt.

                      Täytynee jättää asia nyt hautumaan ja miettiä, että onko tuossa nyt mitään järkeä panostaa tuohon nykyseen vai pitääkö vaan alkaa kattelemaan kulkinetta, jossa olisi jo valmiiksi nuo tehot.

                      Comment


                      • #41
                        Sen verran vielä pohdiskeluja, että minkäs verran tarvittavat osat tulis maksamaan (suuntaa antavasti) jotta tuonne 400 heposen paikkeille pääsee? Täällä kuitenkin porukalla on kokemusta näistä, niin tietoa varmaankin löytyy. Ja jätetään tässä nyt huomioimatta tuo tippi kokonaan.

                        Jos vaikka joku jaksais ne pakolliset vaihdettavat, sekä sitten vielä ne suositeltavat osat eritellä. Vähän sais jotain hintahaitaria, että vois miettiä unohtaako koko homman vai ei :)

                        Comment


                        • #42
                          Tuossa yksi setti tarjouksessa: http://www.034motorsport.com/turboch...4-p-23410.html

                          Pakolliset osat on turbot, imuputket, suuttimet ja coolerit. Downpipet olis hyvä myös vaihtaa, vakioilla saattaa tulla kovat pakolämmöt.

                          Comment


                          • #43
                            Toi 034 setti on kyllä (hinnasta huolimatta) erittäin jees. Ainut on että coolerit tarvitsis ja ne ohjaimet =)

                            Comment


                            • #44
                              Perskule, tuo kommentti ei ainakaan helpottanut pähkäilyjä.

                              Tässä just pohdiskelen, että kannattaako nykyseen autoon pistää lähemmäs 10k euroa (laatikon huolto+vahvistus ja esim tuo 034 paketti), jonka jälkeen olisi tosin "huolettomia" kilsoja edessä, kun olis kaikki käyty läpi. Vai pitäiskö vaan koittaa vaihtaa johonkin valmiiksi tehokkaampaan ja huonolla tuurilla menis huoltoihin useampi tonni (plus tietenkin välirahat auton vaihdosta).

                              Tavallaan tuo nykyisen laitto ehkä olis järkevää, koska siitä on huoltohistoria aika hyvin nyt itsellä hallussa ja muutenkin on osia tullut uusittua ennen kuin ovat rikki menneet. Toki korista pitäisi parit ruosteet hoidattaa pois, mutta muuten tuo on aika passeli. Vain sähkörecarot ja RNS-E puuttuvat varusteista :)

                              Vaihdokissa taas olisi mahdollisesti nuo puuttuvat varusteet, mutta sitten taas huoltohistoriasta ei voi sanoa mitään, ellei sattuisi clubin kautta löytymään sopivaa. Huonolla tuurilla kun olisi taas edessä ties mitä remppaa, kun kuitenkin oon tykästynyt tuohon 4B korimalliin, niin nuo kohta teini-ikäiset autot eivät kuitenkaan ole huolettomia.

                              Onneks ei tarvi päätöstä tehdä nyt heti, vaan saa pähkäillä niin pitkää kuin on tarvis :)

                              Comment


                              • #45
                                Köh...ronsu.
                                Noita euroja sopivasti pyörittelemällä saat varmasti itseäsi miellyttävän päätöksen. Jos haluat auton vaihtaa, niin voit ajatella sitäkin, että et koskaan saa nykyiseen autoon mahdollisesti laitettua virityskymppiä takaisin, mutta nyt ostamalla kalliimman ja tehokkaamman, saatat joskus saada siitä myydessä vähän enemmän.

                                Comment


                                • #46
                                  Re: 2.7 biturbon tehot vakio/viri?

                                  Auto harvoin on sijoitus, ja tavallaan oon jo sinut sen kanssa, että siihen sijoitettuja rahoja ei takaisin saa. Toki RonSu olisi se haave auto ja parempi vaihtoarvo siinä sitten joskus. Mutta ei taida ihan vielä olla varaa hankkia tai on mentävä nöyränä pankkiin hattu kourassa :) Ja taas ässään ei oikeen kannata tehojen puolesta, kun tuo bitukka on jo nyt samaa luokkaa kulku puolelta.

                                  Eli käytännössä vaihtoehdot taitaa olla joko nykyiseen panostaminen tai RonSu. Toki RonSussa olisi ne kasin äänet :)

                                  Ja kummassakaanhan ei järkeä ole, mutta harvoin näitä järkisyillä perustellaan :D
                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 12.2.2013, 22:55. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Pohdiskellaan nyt vielä hiukan... eli kun koneena on tuo biturbo, ja jos siihen vaihtaa turbot suuttimet jne. mitä nyt pakettiin kuuluu ja vaikka samaan syssyyn jakopään vesipumppuineen jne. ja tippikin olis täysin käyty läpi ja vahvistettu, niin mitäs ns heikkoja kohtia tuohon jää, jotka voisi hajota (kilsoja autossa nyt himpun yli 240tkm)?

                                    Niin ja kummankin puolen pakonokathan tuohon on jo vaihdettu, samoin nokkien ketjut. Toki siellä vielä on ne kiristäjät, jotka on alkuperäiset.
                                    Viimeksi muokannut RistoEe; 12.2.2013, 23:12. Perustelu: Lisäilyjä

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alusta, huohotus, letkut, ahtovuodot, näin äkkiseltään. Vaihda kaikki hapristuvat samalla ku kone on pois.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tosiaankin huohotus"letkut" kovettuu ajan myötä kivikovaksi. Sinne on hyvä vaihtaa tilalle 16 mm letkut. N75 ohjauspaineletkut on hyvä vaihtaa, niitä alkaa poksahtelemaan pikkuhiljaa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Re: 2.7 biturbon tehot vakio/viri?

                                          Huohotusletkut onkin jo vaihdettu pari vuotta sitten ja olivat jo sillon aika hakkerit ne alkuperäset. Alusta tosiaan on orggis quattro Gmbh ja siihen oon kyllä ollu tyytyväinen. Sopivan matala, eikä myöskään liian kova. Tosin sekin pitänee jossain välissä vaihtaa. Etupään tukivarret on myös uusittavien listalla. Hiukan jo oireilee omasta mielestä vaikka katsuri ei sieltä väljää löytänytkään.

                                          Eli äkkiseltään tuossa ei pitäis isompia vika kohtia enää jäädä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Mun mielestä tällaisen esiteini-ikäisen auton vaihtaminen saman korimallin sisällä on aika pöhkö idea. Varsinkin kun Ristolla tuntuu olevan suht hyvin pidetty yksilö jo aiempien omistajien kohdalla. Onhan se virikymppi ihan uskomaton mälli rahaa laittaa kiinni tuon ikäiseen autoon, mutta Riesan kanssa sen saa laittaa joka vuosi sun kilsoilla... Tunnet nykyisen auton metkut, oot laittanut siitä kriittisiä osia jo ennen poikimista jne, niin en mä kyllä sitä enää vaihtais, jos korimalli siis miellyttää. Recaropaketinkin voi aina retrofitata, mutta ne kyllä maksaa ihan poskettomia.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Lisää listalle ahtimien vesikiertoletkut. Niitä on hajoillut ja tulee hajoamaan. Kun virittää, niin moni paikka joutuu kovemmalle rasitukselle, niin mekaanisen rasituksen kuin esim lämpöjen muodossa.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Itse pähkäillyt samojen ongelmien kanssa jonkin aikaa. Kesällä olisi tarkoitus "projektia" potkia eteenpäin. Tuo 034 settihän olis ihan hyvä, mutta taidan mielummin yksitellen kerätä osat kasaan, niin ei se touhutonni jos toinenkin tunnu enää niin pahalta :) Se kysymys, että mitä järkeä on muutaman kerran tullut näistä tietämättömien suusta kuultua mutta itselleppä näitä tulee rakenneltua eikä muille :P Se miksi en osta suoraan risaa, kun saisi tehoalisää ja ulkonäönkin kohdalleen kerralla selviää nimeltämainitsemattomien foorumilaisten projekti kertomuksia lueskellessa :)

                                                Meinasitko Risto latviaan viedä lootan vahvistukseen ? Jostain luin joskus, että 2400€ olisi kustantanut.. Itselläkin vaihteisto saattaa antautua lisähepojen myötä vaikkakin manuaali onkin. Joutuu sitäkin ropeltamaan tulevaisuudessa. Pitäisi hiukan halvemmalla kuitenkin selvitä..

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Miten meinasit vahvistaa manuaalia? Se kestää kyllä aikamoiset väännöt vakionakin.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Latviassa eivät vahvista lootaa, mitä sieltä kyselin. Täydellinen rebuildi latviassa on 1200e 5hp19 laatikkoon ja ottaa aikaa sen pari päivää. Vahvistuksesta olen kysellyt Siekkiseltä, ja siellä se ois 3000 sisältäen täydellisen huollon. Pistin vielä Siekkiselle kyselyä pelkän vahvistuksen hinnasta, jos kävisi latviassa huollattamassa ja sen jälkeen vahvistuttaisi Siekkisellä. Tähän odottelen vielä vastausta. Ja kyseessä on nimen omaan pre-faceliftin tippi laatikko.

                                                    Jos nyt päädyn tähän nykyisen piristämiseen, niin jää aika pitkälti lomamatkat pois. Suunnitelmissa oli kyllä tuo Syksyn Nyrren reissu, mutta niilläkin reissurahoilla saisi jo melkein tuon vaihvistuksen. Elämä on valintoja täynnä, nyt vain pitäisi osata tehdä päätöksiä :/

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                      Miten meinasit vahvistaa manuaalia? Se kestää kyllä aikamoiset väännöt vakionakin.
                                                      Vähän epäselvästi selitin mutta...En siis vahvistamista tarkoittanut vaan remonttia ylipäätään (synkrot jnejnejne ) , kun rutskaa jo nyt niin saattaapi pahentua lisätehojen myötä.
                                                      Kysele osasuora.fi kautta kanssa laatikko remonttia. Teettäävät puolassa rempat ainakin manuaaliin. Hakee kotoo laatikon ja palauttaa kotiin kun valmis meiningillä. Tietysti itse pitää irroittaa loota.
                                                      Manuaalin korjaus, putsaus laakerointi jne 1500 eetua. Onko se sit halpa en ole selvittänyt sitä.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        no voit varata sen päivän tai kaksi, että ensikertalaisena revit lodjun pois paikoiltaan ja kolme tai neljä jos talliolosuhteissa joudut sen takaisin laittamaan.

                                                        Itselläni meni 5 päivää vaihtaa 01E laatikko toiseen, toki osansa suoritukseen teki sorapiha ja 2 vintiötä samalla tontilla :D

                                                        Ilman nosturia laatikon poisotto ja paikoilleen laitton on haitarin kolmannesta mutkasta, jos ei apukäsiä ole jotka voisivat edes vetää tunkkia kohti keulaa :D

                                                        Okkim taitaa irroittaa moottori+vaihdelaatikko paketin B5 kopasta nopeammin kuin minä saan pelkän laatikon irti C4 koppaisesta ;)

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viesti
                                                          Toki RonSu olisi se haave auto ja parempi vaihtoarvo siinä sitten joskus. Mutta ei taida ihan vielä olla varaa hankkia tai on mentävä nöyränä pankkiin hattu kourassa :)
                                                          RonSut eivät arvoaan pidä ja syystä. Auton kulut voivat olla helposti sen 5-6ke vuoteen, varsinkin jos vähän enemmän ajelee. Toki nykyään jarrulevyt jne ovat vähän halvempia, mutta kun <50tkm välein ostelee levyt ja 8 jarrupalaa eteen, niin jo pelkästään niistä syntyy kuluja mukavasti, saati sitten kovat vakuutukset, isot huollot ja kun ensimmäinen pakopuolen tiivistevuoto tai laatikon ja koneen välinen öljyn tihkuminen ilmenee ja koko moottori pitää irroittaa, alkaa viimeistään siinä vaiheessa pankin rahoilla ostettu auto muuttua isoksi rasitteeksi. Jakopääkin remppaillaan 60tkm välein. Eikä ole ihan halpaa. Itellä parhaimmilla yhden vuoden kulut olivat viisinumeroisia, kun samalle vuodelle tuli rengassatsien uusintaa, tiivisteen vaihtoa, isot huollot jne.

                                                          Jos itse pystyy huoltamaan auton ja tarvittaessa tiputtamaan moottorin ja vaihdelaatikon alas ( = Okkim), vanha RieSa ihan ok peli, mutta jos ite ei näitä pysty tekemään tai autoa ei voi mennä hankkimaan maksamalla pankkikortilla ilman pankin kanssa neuvotteluita, niin paljon järkevämpää on harrastaa 2.7bt laitteita.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Re: 2.7 biturbon tehot vakio/viri?

                                                            Kiitoksia tästä näkökulmasta. Nyt ainakin varmistui, että pysyn tuossa nykyisessä kulkineessa, mutta ajellaan nyt ainakin jonkin aikaa vielä nykyisellä kokoonpanolla.

                                                            Tuo tuli uutena tietona minulle, että RonSussa on jakohihna 60 välein.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              No niin vihdoinki tu kikotin alkanu toimiin kuin pittää, kiitos porkkiksen softauksen. Eilen tuli dynosta irti 324hv ja vääntöä 506nm, tällä on nyt ihan hyvä mennä nii pysyy "paikat" ehjänä :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X