Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 biturbon tehot vakio/viri?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.7 biturbon tehot vakio/viri?

    Tere,

    Vakio 2.7 230hp versiohan ahtaa palttiarallaa 0.45bar? olenko oikeassa? ja kiihtyy tiptronicilla n.8-8,5 sec 0-100km/h jos käsikellolla ottaa aikaa?
    Kiihdytyksen aikana alkaa ahdot putoamaan n.4000rpm kohdalta tasaisesti 0.2bar tienoille? vai?
    Veto on koko kierrosalueen läpi mukavan tasaista. Omistan siis mitä ilmeisemmin vakio vehkeen?

    No onkelma onkin se että kävin voimaa.com toimipisteessä hakemassa lisätehoja 500egulla, olis pitäny nostaa ahtoja 0.7bar:iin mutta eipä ainakaan perstuntumalla mitään tapahtunu. Löysin 2 rikkinäistä bypassiä jotka on nyt uudet, ei isommin muutoksia.

    vikakoodi ennen ja jälkeen softan, lambda internal resistance too high, poistuu usein itsestään, ei näy kulutuksessa eikä tunnu ajossa mitään eroa. yhden kerran on tullut joku negative differential pressure, mutta nollauksen jälkeen ei ole tullut uudestaan.

    Nyt haen autoveljien mielipiteitä, hakisko alk.peräisen softan ja rahat takas. vai alkasko etsiin vikoja omasta autosta?

    Kiitos

    #2
    Hakisin sekä että.

    Comment


    • #3
      Niin oli ajatuskin, haen takas vakioksi ja vien semmosenaan sitten dynoon ja katotaan puuttuuko sieltä sillo kuinka paljon?

      Comment


      • #4
        Vakioksi. Sen jälkeen EGT anturien tutkiminen ja ahtovuotojen chekkaus

        Comment


          #5
          Ja lambdojen vaihto,
          En tajuu mikä ihmisillä on niin vaikeaa siinä lambdan vaihdossa, se on kulutusosa.

          Ahtovuodostahan nuo vikakoodit myös kertoo. Jos vuotaa sopivasti, niin syteemi ei tulkitse sitä aina viaksi.

          Comment


          • #6
            lähinnä tässä mietityttää että olenko saanu rahoille vastinetta tuolla softauksessa, lambdan jouduin tilaan että on tulossa.

            jos vakio ohjelmalla toimii samalla tavalla ja antaa suunnilleen vakion tehot niin olkoon, virityshommilla saa aikaan äkkiä vain harmaita hiuksia :)

            Myydään sitte pois ja RS:ä tilalle niin ei tarvi murehtia ku on laiska laiva, vaikka muuten oikeen kiva auto :)

            Comment


              #7
              Laiskahan RS:kin on.

              Comment


              • #8
                Tilasithan lambdat, etkä vain lambdan? Samantien vaihtoon kaikki...

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja juiceman Näytä viesti
                  lähinnä tässä mietityttää että olenko saanu rahoille vastinetta tuolla softauksessa..
                  Voisin sanoa, että et ole saanut rahoillesi vastinetta. Viidelläsataa löytyy moni parempi tekijä Suomenmaalta.

                  Comment


                  • #10
                    laita softa veke ja utele parempia.Itsellä on ABT softa ja aion vaihtaa sen porkkiksen tekemään..
                    Ja vaihdathan tosiaan kaikki lambdat etkä vaan yhtä?

                    Comment


                      #11
                      Sen kummemmin muita kommentoimatta sanoisin ABT:n vakio ahtimille tekemän ohjelman olevan erittäin hyvä.

                      Jokusen vuoden kokemuksella ja myös K04 hyrrillä samalla softalla..

                      Comment


                      • #12
                        Molemmat lambaat tulossa, ja aamusta palautetaan orkkis softa takas. Outoa oli sillon että heti asennuksen jälkeen en huomannut autossa juurikaan mitään muuta kuin ehkä psykologista muutosta, asentaja sanoi että ajele sillä pari päivää ja tee vetoja että softa asettuu aloilleen ja voi parantua vielä muutaman päivän jälkeenkin, voiko näin olla? Hieman varauksella tuohon suhtaudun.

                        Pitää ensin nollata kaikki viat ja katotaan sitten mitä tehään. Tänään kokeilin piruuttani tippi päällä kolmosella 80-120km/h kiihdytystä niin karkeesti kesti 5-6sec eli vakion perffeillä mennään, jos tuo sama suorituskyky säilyy niin tais olla softa susi?? tai sit autossa ahtovuotoja tms.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä omassa ainakin huomasi heti muutoksen kun pääsi rattiin softan päivityksen jälkeen. Itä en tiedä sopeutteliko se vielä muutaman päivän vai ei, mutta kyllä sen muutoksen pitäis heti tuntua.

                          Comment


                            #14
                            Kyllä kaikilla ohjelmilla nyt kuitenkin huomattavaa kulkulisää tulee. Toisilla ehkä enemmän kuin toisilla, mutta pidän silti itse muita seikkoja parempina mittareina ohjelman hyvyydestä kuin viimeisenkin hevosen ulos saamista.

                            Eiköhän autossa ole vikoja ihan joka sormelle. Kuitenkin yli 10-vuotiaasta turboautosta kyse, joten varmaan vuotoja ja anturivikoja on olemassa ellei ole harrastajalla ollut auto.
                            Omat diagnostiikkavehkeet ovat lähes välttämättömät tuollaisen auton kanssa.

                            Eli siis ihan turhaan hätiköit nyt ohjelman palautuksen kanssa. Korjaat auton ja katsot sitten oletko tyytyväinen vai et.
                            Toi on tosin bullshittiä että anna sopeutua jne. Kyllä se kulkee heti, jos on kulkeakseen.

                            Sanotaan nyt vielä sekin, että minulta löytyy varmasti toimiva ohjelma tuohon autoon, jolla kulkua tulee reippaasti ja jos ei toimi niin vika on tasan autossa. Kerhoveli Sunila voi esimerkiksi kertoa muuttuiko yhtään vakiosta :)

                            Comment


                            • #15
                              Joo ei tässä tullu perstuntumalla mitään, eikä sen liiemmin mitään vikakoodejakaan, ne tuli n.300km ajon jälkeen lambasta.

                              Onhan tuo käyny mielessä W124 2.0 diesel mese, vm 86-89. ei tarvi murehtia mikä anturi on rikki ja paljonko syö :) Opiskeluaikoina semmonen oli ja tähänmennessä kaikista luotettavin pirssi mitä mulla on ollu. Huono puoli siinä oli neljä vaihdetta ja sillä jää oikeesti jalkoihin kesärajotuksilla 120km/h, tais kestää tuohon kiihyttäminen aina pari minuuttia :)
                              Viimeksi muokannut juiceman; 17.5.2012, 22:34.

                              Comment


                                #16
                                Jos diagnostiikkaan on kerran pääsy niin katsopa vaikka 114 ja 115 kanavilta aluksi mitä ne kertovat.

                                Comment


                                • #17
                                  Nii ei mulla ole kuin sellainen yksinkertainen lukulaite, jolla voi kattoa vikakoodin ja sitten nollatakkin. vag com vissiin pitää lisätä hankintalistalle? Mistä sais?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                                    Sen kummemmin muita kommentoimatta sanoisin ABT:n vakio ahtimille tekemän ohjelman olevan erittäin hyvä.

                                    Jokusen vuoden kokemuksella ja myös K04 hyrrillä samalla softalla..
                                    Joo tuntuu muuten ihan toimivalle,mut vähä lisää runtua saisi olla =D,varmaan k04 hyrrillä pelais paremmin.Tosin siulla vissiin s4?tää a6 ja tippi yhdistelmä huutaa lisätehoja,vaihdelaatikon ehdoilla tosin...

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo ässä on, vakiohyrrillä ei nyt vaan kuuhun pääse millään softalla :) 341 hv ja reilu 600 nm Abt ohjelmalla irtosi vakiosta, no okei purkkaviritys ahtojen kanssa toi tuota vääntöä lisää, Abt:n ahtopaineen ohjauksella tuli 526 nm ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja juiceman Näytä viesti
                                        Nii ei mulla ole kuin sellainen yksinkertainen lukulaite, jolla voi kattoa vikakoodin ja sitten nollatakkin. vag com vissiin pitää lisätä hankintalistalle? Mistä sais?
                                        VCDS:n (ent. vag-com) saa ilmasiks netistä, mutta kaapeli maksaakin sitten enempi (kaapelissa itsessään lisenssi). Toki on myös kiinakaapeleita, mutta niiden toiminta on vähän niin ja näin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Penkitys kertoo aika hyvin moottorin kunnosta. Meillä kun ei rahkeet riittänyt kun etu tai takaveto malleihin niin kyllä luetaan neliveto autojen vikakoodit huolellaan ettei turhia ohjelmointia tehdä, se on jo kantapään kautta opittu asia...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Penkissä lähetään käymään reilu viikon päästä tuolla kiimingin suunalla, paikallaan ny vakio kamat niin nähdään mikä on auton tila ja sitten katotaan mitä korjataan ja mitä lastua? tms..

                                            Meinas olla hankala tapaus saada rahoja takas, ensin väitettiin kivenkovana että autossa on vika johon kyllä myötäilin että voipi olla mahdollista, mutta kysyin että miksi sitten softaus ei tehnyt mitään muutosta?? ei muuttunut laiskemmaksi vakio ohjelmallakaan ja edelleen samat ahdot ja samanlainen toiminta. Myyjä vielä oli luvannut 14vrk palautusoikeuden jos ei homma toimi, sitten tuli väite että se olisi koskenut vain jos esim. vaihdelaatikko olisi alkanut temppuilemaan.

                                            Noh hieman tulistuneena päästin pari ärräpäätä ja lähdin kotio, toistaseksi ilman rahojani. olin ottamassa juuri yhteyttä yhteen tuttuun lakimieheen niin luuri soi ja firmahan se siellä kyseli tilinumeroa mihin palautellaan rahat ja "pyysi anteeksi" noh en sitten tästä syystä mainitse firman nimeä, Muuten olisin kyllä melko äännekkäästi kertonu tapahtumista. :) no onneksi näin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo ässä on, vakiohyrrillä ei nyt vaan kuuhun pääse millään softalla :) 341 hv ja reilu 600 nm Abt ohjelmalla irtosi vakiosta, no okei purkkaviritys ahtojen kanssa toi tuota vääntöä lisää, Abt:n ahtopaineen ohjauksella tuli 526 nm ;)





                                              No tossaki väännöt hyppää kirkkaasti yli tipin sietorajojen =) Perkule!! No mie laitan uskoni Porkkisen tekemään softaan,uskon sen pelaavan paremmin..

                                              Comment


                                                #24
                                                Voi olla, että kysyn nyt väärässä topicissa, mutta menkööt.

                                                Mitenkäs paljon pitäisi saada heposia noilla "perusmodeilla" tuohon ässään?
                                                Eli ahtimet, putki ja coolerit vaihdettu RS4 versioihin.
                                                Suuttimet tuo ilmeisesti vielä tarvitsee?
                                                Lähinnä se kiinnostaa, että paljon sen softamuutoksen jälkeen noin suurinpiirtein tulisi voimaa? Ja paljon tuo oletettavasti vakio kytkin kestää?
                                                Tak.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Onhan tuota sinun kysymystä täällä kerrattu useaan otteeseen.
                                                  Sanoisin, että jos puhutaan RS4 osista, niin 400-420 vois olla sellainen realistinen arvio.
                                                  Suuttimet tarvitsee lisäksi. Vakiokytkin saattaa kestää vähän aikaa. Ei ole järkeä jättää vaihtamatta esim RS4 kytkimeen, joka on osoittautunut hyväksi paketiksi.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Juu melko usein nämä asiat pyörii kasvavissa määrin olevissa Biturbojen uusissa omistajissa, kansan auto jo jopa.

                                                    Lyhyesti tehoja eri versioissa erittäin karkeasti:

                                                    Vakioahtimet (riittänee vakio suuttimet/kytkinkin):
                                                    - lastu 300 hv
                                                    - lastu + putkisto (downpipet varsinkin) 320-330 hv
                                                    - lisäksi välijäähyt ja jotain pientä hifistelyä 340 hv

                                                    Rs4 ahtimet:
                                                    - Lastu, putkisto (rs4 downpipet riittänee vielä), suuttimet, välijäähyt, rs4 kytkin ja yleensä maf max 450 hv. Myös vesiruutan apu alkaa olla paikallaan ja kyllähän tuosta kovat viilaajat saa vielä tehoa lisää mutta huonolla softalla jäädään 400 hv pintaan.

                                                    Rs6 ahtimet:
                                                    - kuten edellä mutta downpipet voi vaatia jo isompaa. +500 hv

                                                    Rs6 ahtimet isommalla imusiivellä:
                                                    - kuten edellä mutta kytkin alkaa olemaan Rs4 luokan keston yli, myös kiertokanget vaihtoon ja voipi alkaa miettimään kansitöitä/nokkia myöskin mutta ei pakollista miedoimmilla siivillä vielä. +550 hv miedoimmalla siivellä ja aina +650 isoimmalla.

                                                    GT-luokan ahtimet Tialit yms.
                                                    - Kuten edellä ja tehoja saatavilla melko hurjiakin :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      RS4-kuulerit on ihan roskiskamaa mun mielestä. Ehkä just k03-vakioahtimien kanssa ne on kannattava laittaa.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kyllä nuo APR:n rs4 versiot ajoi ihan hyvin asiansa Rs4 ahtimilla, ei ongelmia yhtään, varsinkaan vesiruutan kanssa. Toki jos sijoittaa kerralla enemmän saa coolerit jotka kestää joka portaan.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Niin tarkoitin nyt siis niitä tehdaskennoja ja kontekstina tietysti virittäminen.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            No niistä ei ole tietoa, luulin kennojen olevan samaa kuin APR versiossa, vain päädyissä eroa ?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X