Onko järkeä vaihtaa pakoputki "hengittävämpään" ilman että koneeseen on tehty mitään ns muutoksia..?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 tsi 211HV pakoputki..
Collapse
X
-
Kysymys siis kuuluu, meinaatko tehdä mitään muita muutoksia? Voihan se putki olla se ensimmäinen muutos parempaan suuntaan. Joten ei voi sanoa suoraan, että ei ole järkevää vaihtaa. Suomennettuna siis, on järkevää, jos muitakin muutoksia on tarkoitus tehdä (ihan vähintään softa). Jos taas muuta et meinaa tehdä, niin silloin järkevyys on kaikeni nolla.
Comment
-
Ongelmana myös se että rahaa on rajallisesti. Eli en voi ottaa siwa kassillista seteleitä ja sanoa että nyt auto kuntoon isolla rahalla. Softaa olen miettinyt ja kun putkessa on ns pintaruostetta näkyvillä olen ajatellut sen "päivittää" ekaksi.
Voimaa olisi haaveena ottaa maltillisesti 250/260hv 350nm luokkaa ulos, eli ei sitä viimeisintä hevosta ja kiertokanki ulos lohkosta. Autolla kun ajetaan ns normiajoja ei radalla.
Comment
-
Eikö tuossa ole jo vakiona 211hp/350Nm. Joten siis vääntötavoite on ainakin varsin maltillinen. Ja pelkällä softalla taidetaan päästä jo hyvin liki tuota 250hp lukemaa ja väännössä 400Nm luokkaan. Jos putken vaihdat, niin asiasta tarkemmin tietämättä se 5-10hp saattaa löytyä lisää ja väännössäkin varmaan vaikutusta on joitan newtoneita. Jos auto on automaatti, niin en sitten tiedä tuon väännön kanssa pitääkö jo rajoittaa, vai voiko ottaa kaikki mitä tuolla "virittämisellä" saa aikaan.
ps. sitä voimaa saa olla muissakin kun rata-autoissa ;)
Comment
-
280nm vain, diesel koneessa on se 350nm..
Se pitää paikkansa että voimaa saa olla muissakin kuin rata peleissä, mutta kun tuossa toimii sulakkeena 6v DSG. Ja kaikki pelit jossa on toi vaihdelaatikko on vääntö rajoitettu max 350nm luokkaan, niin oli ex A3 3.2 DSG:ssä myös vuonna miekka kirves (2005).
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja palomies Näytä viestiTuossa on vain 280nm..
Comment
-
kun putkessa on ns pintaruostetta näkyvillä olen ajatellut sen "päivittää" ekaksi.
Comment
-
Olen nyt ilmeisesti sokea, mutta en löydä mistä autosta tässä on nyt kyse. Ja ehkä olen myöskin hieman yksinkertainen, kun oletin auton olevan Audi?! Jos siis volkkari on tehnyt tästä koneesta moisen version, mikä ei yhtään yllätä, niin sittenhän ne väännöt ovat tuon 280Nm. Tietääkseni kaikki Audit jotka tämän 211hp moottorin keulallaan pitää, omaa myös vakiona tuon 350Nm. Korjatkoon joku jos väärässä olen...
Comment
-
Niin, vaikka kaikki edelliset kolme autoa ovat Audeja olleet niin nyt perheessä Scirocco jossa 2.0 TSI 211hv 280nm ja voimansiirtona DSG. Se miksi tällä foorumilla edelleen niin mielestäni tämä foorumi on toimivin mitä on ja etenkin kun muillakin on tuota moottoria muissakin kulkuneuvoissa.
Pahoittelen kaikille jos olen aiheuttanut harmia tai jotain..
Se miksei auto ole minun profiilissani, syy siihen että en omista sitä kulkuneuvoa vaan vaimoni joten se ei ole minun..
Comment
-
Juu, mulla ei todellakaan ole mitään sitä vastaan, että tällä foorumilla keskutellaan koko konsernin tuotannosta, päin vastoin. En vaan osannut yhdistää tuosta otsikosta, että kyse ei olisi Audista. Ei pitäisi olettaa....
Mutta taas tuli opittua uutta, että ovat VW:seen tehneet tuollaisen kompromissikoneen. Mistä voisi olettaa, että tuo väännön rajoitus olisi tehty softalla, vaikkakin eilaiset sisuskalut ovat toki mahdollista. Mutta kun puhutaan pelkästä väännön "puutteesta", niin vähän epäilyttää onko mitään hardware eroa.
Alkuperäiseen kysymykseen palaten voisi kuvitella, että softalla ja putkella päästään lukemiin ~260hp ja vääntö tuon DSG:n mukaan. Oli se sitten 350Nm tai 400Nm. Tämä siis täyttä mutua. Ainut konkreettinen asiaa liippaava asia on, että yhteen 2.0tfsi koneeseen olen softan vaihdattanut (vakio putki). Mutta kyseessä oli 200hp versio, missä oli vakiona tuo 280Nm ja softan kanssa penkissä 235hp/375Nm.
Comment
-
http://http://www.turbotec.com/index.php
http://www.hestec.fi/index.php
Onko kenelläkään noista kokemuksia?
Ajatuksena oli päivittää koneen olemus 260hv ja 350nm paikkeille. Jolloin alkaa toi pulkka olee ihan kiva, no on se nytkin..
Comment
-
Itellä vaihdettu ilmavampi putki ja vakio-ohjelma, vaikka kiertääkin paremmin niin pelkästään putkenvaihtoa en suosittele, alapään vääntö muuttuu hieman epäsuotuisammaksi, audin velhot ovat suunnitelleet varsin hyviä putkistoja, jos autosi on käyttölaite eikä sillä survota kokoaikaa + 5 t rpm niin vakioputkellakin pärjää ja pitkään ( esim. lastutus), sitten kun alkaa turbot sun muut vaihtumaan niin sitten on putkelle tilausta.
edit:Jaa niin tää ei ollutkaan audi.Viimeksi muokannut tontsa; 7.5.2012, 20:31.
Comment
-
Comment