Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nykii ~2800rpm paikkeilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No minäpä taas loggailen kun saan kaapelia lainaan, jossei löydy valmiiksi noista vanhoista logeista :) meinaatko että ECU rajoittaisi kaasun asentoa?

    Comment


    • #32
      Onkos tähän ongelmaan tullut selkoa? Itsellä 1.8t auq koneisessa leonissa saman tyylistä ongelmaa!

      Comment


      • #33
        Mulla korjaantui kun ECU silloin 2012 syyskuussa? kävi Viperilla englannissa kaasuvasteen säädössä (=hidastuksessa), ei siitä muuta harmia koitunut kuin viikko firman pakettiautolla ajoa. Richard kyllä keksi heti mistä se oli kiinni kun kysäisin asiaa.
        Viimeksi muokannut kontio; 31.1.2014, 23:52. Perustelu: lisäys

        Comment


        • #34
          Itse itselleni vastaten. Leonin vika olikin niin yksinkertainen, että n75 ja bypassi vaihtoon ja taas mennään tasaseen! ;) (eli tod.näk n75 oli sökö).

          Comment


          • #35
            Mulla oli aikoinaan vakio APU-koneessa vastaavankaltaisessa ilmiössä ilmamäärämittari sökö. Vika ilmeni nykimisenä (helpoiten vakkarilla ajettaessa) n. 2000-2500rpm kohdalla. Korjaamolla oli vaikeuksia nähdä vikakoodeja heidän "ei-pc"-työkalullaan.

            Comment


            • #36
              Itselläni on vastaavaa juurikin 1.8t APU koneessa (vakio softa). Satunnaisesti nykäisee tuossa 2500-3000rpm välillä täyskaasulla. Ei joka kerta.

              Ei vikakoodeja. Bypass on vaihdettu viime kesänä ja ei vaikuttanut tähän. MAF on putsattu, mutta ei vahdettu. Outoa oli että tuossa alkutalvesta vaihdoin lämpötila-anturin ja tuo nykäisy oli poissa varmaan kuukauden ajan mutta nyt taas tulee. Itse olen päätellyt että joko MAF tai n75 täytyy olla kyseessä.

              Ärsyttävä vika, mutta toisaalta tulee ajettua aika rauhallisesti niin en ole jaksanut alkaa vaihtelemaan noita osia turhaan. Kun osaisi varmasti sanoa kumpi noista on syypää niin voisi vaihtaa.

              Comment


              • #37
                Puolavikakin voi tehdä tuommosen pienen nykäisyn satunnaisesti tietyllä kierroslukualueella, omastani mennyt monta puolaa juuri noin että kesken kunnon kiihdytyksen tulee pieni nykäys -tai paremminkin tunne ollut kuin joku luistaisi voimansiirrossa pieneksi hetkeksi.
                Noissa minun tapauksissa kierrokset olleet tuolla tapahtumahetkellä kyllä korkeammat eli neljän tonnin lähellä, vikakoodeja noista ei vioista ei tallentunut heti alkuunsa ollenkaan, mutta lopulta aina nekin tullut.
                Mitenkään muuten kuin noin satunnaisesti puolat ei oireilleet ja tuntui että olisivat saattaneet pelata noin hajoamatta enempää vaikka kuinka kauan.

                Comment


                • #38
                  Nuo puolat ovat kyllä tutkimisen arvoinen asia. Meinasin nyt viikonlopun aikana loggailla vähän ahtopaineita ja katsoa josko niissä näkyisi jotain samanlaista mitä alkuperäisellä postaajalla. Jos saisi vähän rajattua vikaa.

                  Comment


                  • #39
                    Eihän se nykäissyt kertaakaan, kun oli läppäri kiinni. Kahteen otteeseen yritin saada ja sahasin motarilla kahden rampin väliä kymmenkunta kertaa. Tänään sitten aamulla työmatkalla nykäisy tuntui. Huoh...

                    Tuntuu että, kun antaa vähän runtua niin nykäystä ei tule, kuin ensimmäisellä vedolla. Pitemmän tasaisen ajon tai kylmän koneen kanssa tulee helpommin. Monta kertaa tullut juuri työmatkalla tai kun on ajanut pitkään( 1h-1½h) tasaisesti ja sitten kiihdyttää esim mooottoritielle. Nykäisy sijoittuu sittenkin tuonne 2000-2500rmp välille eikä tuonne 2800rpm tuntumaan.

                    Comment


                    • #40
                      Sama vika.. Vituttaa ni suunnatomasti, ja toine siihe päälle et tulpat valkosina.. Ei imu vuotoja. Kokeilis N75 ja by-bassi vaihtoa ja sit polttoaine punppua ja suodatinta.

                      Mistä nuita hiluja Oulusta halvimmalla? Motonet?

                      Comment


                      • #41
                        Hyvä ja halpa vai miten se meni...eli tilaa alkuperäiset Tepolta niin ei tarvi miettiä että toimiiko uusi osa vai ei.

                        Comment


                        • #42
                          Ongelma poistui yllättäen tulppien vaihdolla. Outoa vain että miksi ne oireilivat juuri tuossa kohtaa ja eivät muuten. En olettanut tulpissa olevan mitään vikaa, mutta vaihdoin ne nyt huoltoohjelman mukaan. Sen jälkeen ei ole nykäisyä tuntunut. N75 odottaa vielä hyllyssä vaihtoa ja ei ehkä tarvitsekkaan sitä tehdä.

                          Comment


                          • #43
                            Noilla main suurinpiirtein painehuippu pytyssä?

                            Comment


                            • #44
                              Itsellä samaa oiretta osin. Trötää siinä ahtojen nousussa 1 bar kieppeillä ja juuri threadin aloittajan kaltaista tekee 20vt ympäristössä. Hukkiksen jousi vaihdettu, kolmelle(käytetyllä) N75:llä testailtu, letkuja yritetty tarkastella, ahtovuotoja ei ole.
                              Seuraavaksi pitää testata tulppien vaihto. On pari kk vanhat orkkistulpat, mutta vaihdetaan toiset hyllystä(ei orkkiset muistaakseni) ja testataan.

                              Itselleni vastaten. N75:ltä hukkikselle menevä letku oli ottanut lämpöä ahtimen lähellä ja hapristunut näköjään, paineellisena pullistui ja vuoti.
                              Viimeksi muokannut Ugemi; 29.5.2014, 13:29.

                              Comment


                              • #45
                                Onko kellään tietoa, voisiko ahtopaineiden heittely johtua lastutuksesta? Jostain luin että saattaa olla vika myös siellä. Eli auto on A4 B5 1.8T ja ahtopaineet "aaltoilevat" mittarin mukaan kun suuremmalla vaihteella kiihdyttää kaasu pohjassa. Paineet kumminkin tasaantuvat, kun kierrokset ovat n. 4000. Oikeastaan kaikki turboon liittyvä on tarkistettu (turbo vaihdettu, uusi N75 ja Bypass, ahtovuotoja ei ole), myös vikakoodit luettu.

                                Comment

                                Working...