Ongelmana on siis että kaasu pohjassa tai lähes kaasu pohjassa kiihdyttäessä auto nykii / veto aaltoilee kerran tai pari siinä vähän ennen 3000rpm paikkeilla. Eli tuntuu siltä kuin ensin ahtopaine nousisi ja sitten putoaa hetkeksi alas jonkun verran, veto tyssää ja sitten taas jatkuu normaalisti. (ei kuitenkaan ole ahtopainemittaria niin en ole varma.)
Auto on A4 1.8T (BEX) ja muutoksina on 034 HFC + BSR putkisto ja REVOn cat-delete softa.
Vika ilmaantui uudelleen ohjelmoinnin jälkeen. Aikaseiminkin autossa oli REVOn ohjelma ja noilla samoilla kierroksilla oli hurja vääntöpiikki johtuen ilmeisesti ohjelmassa olleista asetuksista joissa timing oli muistaakseni 7 vai 9 ?!
Uuten ohjelmaan tuli sama boost asetus (6), mutta timing on 5 ja tehoalue muuttui paljon tasaisemmaksi / miellyttävämmäksi ala- ja keskikierroksille. Kuitenkin tuota nykymistä alkoi ilmaantua. Koska vika ilmeni ohjelmoinnin jälkeen, tulisi ensiksi mieleen siis että vika olisi ohjelmallinen, mutta tuo cat-delete softa on ilmeisesti ihan sama kuin stage 1, paitsi että kakkos lambda on poistettu käytöstä. Eli vika on varmaan voinut olla vanhallakin ohjelmalla, muttei ole tuntunut kun tuossa kohtaa oli suuri vääntöpiikki. (tai ehkä sekin oli vika?)
Kokeilin eilen myös väliaikaisesti itse säätää kartan yläpäätä rikkaammalle ja lisäsin kasvavan kuorman rikastusta hieman niin veto tasoittui, mutta vika ei kuitenkaan poistunut kokonaan.
Vikana voisi varmaan olla N75, lambda, MAF tai sitten kuitenkin ohjelmallinen vika?
Saisin ehkä Ross Techin kaapelin lainattua, niin miten loggaamalla voisi alkaa selvittelemään vikaa?
Kiitokset jo etukäteen
-Riku
Auto on A4 1.8T (BEX) ja muutoksina on 034 HFC + BSR putkisto ja REVOn cat-delete softa.
Vika ilmaantui uudelleen ohjelmoinnin jälkeen. Aikaseiminkin autossa oli REVOn ohjelma ja noilla samoilla kierroksilla oli hurja vääntöpiikki johtuen ilmeisesti ohjelmassa olleista asetuksista joissa timing oli muistaakseni 7 vai 9 ?!
Uuten ohjelmaan tuli sama boost asetus (6), mutta timing on 5 ja tehoalue muuttui paljon tasaisemmaksi / miellyttävämmäksi ala- ja keskikierroksille. Kuitenkin tuota nykymistä alkoi ilmaantua. Koska vika ilmeni ohjelmoinnin jälkeen, tulisi ensiksi mieleen siis että vika olisi ohjelmallinen, mutta tuo cat-delete softa on ilmeisesti ihan sama kuin stage 1, paitsi että kakkos lambda on poistettu käytöstä. Eli vika on varmaan voinut olla vanhallakin ohjelmalla, muttei ole tuntunut kun tuossa kohtaa oli suuri vääntöpiikki. (tai ehkä sekin oli vika?)
Kokeilin eilen myös väliaikaisesti itse säätää kartan yläpäätä rikkaammalle ja lisäsin kasvavan kuorman rikastusta hieman niin veto tasoittui, mutta vika ei kuitenkaan poistunut kokonaan.
Vikana voisi varmaan olla N75, lambda, MAF tai sitten kuitenkin ohjelmallinen vika?
Saisin ehkä Ross Techin kaapelin lainattua, niin miten loggaamalla voisi alkaa selvittelemään vikaa?
Kiitokset jo etukäteen
-Riku
Comment