Mitäs luulet että pelkkä custom ohjelma maksaa? Olen sitä mieltä että nyt menet vahvasti kantapään kautta näitä juttuja. Ja kalliimman kautta. On jotenkin niin harjottelua kun kaiken olisi voinut hoitaa suoraan ja helpommalla. Jopa niin että ohjelma on oikeasti tuolle sinun autossa olevalle kokoonpanolle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.8T aeb:n koneen ecun vaihto hommista..
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viestiMitäs luulet että pelkkä custom ohjelma maksaa? Olen sitä mieltä että nyt menet vahvasti kantapään kautta näitä juttuja. Ja kalliimman kautta. On jotenkin niin harjottelua kun kaiken olisi voinut hoitaa suoraan ja helpommalla. Jopa niin että ohjelma on oikeasti tuolle sinun autossa olevalle kokoonpanolle.
n.700eur ohjelma. + 440 suuttimet n.250eur ja maffi siihen kylkeen niin aletaan oleen jo yli tonnin..
mutta mitä tuosta eihän tuo ole kuin tavaraa toisen perässä... jos näyttää ettei tuu mitään niin ajetaan niin kauan kuin pelittää ja ostetaan uus biili!! Ja miten muka menee kalliimman kautta?? jos tuo ecu makso 200eur ohjelman kans niin onko tuo nyt kova raha?? tuon verran tippuu taskustakin kapakka illan aikana :DDD
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mika_.s Näytä viestiOn se kallis semmoisesta ecusta mikä ei edes ole kyseiselle ahtimelle. Ei se nyt oikein niin mene että samalla ohjelmalla toimii kaikki ahtimet.
alkoi tää itse jutun aihe sen verran poikkeamaan tästä itse aiheesta että parempi vetäytyä lukemaan vaan kommentteja ja kärsiä nahoissaan tämä ylikallis mönkään mennyt viritys yritys :)))
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viestiJos tuo softa on reilusti isommalle holsetille tehty, niin äkkiä käy niin että on ahdin vainaa. Huonolla tuurilla koko kone kun ennakkoa on liian vähän ja pakolämmöt sitä myöten liikaa.
Comment
-
No siis tuon ecun hankkiminen ei välttämättä ollut huono idea, mutta eikö silti olisi helpompaa vaan viedä tuollaisenaan pajalle säädettäväksi ja jättää se maffi ja bpaineen säädin väliin? Ainakin BFBssä riittää vakio maffi ja b-paineet K04 setille. Eikä suuttimetkaan tainneet olla edes 440cc mitkä mulle tuli. K04 puhkuu johonki 250hp asti joten ei mitään järkyttäviä muutoksia tarvii tehdä.
Comment
-
Jos olisit menny suoraan laittamaan sen 700e softan sisään, ei tarvitsisi nyt miettiä bensanpaineensäätimiä, tuntemattomalle turbolle tehtyä softaa, maffia tai mekaanista ahtopaineensäädintä vaan voisit ajella tyytyväisenä toimivalla autolla. Ei tarvitsi myöskään kesällä mennä säätämään uusiksi josset vaihda setuppia.
Rahaa kuluu varmaan esittämälläni keinolla suunnilleen saman verran, mutta vatsahaavan verran siinä säästää itseään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viestiTämän päivän bensahinnoilla säätö maksanee itsensä takaisin melko nopeastikin.
Ja Otolle sen verran että ei näistä vatsahaavaa saa aikaseksi vaikka haluiais, siitä pitää huolen reilu vuoden ikäset kaksoset :)
tässä sivussa yritän ehtiä värkkäämään näiden romujen kans ja tekee hyvääki väliin sellaaanen..
Ei tuon nyt hirveän pielessä ole tuo ohjelma, mulle tuntuu riittävän jos vain kone kestää :DDD
jos tällei 200euron ecuksi+ohjelmaksi aletaan kritikoimaan niin tyytyväinen olen tuohon rahaan.. hyvinkin pieniä nuo ongelmat mitä ollut tuon kans kun lukee tätä foorumia ja miettii että sielä on pukattu just sille autolle oleva ohjelma ja tuhat kertaa enempi vaivoja...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja otzk1 Näytä viestiJos olisit menny suoraan laittamaan sen 700e softan sisään, ei tarvitsisi nyt miettiä bensanpaineensäätimiä, tuntemattomalle turbolle tehtyä softaa, maffia tai mekaanista ahtopaineensäädintä vaan voisit ajella tyytyväisenä toimivalla autolla. Ei tarvitsi myöskään kesällä mennä säätämään uusiksi josset vaihda setuppia.
Rahaa kuluu varmaan esittämälläni keinolla suunnilleen saman verran, mutta vatsahaavan verran siinä säästää itseään.
Nuitten ostamisesta ei yöunet lähde eikä kyllä muutenkaan koko vehkeen kans. pelaa kaupassa käynti autoksi turhankin hyvin :DDD
Comment
-
Ei kai vielä millään K04 setupilla tarvi maffia vaihtaa. Ja toi bensanpaineensäädin on vähän hämärä jos kerran vakiopaine on 4bar niin miksi sitä on laskettu? Suuttimet on ainoa mitä tarvii vaihtaa omasta mielestä vai onko tosiaan AEB niin paljon erilainen BFBn kanssa. Siksi ihmettelen miksi turhaan hankit noita maffeja ja säätimiä kun ajaisit samantein säätöön ja homma olisi valmis.
Eihän tossa mitään muuta vaaraa ole kuin, että auto käy laihalla ja tulee mäntäpistiäinen. Tai ahdin joutuu liian koville ja ahdin hajoaa liian kovien lämpöjen takia. Kummatkin remontit maksaa enemmän kuin se 400€, mitä sanoit säädön maksavan sinulle.
Täytyy myöntää, ettei minulla ainakaan ole mitään ongelmia ollut sen jälkeen, kun sain oikean softan omaan autooni.
Comment
-
-
ja olenhan minä jo sanonut sen kymmenen kertaa että tuo vessa menee kesällä säädätykseen mutta siihen asti mennään näillä mitä on...
Comment
-
Kyllä olitta oikeassa tuon säätimen suhteen. kokeilin tuolla 3bar säätimellä.. ei toiminut huonostikkaan ja pikku mutkan jälkeen ajoin kotiin ja avasin konepellin niin helotti koko turbo punasena. Kauheaa kyytiä 4bar säädin takasin ja koeajolle ja nyt tulin kotiin ja auto pelas todella hienosti kaikinpuolin ja lähti vääntämään 2600rpm sellasta kyytiä että hymyilytti. kotiin kun tulin ja avasin konepellin niin turbo ei helottanu milliäkään.
tuo maffin vaihto sai ihmeitä aikaan.
Nyt mietinnässä alanko uutta ohjelmaa tuohon enään laittamaan ku vanha auto jo muutenkin että ajelen tuolla sen aikaa kun se kestää ja kun hajoaa niin kattoo sitten mitä tekee.. Toimii kuitenkin nyt niin hienosti että annan olla noin. Seosmittarin jos kuitenkin vielä laittaisin niin näkis vähän missä mennään.
Comment
-
Tämähän päivitys alkaa vaikkutamaan jo FB:ltä mitä jotkut tykkää harrastaa...
Seosmittarin jos kuitenkin vielä laittaisin niin näkis vähän missä mennään.
Comment
-
miltä kuulostaa maffin lukemat kun vähän logittelin niitä
5270rpm ja 147g/s voiko nuista jotain tulkita??
Tuo olis siis korkein lukema jonka sain kun kävin ajamassa.
ps. ja mitä meinasit tuolla fb asialla, meni jotenkin ohi ainaki minulta??
Comment
-
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached
Auto pelittää kyllä ihan hyvin, mutta pukkaa aina nämä vikakoodit?? Mistä syystä se tälläsiä koodeja tekikään?
Comment
Comment