Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T koneen lastutus / Galluppi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Mitähän about maksaa ohjelman teko jos ajattelis vaihtaa turboksi KKK K04, ja siihen tuubisarja. Tietysti ajankohtaiseksi saattaa hyvinkin tulla DP...
    Ihan siis suuntaa antavaa, eli onko 500, 750, 1000, 1500e, jne... Osais ajatella suunnitelmia eteenpäin.

    Comment


    • #32
      että mistä tietää luistaako kytkin?
      Kierrokset nousee, vauhti ei.Tämä etenkin isommilla vaihteilla kun tempaisee jalan suoraksi siinä 2500rpm kohdalla.edit_dieselillä tietysti alempana

      Ei kuulosta teho ainakaan paljolta, tiedä tuosta väännöstä sitten.

      Niin juu, Karala/Harinen taitavat jotain 600€ ottaa säädöstä ja penkityksestä??
      Viimeksi muokannut kontio; 7.8.2008, 23:12.

      Comment


      • #33
        Alkuperäinen kirjoittaja kontio Näytä viesti
        Niin juu, Karala/Harinen taitavat jotain 600? ottaa säädöstä ja penkityksestä??
        Harinen kertoi puhelimessa ottavansa 690e / ohjelmointi. Tuo kytkin vähän mietityttää, kun on kerta 10/02 valmistettu kulkine, mutta aion "ottaa" silti koko ohjelman hyödyn käyttöön. Vaihdetaan niitä kytkimiä sitten jälkeenpäin.

        Comment


        • #34
          1. Audi A4 B6
          2. Harinen- custom
          3. Luvatusta ei tietoa, jotain väliltä 190-210 / 280-340nm
          4. Dynottu koneteho 203hv (DIN standard) / 377nm (auto muuten vakio ja dynottu Harisella)
          5. 690e
          6.-8. Ei ole kertynyt ajoa tarpeeksi, että voisi kommentoida.

          Comment


            #35
            Aika hyvät väännöt...

            Comment


            • #36
              Yllätyin itsekin väännöistä! Kytkinkään ei luista.. ainakaan vielä! ;) Hariselta kyselin jo varmuuden varalle, niin olisivat tarjonneet Valeo-kytkinsarjaa ihan mukavaan hintaan. Jollain kokemuksia tuosta?

              Comment


                #37
                Kokemuksia on orkkis kytkimen luistamisesta. Mulla dynottu 360 Nm ja kytkin luistaa mukavasti. Paljonko tuosta Valeon sarjasta saa asennettuna maksaa?

                Comment


                • #38
                  Lähinnä olisin halunnut tietää kokemuksia tuosta Valeon-sarjasta. Hinnasta ei asennettuna ole tietoa. 450e sanottiin osista, johon kuuluu siis myös uusi kiinteä vp.

                  Comment


                  • #39
                    1. A4 1.8T vm.2000 sedan vajaaveto
                    2. Special Tuning Harinen
                    3. Ei luvattu mitään ;)
                    4. 195hv/313Nm. BSR Optiflow, BSR cat-back, 710N..
                    5. 650?
                    6. Kulutus normaaliajossa varmaan aika sama, mut käytännössä nousi muutaman desin. Nyt ollu 8,5-9,5l/100km sekalaisessa ajossa..
                    7. Paria vikatilaan vaipumista lukuunottamatta toiminu hyvin. Noikin poistunu uudelleenkäynnistyksellä, vikakoodit lukemalla vois selvitä syykin, mut on niin satunnaisia ollu et en oo jaksanu.. Kytkimen kans ei oo ollu ongelmia.
                    8. Olen ollut erittäin tyytyväinen, kulkee ihan erilailla kuin ennen ohjelmointia.

                    Comment


                    • #40
                      TSami, tuliko sulle vääntöä mielestäsi tarpeeksi välille 2000-2500rpm? Itte oisin kaivannu siihen lisäystä (~204nm@2250). Vai hämääköhän tuon turbon mukaan tulo @3000rpm niin paljon, että tuntuu puhdittomalta alhaalla!

                      Comment


                        #41
                        Vakionakin pitäisi olla 210Nm 1900rpm ylöspäin. Vai onko ne huonontuneet sitten vuoden -97?

                        Comment


                        • #42
                          No jumalauta onko se sitten reklamaation paikka >> vääntökäyrä! Tai sitten autossa on jotain vikana.
                          Viimeksi muokannut Paaki; 19.8.2008, 18:39.

                          Comment


                          • #43
                            Kannattaa huomioida väännön yksikkö lapussa.

                            Comment


                            • #44
                              Kyllä noi nyyttoneiks osataan muuttaa ja on jo muutettukin ylempänä, mutta kysymys olikin siitä mitä Kalsi tuossa kommentoi. Seuraavalla kerralla kannattanee lukea niitä edellisiäkin viestejä läpi, niin tietää mistä on puhe ;)

                              Comment


                                #45
                                Onko joku muukin saanu pelkällä lastulla irti 377Nm 1.8T:stä

                                Comment


                                • #46
                                  On 400nm

                                  Comment


                                    #47
                                    Katselin tuossa dynokäyrää ja 210 Nm osuu 2100rpm kohdalle. Ei ihan pääse vakiotehdasarvoihin..

                                    Comment


                                    • #48
                                      TSami, tuliko sulle vääntöä mielestäsi tarpeeksi välille 2000-2500rpm? Itte oisin kaivannu siihen lisäystä (~204nm@2250). Vai hämääköhän tuon turbon mukaan tulo @3000rpm niin paljon, että tuntuu puhdittomalta alhaalla!
                                      Kyllä kai se aina kiva ois jos ois kaikki väännöt heti alhaalta, mut se on kaiketi vähän mahdotonta.. ;) Itellä oli ennen ohjelmointia (vv-suodin ja cat-back) 212Nm@2250rpm ja jälkeen 220Nm, mielestäni ihan ok, mut kyllähän se "potku" tulee vasta 2500rpm jälkeen..

                                      Comment


                                        #49
                                        Näinhän se taisi olla, että Audilla on vääntö jarrutettu niin isolla kuormalla, että on saatu ahdin pyörimään jo alle 2000rpm. Se on kai normaalisti kadulla tai dynossa saavuttamaton tilanne.

                                        Comment


                                          #50
                                          Niin eikös ne kirjaimellisesti "jarruta" penkissä? Eli ylhäältä alaspäin. Eikä alhaalta ylös kuten olemme tottuneet.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Minun Audissa parani alavääntö lastutuksen tuloksena huomattavasti.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tiedustelin alavääntöasiaa Hariselta ja heidän mielestään vääntökäyrä on ns. normaali. Toki siitä olisi voitu saada laakeampi ja ehkä enemmän vääntöä paperilla, jos mittaus olisi aloitettu jo 1000rpm kohdalta eikä 2000rpm. Mittaustekniset jutut siis hämäävät enemmän kuin tarpeeksi. Myös jo mainittu mittaustapa esim. jarruttamalla vaikuttavat.

                                              Oli myös juttua penkkien eroista sekä siitä, että mainosvääntökäyrät lupailevat turhan paljon alavääntöä. Varsinkin ruotsalaiset/saksalaiset tehokäyrät ovat "yläkantissa" tänne verrattuna.

                                              Ennen kuin kukaan vetää palkokasveja nenuun, niin tämä oli siis vain meidän keskustelun tulos eikä mikään absoluuttinen fakta.

                                              Comment


                                                #53
                                                Niin ja normaali ajossa täytyy ottaa huomioon turboviive. Eli jos ajat pintiksellä vaikka 2000rpm, ja tallan kun lyö tiskiin, niin ei maksimi vääntöä ole heti tarjolla, kuten vapareissa. Täytyy painaa pedaali jo esim.1500rpm pohjaan jos mielii saaada täydet väännöt 2t kohdalla. Ja ainoastaan isoimmilla vaihteilla.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Mikähän lastu ois paras A4 B5 1,8T -99 Tiptronicille. Ilmeisesti pitää toi laatikkokin päivittää? vai?

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X