Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T koneen lastutus / Galluppi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T koneen lastutus / Galluppi

    Kuten on FFP:n puolellakin ollut, niin olisiko pöllö ajatus kerätä myös tänne jonkinmoinen lista 1.8T koneen "lastuttamisesta" jne? Kohtuullisen paljon kuitenkin kokoajan kysellään ja ihmetellään, vastaukset yleensä ainakin allekirjoittaneen mielestä hiukan ympäripyöreitä ja "kaverin enolla..." -tyylisiä.

    Eli

    1. Auton merkki ja malli
    2. Mikä lastu ja mistä?
    3. Luvattu teho / vääntö?
    4. Dynottu teho / vääntö? (muita muutoksia ja missä dynottu?)
    5. Hinta?
    6. Kulutus? Ennen / Jälkeen
    7. Ongelmia?
    8. Tyytyväisyys?


    Suositeltavaa olisi että olis omakohtaisia kokemuksia. Jos ei dynottu niin ei arvailla.

  • #2
    1. Audi A4 1.8T b5
    2. Bsr Stage 3 + Forge, eli Revon softa, 3' downpipe, 3' katti+2.5'cat-back. Doc-Power
    3. 220hp/354Nm (muistaakseni)
    4. Penkitys varattu ens kuulle.
    5. Hinta yli 2000e
    6. Ennen matka-ajossa 8.3, nyt 7.8. Kaupunki-ajo 9.3l
    7. Ei ole ollut
    8. Doc-Powerilta todella hyvää palvelua ja auto toimii todella hyvin. Suosittelen.
    Turbon ääni kuuluu mahtavasti 3' downpipestä, ei tarvi mitään dumppeja.

    Comment


    • #3
      1. A4 1.8t -95
      2. MTM / LMS racing
      3. 187 hv / 5100 r/min ja 290 Nm / 3400 r/min
      4. Ei mitattu, Lisäksi vaihdettu Forgen by-ass
      5. Sopiva
      6. 8.8 / 100km http://tankkaus.com/cardata.php?nr=3087
      7. Nyhtää, nyhtää 2800-3500rpm... omaa laiskuuttani en ole jaksanut tutkia.
      8. *ituttaa tuo nykiminen, mutta tuskin lastun vika.

      Comment


      • #4
        1. Audi A4 1.8T -97
        2. ABT
        3. 142kW/193hp @5300rpm - 268Nm @3900rpm Linkki
        4. Ei dynottu. Lisäksi ABT:n putkisto
        5. ABT Sportline pakettihinta (lastu, putki, alusta, vanteet jne.) n.3900? euroiksi muutettuna. Asennettu 98-99 Saksassa.
        6. Matkaajossa 6,2-7,0l/100km, kaupungissa 8-9l/100km
        7. Ei ongelmia (koputtaa puuta)
        8. Tyytyväisiä ollaan.

        Comment


        • #5
          1. Audi A4 1.8T AVJ B6
          2. Upsolute, käytettynä.
          3. 192hv / 270Nm
          4. 187hv / 281Nm, ei muita muutoksia, oulun tekulla -03
          5. Ostettu käytettynä alle 500?
          6. Ehkä laskenut? 8,2litraa, http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=1462
          7. Ei suurempia, maffi ja joku huohotinletku rikkoontunut, tuskin johtuu lastusta?
          8. Ei moittimista.

          Comment


          • #6
            1. A4 1.8T -95
            2. BSR Steg 2 (lastu, vv-suodatin, 2.5" cat-back) + Forge by-pass
            3. 197hv/290Nm
            4. Ei mitattu
            5. 1195e, putken asensin itse, muut Doc-Powerilla
            6. matka-ajossa noin 6.5l-8l, kaupunki 8-10l. Riippuu miten ajelee, eli suurinpiirtein sama kun ennen.
            7. ei ongelmia
            8. erittäin tyytyväinen, hyvä paketti kohtuu hintaan

            Comment


              #7
              1. Golf Cabrio GLi
              2. MTM, Lehtonen Motorsportilta
              3. ?? (Autoon tehty erikoisohjelma)
              4. 131 hv / 195 Nm (K04, 2,5" Supersprint ilman kattia, Pro-Mo välijäähdytin) Mitattu ASD Häkkinen, Turku
              5. Perin kilpailukykyinen
              6. Noin 10 l / 100 km (pieni rengaskoko tekee välityksestä hieman liian lyhyen)
              7. Alkuperäinen rakentelukohde väärähkö, eli himmeli ja hilavitkutin
              8. Ite ku parhaaksi näkemällään tavalla tekee, ni ei kai sitä voi olla ku tyytyväinen

              Comment


              • #8
                1. Audi A4 1.8 T B6
                2. MTM / LMS
                3. 140Kw / 310Nm
                4. Ei dynottu,valmistajan lupaama.Uusi By-Pass valve
                5. Sopiva
                6. Eipä mainittavaa eroa vakioon
                7. Ei ongelmia
                8. Erittäin tyytyväinen.Kunhan laitetaan suuttimet,niin vielä tyytyväisempi...

                Comment


                • #9
                  1. Audi S3 vm. -99
                  2. MTM, Lehtonen Motorsport
                  3. 265hp/405Nm, putkisto muutoksilla
                  4. 270.5hp/410Nm, dynottu Sporttiautossa Naantalissa ja putkena Supersprint Cat-Back.
                  5. Kohtuullinen
                  6. Lastun jälkeen kulutus noussut 0.5l-1l/100km
                  7. Ei ongelmia...(Koputtaa puuta)
                  8. Erittäin tyytyväinen...Alavääntö on hyvä ja jaksaa vetää kohtuuhyvin isoillakin kierroksilla. Tietty tehoa saisi enemminkin olla, mut tolla pienellä turbon näköisellä kikkareella ei paljon parempiin lukemiin taida päästä. Vielä kun tehot ja väännöt oli dynonkin mukaan sitä mitä luvattiin ja seokset kohdallaan (hieman kyllä rikkaalla isoilla kierroksilla, mut ilmeisesti on jätetty reilu turvaraja), niin eipä sitä parempaa olis voinu lastulta toivoa.

                  Comment


                    #10
                    "Kohtuullinen" hintatiedot voi mielestäni jättää mieluummin kokonaan kertomatta. Eivät edistä asiaa suuntaan eikä toiseen, sillä nyt hintaluokka jää täysin pimentoon.

                    Comment


                    • #11
                      1. Audi A3 1.8T -00 (AGU)
                      2. Uusi ohjelma Hariselta
                      3. "Katsotaan mitä tulee, n.180hv/280Nm"
                      4. 183hv@5144rpm / 310Nm@3429rpm Harisella, ei muita muutoksia. Ennen ohjelmapäivitystä 154hv/213Nm,
                      5. n. 600?
                      6. Ei laskettu
                      7. Ei
                      8. Täytyy olla ihan tyytyväinen, auto on paljon mukavampi koska vääntöä tuli kohtuullisesti lisää käyttö alueelle.

                      Comment


                        #12
                        1. Audi A4 1.8T B6
                        2. BSR PPC + BSR OptiFlow
                        3. 196hp/322Nm
                        4. Ei Mitattu
                        5. 900?
                        6. ennen 7,8l nyt noin 8,5 l/100km
                        7. Kytkin luistaa hieman
                        8. Ihan OK. Mitattu 0-100km/h 7,21 sek

                        Comment


                        • #13
                          1. Audi A4 -96 1.8T B5 FWD
                          2. Karalan ohjelma
                          3. "Riippuu niin monesta asiasta"
                          4. ENNEN 157hp/213nm JÄLKEEN 185hp/263nm (kiinni Forgen by-pass, BSR Optiflow ja Magnaflow rosterivaimennin), Karala epäili matalahkojen lukemien johtuen katalysaattorin tukkoisuudesta.
                          5. 600?
                          6. Ei ole tullut mitattua...
                          7. Ei vielä (n.300km ajettu)
                          8. Tyytyväinen olen.

                          Comment


                            #14
                            Autona kylläkin Passat, mutta pellin alla paljon samoja osia, joten menköön nyt tähän:

                            1. VW Passat 1.8 T (BG) vm. 2003 manuaalivaihteinen
                            2. Karala / ALT-Control Oy
                            3. -
                            4. Mitattu tulokset Leppävedellä:
                            Vakiona: 146 hv / 5400 RPM ja 208 Nm 3200 RPM
                            Pelkkä lastu (ahdot 1.1 bar): 181 hv / 5200 RPM ja 270 Nm 2800 RPM
                            Lastu (ahdot 1.22 bar), Remus takavaim. ja etulokasuojassa säleikkö välijäähdyttimelle: 198 hv 5000-5400 RPM ja 298 Nm 3250-3750 RPM.
                            5. 690 ?
                            6. Kulutus sama
                            7. Ei ongelmia
                            8. Erittäin tyytyväinen

                            Comment


                              #15
                              1. Audi A6
                              2. MTM-lastu + lastulle suunniteltu 70 mm:n RST-pakoputki LMS Racingista
                              3. 210 hv, 330 nm
                              4. Ei dynottu
                              5. Uusi sarja asennettuna 2600 ?, ostin käytettynä huomattavasti edullisemmin
                              6. Ennen 8,2, jälkeen 8,4
                              7. Ei mitään ongelmia, auto toimii aivan kuin vakiona, paitis että tehoa on rutosti enemmän
                              8. Tosi tyytyväinen, ei mitään ongelmia ja teho / bensankulutussuhde on erinomainen

                              Comment


                              • #16
                                1. Audi A4 1.8T -04 vajaaveto multitronic
                                2. Doc-powerilta BSR ppc steg1+forge by-pass+BSR optiflow kartiosuodatin
                                3.196hp/322 Nm
                                4. Ei mitattu'
                                5. 900e asennuksineen
                                6. Ei mitattu mutta perstuntumalta vähemmän mitä vakiona
                                7. Ei mitään ja ajettu 15 000 km
                                8. Todella tyytyväinen :) sopivat tehot vajaavedolle. 0-100 km/h 7.0 s ja mitattu märällä asfaltilla nastarenkailla, joten todellisuudessa vähän vähemmän.

                                Comment


                                  #17
                                  MTM stage2

                                  1. A4 1.8Tq -01 (B6)
                                  2. MTM stage2 /LMS
                                  3. 205hp/320Nm
                                  4. -
                                  5. 2090?
                                  6. matka-ajossa 7,2l/100km (90km/h), keskikulutus 8,4l/100km
                                  7. OBD-päivityksen jälkeen no problems
                                  8. Mukava on, ainoastaan tuo suruisan kuuluisa kaksoismassapyörä "jurnuttaa" liiasta väännöstä mutta se ei ole MTM:stä johtuva ongelma

                                  Comment


                                  • #18
                                    1. Audi TT225, vm -00
                                    2. APR chip + APR cat-back, "loud and clear"
                                    3. n. 265 hp / 380 Nm, ilman putkea
                                    4. selvitetään kun ehditään
                                    5. nafti 2 k?
                                    6. 9,1 / 9,3
                                    7. Eip. Putkisto virtaa erinomaisesti, mutta on melkoisen äänekäs. Viikolla selvisi myös, että kyseessä onkin APR:n "proto-putki", jonka ei kaiketi olisi pitänyt tulla minulle. Oikeaa odotellessa pöristellään näin.
                                    8. Ainoa pieni minus on tuo putken äänekkyys, mutta sekin korjaantuu, kun saadaan oikeat osat. Softa on huippu - vääntää alhaalta, eikä ainakaan tuon putken kanssa puudu yläkierroksilla. Putki näyttää erittäin laadukkaalta. Olen siis tyytyväinen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      1. Audi A4 Avant 1.8TQ '04
                                      2. BSR Steg 1 + BSR Optiflow -> Doc-Powerista
                                      3. 230hv/368nm
                                      4. Jarrutellaan kesällä, kunhan saadaan putkisto ja muuta hilpettä kiinni
                                      5. Lastu 870?, Optiflow muistaakseni n. 200? asennettuna
                                      6. Ei tarkkoja lukemia, mutta lastun jälkeen kulutus hieman pienempi
                                      7. Ei ongelmia toistaiseksi
                                      8. Koneen luonne muuttui selkeästi parempaan suuntaan lastun asennuksen jälkeen, hinta-laatu suhde kohdallaan!

                                      Comment


                                      • #20
                                        1. Audi A4 1.8T '02
                                        2. BSR Steg 1 PPC2
                                        3. 198hv/322nm
                                        4. ei dynottu
                                        5. 770€
                                        6. ennen maantieajossa samalla keskinopeudella 7.3, nyt 7.2
                                        7. Kytkin luistaa ohituksissa hieman
                                        8. Erittäin tyytyväinen, auton luonne muuttui täysin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          1. Audi A4 1.8t b5 -99
                                          2. ALt-Controllin uusi moottorinohjaus-ohjelma
                                          4. Dynottu 197hp / 313nm (2,5" bsr cat-back, green vv-paneeli ja Alt-Control-dyno)
                                          5. Ostajan ja myyjän välisten neuvottelujen tulos
                                          6. Laski ehkä noin 0,5l
                                          7. Eipä vielä tähän näköön
                                          8. Tyytyväisyys? Extreme?

                                          Comment


                                          • #22
                                            1.Audi A4 1.8TQ B5-96
                                            2.ALt-Controllin ohjelma.
                                            3.-
                                            4.
                                            5.Sovittu hinta myyjän kanssa.
                                            6.vie eka ajulla katsoen vähemmän bensaa.
                                            7.kytkin pitää ja meno maistuu.
                                            8.Erittäin tyytyväinen,auto hyökkää erittäin hyvin.
                                            9.By Pass laitettiin uusi,kalvo vuoti vanhassa.
                                            10.Palvelu erittäin hyvää,suosittelen.
                                            Viimeksi muokannut tavan ajelija; 22.4.2008, 06:30.

                                            Comment


                                              #23
                                              1. Audi a4 1.8tq b6 -01
                                              2. Voimaa.com ohjelma
                                              3. 190hp / n.290Nm?
                                              4. Ei dynottu. persdynolla ainakin suunnilleen luvatut määrät tuli tehoa.
                                              5. sovittu että ei huudella
                                              6. Kulutustiedot päivitetään myöhemmin
                                              7. Eipä ole ollut. Pässiki hiljeni vaihtamalla!
                                              8. Ihan tyytyväinen olen ollut
                                              Viimeksi muokannut BcV; 29.4.2008, 00:14.

                                              Comment


                                                #24
                                                Mun mielestä ne hinnat vois rohkeasti laittaa esiin ellei erikseen ole sovittu toimittajan kanssa ettei saa huudella.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  1.audi a4 b5 quattro vm.95
                                                  2.upsolute lastu
                                                  3.193/280nm
                                                  4.ei dynottu vielä.k04 ahdin.ths pakosarja.2.5"putki edestä taakse.3"coolerinputket +iso cooleri.ahtopaineen säädin.jne jne
                                                  5.hintaa on tullut paljon.350e lastu.300 ths sarja.300coolerin tilkkeet.k04 1100e jne jne
                                                  6.en laske"tarpeeksi"
                                                  7.ahtoja nostaessa1.4bar=pintakaasulla röpeltää(ehkä liian hento jousi by bassissa)
                                                  8.hymy tuli poskille aluksi mutta nyt tottunut jo.lisää potkua!!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mikä on tuo THS pakosarja ?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      2.upsolute lastu
                                                      3.193/280nm
                                                      4.ei dynottu vielä.k04 ahdin.ths pakosarja.2.5"putki edestä taakse.3"coolerinputket +iso cooleri.ahtopaineen säädin.jne jne
                                                      Samaten ihmetytti yllä olevassa, että tekeekö Upsolute myös säädettäviä lastuja, koska yleensä tuollaisten turbo/isompien muutoksien jälkeen olisi hyvä tehdä uusi softa esim.Karalalla, joka tekee sen dynopenkissä. Muuten ei toimi oikein esim. nuo röpeltämiset ahdoilla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        1. audi A4 B5 quattro vm 96
                                                        2. Karala custom made
                                                        3. 296Hv/ 441Nm
                                                        4. Dynotettu ST-motors. GT2860RS+pakosarja+Custom made(dowpipe+putkisto 2.5")+2x cooleri+suuremmat suuttimet+ jne
                                                        5. N.3500e tavarat. Penkki+säätö= tarpeeksi.
                                                        6.Toimii kuin junanvessa!

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          ths pakosarja löytyy ebay:stä.englannista tulee nopeasti.tilasin tollasen halkeavan kiinalais sarjan tilalle.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ajattelin käyttää autoa karalalla. Kannattaako investoida paneli mallinen suodatin enne säätöä. Vai onko siitä mitään muutaku haittaa? Apex kävi vaan mielessä ku ei ole öljyttävää malli. Kellää kokemusta?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X