... ja RS4:siin. Ässään suositellaan vaihtaan kanget, mutta RS pärjää omillaankin. Tehoja noista saa 550-600hv.. Vähän niitä joutuu muokkaamaan, että sopii, mutta ei mitään mitä Okkimi ei pystyisi tekemään.. ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 Biturboon lisää menohaluja
Collapse
X
-
Kyllä ne kutoseenkin sopii. Mutta ei tuota nyt mitenkään yleiseksi päivitykseksi voi väittää.
RS6 turbot toimivat aivan törkeän hyvin 2.7 biturbossa! Toimivat herkästi, ja tehoakin tulee jo sen verran että se piisaa aika monelle. Ihan eri tavalla kuin RS4 turboilla. Mitään turbolagia ei tarvitse pelätä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja eeturai Näytä viestiMut jos niistä rs6:sen turboista alkais tekemää ni mitä muuta sinne pitää laittaa? Pitääkö esim kansiin tehä jotain muutoksia. Se ny on selvä et coolerit ja sowta täyy ainaki muuttaa. Ja imu ja ahtoputket kans vissiin hiukan suuremmaks.
Ahtoputkiin ei tarvitse koskea, mutta imuputket pitää vaihtaa.
Täällä on aika paljon keskustelua noista asioista, lukekaa ne ensin.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jonimies Näytä viestiTarkoitatko moottoriääniä vai ajomelua ylipäätänsä? Itse en ole huomannut merkittävää eroa. Omistin aiemmin A6 -98 sedanin, eikä mielestäni ajomelu lisääntynyt Avantiin vaihdettaessa.
Comment
-
Aivan, automaagi, sorry. Sitten saakin päivittää vähän sitä sun tätä jo 350:llä? Ja ajattelin sitä "ei 50 paljoa vaikuta" vähän sillä mielellä, että ainahan päädytään siihen, että lissää löylyä tarvis saada. Itellä urssin 230 vaihtui tuohon bitukan 300:aan ja tuntuihan se aluksi, mutta nyt alkaa vissiin jo tottua kun ei enää aina ns. riitä. :-p
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viestiItellä urssin 230 vaihtui tuohon bitukan 300:aan ja tuntuihan se aluksi, mutta nyt alkaa vissiin jo tottua kun ei enää aina ns. riitä. :-p
Comment
-
Dementia on virittäjän paras ystävä.
perusvireihin turtuu jo viikossa tod näk jo ekana iltana, reilummissa virityksissä kahden viikon päästä jo kaksi päällä ajaessa tuntuu että nyt on jotain rikki kun ei kulje yhtään mihinkään. Pätee ainakin 500 hevoseen asti, ja tuskin se siitä eteenpäinkään ihan heti muuksi muuttuu.
Kunnon dementikko tuntee varmasti riemunkiljahduksia joka aamu kahdellakin sadalla hevosella :)
Comment
-
Aiheeseen välijäähdytys, eilen -11 asteen lämpötilassa softatuunatusta biturbosta 278 g -ilmamassa tiellä. Penkissä vastaavalla paketilla antoi 306 hp AMW:n penkissä, jos en ihan vinoon muista kuulleeni softan tekijän kertomisia.
Kesällä kattellaan, mitä lukemia tarjoaa ajossa, jos auto on vielä alla. Sillä välin tohtisin kompata porkkista tuon moottoriin menevän ilman jäähdytyksen tärkeydestä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiAiheeseen välijäähdytys, eilen -11 asteen lämpötilassa softatuunatusta biturbosta 278 g -ilmamassa tiellä. Penkissä vastaavalla paketilla antoi 306 hp AMW:n penkissä, jos en ihan vinoon muista kuulleeni softan tekijän kertomisia.
Kesällä kattellaan, mitä lukemia tarjoaa ajossa, jos auto on vielä alla. Sillä välin tohtisin kompata porkkista tuon moottoriin menevän ilman jäähdytyksen tärkeydestä.
Comment
-
Kulku pitäisi olla suht samanlaista keleistä riippumatta ellei imulämmöt karkaa kovasti (no karkaahan ne kesällä...). Silloin otetaan kulkua alas. Ei ole siis "tasa-ahtoinen" vaan enemmänkin tasavääntöinen kesät talvet, jos mahdollista. Todnäk siis ahtaa vähän enemmän ilmojen lämmetessä.
Sytkää korjataan imulämmön mukaan ettei menisi nakuille. Ja jos kuitenkin menee, menoa rajataan senkin mukaan jos yhtään enempää myöhästää.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jehku Näytä viestiLainaanpas aihetta ja kysyn että kuinkapitkälle RS4:sen coolerit riittää ja mahtuuko edes A6:see?
Comment
-
Myyt vanhat ahtimet ja laitat isommat tilalle vaan.
BTW: tossa videossa on kyllä nättejä audeja, mutta itteä itkettää auto videot mihin ängetään musiikkia ja varsinkin jotaki suomi paska räppiä.
Comment
-
Herätellääs hiiren verran, itse tein nämä muutokset mutta budjetti karkasi käsistä ja ei riittänyt lompakon paksuus suuttimiin, eli hommasin koko putkiston, k04 ahtimet, imuputket ja loota levelten vahvistetulla turbiinilla (tip) perus huollot mitä moottorin pois otossa kannattaa tehdä.
Ja ongelmitta ei selvitty, nyt tasakaasulla kulkee hyvin ei pätki jne mutta kun antaa länkeä niin alkaa rötäämään ihan mahoton, vikakoodeja oli lambdoista ja korvattiin ne readyfiteillä ja silti ongelma jatkuu.
Itselle heräsi kysymys että mahtaakohan yliahtaa vaikkei annakkaan vikakoodia?
Mitä eroa on alkuperäisten k03 ja k04 hukkaporteilla?
Autossa siis mtm lastu ja lootan ohjelma päivitetty, onko tämä vaan sitten ohjelmasta ja suuttimista kiinni että pitäisi vielä säätää k04 erikseen vaikka on stg1 lastu jo autossa valmiina?
Olen käsittänyt että k04 hukkaportit aukeavat siinä missä k03 stg1 lastulla mutta ahtimet heräävät myöhemmin, olenko väärässä?
Tartteis pikaista apua kun ei vikakoodien lukukaan auttanut eikä koodeja yliahdostakaan oe tullut :S
Edit: ja siis tavoite olis samat ahdot kuin k03 niin kauan kunnes suuttimista tulee saapumisilmoitus, onko tämä siis mahdoton yhtälö ilman uudellen ohjelmointia? Vaikkei tehoa oltaisiinkaa hakemassa
Comment
Comment