Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Biturboon lisää menohaluja

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    ... ja RS4:siin. Ässään suositellaan vaihtaan kanget, mutta RS pärjää omillaankin. Tehoja noista saa 550-600hv.. Vähän niitä joutuu muokkaamaan, että sopii, mutta ei mitään mitä Okkimi ei pystyisi tekemään.. ;)

    Comment


    • #32
      Jos ne menee kerra s4 ni sillo nitten pitäs samalaisesti tod näk sopia a6 eikö?

      Comment


      • #33
        Kyllä ne kutoseenkin sopii. Mutta ei tuota nyt mitenkään yleiseksi päivitykseksi voi väittää.

        RS6 turbot toimivat aivan törkeän hyvin 2.7 biturbossa! Toimivat herkästi, ja tehoakin tulee jo sen verran että se piisaa aika monelle. Ihan eri tavalla kuin RS4 turboilla. Mitään turbolagia ei tarvitse pelätä.

        Comment


        • #34
          Lainaanpas aihetta ja kysyn että kuinkapitkälle RS4:sen coolerit riittää ja mahtuuko edes A6:see?

          Comment


          • #35
            näistä kaikista on paljon keskusteluja täällä forumilla. Itseäni joskus ärsyttää, kun samaa asiaa kerrataan ketjusta toiseen. Pahoittelen avautumista:) osta muut ku RS4 coolerit, muut vaihtoehdot maksaa uutena 1000-1200eur.

            Comment


            • #36
              Jos haluat sen 350hv, ni osta RS4 turbot, imuputket ennen turboja, coolerit, downpipet ja softa. Muu alkaa olla jo turhaa, jos otetaan vain 350hv.

              Comment


              • #37
                Mutta kun karvan päälle 300 saa jo pelkällä ohjelmoinnilla, niin miksi tyytyä rautapäivityssetuppiin, jolla saa "vain" 350? Ei se viidenkympin lisä paljoa tuossa taida tuntua. Kunnon palikat vain ja viiteensataan!

                Comment


                • #38
                  Mut jos niistä rs6:sen turboista alkais tekemää ni mitä muuta sinne pitää laittaa? Pitääkö esim kansiin tehä jotain muutoksia. Se ny on selvä et coolerit ja sowta täyy ainaki muuttaa. Ja imu ja ahtoputket kans vissiin hiukan suuremmaks.

                  Comment


                  • #39
                    Panostakaa välijäähdytykseen.

                    Hannu, alkuperäinen kysymys liittyi automaattiautoon. Viidenkympin tai vaikkapa seittemänkympin lisä tuntuu kyllä joka vehkeessä.

                    Comment


                    • #40
                      Alkuperäinen kirjoittaja eeturai Näytä viesti
                      Mut jos niistä rs6:sen turboista alkais tekemää ni mitä muuta sinne pitää laittaa? Pitääkö esim kansiin tehä jotain muutoksia. Se ny on selvä et coolerit ja sowta täyy ainaki muuttaa. Ja imu ja ahtoputket kans vissiin hiukan suuremmaks.
                      Mitään muuta "pakollista" ei ole pakko tehdä, mutta tietty se kannattaa. Kansiin ei ole pakko koskea, niillä pääsee yli viidensadan vakionakin. Veivit on hyvä vaihtaa varmuuden vuoksi, mutta rohkeat ajavat vakioveiveilläkin :)

                      Ahtoputkiin ei tarvitse koskea, mutta imuputket pitää vaihtaa.

                      Täällä on aika paljon keskustelua noista asioista, lukekaa ne ensin.

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja Jonimies Näytä viesti
                        Tarkoitatko moottoriääniä vai ajomelua ylipäätänsä? Itse en ole huomannut merkittävää eroa. Omistin aiemmin A6 -98 sedanin, eikä mielestäni ajomelu lisääntynyt Avantiin vaihdettaessa.
                        Kun niitä mukavia murinoita halusit, niin tarkoitin pakoääniä, jotka mielestäni sedanissa samanlaisella putkella, ovat sisälle siedettävämmät sedanissa kuin mitä farkussa.

                        Comment


                        • #42
                          Aivan, automaagi, sorry. Sitten saakin päivittää vähän sitä sun tätä jo 350:llä? Ja ajattelin sitä "ei 50 paljoa vaikuta" vähän sillä mielellä, että ainahan päädytään siihen, että lissää löylyä tarvis saada. Itellä urssin 230 vaihtui tuohon bitukan 300:aan ja tuntuihan se aluksi, mutta nyt alkaa vissiin jo tottua kun ei enää aina ns. riitä. :-p

                          Comment


                          • #43
                            Miltähän se urssi olisi tuntunut jos olisit joskus asentanut ne piirit, jotka hankit? :)

                            Comment


                            • #44
                              Se olis ollut sellainen välikynnys ja sitten tuo nykyinen ei olisikaan ehkä niin sytyttänyt. Vähän kun välillä panttaa, niin tuntuu vaihto paremmalta!

                              Comment


                              • #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                                Itellä urssin 230 vaihtui tuohon bitukan 300:aan ja tuntuihan se aluksi, mutta nyt alkaa vissiin jo tottua kun ei enää aina ns. riitä. :-p
                                Mikäs noissa on teho/paino suhde? Eihän tuota tehoeroa suoraan voi eri autoihin verrata.

                                Comment


                                • #46
                                  Dementia on virittäjän paras ystävä.
                                  perusvireihin turtuu jo viikossa tod näk jo ekana iltana, reilummissa virityksissä kahden viikon päästä jo kaksi päällä ajaessa tuntuu että nyt on jotain rikki kun ei kulje yhtään mihinkään. Pätee ainakin 500 hevoseen asti, ja tuskin se siitä eteenpäinkään ihan heti muuksi muuttuu.
                                  Kunnon dementikko tuntee varmasti riemunkiljahduksia joka aamu kahdellakin sadalla hevosella :)

                                  Comment


                                  • #47
                                    Aiheeseen välijäähdytys, eilen -11 asteen lämpötilassa softatuunatusta biturbosta 278 g -ilmamassa tiellä. Penkissä vastaavalla paketilla antoi 306 hp AMW:n penkissä, jos en ihan vinoon muista kuulleeni softan tekijän kertomisia.

                                    Kesällä kattellaan, mitä lukemia tarjoaa ajossa, jos auto on vielä alla. Sillä välin tohtisin kompata porkkista tuon moottoriin menevän ilman jäähdytyksen tärkeydestä.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja Maku
                                      Mikäs noissa on teho/paino suhde
                                      En muista tarkkoja lukuja, mutta hatusta vetämällä painot ei kovin kaukana toisistaan ole. Tosin mulla on aika usein ollut helvetin huonoja hattuja. Tai sitten ne ei vaan sovi mulle ...

                                      Comment


                                      • #49
                                        Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                                        Aiheeseen välijäähdytys, eilen -11 asteen lämpötilassa softatuunatusta biturbosta 278 g -ilmamassa tiellä. Penkissä vastaavalla paketilla antoi 306 hp AMW:n penkissä, jos en ihan vinoon muista kuulleeni softan tekijän kertomisia.

                                        Kesällä kattellaan, mitä lukemia tarjoaa ajossa, jos auto on vielä alla. Sillä välin tohtisin kompata porkkista tuon moottoriin menevän ilman jäähdytyksen tärkeydestä.
                                        Onko sulla siis sellainen ei-vakion-tyylinen lastu, jossa on samat ahdot kesät talvet?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Jää nähtäväksi. Nyt näytti tuuttaavan 0.8 bar. Porkkis osaa sanoa tarkemmin, miten on tuon säätänyt. Olettaisin, että nakukontrolli rajaa ilmamassaa, kun kelit lämppenee ja nakuherkkyys sen myötä kasvaa.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Kulku pitäisi olla suht samanlaista keleistä riippumatta ellei imulämmöt karkaa kovasti (no karkaahan ne kesällä...). Silloin otetaan kulkua alas. Ei ole siis "tasa-ahtoinen" vaan enemmänkin tasavääntöinen kesät talvet, jos mahdollista. Todnäk siis ahtaa vähän enemmän ilmojen lämmetessä.

                                            Sytkää korjataan imulämmön mukaan ettei menisi nakuille. Ja jos kuitenkin menee, menoa rajataan senkin mukaan jos yhtään enempää myöhästää.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Jehku Näytä viesti
                                              Lainaanpas aihetta ja kysyn että kuinkapitkälle RS4:sen coolerit riittää ja mahtuuko edes A6:see?
                                              Ei mahu kunnolla,ainakaan faceliftiin. Jäävät liian alas

                                              Comment


                                              • #53
                                                Myyt vanhat ahtimet ja laitat isommat tilalle vaan.

                                                BTW: tossa videossa on kyllä nättejä audeja, mutta itteä itkettää auto videot mihin ängetään musiikkia ja varsinkin jotaki suomi paska räppiä.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja HallaMaster
                                                  BTW: tossa videossa on kyllä nättejä audeja, mutta itteä itkettää auto videot mihin ängetään musiikkia ja varsinkin jotaki suomi paska räppiä.
                                                  +1, pidetään ne autovideot autovideoina, musiikkivideot sitten erikseen.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ette ilmeisesti kumpikaan kuulu siihen kohderyhmään jolle video aikanaan tehtiin myytäväksi.
                                                    En itsekään hypi seinille kyseisen kotimaisen musiikinlajin ylivoimaisuuden puolesta.
                                                    Offtopik sikseen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Herätellääs hiiren verran, itse tein nämä muutokset mutta budjetti karkasi käsistä ja ei riittänyt lompakon paksuus suuttimiin, eli hommasin koko putkiston, k04 ahtimet, imuputket ja loota levelten vahvistetulla turbiinilla (tip) perus huollot mitä moottorin pois otossa kannattaa tehdä.

                                                      Ja ongelmitta ei selvitty, nyt tasakaasulla kulkee hyvin ei pätki jne mutta kun antaa länkeä niin alkaa rötäämään ihan mahoton, vikakoodeja oli lambdoista ja korvattiin ne readyfiteillä ja silti ongelma jatkuu.

                                                      Itselle heräsi kysymys että mahtaakohan yliahtaa vaikkei annakkaan vikakoodia?
                                                      Mitä eroa on alkuperäisten k03 ja k04 hukkaporteilla?
                                                      Autossa siis mtm lastu ja lootan ohjelma päivitetty, onko tämä vaan sitten ohjelmasta ja suuttimista kiinni että pitäisi vielä säätää k04 erikseen vaikka on stg1 lastu jo autossa valmiina?
                                                      Olen käsittänyt että k04 hukkaportit aukeavat siinä missä k03 stg1 lastulla mutta ahtimet heräävät myöhemmin, olenko väärässä?
                                                      Tartteis pikaista apua kun ei vikakoodien lukukaan auttanut eikä koodeja yliahdostakaan oe tullut :S

                                                      Edit: ja siis tavoite olis samat ahdot kuin k03 niin kauan kunnes suuttimista tulee saapumisilmoitus, onko tämä siis mahdoton yhtälö ilman uudellen ohjelmointia? Vaikkei tehoa oltaisiinkaa hakemassa

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Ei pitäisi perus softalla rykiä vaikka onkin K04 ahtimet mutta voi MTM:lläkin olla osuutta asiaan. Aika peruskauraa kuitenkin pitäisi käydä läpi eli ahtovuodot, imvuodot ja sytkäpuoli jos ei vuotoja löydy.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Itseasiassa unohdin tosiaan mainita että toimi täysin moitteetta ennen remppaa, ja nyt nousi hiki pintaan noista ahtovuodoista, vaikka niin huolellisesti olevinaan ne tehtiin:) kiitoksia nopeasta vastauksesta

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X