Eli kulkineena on 2002 A6 2.7T 184kw. Pelkällä ohjelmoinnilla saisi ilmeisesti reippaat 300 hevosvoimaa, mutta mielessäni on nyt hieman enemmän. Mitä mahdollisia rajotteita tehon/väännön suhteen otettava huomioon? Laatikko on Tiptronic ja kyseessä on facelift malli, eli pakkovaihteet 3,2,1 on korvattu S-pykälällä. Siitä en tiedä, onko laatikko silti sama.
Käsitykseni mukaan moottori on perusrakenteeltaan sama, kuin S4 ja RS4 malleissa. S4 ilmeisesti ohjelmoinniltaan vain eri? Ahtimet ovat ilmeisesti KKK K03 malliset ja RS4:ssä K04:ät. Sopivatko RS4:än K04 ahtimet suoraan A6:een ilman imu/pakopuolen muokkailua?
Suutinten koossa, sekä kansissa tai nokkakoneistoissa lienee varmasti eroja. Nostaako suuttimien vaihto polttoaineen kulutusta millaisissa määrin (toki koosta riippuen) ja missä teholukemissa alkaa vakio suuttimet ottamaan vastaan?
Putkiston vaihtokin varmasti edesauttaa, joten sopiiko jonkin tietyn mallin putkistot helposti (esim A6 4.2)? Välijäähdyttimiäkin lienee kannattavaa vaihtaa, mutten mieluusti ala muuttamaan autoa ulkoisesti kovinkaan paljon. Vakioita hirveästi suurempia ei saa vakiopaikoille ilman muutoksia.
Kaikki vinkit rajoittavista tekijöistä tai kannattavista muutoksista olisi tarpeen. Pääseekö pelkillä ahdin ja suutin muutoksilla 350 hevosvoiman paremmalle puolelle? Auton olisi kuitenkin tarkoitus kestää ja soveltua normaaliin ajoon, eli mitään 500 hevosvoimaa en tavoittele. Kiitos!
Käsitykseni mukaan moottori on perusrakenteeltaan sama, kuin S4 ja RS4 malleissa. S4 ilmeisesti ohjelmoinniltaan vain eri? Ahtimet ovat ilmeisesti KKK K03 malliset ja RS4:ssä K04:ät. Sopivatko RS4:än K04 ahtimet suoraan A6:een ilman imu/pakopuolen muokkailua?
Suutinten koossa, sekä kansissa tai nokkakoneistoissa lienee varmasti eroja. Nostaako suuttimien vaihto polttoaineen kulutusta millaisissa määrin (toki koosta riippuen) ja missä teholukemissa alkaa vakio suuttimet ottamaan vastaan?
Putkiston vaihtokin varmasti edesauttaa, joten sopiiko jonkin tietyn mallin putkistot helposti (esim A6 4.2)? Välijäähdyttimiäkin lienee kannattavaa vaihtaa, mutten mieluusti ala muuttamaan autoa ulkoisesti kovinkaan paljon. Vakioita hirveästi suurempia ei saa vakiopaikoille ilman muutoksia.
Kaikki vinkit rajoittavista tekijöistä tai kannattavista muutoksista olisi tarpeen. Pääseekö pelkillä ahdin ja suutin muutoksilla 350 hevosvoiman paremmalle puolelle? Auton olisi kuitenkin tarkoitus kestää ja soveltua normaaliin ajoon, eli mitään 500 hevosvoimaa en tavoittele. Kiitos!
Comment