Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahdot hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ahdot hukassa

    Käytiin pojan kanssa eilen Kangasalan formula off roadia katsomassa ja takas tullessa auto heittäytyi laiskaksi. Oma digitaalinen ahtomittari näytti ainoastaan 1.4 ja meno oli sen mukaista. Pysäytin huoltoaseman pihaan ja ihmettelin, josko joku letku olisi irti/halki, mutta ei suoralta kädeltä hahmottunut mitään näkyvää. Eikä kuulunut mitään ylimääräisiä suhinoitakaan joka olisi suoraan kavaltanut vuotokohdan.

    No, matka jatkui hiukkasen ittekseen kiroillessa "mikä ***tu tähän NYT tuli?" ja soitin emännälle, onko auto toiminut miten viime aikoina. Ei kuulemma mitään omituista. Sitten muutaman minuutin päästä taas antoi ihan normaalit ahdot, eli mittarissa killotti vedätyksessä 1.9. Kyseessä siis jo harvinainen lastuttamaton peli, niinkuin jo arvasittekin...

    Kotiin tultiin normaalisti ja tänään kävin firmalla pyörähtämässä; Ensimmäinen rivakampi kiihdytys (lämpimällä koneella) ahdot ok ja heti perään taas sama juttu, ei nosta ahtoa. Mittarissa 1.3 - 1.4. Ei auta auton sammutus ja uudelleen starttaus.

    Itse lähden aamulla taas työreissuun ja palailen varmaankin torstain seutuvilla, joten jos siihen mennessä saisi jotain hyviä ideoita/vaihtoehtoja mistä voisi tarkemmin alkaa zoomailemaan vikaa, niin olisin äärimmäisen kiitollinen.

  • #2
    se kone menee vikatilaan joten se puottaa ahdot pois. ahdot pysyy ainoastaan sillä paineella minkä hukkaportin jousi jaksaa pitää koneessa. Käy lukemassa vika koodi autosta.

    Comment


      #3
      Noniin, tänään (jo...) ehdin luetuttamaan vikakoodit ja ainoa löytynyt vika oli tyhjäkäyntiventtiilissä.
      Auto on vaimon mukaan tämän parin viikon aikana kuulemma ajoittain tehnyt samaa, eli vähäksi aikaa ahdot hukkuu ja kohta taas mennään normaalisti.

      Saattaa toimia parikin päivää ihan ok ilman temppuilua. Voiskohan ahtopaineensäätimessä olla joku häikkä, mikä ei vaan näy koodina.? Esimerkiksi bypassin kalvonhan luulisi vuotavan läpi koko ajan, eikä nostaisi ahtoja normaaliksi lainkaan, eikös vain?
      Ens viikolla saa ollakin kotopuolessa, joten olis vähän aikaa katsella eri vaihtoehtoja.

      Comment


      • #4
        hukkaportin ohjaussolenoidi jumii?

        Comment


          #5
          Mites sen ohjaussolenoidin toiminnan vois tsekata?

          Comment


            #6
            Tee haku "N75" tai "WGFV" , löytyy paljon tekstiä

            Comment


              #7
              Höh, no niinpä tietty. Tulipahan taas ajateltua pikkasen liian monimutkasesti...

              Comment


                #8
                Tilasin tänään Laakkoselta uuden N75:n ja oli vielä huomattavasti halvempi kuin varaosaliikkeen kautta tilattuna... Varaosaliikkeen alkuperäinen olis jäänyt "tiukkana nettona" maksamaan 95 euroa ja Laakkosen kautta sama osa 77,80. Jopa varaosanumero oli täysin luettavissa vanhassa venttiilissä.

                Sitä en tiennytkään, että Laakkosella täytyy nykyään maksaa puolet varaosan hinnasta tilauksen yhteydessä (ainakin Lahdessa) kun menee ostamaan wanhoihin autoihin osia. On kuulemma jäänyt aikaisemmin noutamatta pirun paljon tavaraa, mitä on hätäpäissään ekaks tilattu ja suhtautui hieman siihen tyyliin, että et sä sälli tule kuitenkaan sitä osaas hakemaan. En ollu köyhä enkä kipeä vaan maksoin koko suuren summan kerralla ;o)

                Ainut huono puoli, että osa tulee Ruotsista vasta keskiviikkona. Ostin tänään samalla Forgen pässin vanhan tilalle ja yllättävää kyllä, vanhan kalvo vuoti läpi. Innoissani jo ajattelin, että josko vika oliskin ollut siinä kuitenkin ja ajelin muutamaan kertaan motaria eestakasin. Kissanvehkeet, sama homma viidennen vedätyksen jälkeen. No, eipähän tullut tilattua turhaan.

                Comment


                  #9
                  Solenoidi vaihdettu ja valtakunnassa taas kaikki hyvin, ainakin toistaiseksi. Kitooooos.

                  Comment

                  Working...
                  X