Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vakio 1.8t 150hv ilmamäärä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Kyllä pelkällä K04sella pitäisi yli 230 tulla. Mutta kun bleedi laskee ahtoja niin voi olettaa, että hukkaportti toimii. Eli ei muuta kuin lähimmän säätäjän luo ja N75 kiinni siellä. Toisaalta voi sen auton säätää ihan bleedillekin, mutta silloin ei ole ahtojen laskua vikatilassa ja voi pahimmillaan tehdä jo aika pahoja tuhoja.

Comment

Tottapa tosiaan, kyllähän se bleedikin sitä hukkista ohjailee. Eli hukkis toimii. No se perinteinen kytkentäongelma tuon N75 kanssa on mahdollinen ahtojen karkailuun.

En näe mitään hyötyä bleedin käytöstä. Säädättäisin kyllä ihan N75 kiinni. Ja niin kun Mikko jo mainitsi, niin onko skaalaukset tehty uudelle MAF rungolle yms. Eli siis ei muuta, kun asian tuntevan säätäjän tykö!
      Viimeksi muokannut spadde; 10.5.2012, 08:28. Perustelu: kirjoitusvirheen korjausta....

Comment

Kyllä tuosta se luokkaa 230hp pitäisi irrota eli päälle 180g/s lukemia (vakiomaffilla). Aika erikoinen kokoonpano muuten, tosin kyllä tuon toimivaksi saa varmasti säädettyä. Nimittäin vakio MAF ei mitenkään ahdista noilla lukemilla ja suuttimetkin ovat aika ärjyt. Nuo ja vielä isompi DP viittaisivat siihen, että ajatuksena on ollut laittaa kertaluokkaa isompi hyrrä, mutta jäänyt tekemättä. Sen sijaan ahtoilman jäähdytykselle varmaan kannattaisi tehdä jotain. Tuo ruuvi-viritelmä kyllä herättää kysymyksen että kenenköhän aivopieru ollut heivata se N75 mäkeen...

Eli kuten ylempänä todettiin: Viritys on kaikkea muuta kuin onnistunut, ja helpoiten korjaat sen N75:llä ja kunnon säädöillä.

EDIT: Eipä tullut mieleen että MAF-lukemat pitäisi skaalata uudestaan.
        Viimeksi muokannut Vieras; 10.5.2012, 11:41.

Comment

Ohjelma kun on tehty niin on juuri tuolle samalle maffin rungolle tehty. Ohjelma on tehty tämän ecun ed. omistajan halusta bleedille ihan sen takia kun oli aikaisemmalla ns. "N75 paikoillaan" ohjelmalla heitellyt ilmatilan lämpöjen mukaan turhan paljon. Oli halunnut että nyt ahdot pelataan ruuvilla.
          En tiedä pitääkö maffin lukemat paikkaansa,mutta verraten 2 muuhun autoon joissa vakio turbo ja perus lastu niin ei puhelintakaan että kykenis näihin suoritus kykyihin mitä tuo minun auto lähtee ja jaksaa mennä.
          Toinen näistä autoista oli 1.8T aeb-koneinen passatti jossa tehty lastutus ja oli jopa rek.otteessakin merkintä lastusta ja tehon muutoksesta.190hv.
          Toinen oli sitten samanlainen audi kuin minulla ja ei sekään tuntunut tuollaiselta kuin tämä minun audi.
          Tämähän oli vain minun toteamus näiden autojen testaamisesta. Pojathan halusi kans käydä testaamassa tämä minun audia ja sanoivat että ompahan vaan eri virkeä verrattuna heidän autoihin.
          Lähtee turbo vetämään jossain 2600rpm paikkeilla ja jaksaa vetää aika isoille kiekoille asti ihan mukavasti.

Ja tälläinen esim. vielä:
          jos tällä minun autolla vedättää 2. aika tappiin ja vaihtaa 3 vaihteen niin meno jatkuu vielä täyttä häkää ja tuntee kun jaksaa vetää ja sama jatkuu myös vielä 4 vaihteella vielä.

näillä kahdella muulla verrokki autolla se menee jotenki näin:
          lähdet kiihdyttämään niin ensin nousee kiekat melko korkeaksi ennenkuin tulee sellanen hetken kestävä pyrähdys ja sitten kakkosella vielä sama tunne,mutta kun 3 vaihdetta alkaa tarjoamaan niin sitten se meno hyytyykin jo ihan eri tavalla kuin esim. tuossa minun pommissa :)

Tuosta saiskin varmaan tehoja irti ihan eri tavalla jos sen säädättäis just tälle kokoonpanolle täysin uudestaan..
          Asun vaan niin pirun kaukana näistä säädätys paikoista niin ei kykene lähtemään sellasiin nuin vain..
          Ja nyt kun on vertailtu 2 muuhun 1.8T aeb-koneiseen normi lastutettuun autoon niin ero oli kuitenkin sen verran tuntuva että täytyy tuossa olla enempi kuin 190hv vaikka maffin lukemat näyttääkin toista.. Tai sitten nuissa kahdessa muussa verrokki autossa ei ole kuin +150hv :)

Comment

No, saahan sitä pieleen säädetyllä autolla ajaa jos tuntuu järkevältä. Tuntuu vaan hullulla että sinänsä toimiva rauta on osaamattoman säätäjän toimesta "vajaakäytöllä".

Toki se K04 yms. kokoonpano tuntuu erilaiselta kuin lastutettu K03, olkoonkin että huipputehot olisivat varsin samoissa lukemissa. Enempi ahtoja kuitenkin vetoalueella ja hyytyy myöhemmin ylärundeilla. Vaan mitä sitten, kysyit onko lukemat järkevät, ja sait vastauksen: Eivät ole.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
              Kyllä tuosta se luokkaa 230hp pitäisi irrota eli päälle 180g/s lukemia. Aika erikoinen kokoonpano muuten, tosin kyllä tuon toimivaksi saa varmasti säädettyä. Nimittäin vakio MAF ei mitenkään ahdista noilla lukemilla ja suuttimetkin ovat aika ärjyt. Nuo ja vielä isompi DP viittaisivat siihen, että ajatuksena on ollut laittaa kertaluokkaa isompi hyrrä, mutta jäänyt tekemättä. Sen sijaan ahtoilman jäähdytykselle varmaan kannattaisi tehdä jotain. Tuo ruuvi-viritelmä kyllä herättää kysymyksen että kenenköhän aivopieru ollut heivata se N75 mäkeen...

Eli kuten ylempänä todettiin: Viritys on kaikkea muuta kuin onnistunut, ja helpoiten korjaat sen N75:llä ja kunnon säädöillä.
              turbo osiosta löytyy se ecun vaihto topicci jossa joskus jo tätä minun "hullua" viritystä kauhisteltiin.
              Jos olis lähempänä paja missä säädättää niin toki olisin varmaan jo käynyt säädättämässä uudedlleen.
              Ihan mukavasti kuitenkin pelannut tähän asti ja olen muutamia rajumpiakin kiihdytyksiä ja vedätyksiä ajanut eikä vielä mennyt rikki mikään,kop kop kop...

Tuo ohjelma tosiaan tehtiin joskus toiselle autolle ennenkuin se minulle on tullut.
              Muuten oli samat palikat, mutta tällä miehellä joka teetti sen ohjelman motestilla oli ollut kuulemma jokin holsetin turbo muuten nämä samat palikat. Ja oli nimenomaan omien sanojensa mukaan säädättäny auton ruuvin kanssa. Monet on tätä kyllä epäillyt kuin myös itsekkin,mutta vaikea sanoa totuutta.
              No jos tässä vielä joku kerta pääsis jonnekki uudelleen säädätykseen niin olishan se parempi. Porkkis kuulostaa,että tekee säädätyksiä. Jos se vaikka osais tehdä tälle jotain säädätystä ennekuin särkyy jotain..

Comment

Otappa Porkkikseen yhteyttä, niin kertoo kyllä mitä mieltä on asiasta ja mitä on tehtävissä. Olettaisin, että tuosta ihan peli tulee oikealla säädöllä, jos ja kun rauta on kunnossa.

Comment

No, saahan sitä pieleen säädetyllä autolla ajaa jos tuntuu järkevältä. Tuntuu vaan hullulla että sinänsä toimiva rauta on osaamattoman säätäjän toimesta "vajaakäytöllä".

Toki se K04 yms. kokoonpano tuntuu erilaiselta kuin lastutettu K03, olkoonkin että huipputehot olisivat varsin samoissa lukemissa. Enempi ahtoja kuitenkin vetoalueella ja hyytyy myöhemmin ylärundeilla. Vaan mitä sitten, kysyit onko lukemat järkevät, ja sait vastauksen: Eivät ole.
                  No nyt tuli vastaus asiaan ja vien auton säädätykselle heti kun mahdollista.
                  Sieltä pitäis oikeilla säädöillä löytyä siis n.30hv enempi tehoja.
                  tärkeintä kuitenkin että auto olis oikeissa säädöissä ja kestää paremmin ajoa.
                  onko muitakin kuin porkkis joka tekee säädätyksiä? Itsehän asun Sallassa joten jos lähempää löytyis osaavia miehiä niin sinne vaan..

Comment

Tässä vielä tuosta datasta tehty vertailu yhteen omaan logiin, muistaakseni auto oli tuolloin kunnossa ts. pitäisi olla kohtalaisen vertailukelpoinen. Kyseessä B6-kokoonpano samalla ahtimella, muuten hieman eri osat.

Eli 3000rpm kohdilla minulla luokkaa 140hp ja sinulla ~50hp. 5100rpm vastaavasti 230hp vs. 180hp.
                    Tuo sinun logisi on kyllä vähän erikoinen kun on noita ei-käyrälle sopivia pisteitä - ne poistin toki tuosta kuvasta. Kannattanee koittaa ajaa vielä kolmosella täyskaasuveto ja katsoa tuleeko samat lukemat.
                    Attached Files

Comment

Tässä vielä tuosta datasta tehty vertailu yhteen omaan logiin, muistaakseni auto oli tuolloin kunnossa ts. pitäisi olla kohtalaisen vertailukelpoinen. Kyseessä B6-kokoonpano samalla ahtimella, muuten hieman eri osat.

Eli 3000rpm kohdilla minulla luokkaa 140hp ja sinulla ~50hp. 5100rpm vastaavasti 230hp vs. 180hp.
                      Tuo sinun logisi on kyllä vähän erikoinen kun on noita ei-käyrälle sopivia pisteitä - ne poistin toki tuosta kuvasta. Kannattanee koittaa ajaa vielä kolmosella täyskaasuveto ja katsoa tuleeko samat lukemat.
                      Ompahan vaan aika rajut erot nuihin minun logeihin..
                      Oliko sinun auto nuita logeja otettaessa millasella kokoonpanolla?
                      Ja onhan tuo 3000rpm kohdalla otettu logi 140hp vedetty 2.vaihteella? ja tuo 5100rpm/230hv 4.vaihteella?
                      Laitoin porkkiselle jo yv:tä ja odotan että pääsisin tämän tulevan kesän aikana tekemään säädöt kohdalleen.

Comment

tuo sun logitus ei muuten näy ollenkaan ainakaan minulla? Näkyy vain punainen rasti valkoisen ruudun päällä.

Comment

K04-015, BEX (eli 190hp 1.8T)-suuttimet, BEX-coolerit (DSMIC), 034 katti, custom-säädöt, vahvempi kytkin ja 1-massavp. Kaikki muu vakio tai sitä vastaava (MAF, bensapumppu, DP, putkisto, bypass, jne.).

Ei, vaan oma logini on ajettu normaalilla tavalla: koko kierrosalueen läpi lappu lattiassa kolmosvaihteella, joka yleensä soveltuu parhaiten logitusvetoihin. Nelosellakin toki voisi vetää esim. 2000rpm->rajoitin, mutta tällöin parempi suorittaa kokeet suljetulla alueella.

Kyllä sen pitäisi näkyä kunhan on kirjautuneena sisään.

Comment

Tyhjäkäynnin ilmamassa pitäis olla haarukassa 3-3.5g/s, joten on tuossa kikattu maf-sovituksella.

Comment

...niin että onko nuo g/s-arvot edes vertailukelpoisia vakiomaffin kanssa, vai miten se sovitus toimii?

Comment

Kannattaa unohtaa tuon esitetyn login grammat nyt tällä erää kokonaan.

Comment

No niin, näin siinä käy kun asiaan tarpeeksi perehtymättömät (sis. minä itse) huutelee. Tosin ei sinänsä muuta lopputulosta: Kannattaisi se N75 ottaa käyttöön ja säädöt tarkistaa, mutta tehovajausta ei välttämättä ole.

Comment

Working...
                                  X