Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS6 tehonlisäys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS6 tehonlisäys

    Onko kukaan laitellut tehokkaampia turboja kyseiseen laitteeseen, mitä muita muutoksia tulee/kannattaa tehdä? tavoitteena olisi +600 hp, eikä tunnu muuten onnistuvan.

  • #2
    Eppäilen että täältä omakohtaisia kokemuksia paljoa löytyy mutta tuossa ois ahtimet
    LO650. Lobalta varmaan saat vinkkejä muuhunkin.

    Comment


    • #3
      Katoin joskus myynti-ilmoituksesta, että Salosellakin oli kisabensalla siinä 600 hv tietämissä tuo RS6 mikä on myytävänä?

      Comment


      • #4
        Saa olla pakka kunnossa jos ajelee rs6:lla ja kisabensalla, 6.50/L :)

        Comment


        • #5
          Saa olla myös pakka kunnossa kun tekee risasta käyttökelposen 600hv auton jotenki muuten. :D

          Miikan autossa on kuitenki aski jo prepattu moisille tehoille. Pelkän askipäivityksen hinta on kuutisen tonnia.

          Comment


          • #6
            Saa olla pakka kunnossa kun ostaa auton jonka arvo laskee 100 000€ 5: ssä vuodessa. Voin tehdä ensi vuonna siis kaksi laatikkoremppaa tällä matematiikalla.

            Comment


            • #7
              Motorsporttia harrastaessa saa olla pakka kunnossa oli se sitten kytkinpakka tai joku muu pakka. Asiaan kiitos.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja juhannus Näytä viesti
                Onko kukaan laitellut tehokkaampia turboja kyseiseen laitteeseen, mitä muita muutoksia tulee/kannattaa tehdä? tavoitteena olisi +600 hp, eikä tunnu muuten onnistuvan.
                Muut muutokset:

                1. DRC pois. Siitä ei ole kuin murhetta ja kummallista kyllä, hyvillä perinteisillä iskareilla saa paremman mukavuuden ja mutkaan kääntymisen.

                2. Laatikko Siekkiselle vahvistettavaksi. Laatikoita on kuollut vakioväännöilläkin ja yhtään vääntävällä softallakin pitää ajelle kuin mummo (=minä) että kestää sen vajaa 90tkm niinkuin mulla kesti.

                Ed. Lisätään nyt moottoriin liittyviä muutoksia.

                3. Ilmeisesti kannen tiivisteet nuo virifirmat vaihtavat toisiin isompien turbojen kanssa. Liekö sitten paksumpaa tiivistettä vai antavatko vakiot muka periksi enemmillä paineilla. Joku syy kai niissä kuitenkin.

                Comment


                • #9
                  DRC on jo poistettu. tilalla on KW ja laatikolle on jotain muutosta Saksassa tehty, en tosin tiedä mitä, mutta ajattelin silti kokeilla sen kestoa. Entäs tuo omien ahtimien modaus, onko ideaa, niistä pitäisi tuollaset 600 irrota?

                  Comment


                  • #10
                    Nuo rs6 ahtimet on viripohjana monessa setissä ja imusiipien vaihto custom-versioon on monen setin lähtökohta. Tehohaarukassa nuo rs6 pohjaiset hyrrät tuottaa 600-700 biturbo kokoonpanoissa ja ei nuo modit nyt mitään järisyttävän kalliita ole esim. imusiipien vaihto ihan suomessakin. Toki valmiit uudet modatut rs6 hyrrät maksaa jonkun verran mutta ei mahdottomia nekään.

                    Comment


                    • #11
                      Niin ajattelinkin käyttää mahdollisesti noita alkuperäisiä, kunhan vaan löytyy sopiva tekijä hommalle. Mitäköhän tuollaisesta joutuu makselemaan ja minkänäköistä ohjelmamuutosta vaatii?

                      Comment


                      • #12
                        Fin-turbo muokannee sulle sopivat ahtimet - alkuperäisistä tehdessä veikkaan hintaluokaksi tonnin kappale.

                        Toimivan ohjelman löytäminen voi olla haasteellista.

                        Comment


                        • #13
                          Joo Fin Turbo ja tota hintaluokkaa varmaan riippuen modeista.

                          Softaaja voipi olla hiukan vaikeampi tosiaan löytää, en ole seurannut miten ulkomaalaiset säätäjä pärjää Rs6 kanssa, Rs4/s4 homma onnistuu melko kivuttomasti nykyään.

                          Comment


                          • #14
                            Ei nuo askipäivitykset taida ihan kuutta tonnia maksaa. Siekkiseltä tiedustelin A8 askin vahvistusta RS6(+) luokkaan ja irtoaskille mainitsi hinnaksi 3,5k joskus vuosi sitten. Ja tuo luokka on se millä on askipajan mukaan ajeltu about tuplatehoilla liima-asfaltilta eikä aski ole antautunut.

                            Comment


                            • #15
                              En minä mistään mitään tiedä, mutta eikös se minimiresepti suunnalleen ole:

                              Vaihteistovahvistus
                              Turbot
                              Suuttimet (vai riittääkö nuo) ?
                              Varmaan coolerit?
                              Sohta

                              Pystyykö tuohon vehkeeseen laittamaan manuaalivaihteistoa? Ja onko niitä olemassa sellaisia jotka menee sinne ja kestää sen 600 hv? Kestääkö tuon voimansiirron muut osat tuota hyvin?

                              Comment


                              • #16
                                Askirepa tosiaan maksaa siekkisellä 3500, irroittaminen ja takaisin laittaminen sitten ottaa sen 30 tuntia. = reilu 2000e.

                                Lisää öljyt ja turbiinirepa = noin 6keur.

                                Comment


                                • #17
                                  On noita joskus hyvin harvoin näkynyt Mobilessa manuaaliaskilla myynnissä. Jos en aivan väärin muista, niin RS4 B7:n askilla. Kestosta en kyllä tiedä, eikä varmasti halpa vaihtoehto sekään.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Manuaaliaskiksi voisi keston puolesta mennä C5-koppaisesta mikä vaan 01E-loota ja varmasti kestää. Vaihdattanee myös kardaanin ja mahdollisesti perän. Vetareiden kohdalla ristiin sopivuus on minulle mysteeri. Siihen sitten vielä pedal box ja liittyvä letkutus yms. oheissälä. Ei ihan pikkujuttu, mutta tehtävissä kyllä. Ohjainlaitteille pitänee myös kertoa, ettei automaagi ole enää läsnä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jostain muistaisin joskus lukeneeni että C5 01E olisi speksattu noin 570HV tehonkestolla vakiona. Nyt on kyllä jürkkää mutua koska en lähdettä mistään tähän hätään löytänyt. Siitä huolimatta onhan niitä vakio 01E askeja huomattavasti tehokkaammissakin käytössä ihan menestyksekkäästi, jopa varttimailikäytössä kestäneenä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Varmastikaan sitä ei ole speksattu tehojen, vaan väännönkeston mukaan.

                                        Comment


                                          #21
                                          01E:n hämmentäminen on mielestäni sen verran tuskaista (+jäykkä kytkin mikä puree turhan ärhäkästi), että ei kannata jos kerran kestävän automaatinkin on mahdollista saada.

                                          Comment


                                          • #22
                                            En tiedä, kuinka paljon tilanne muuttuu tuon jälkeen, mutta on nyt ajeltu viitisen vuotta 700nm väännöillä ja vielä on kestänyt ainakin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                              Varmastikaan sitä ei ole speksattu tehojen, vaan väännönkeston mukaan.
                                              Olet oikeassa. Menköön ajatuskatkos päivän ensimmäisten pre-aamukahvi ajan postausten piikkiin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                700Nm 6500 kierroksella on noin 640hv. Maksimivääntöä siis ei tarvitse nykyisestä lisätä, ainoastaan vaihtaa palikoita niin että sen saa toteutumaan vielä nykyistä ylemmillä kierroksilla. En tässä valossa jännittäisi askin puolesta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pystyykö tehot laskee aina väännöstä ja kierrosluvusta,vai onko niissä eroja moottorien välillä??

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vääntö on työtä ja teho työnteon nopeus. Joten laskemalla onnistuu.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                                                      Pystyykö tehot laskee aina väännöstä ja kierrosluvusta,vai onko niissä eroja moottorien välillä??
                                                      http://www.mekanex.se/ber/fi-effekt_vridmom.shtml

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Kyllä kaavalla hajua saa.

                                                        Nykyaja tdi moottoreihin tuo kaava ei päde.
                                                        Viimeksi muokannut kessu74; 30.12.2011, 14:07.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viesti
                                                          On noita joskus hyvin harvoin näkynyt Mobilessa manuaaliaskilla myynnissä. Jos en aivan väärin muista, niin RS4 B7:n askilla. Kestosta en kyllä tiedä, eikä varmasti halpa vaihtoehto sekään.
                                                          D2 S8:in manuaalilootalla on vissiin MTM virittänyt RS6:sta...?

                                                          Tuossa alla nyt yksi esimerkki, jos haluaa vaikka D2 korimalliin modatun manuaalilootan, niin melko suolaista on...

                                                          http://www.motodyne.com/frames/audi_...a8l%20&s8.html

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viesti
                                                            Nykyaja tdi moottoreihin tuo kaava ei päde.
                                                            Miksei pätisi?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X