Onko kukaan laitellut tehokkaampia turboja kyseiseen laitteeseen, mitä muita muutoksia tulee/kannattaa tehdä? tavoitteena olisi +600 hp, eikä tunnu muuten onnistuvan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS6 tehonlisäys
Collapse
X
-
Saa olla myös pakka kunnossa kun tekee risasta käyttökelposen 600hv auton jotenki muuten. :D
Miikan autossa on kuitenki aski jo prepattu moisille tehoille. Pelkän askipäivityksen hinta on kuutisen tonnia.
Comment
-
Motorsporttia harrastaessa saa olla pakka kunnossa oli se sitten kytkinpakka tai joku muu pakka. Asiaan kiitos.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja juhannus Näytä viestiOnko kukaan laitellut tehokkaampia turboja kyseiseen laitteeseen, mitä muita muutoksia tulee/kannattaa tehdä? tavoitteena olisi +600 hp, eikä tunnu muuten onnistuvan.
1. DRC pois. Siitä ei ole kuin murhetta ja kummallista kyllä, hyvillä perinteisillä iskareilla saa paremman mukavuuden ja mutkaan kääntymisen.
2. Laatikko Siekkiselle vahvistettavaksi. Laatikoita on kuollut vakioväännöilläkin ja yhtään vääntävällä softallakin pitää ajelle kuin mummo (=minä) että kestää sen vajaa 90tkm niinkuin mulla kesti.
Ed. Lisätään nyt moottoriin liittyviä muutoksia.
3. Ilmeisesti kannen tiivisteet nuo virifirmat vaihtavat toisiin isompien turbojen kanssa. Liekö sitten paksumpaa tiivistettä vai antavatko vakiot muka periksi enemmillä paineilla. Joku syy kai niissä kuitenkin.
Comment
-
Nuo rs6 ahtimet on viripohjana monessa setissä ja imusiipien vaihto custom-versioon on monen setin lähtökohta. Tehohaarukassa nuo rs6 pohjaiset hyrrät tuottaa 600-700 biturbo kokoonpanoissa ja ei nuo modit nyt mitään järisyttävän kalliita ole esim. imusiipien vaihto ihan suomessakin. Toki valmiit uudet modatut rs6 hyrrät maksaa jonkun verran mutta ei mahdottomia nekään.
Comment
-
Fin-turbo muokannee sulle sopivat ahtimet - alkuperäisistä tehdessä veikkaan hintaluokaksi tonnin kappale.
Toimivan ohjelman löytäminen voi olla haasteellista.
Comment
-
Ei nuo askipäivitykset taida ihan kuutta tonnia maksaa. Siekkiseltä tiedustelin A8 askin vahvistusta RS6(+) luokkaan ja irtoaskille mainitsi hinnaksi 3,5k joskus vuosi sitten. Ja tuo luokka on se millä on askipajan mukaan ajeltu about tuplatehoilla liima-asfaltilta eikä aski ole antautunut.
Comment
-
En minä mistään mitään tiedä, mutta eikös se minimiresepti suunnalleen ole:
Vaihteistovahvistus
Turbot
Suuttimet (vai riittääkö nuo) ?
Varmaan coolerit?
Sohta
Pystyykö tuohon vehkeeseen laittamaan manuaalivaihteistoa? Ja onko niitä olemassa sellaisia jotka menee sinne ja kestää sen 600 hv? Kestääkö tuon voimansiirron muut osat tuota hyvin?
Comment
-
Askirepa tosiaan maksaa siekkisellä 3500, irroittaminen ja takaisin laittaminen sitten ottaa sen 30 tuntia. = reilu 2000e.
Lisää öljyt ja turbiinirepa = noin 6keur.
Comment
-
Manuaaliaskiksi voisi keston puolesta mennä C5-koppaisesta mikä vaan 01E-loota ja varmasti kestää. Vaihdattanee myös kardaanin ja mahdollisesti perän. Vetareiden kohdalla ristiin sopivuus on minulle mysteeri. Siihen sitten vielä pedal box ja liittyvä letkutus yms. oheissälä. Ei ihan pikkujuttu, mutta tehtävissä kyllä. Ohjainlaitteille pitänee myös kertoa, ettei automaagi ole enää läsnä.
Comment
-
Jostain muistaisin joskus lukeneeni että C5 01E olisi speksattu noin 570HV tehonkestolla vakiona. Nyt on kyllä jürkkää mutua koska en lähdettä mistään tähän hätään löytänyt. Siitä huolimatta onhan niitä vakio 01E askeja huomattavasti tehokkaammissakin käytössä ihan menestyksekkäästi, jopa varttimailikäytössä kestäneenä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiVarmastikaan sitä ei ole speksattu tehojen, vaan väännönkeston mukaan.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viestiPystyykö tehot laskee aina väännöstä ja kierrosluvusta,vai onko niissä eroja moottorien välillä??
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiOn noita joskus hyvin harvoin näkynyt Mobilessa manuaaliaskilla myynnissä. Jos en aivan väärin muista, niin RS4 B7:n askilla. Kestosta en kyllä tiedä, eikä varmasti halpa vaihtoehto sekään.
Tuossa alla nyt yksi esimerkki, jos haluaa vaikka D2 korimalliin modatun manuaalilootan, niin melko suolaista on...
http://www.motodyne.com/frames/audi_...a8l%20&s8.html
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja kessu74 Näytä viestiNykyaja tdi moottoreihin tuo kaava ei päde.
Comment
Comment