Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 20vt nyppii/pätkii.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 20vt nyppii/pätkii.

    Koneena 20vt 1.8t puolilla ja fr5dp tulpilla.

    Ongelma: 4 vaihteella alakierroksilla kaasu pohjaan ja alkaa nykimään kun ahdot nousee maksimiin.

    Muuten toimii. esim: 3v veto rajoittajalle ja sitten 4v sisään = ei ongelmaa.

    Kipinä kait liian tehoton?

  • #2
    olisko puola tulossa tiensä päähän??

    Comment


    • #3
      Unohtu tuosta.

      Puolat(marmorilta)+tulpat uudet.

      Comment


      • #4
        Kynttilöiden kärkiväli? Kipuna loppuu vain yksinkertaisesti=)?

        Comment


        • #5
          En vaan halua uskoa että puhti vielä loppuisi. :)

          Mites tuon kärkivälin kanssa? paljonhan sen pitäisi olla?

          Comment


          • #6
            Eiköhän kärkiväli kohillaan jos kerran uudet tulpat. Nykiikö "luistonestomaisesti" vai onko pikemminkin ahtojen seilailusta johtuvaa nyhtämistä? Mihin ahdot nousee kun rupeaa temppuilemaan?

            Comment


            • #7
              Vähän hankala sanoa, kun en kovin pitkää ole tuota viitsinyt suotta tehdä.

              Ahdot siinä kohtaa n.1.7-1.8bar.

              Comment


              • #8
                Loppuuko nyhtäminen vääntöpiikin jälkeen, jos annat vain mennä?

                Kuulostaa sille, että kipinä loppuu. Hae F5DP0R tulpat ja jos vielä jatkuu, niin selvitä paljonko puolien latausaika on ja googleta, paljonko se saa olla maksimissaan. Porkkis oletettavasti osaa vastata ensimmäiseen, mikäli motronic ohjaamassa. 1.8T puolissa kipinätehot riittävällä latausajalla kyllä piisaa pitkälle, joten niissä tuskin vika on. Minkä poikkipintaista johdinta puolien latauspuolella on?

                Comment


                • #9
                  Tyhmä kysykys: on varmaan 3bar mappi ja ahto pyynti tuolla 1.7-1.8 pinnassa? Vakio ahdin?

                  Comment


                  • #10
                    Ei ole vakio ahdin enää ja porkkiksen softa sisässä.

                    Taitaa kyllä loppua nyhtäminen kun menee ylemmäs siitä, mutta en ole viitsinyt liiemmin kokeilla.

                    Porkkiksen säätäessä kokeiltiin muutaman kerran, mutta lopetettiin kun ei mennyt ohi ja säädettiin 3 vaihteella.

                    Comment


                    • #11
                      Joo ei oo varmaan sytkäongelma kyllä. Aika samantyylinen mitä tapahtuu ahtimen sakatessa (ilmamassa pysähtelee ja motronic sekoaa). Tässä autossa vaan maf on ahtoputken välissä, joten sakkailun ei pitäs vaikuttaa. Eikä se mun mielestä sakkaa tai kuulosta höyryveturilta.
                      Ihan silloin kauan sitten, kun tuon moottorin ihan eri autossa eka kerran säädin, ei siinä muistaakseni ollut mitään hämminkejä.

                      Comment


                      • #12
                        Hyvin tuo itsellä aina vetänyt eikä rykinyt koskaan...

                        Comment


                        • #13
                          Yleensä vaan spoolin jälkeisen vääntöpiikin ympärillä tapahtuva nykiminen viittaa kipinäongelmaan, mutta puolista se ei ole kiinni, ellei niissä jotain vikaa ole. Ne riittää todistetusti likemmäs 200hp/pytty, maksimilatauksella. Suosittelen silti kokeilemaan orkkistulpilla, nekin riittävät varmasti riittävän pitkälle.

                          Toinen, mikä voisi tulla mieleen, on overboost fuel cut, mut sekään ei mahda tulla tässä tapauksessa kyseeseen?

                          Comment


                          • #14
                            Mulla tekee nyt tuota samaa ku on rs softa ja vakio ahdin joka sitämyöten sakkaa. Että voisko kyseessä olla yliahtoa?

                            Comment


                            • #15
                              Nyt, kun muistelen, että paineet oli 1.5-1.6 välillä ei mitään ilmennyt. Oletko kokeillut pienemmällä paineella?

                              Comment


                              • #16
                                Itellä kun meni puola, niin alko pätkimään rajusti suurilla ahdoilla. Ongelmaa ei esiintynyt 1:llä eikä 2:lla, vaan vasta kun tuli hieman kuormaa 3:lla.

                                Comment


                                • #17
                                  Pienemmillä ahdoilla toimii.

                                  Nykimistä tapahtuu juurikin tuon vääntöpiikin aikana vaan.

                                  Orkkis tulpilla auto ei toimi ollenkaan.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ostin taas Urssin...hieman on korjattavaa mutta ei haittaa. (nykii, öljyvuotoa kannen takaa, pakosarja vuotaa, ohjaustehostin vuotaa kuin seula)

                                    Veikaisitteko mulle myös sytkäpuolen vikaa kun kiihdytyksessä 2:lla tai suuremmalla vaihteella alkaa nykii/röpöttää/kuin pytty tippuis pois pelistä? (oma ahtomittari näyttää yleensä n.1.6-1.8 eli 0.6 - 0.8 bar kun alkaa nykii ja kun ei nyi näyttää 2.1-2.2 bar)

                                    Autona AAN UrsS6 -95 ja työnnetty 260 tkm.

                                    Ei tee aina sitä, useimmin kyllä ja harvemmin ei mutta silloin kun ei tee niin vetää nätisti ja sysää hyvin.

                                    Vaihdan orkkis tulpat huomenna ja täytyy samalla katsoa missä kunnossa ne tulpat johdot on.

                                    FAQ palstalta luinkin jo toimenpiteitä mitä ens hätään tarkistan kyseiseen vikaan liittyen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      N75/maf tulis itelle ekana mieleen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja rolle| Näytä viesti
                                        Orkkis tulpilla auto ei toimi ollenkaan.
                                        Mitä tarkoitat, ettei toimi ollenkaan?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joskus viime keväänä meni tulppa ja ei ahdoilla enää toiminut. Vaihdoin uudet orkkikset, ei toiminut ahdoilla vaan rötäsi samalla lailla. Uusilla 1.8t tulpilla toimi.

                                          Voi toki olla tullut maanantai mallin tulppia.

                                          Pari kk sen jälkeen meni puolat yksitellen. Ostin kaikki uudet vw:ltä.

                                          Vähän sen jälkeen maffi ja n75. Nekin uutta ja nyt on toiminut koko ajan lukuunottamatta tuota vääntöpiikkiä 3 isommilla vaihteilla.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X