Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 1.8TQ B5 kaksi cooleria

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 1.8TQ B5 kaksi cooleria

Miten toimisi Audi 1.8TQ B5 jos asentaisi toisen lisäcoolerin Vag omia auton toiselle puolelle oikealla alas.Silloin olisi coolerit oikealla ja vasemalla >kone saisi enemmän happea,kun imuilma olisi kylmenpää.Tuleeko liian suuri ilman kiertovastus ja ahdot jää matkalle vai tulisiko takapuolidynolle tuloksia?
    Tarkoitus olisi saada reipautta autolle lisää.Lisä cooleri on noin 120eur Laakkosella.

Nyrkkisääntönä voin todeta, että kaks huonoa ei koskaan korvaa yhtä hyvää jäähdytintä.
    Samalla mahdollisten vuotokohtien ja liitosten määrä on suurempi.

Nykyään ei nuo hyvät coolerit ole hirveän kalliitakaan.

Paa yks hyvä. =)

Comment

Audi TT 225:sessa on kaksi cooleria vakiona.

Comment

Mutta mitä järkeä on olla 2 cooleria= jäähdytysteho on huonompi kuin yhdessä isossa coolerissa keulassa, ja samoin virtausvastus.

Comment

Ite lähtisin (ja olen lähtenyt :)) sille linjalle, että jos ei ole ylivoimaisen vaikeaa laitaa yhtä isoa kooleria nokille, niin silloin se tehdään.

Comment

Itse olen pähkäillyt saman asian kassa kuin Kaukokin. Tuplaisihan se toinen alk. peräisen kokoinen kuuleri jäähdytettävän ilman määrän. Kesähelteillä siitä tulisi suurin hyöty. Kaikkihan tietenkin riippuu, että minkälaista maximi jäähdytys tehoa haetaan. Keulalle laitettaessa heikentäisi muiden kennojen toimintaa, vähän, mutta kuitenkin. Toisen pienen lisäämällä, luultavasti asennusprosessikin jäisi pieneksi. Suurin työ löytää s4 "kuulerin putki". No, jokainen tehköön miten haluaa.

Comment

Kannattaa muistaa, että toinen cooleri on jäähdyttävänä elementtinä silloin, kun ensimmäinen ei kykene pitämään lämpötilaa alhaisena. Sitä ennen se on vain virtausvastus.

Pointtini siis: missään nimessä ei ole kysymys tuplatusta jäähdytyksestä.

Ja sen minkä virtausvastuksessa häviää, joutuu turbo kompensoimaan. Ja taas: isompi ahtopaine, lisää imuilman lämpötilaa.

Comment

Osta multa kahdet S4 kuulerit, ilmaohjurit (aikas tärkeät osat!) ja muutamat letkut, jäivät ylimääräiseksi kun omaan pirssiin tuli RS4 kuulerit. Niillä imuilman lämpötila tippui reilut 15 astetta ja pienempi virtausvastus tuntuu herkempänä toimintana.

Mutta en sitten tiedä miten noi S4 kuulerit ovat verrattuna 1.8T kuuleriin eli onko niistä hyötyä.

Comment

Mikäs on moisten kuulereiden mitat, liitännät ja hinta? Kuva olis kiva.

Comment

No onko joku nyt mittaamalla todennut, että lastuviri 1.8t:n imulämmöt nousevat kesällä liiaksi?

Comment

Antti: Mites ois kuulereiden kyselyä? www.ht-tune.com

Comment

Yritänpä saada otettua kuvaa ja mitat ja kerhon sivulle tässä viikonloppuna, laitan sitten sinne myyntipuolelle.[/url]

Comment

Kimmo: kiitti vinkistä, mutta olen jo tsekannut valikoiman. Pitänee teettää, jos ei meinaa alkaa siirtelemään koneen etukorvaketta. Ilman sitä mahtuu paikalle tavanomaista matalampi (n. 160 mm), mutta aika pitkä saa olla. Matalin HT- tunen versio on sivujen mukaan 250 mm korkea.

Mä luuen, että S4:n ic ei käy millään, mutta ilmo myyntipalstalla nostaa myyntimahdollisuuksia kummasti.

Comment

Working...
                          X