Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ahdot heittelee + muuta kivaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ahdot heittelee + muuta kivaa

    Tässä Revon APR-lastutuksen jälkeen on ilmennyt jatkuvana seuraavaa oiretta AEB-1.8T:ssä:

    Ahtopaineet heittelee täyskiihdytyksessä 0.9 ja 1.2 välillä, tuntuu myös persdynossa. Sitten kun hetkeksi himmaa ja lyö lusikan pohjaan, nousee paineet "vain" 0.8 kieppeille, silloin ei pahasti heilu.

    Lisäksi käynnistyksen yhteydessä kierrokset heittelee, tasaantuu kuitenkin nopeasti. MAF rikki/likainen?

    Ajo nykivää, johtuu kuulemma kaasuläppäkeksinnön rikkinäisyydestä/likaisuudesta.


    Johtuuko tuo ensiksi mainitsemani ilmiö kahdesta jälkimmäisestä? Putsaus molempien osalta on ajatuksissa toteuttaa piakkoin, onnistuuko ilman vakkomiohjelmaa kaapeleineen?

    #2
    Eikös tuo kaasuläpän irrotus+puhdistus vaadi sopeuttamisen jälkikäteen vag-comilla? Näin on itsellä käsitys. Eikös tuo ole myös vaijerikaasullinen? Itse pitäisi myös tehdä sama homma.

    Kaverilla on olemassa kaapeli ja ohjelmisto, jos tarvit sopeutusapua, niin pistä viestiä tulemaan. Teidän työmaalta löytyy myös puhelinnumero mulle ku kysyt oikealta henkilöltä... ;)

    Comment


    • #3
      Muistaakseni sopeutus onnistui pitämällä virrat päällä 3 minuutin ajan, searchillä voinee varmistaa lähteen.

      Edit: Tämmöinen löytyi, mistähän tuo oma 3 minuutin keppaskonsti jäi sitten mieleen:


      http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...light=sopeutus

      Comment


      • #4
        Ainakin AEB-Passatissa sopeutuksen voi tehdä avaamalla kuskin oven ja konepellin, ja niiden ollessa auki kytkemällä virrat päälle muutamaksi minuutiksi. Sopeutus valmis, kun konehuoneesta kuuluu naksahdus.

        Mulla on edelleen tuota ahtojen heilumista 0.9 ja 1.1 bar välissä täyskaasulla 2000-3000 rpm alueella. Bypass, N75, MAF, jäähdytysnesteen lämpöanturi, metrikaupalla alipaineletkua, ilmanputsarikotelo->turbo-putki, imusarjan alla olevat huohotinputket ja vähän muutakin pientä vaihdettu, vieläkin ahdot heiluu. Ahtoja ei vuoda enää mistään.
        Kokeiltu myös useamman eri valmistajan softaa, kaikilla nykii samalla kierrosalueella, vähemmän ahtavat nykivät vähemmän. Orkkiksellakin tuntuu nypytystä.

        Olisiko kaasuläpässä jotain vikaa/kuonaa?

        Comment


        • #5
          Ainakin AEB-Passatissa sopeutuksen voi tehdä avaamalla kuskin oven ja konepellin, ja niiden ollessa auki kytkemällä virrat päälle muutamaksi minuutiksi. Sopeutus valmis, kun konehuoneesta kuuluu naksahdus.
          Oletko varma että on passatin ominaisuus vai lastusi tuoma ekstra. Konepellille ei taida olla mitään anturia jos ei ole hälyjä joten sillä eikai ole mitään vaikutusta.

          Comment


          • #6
            Ainakin AEB-Passatissa sopeutuksen voi tehdä avaamalla kuskin oven ja konepellin, ja niiden ollessa auki kytkemällä virrat päälle muutamaksi minuutiksi. Sopeutus valmis, kun konehuoneesta kuuluu naksahdus.
            Oletko varma että on passatin ominaisuus vai lastusi tuoma ekstra. Konepellille ei taida olla mitään anturia jos ei ole hälyjä joten sillä eikai ole mitään vaikutusta.
            En tiedä, teen vain niin kuin on neuvottu. Ne pari kertaa kun olen lastun vaihdon jälkeen tuon tehnyt, on tuo tehnyt tehtävänsä. Voipa tietysti olla joku tyhmää viedään-juttu tuo konepellin avaaminen.

            Comment


            • #7
              Matti: meinaan vaan kun olen nähnyt jonkun lastuntekijän mainostavan että juuri tuollainen ominaisuus tulee "lisänä" mutta liekö tuo sitten joissakin (kaikissa?) koneissa vakiona.

              Comment


              • #8
                Eikös tuota konepellin mikrokytkintä käytetä öljynpinnan varoitusvalon kera, sillä kuitataan se signaali hetkeksi?

                Comment


                • #9
                  Jaa, mistäpäin tuota mikrokytkintä kannattaisi etsiä?

                  Lisäystä: kyllähän siellä lukossa mikrokytkimen pistoke olis mutta ilmeisesti se on hälyä varten koska mulla ei siihen mitään mene.

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin AEB-Passatissa sopeutuksen voi tehdä avaamalla kuskin oven ja konepellin, ja niiden ollessa auki kytkemällä virrat päälle muutamaksi minuutiksi. Sopeutus valmis, kun konehuoneesta kuuluu naksahdus.
                    Vois näin ymmärtämättömänä olettaa, että tuon toimivuutta voi kokeilla ensin, ovi ja pelli auki ja katsoa/ kuunnella mitä sanoo. Mielestäni omassani ei ole mitään orkkis kytkintä siellä pellin lähettyvillä, ellei ole sitten joku vastaava kuulasysteemi kuin takaluukussakin. Yksi on, mutta se on hälärin juttuja se.

                    Comment


                    • #11
                      Vastaan itse itselleni eli kyllä, sieltä kuului (läppäsysteemistä) surinaa ja sitten reilu naksahdus perään.

                      Comment


                        #12
                        Korjaantuiko ahto-ongelmat? Hyvin näytti ainaki kelaavan ku töistä olit tulossa...

                        Comment


                        • #13
                          Joo en korjanut vielä mitään, huomenna ehkä. Tein töistä tullessani empiirisiä kokeita, eli vitonen silmään ja 1500 kiekasta "step on it" (on muuten paska kurva se siinä, kallistaa ikävästi). Vatkaa paineita kuten yllä mainitsin.. Pitää keikata jostain jarrukliineriä ja aimo annos säätömotivaatiota.

                          Comment


                          • #14
                            Ainakin AEB-Passatissa sopeutuksen voi tehdä avaamalla kuskin oven ja konepellin, ja niiden ollessa auki kytkemällä virrat päälle muutamaksi minuutiksi. Sopeutus valmis, kun konehuoneesta kuuluu naksahdus.
                            Kokeilin omassani myös tuota,vaikka mitään vikaa ei autossa olekkaan.Ovi ja konepelti kun oli auki virrat päällä,niin konehuoneesta kuului vaimea yhtämittainen piippaus n.15 sekunnin ajan.Kertoisko joku viisas mikä se oli,optimoituuko kaasuläppä B6 Audissa myös tällä tavalla?

                            Comment


                            • #15
                              Maffi putsattu ja toimii hyvin eli paremmin kuin aikaisemmin. Vaikkei siinä saissea näykään, oli vissiin jotain kun kerta irti jarrukliinerisuihkun jälkeen toimii paremmin. Vielä on kaasuläppä puunaamatta, kattoo jaksaako tänään vielä ryhtyä..

                              Comment

                              Working...
                              X