Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8T lastutettu mutta ahdot vain 0,6

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8T lastutettu mutta ahdot vain 0,6

    AEB kone
    Eli uus turbo paikassaan, samalla asensin lastun. Lastun pitäis ohittaa toi 0,5barin rajoitin, ja välillä näyttäis ahtavankin 0,6bar.

    Mistä kannattais lähtee kattomaan vikaa kun ahdot ei nouse?

    itellä tulee mieleen ainakin :
    -Ahtovuodot
    -KAT (pidän viimeisenä vaihtoehtona)

    Mitkä muut vempeleet vois vaikuttaa?

  • #2
    Minkäslainen "lastu" sinne löysi tiensä paikalleen?

    Comment


    • #3
      ebay lastu. Moottori piristyi huomattavasti ja toimii hyvin. Ahdot nousi 0,5barista -> 0,6 huippuarvoon tällä hetkellä. ei aleta vielä skeptiseks lastusta koitetaan ensin löytää autosta vika :)

      Huomaan myös ennen ja jälkeen lastun että tuntuis vähä laiskalta pienemmillä kierroksilla ja että turbo lähtee tosissaan matkaan vasta isommilla kierroksilla. Viittais tämäkin jonkun vehkeen huonoon toimintaan

      Comment


      • #4
        Arvaanpa että kaasuläppäohjaus vikatilassa. Toisaalta pitäisi olla vielä vähemmän ahtoja kyllä, jos porttia ei ole kirrattu.

        Diagnostiikasta mittaryhmä 098, onko vimppa kenttä adp OK?

        Comment


        • #5
          suomeks sama ? :) En oo käyttäny missään testereissä, ei näytä vikakoodia. Onko tämmönen vikatila mahdollisuus tommosen lastunvaihdon yhteydessä? Mitä meinaa kirrattu?

          Comment


          • #6
            Ei vaan hyvin tyypillistä AEB:lle nykypäivänä että kaasuläpän sopeutuksesta on vikakoodi ja ovat tehtaalla jostain syystä päättäneet, että silloin jätetään myös ahtamatta. Mittaryhmää ei tarvii katsoa, jos vikakoodia ei ole.

            Multa löytyy sitten sellainen softa joka toimii, jos tuo ei.

            Kirrattu = kiristetty.

            Comment


            • #7
              ok ei oo tietääkseni kiristetty. Tilasin Warnerin tehdasuuden turbon virosta maahantuojan kautta joten pitäis varmaan tanko olla ihan orkkis asetuksissaan?

              Softassa ei pitäis olla ongelmaa, mutta jos sittenkin on niin minkälaista hintaa pidät sille?

              Comment


              • #8
                Varmasti on tanko silloin tehdasasetuksessa ~0.3bar. Voisiko ahtosäätösolenoidin letkut olla ristissä?

                YV:llä voi kysellä noita lastujuttuja tarvittaessa.

                Comment


                • #9
                  letkut pitäis olla oikein päin.. lähtee niin selkeesti eri suuntiin ettei helposti ristiin ois saanu.

                  Comment


                  • #10
                    Onko ahtopainemittari varmasti ehjä? Epäilisin myös tuota softaa.

                    Comment


                    • #11
                      mittari on aika uus pitäis olla ehjä. softaa en lähe viel dissaamaan ennenku muut paikat on tarkastettu.

                      Comment


                      • #12
                        Ei taida ahtoihin muut asiat paljoa vaikuttaa suoraan, kuin ahdin (joka ilmeisesti uusittu), ahtopaineen säätöventtiili N75, Hukkaportin kello (uusittu ahtimen myötä) ja softa joka ohjaa tätä kaikkea. Tietysti jos kello on jostain kumman syystä säädetty liian löysälle niin pakopaine avaa hukkaportin ennen aikojaan, mutta luulisi silloin tulevan vikakoodi jos pyynti on kerran kilossa. Samasta syystä rankkaisin pois muutkin vaihtoehdot kuin sen softan. Tietysti voi vika olla jossain muualla joka aiheuttaa sen että softa rajoittaa ahtoja.

                        Siis vikakoodithan oli luettu? Ei välttämättä ilmoita vikavalolla jos on vikakoodi. Tällöinhan se ohjelma toimii aivan oikein kun rajoittaa paineen siihen 0,6een kun on joku osa viallinen. Nuo kaapelit ei paljoa maksa (pitäis itsekin tilata) ja vcds litenhän saa ilmaisiksi.

                        Itsellä oli toisen merkin autossa ongelma että ahdot eivät nousseet. Aluksi oli max ahdot 0,6 ja myöhemmin jäi 0,3een. Ongelmana oli hukkaportin kellon jousi joka oli kuoleentunut ja pakopaine avasi hukkaportin läpän. Joten kannattaa varmaan myös tarkistaa hukkiksen kellon säätö. Kiristämällä voi hyvinkin nousta ahdot. En tosin tiedä mikä on peruspaine, ja jos kiristää liikaa niin softa ei oikein osaa ohjata sitä ahdinta (nimimerkillä kiinan pojat olivat innostuneet liikaa joten auto nyki niin perkeleesti).

                        Edit:Ja ahtovuodot oli testattu? Voihan se olla vaikka välijäähdytin mikä vuotaa. Ehkä hieman hanurista kokeilla, mutta ota letku ahtimesta irti. Tulppaa pää ja puhalla sinne väliin paineilmaa. Jos suhisee niin joku vuotaa. Jollain taisi olla s4seen tarkoitettu "ahtovuototesteri" myynnissä.
                        Viimeksi muokannut Maastomato; 19.11.2011, 15:11.

                        Comment


                        • #13
                          no en oo vielä ahtovuotoja tutkinu mutta se on tietenkin ensimmäinen asia mitä tässä pitää nyt testata. En oo lukenu vikakoodejakaan, se vois olla sitte seuraava mitä pitää tehdä. Mutta lähettelin vielä sähköpostia lastun valmistajalle ja sanoi että lastu nostaa ahdot ja ohittaa sen rajottimen ECUssa, ja ilmoitti vielä että kannattaa etsiä vikaa muualta autosta. Käyttäjäpalautteitakin oli 1000kpl positiivista asiakasta joten en usko että lastut mitään aivan täyttä paskaa on.

                          mistä muuten tollaset piuhat sais tilattua? Läppäriltä autoon siis ?
                          Viimeksi muokannut okkim; 20.11.2011, 02:59. Perustelu: Samaankin viestiin mahtuu, editoi vanhaa

                          Comment


                          • #14
                            http://www.obd.fi

                            Kannattaa laittaa kysymykset mitä juolahtaa mieleen esim. edelliseen viestiin, jos ei ole muita kirjoitellut väliin.

                            Comment


                            • #15
                              Ja jos halvalla haluaa niin e-ville.
                              Toisaalta kuullu vaan hyvää tuosta odb.fi:stä eikä hintaero ole kuin kymppejä niin suosisin kotimaista.

                              Comment


                              • #16
                                mikähän noista kaapeleista tuol e-villellä sopii tällaseen -97 1.8T 20v Aeb moottorin lukuun? Tos on yks missä lukee Vag mutta siel tarkennetaan -05 eteenpäin

                                Comment


                                  #17
                                  Jos vaikka kysyisit e-villeltä tai lukisit vanhoista ketjuista: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38903. Aika vaikea kenenkään kommentoida "tos yks jossa mut -05..." -tyyppisiä kysymyksiä.

                                  ...ja jos noita kiinakaapeleita haluaa halvalla, niin samaa tavaraa ilman Suomi-myyjän katteita löytyy esim. eBaysta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ei se 20euron hinta niin paha oo että tarttis ebaysta lähtee enää tilaileen. Mahtaako olla merkittävä ero kaapelissa kunhan lähettää tiedot koneelle autosta.

                                    Mitä eroja näillä kaapeleilla on kun on vaihtoehtoina mm. HEX, CAN ja KKL . CAN on ilmeisesti ainakin juuri -05 uudempia autoja varten.
                                    Viimeksi muokannut niilopi; 21.11.2011, 16:57.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eiköhän toi ole se KKL kaapeli mitä tarvitaan vanhempaan audiin. Tosin ei toi hex kaapeli paljoa kalliimpi ole niin pääsee uudempiinkin. Softasta riippuen tietysti. Ainakin rosstech väittää, että VCDS litellä ei pääse lukemaan CAN-bus autoja.

                                      E:Kaverilla on odb.fistä ostettu KKL kaapeli. Pääsi VCDS litellä aika hyvin lukee ja poistaa kaikki vikakoodit. Jopa airbagista.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ymmärrän et toi HEX käy uusiin CAN- ja myöskin vanhempiin malleihin? Siinä ois softaki mukana, eli vois olla aika hyvä sijoitus.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X