Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyvä Bensapaineen säädin turbo käyttöön?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hyvä Bensapaineen säädin turbo käyttöön?

    Minkä laisia bensapaineen säätimiä te olette laittaneet turbo autoihin?

    Itse olen ajatellut 1.8 turbossa käytettävää boschin säädintä, eikös siinä ole 3bar:n peruspaine ja se on paineen tunteva?

    Mitä hyötyä on paineen tuntevasta säätimestä?

    En löytänyt searchilla oikeen hyviä vastauksia.

  • #2
    Profiilista kun katsoo autoasi, niin onko se säädin tulossa kjetti käyttöön, vai johonkin sähköruiskupeliin?

    Paineentuntevalla säätimellä tässätapauksessa varmaan tarkoitetaan sitä että paineensäätimelle tulee ali/ylipaine letku.

    Jos tuommoista säädintä ei turbokäytössä ole niin ruiskutuspaine tippuu ahdoilla ja suuttimista ei tule tarpeeksi tavaraa.
    esimerkkinä ahtopaine 2bar bensanpaine 3bar, niin ruiskutuspaine on enään baarin ja sillä ei enään hääviä bensamäärää suuttimesta tule. kun taas ali/ylipaineletkulla varustetussa säätimessä ruiskutuspaine pysyy kokoajan 3barissa.
    esimerkkinä alipaine imusarjassa -0,5bar, bensanpaine tippuu 2,5bariin ja ruiskutuspaineeksi tulee se 3bar. sama tilanne kaasupohjassa ahtopaine 2bar, bensanpaine nousee 5bariin ja ruiskutuspaine pysyy edelleen siinä 3barissa.

    Comment


    • #3
      Joo unohtu kirjoittaa että tosta autosta lähtee toi k-jetti maatakiertävälle radalle ja se korvataan sähköruitalla ja toi säädin tulee tohon sähköruittaan ja autossa on 2.2 10v turbo motti.

      Comment


      • #4
        Silloin bosch on ihan ok vaihtoehto, mulla on jossain säädettävä bossilainen mutta en tähänhätään sitä löytänyt, että oisit saanut suoraan varaosanumerolla ostettua. Tosin ei sen välttämättä tarvii säädettävä sen säätimen olla kun hommaa kerralla riittävän isot (kuitenkin järkevänkokoiset eikä mitään 1000cc) suuttimet niin ei tarvii alkaa bensanpaineen kanssa kikkailemaan, vaan tuommoinen 3bar (tai joku muu vakiopaine) säädinkin passaa ihan hyvin.
        Älä missään nimessä osta FSE / Malpassi säädintä joka on halpa, sillä se ei kelpaa edes verkonpainoksi.

        Comment


        • #5
          Mulle on tulossa noi vpv:n bosch 390ml/3bar suuttimet, niin mihin asti noilla pääsee?

          Jos jollain ois tarkempia tietoja tosta vag 1.8t käytettävässä bensapaineen säätimestä, että onko "paineen tunteva" ja onko peruspaine 3bar tai edes lähelläkään?

          Comment


          • #6
            onko "paineen tunteva" ja onko peruspaine 3bar tai edes lähelläkään?
            on ja on, jos vain on yli kolmivuotiaasta vehkeestä. Paineentuntevan erottaa säätimen yläosan kyljessä olevasta ohuelle letkulle tarkoitetusta nipasta.

            Comment


            • #7
              10V Koneessa suuttimet riittävät karvan alle 400hv tehoihin. 20V konessa jonkun matkaa yli.
              Muistelisin että VPV:N 390cc suuttimet on 6 senttisiä.
              Voi olla vittumaista sovittaa 10V koneeseen noi lyhyet suuttimet, mutta eiköhän se onnistu ainakin jos on kansi käsissä ja pääsee rauhassa suunnittelemaan ja mittailemaan asennuspaikkaa. Yleensäkin orkis imusarjalla bensakisko, kaasuläppä, imusarja ympäristöstä tulee aika tiivis paketti 10V koneessa.

              Comment


              • #8
                joo noi suutimet on juuri noi 60mm pitkät, mutta toivotaan että ne saa sovitettua sinne jotenkin. Noita ohjaamaan tulee tatech 5.

                Comment


                  #9
                  kyllä noi lyhyenmalliset suuttimet mahtuu sinne aikas heittämällä. tosi on että ei sinne silti jää liikaa tilaa nimeksikään.

                  Comment


                  • #10
                    Jatketaampa tähän. Löytyykö jostain Audista valmiiksi tarpeeksi isoilla letku-/kierrelähdöillä oleva säädin? Bensaa virtaa noin 500L/h
                    "Tuninki"-säätimet tuntuu turhan paljon heittelevän lämpötilan mukaan...

                    Comment


                    • #11
                      Alkupään 20v-vitosissa 7A NM 3B on M14x1,5 ulkokierteinen sisäkartiolähtö, johon löytyy hydrauliikkakaupasta sovitteet. Varmaan tämän kyllä tiesitkin.
                      Pumppuja on oletettavasti enemmän kuin yksi niin kai niitä voi moottorinohjauksella kytkeä päälle yhden lisäksi tarpeen mukaan?

                      Comment


                      • #12
                        Itseasiassa en tiennyt. Eli tuollaista lähdetään metsästämään. Kiitoksia vastauksesta.
                        Kyllähän tuo on kahdella pumpulla ja Tatechilla pystyy kyllä ohjaamaan toisen pumpun käynnistymistä.

                        Comment


                        • #13
                          Näillä näkymin 0 280 160 234 kokeillaan. Jos paineet karkaa niin sitten muutetaan toisen pumpun mukaantuloa.

                          Comment

                          Working...
                          X