Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

aeb turbon öljynkierto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • aeb turbon öljynkierto

    -Onko vakio öljyputkessa jonkinlainen supistaja joka rajoittaa öljynpainetta mikä menee turbolle?

    autooni vaihettu isompi turbo ja teetetty öljy putki missä ei mitään kuristinta.

  • #2
    KKK-ahtimissa kuristin on ahtimessa.

    Comment


    • #3
      Ok. Tullu vain mieleen että johtuisko pieni sininen savuttelu kylmänä siitä jos turbolle menee normi öljynpaineella öljy.

      -Ahdin on garretin t4.

      Comment


      • #4
        sun pitäs hommaa siihen se kuristin nippa. Minkä kokoset linjat sulla on?

        Comment


        • #5
          Ainakin kuulis garretteissa on kuristin ahtimessa.

          Comment


          • #6
            No ei ainakaan omissa GT2560R:issä ollut kuristimia.

            Comment


            • #7
              Ok, en lähde sitten turhaan yleistämään. Ainut mitä tiedän niin omassa 2860r:ssä ja 3071r:ssä on olleet kuristimet ahtimessa.

              Comment


              • #8
                Minkälaiset ne ovat? Koska sen taas mitä minä tiedän, niin juurikin noilla kuulisgarreteissa ei kuristimia ole. Garrettkin sanoo että sellaiset pitää tarvittaessa asentaa: "Garrett ball bearing turbochargers require less oil than journal bearing turbos. Therefore an oil inlet restrictor is recommended if you have oil pressure over about 60 psig."

                Comment


                • #9
                  Sanallinen piirtäminen ei ole vahvinta osaamistani, mutta oheinen linkki puhuu myös hieman samaa kieltä. Loppupuolella keskustelua asiasta: http://www.dnsf.org/forum/index.php?...;topic=38604.0

                  Edit: niin ja tuli vielä mieleen, että turboa hakiessa Proturbolta sanottiin samaa. Mutta aina on silti mahdollisuus, että olen väärässä.
                  Viimeksi muokannut spadde; 28.10.2011, 17:08. Perustelu: lisäys

                  Comment


                  • #10
                    mul ei ollu garretin 2871R kuristinta, piti laittaa kuristin nippa väliin.

                    Comment


                    • #11
                      Nonniin, nyt voin myöntää olleeni myös väärässä. Siinä olin oikeassa, että Garretteissa on todellakin tämä oma kuristin, mutta se ei näillä öljynpaineilla riitä. Vaan linjassa pitää olla tosiaan vielä oma kuristin jolla painetta pudotetaan (mielellään ottavat vastaan max ~3bar). Näihin "pienemmän" kokoisiin GT Garretteihin suositellaan 0.035in (~0.9mm) nippaa.

                      Edit: Tässä vielä vastaus TialSportilta.

                      Hello,
                      you will want to run a -4 line to the turbo and use a .030" restrictor that connects to the turbo (see link) the BB turbos do not have enough of a restrictor built in
                      http://www.tialmedia.com/NH/restrict.jpg

                      Ja niin kun tekstissä sanotaan, niin suosittelee tuota .030" nippaa. Kysyin, että miten käy .035" nippa, kun tuota .030" nippaa on haastava löytää, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
                      Viimeksi muokannut spadde; 2.11.2011, 07:51. Perustelu: Lisäystä

                      Comment


                      • #12
                        Minkä kokonen kuristin nippa S4 K03 ahtimissa kuulus olla? Taunus tuntu työntävän savua enemmän kuin mikään laki sallii :D

                        Comment


                        • #13
                          -Ongelma mullakin juuri että kylmänä ku öljynpaineet suuret niin meinaa pukkaamaan sinistä kiitettävästi putkesta.

                          - lämpinämä ei niinkään.

                          Comment

                          Working...
                          X