Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

waste gate frequency valve

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • waste gate frequency valve

    Moi!

    osaako joku sanoa saako tuota UrS4:sen osaa(034 906 283H) tai vastaavaa muualta kuin merkkiliikkeestä? 75 eskoa tuntuu hintaa olevan

  • #2
    Kerhon osatilauksien kautta.

    Comment


    • #3
      Samaan hintaan saa myös mekaanisen säätimen, joka on tarkka ja luotettava bosch ja tulee samalla sitten hiukka ruutiakin lisää. Eikä pääse ahto laskemaan kovillakaan kierroksilla...

      Comment


      • #4
        kuulostaa hyvältä :)
        tosin oli tarkoitus pistää auto ensin ehtaan normikuntoon, näkyy tuossa tuontipirssissä pientä laittoa olevan siellä täällä

        Comment


        • #5
          Vakioahtimella en välttämättä lähtisi ahtopaineita kaikille kierroksille vakioimaan. Kunnon normalisointi on ainut oikea reitti ennen jatkovirittämistä.

          Comment


          • #6
            Voisitko Anle tarkentaa mikä siinä motronicin omassa ahtopaineensäädössä mättää? En muista kenenkään muun valittaneen sitä ettei ahdot pysy sillä tasolla mitä ohjelmalla on tilattu kun ns. software on optimoitu käytössä olevalle hardwarelle. Vai onko kyse pelkästään ämpärikokoluokan ahtimilla ajavien isojen poikien ongelmasta?

            Pienillä ahtimillahan ne ahdot on pakko pudottaa kierroksilla kun ahtimen tuotto/hyötysuhde loppuu kesken. Eikö motronikki pysy jostain syystä pelissä mukana kun isossa ahtimessa tuotto riittäisi ahtojen pitämiseen kovina korkeillakin kierroksillakin?

            Comment


            • #7
              Jos oikein olen tulkinnut niin ongelma todellakin tulee vasta isompien ahtimien kanssa kun vakiojärjestelmä tahtoo jäädä liian hitaaksi ahtojen luotettavaan rajaamiseen. Lisäksi tuolla WGFV:llä on taipumuksena pikeentyä huohotusöljystä, josta seuraa tukevaa yliahtamista (isolla propelilla varsinkin)

              Comment


              • #8
                JOS ahdin on mitoitettu oikein, ja muut eväät antaa sen myötä, ei pitäisi syntyä vastapainetta, eli ei ole mitään nakusta tms lisäävää tekijää miksi ahtoja pitäisi laskea tai niiden nousua rajata.

                Alkuperäinen järjestelmä hidastaa ahtojen nousua ja riippuen lastusta laskee isommilla kierroksilla ahtoja alaspäin, juuri kun niitä tarvittaisiin. Mitään syytä tähän toimintaan en keksi, toki ahdin joutuu kovemmalle kun sitä käytetään enemmän mutta jos se öljyä saa ja kylmää ilmaa en näe mitään syytä laskea paineita koko ajan.

                JA vaikka noin tekisi ja vastapaine kasvaa, avautuu portti vastapaineen voittaessa jousikuorman.

                Tämänkin eliminoimiseen toimii se että siirretään ohjaus sulkevaksi eli kalvon yläpuolelle.

                Mä vaan sitä yritän sanoa että varsin hieno moottori on pilattu ja kuristettu niin monella eri tavalla että jos nämä asiat vaan korjaisi, olisi meno moneen mieleen varsin riittävä.

                Comment


                • #9
                  Antti: katsopa vanhaa tehokäyrääsi, siitä sen näkee aika hyvin mihin tuommoinen "rs2" ahdin pystyy. huipputeho karvan yli 4000rpm.
                  Nythän käsittääkseni oli puhe lähes vakiomoottorista.

                  Comment


                  • #10
                    En nyt ymmärrä mitä tarkoitat mutta ihan sama mitä ne tehot on tai mikä ahdin on mutta eikös nyt kaikki halunnut kaiken tehon mahd alhaalle niin tuolla tavalla saa sen ahtopaineen niin nopeesti ylös kun kyseisellä tekniikalla se on mahdollista. Toki kun tuotto on käytetty heti alkuunsa, lopppuu se myös aikaisemmin.

                    Comment


                    • #11
                      Samaan hintaan saa myös mekaanisen säätimen, joka on tarkka ja luotettava bosch ja tulee samalla sitten hiukka ruutiakin lisää. Eikä pääse ahto laskemaan kovillakaan kierroksilla...
                      Älkää pitäkö hullua jännityksessä! Siis tarkoitettiinko tuossa nyt sitä yläpuolelle tehtävää ohjaus"hässäkkää" vaiko orkkiksen tilalle laitettavaa,alapuolelle vaikuttavaa??

                      Comment


                      • #12
                        ihan sama kummin sen teet, yläpuolelle tehty on sitten sellanen että se avaudu koskaan pyytämättä, joten asioiden tulee olla kunnossa. Alapuolinen on helpompi kytkeä ja toi bosh toimii kutakuinkin suoraan.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla mikään ole kunnossa ;) Mutta onko alapuolisen sydeemin Bosch numeroa/mahdollisesti tarvittavia modiohjeita? Laita vaik privana tai juha.kilpelainen@phnet.fi jos viitsisit. Tai käyhän se tietty tähänkin jatkoksi :)

                          Comment


                          • #14
                            Roni nähtävästi ajaa sitä takaa että on järjetöntä väkisin yrittää saada pienestä ahtimesta yläkierroksilla enemmän tuottoa irti kuin mihin se pystyy koska tällöin tuotetaan enemmän lämpöä kuin ilmaa.

                            Comment


                            • #15
                              toki, tietenkin kas kun en ite hokannut. Noh, se paine laskee automaattisesti ahtimen tuoton loputtua, ja muutekin 1.5bar ajelilat on niin ulkona kartalta orkkis ahtimella ettei tuo nyt varmasti suurta eroa tuo.

                              Comment


                              • #16
                                Juu paine laskee automaattisesti, ja paikat sulaa samalla automaatilla. ;-)

                                Comment


                                • #17
                                  Ja vaikka olisi isomman paineen anturikin niin myös bensakartat pitää olla tehty sen mukaan millä ahdoilla ajetaan....

                                  Comment


                                  • #18
                                    Siis enhän mä ehdottanut että paineita nostettaisiin, eihä se käy päinsä, mutta siihen samaan max paineesee ku mitä motronic:kin olisi halunnut.

                                    Comment


                                    • #19
                                      JOS ahdin on mitoitettu oikein, ja muut eväät antaa sen myötä, ei pitäisi syntyä vastapainetta, eli ei ole mitään nakusta tms lisäävää tekijää miksi ahtoja pitäisi laskea tai niiden nousua rajata.
                                      nyt en ymmärrä.tarkoitatko että vastapainetta ei ole mikäli ahdin on oikein mitoitettu? eli vapari? ei ahdin voi pyöriä jos ei sitä joku voima laita pyörimään. vai ymmärsinkö nyt sua ihan oikein?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mikäli tulkitsen Anlea oikein, tarkoittaa hän vastapainetta niissä määrin, että siitä olisi haitaksi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          ok.eli milloin se olisi sitten haitaksi?kertokaapa joku järkevämpi eikä perusteluksi riitä että sen pitää olla pienempi kuin ahtopaine.
                                          mun mielipide on näin: katuautossa ei ole niin suurta merkitystä vastapaineella kuin rata-autossa,koska sillä ajetaan suurimmaksi osaksi kaasupohjassa,katuautolla ei.katuauto on saatava heräämään mahdollisimman nopesti ja tämä tapahtuu osaksi vastapaineella.
                                          moottorit ovat erillaisia ja useat niistä sietävät hyvin vastapainetta ja se on todistettu jo vakio audeissa,cossuissa,subaruissa ym. niissä on vakio ahdin ja lastutettu,eikä ongelmia,ja vastapaine iso. eli pudotat vastapainetta,huipputeho lisääntyy alakierrosten vääntö kärsii,ja tällöin ajettavuus heikkenee.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Voiko pakosarjan paine olla pienempi kuin ahtopaine?

                                            Comment


                                            • #23
                                              yleensähän se on ahtopainetta pienempi.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Asiasta en hirveästi ymmärrä, mutta pakosarjan paineen ollessa sama kuin ahtopaine, on hyötysuhde 100%. Ja jos ahtopaine on suurempi kuin pakosarjan, ollaan keksitty ikiliikkuja... Eli näin rukkaskurssilla veikkaisin pakosarjan paineen olevan suurempi. Ahtopaine + puristus > ahtopaine. Voin olla myös väärässä...kuten vaimoni mielestä hyvin usein.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Jari, näin olisi jos otettaisiin turbo pöydälle ja kytkettäisiin suoraan letku kompurasta turbiinille.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Aivan, mutta miten se suurempi ahtopaine tehdään, kun ainoana voimalähteenä on sen pakosarjan paine? Vääntäkää rautalangasta malli.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      jari, sen enempää tohon teoreettisen keskusteluun ota kantaa, mutta ota huomioon että se pakosarjassa oleva 1bar paine on 500-1000 C kun coolerin jälkeen hyvässä lykyssä ahdettu ilma on 20-50c asteista.

                                                      Ja mitä tulee noihin vastapaine ongelmiin, niin Tuomas itse on kyllä todistanut varsin konkreettisesti että mitä haittaa siitä on, eli minä ainakin teen toisin.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        antti. mitä haittaa mulle siitä on tullut? mut oudompaa vielä on et paljonko mulla on ollu vastapainetta ja millä ahtopaineella, kun mä en ite sitä tiedä. ootsä käyny ottaa testii sillä ja jos oot ni kerro ne mulleki et mäkin tiedän.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          aha,vähän aikaa mietyttyäni arvelin että tarkoitat sitä yhtä konetta mistä meni ne wisecot.
                                                          oot vähän hakoteillä eli ennakko ei tarkoita vastapainetta.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            no mittaamalla se selviää ja saisit tälläiselle vääräuskoiselle näytettyä mistä kana kusee.

                                                            Oli miten oli, mulla ei ole varaa vaihtaa mäntäkierrosta puolivuosittain, teen toisin.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X