Kottero käyttöönotettu 8/2007 jolloin vuosimalli ilmeisesti 2008.
Vakio, ei softamuutoksia tms. tehty.
Ongelmana rohiseva ääni joka ilmeisesti tulee turbosta? Ilmenee parhaiten kiihdyttäessä sekä löysätessä kaasun kokonaan. Myös paikallaan kaasuttaessa ääni kuuluu mutta vaimeammin, tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Partikkelisuodattimen puhdistusohjelman aikana ääni korostuu entisestään, ihan kuin joku laakeri olisi finaalissa. Ääntely alkoi aikoinaan vain partikkelisuodattimen puhdistusohjelman aikana.
Tänä kesänä Oulun paikallisella merkkihuoltamolla (korikorjaus) vietettyjen päivien jälkeen ko. ääni ollut koko ajan. Lisäksi pakokaasu haisee koko ajan kitkerälle kärylle ihan kuin jotain ylimääräistä palaisi putkistossa. Merkkihuoltamolla sanoivat saaneensa "tiedotteen" maahantuojalta/tehtaalta että kyseiset äänet johtuisivat turbon rakenteesta johtuvista ilmanvirtausäänistä eli kyseessä olisi ominaisuus eikä vaadi mitään huolollisia toimenpiteitä. Pakokaasun kitkeryyteen/palaneen käryyn ei vastanneet mitään. Määräaikaishuolloissa unohtaneet puhdistaa raakailmasuodattimen joka ennen varsinaista suodatinta. Tästä johtuen epäilivät turbon laakerointia ja ovat tarkastaneet turbon laakerien välykset kahteen kertaan, kaikki kuulemma ok. Ennen raakailmasuodattimen ensimmäistä puhdistusta oli käyntihäiriöitä todella paljon ja ehtivät vaihtaa kaikki suuttimet (takuuseen) eikä nistä ollut mitään apua käyntihäiriöihin, myös öljyä sai olla lisäämässä n. 5000 km välein (longlife). Öljyä lisättävä n. 0,5 l /10000 km, joka ilmeisesti normaalia. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Onko tiedossa paikkaa tai tekijää jolle auton voisi viedä kunnostettavaksi Oulun seudulla? Vai pitääkö tyytyä tähän ja marssia autokauppaan.
Vakio, ei softamuutoksia tms. tehty.
Ongelmana rohiseva ääni joka ilmeisesti tulee turbosta? Ilmenee parhaiten kiihdyttäessä sekä löysätessä kaasun kokonaan. Myös paikallaan kaasuttaessa ääni kuuluu mutta vaimeammin, tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Partikkelisuodattimen puhdistusohjelman aikana ääni korostuu entisestään, ihan kuin joku laakeri olisi finaalissa. Ääntely alkoi aikoinaan vain partikkelisuodattimen puhdistusohjelman aikana.
Tänä kesänä Oulun paikallisella merkkihuoltamolla (korikorjaus) vietettyjen päivien jälkeen ko. ääni ollut koko ajan. Lisäksi pakokaasu haisee koko ajan kitkerälle kärylle ihan kuin jotain ylimääräistä palaisi putkistossa. Merkkihuoltamolla sanoivat saaneensa "tiedotteen" maahantuojalta/tehtaalta että kyseiset äänet johtuisivat turbon rakenteesta johtuvista ilmanvirtausäänistä eli kyseessä olisi ominaisuus eikä vaadi mitään huolollisia toimenpiteitä. Pakokaasun kitkeryyteen/palaneen käryyn ei vastanneet mitään. Määräaikaishuolloissa unohtaneet puhdistaa raakailmasuodattimen joka ennen varsinaista suodatinta. Tästä johtuen epäilivät turbon laakerointia ja ovat tarkastaneet turbon laakerien välykset kahteen kertaan, kaikki kuulemma ok. Ennen raakailmasuodattimen ensimmäistä puhdistusta oli käyntihäiriöitä todella paljon ja ehtivät vaihtaa kaikki suuttimet (takuuseen) eikä nistä ollut mitään apua käyntihäiriöihin, myös öljyä sai olla lisäämässä n. 5000 km välein (longlife). Öljyä lisättävä n. 0,5 l /10000 km, joka ilmeisesti normaalia. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Onko tiedossa paikkaa tai tekijää jolle auton voisi viedä kunnostettavaksi Oulun seudulla? Vai pitääkö tyytyä tähän ja marssia autokauppaan.
Comment