Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.0 TDI 125 kw Rohiseva ääni ym.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 2.0 TDI 125 kw Rohiseva ääni ym.

    Kottero käyttöönotettu 8/2007 jolloin vuosimalli ilmeisesti 2008.
    Vakio, ei softamuutoksia tms. tehty.

    Ongelmana rohiseva ääni joka ilmeisesti tulee turbosta? Ilmenee parhaiten kiihdyttäessä sekä löysätessä kaasun kokonaan. Myös paikallaan kaasuttaessa ääni kuuluu mutta vaimeammin, tyhjäkäynnillä ei mitään ylimääräisiä ääniä. Partikkelisuodattimen puhdistusohjelman aikana ääni korostuu entisestään, ihan kuin joku laakeri olisi finaalissa. Ääntely alkoi aikoinaan vain partikkelisuodattimen puhdistusohjelman aikana.
    Tänä kesänä Oulun paikallisella merkkihuoltamolla (korikorjaus) vietettyjen päivien jälkeen ko. ääni ollut koko ajan. Lisäksi pakokaasu haisee koko ajan kitkerälle kärylle ihan kuin jotain ylimääräistä palaisi putkistossa. Merkkihuoltamolla sanoivat saaneensa "tiedotteen" maahantuojalta/tehtaalta että kyseiset äänet johtuisivat turbon rakenteesta johtuvista ilmanvirtausäänistä eli kyseessä olisi ominaisuus eikä vaadi mitään huolollisia toimenpiteitä. Pakokaasun kitkeryyteen/palaneen käryyn ei vastanneet mitään. Määräaikaishuolloissa unohtaneet puhdistaa raakailmasuodattimen joka ennen varsinaista suodatinta. Tästä johtuen epäilivät turbon laakerointia ja ovat tarkastaneet turbon laakerien välykset kahteen kertaan, kaikki kuulemma ok. Ennen raakailmasuodattimen ensimmäistä puhdistusta oli käyntihäiriöitä todella paljon ja ehtivät vaihtaa kaikki suuttimet (takuuseen) eikä nistä ollut mitään apua käyntihäiriöihin, myös öljyä sai olla lisäämässä n. 5000 km välein (longlife). Öljyä lisättävä n. 0,5 l /10000 km, joka ilmeisesti normaalia. Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia? Onko tiedossa paikkaa tai tekijää jolle auton voisi viedä kunnostettavaksi Oulun seudulla? Vai pitääkö tyytyä tähän ja marssia autokauppaan.

  • #2
    Vissiin sama ääni mullakin, tsekkaapa http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=102695 ?

    Viikko pari sitten kun käytin Laakkosella auton, vakiosofta ajettu sisään, niin sieltäkin tuli vastaus että tuo ääni on normaali, "ominaisuus" . Vikakoodeja ei onneks nyt mitään oo tullu vakiosoftan laiton jälkeen..

    Comment


    • #3
      Omassa BRD:ssä on sama ääni ja todettu kans normaaliksi imuääneksi.
      Tosiaan DPF polton aikana huomattavasti voimakkaampi ääni, mutta itselläkin tuo ajankanssa voimistunut muutenkin.
      Nyt kun tietokoneen avulla liikuttelin VNT:n siipiä, niin ääni taisi taas muuttua vaimeammaksi.
      Eli oma veikkaus on, että ääni kuuluu asiaan, mutta jos se on voimakas, niin kertoo kankeista VNT siivistä. Jos siivet on väärässä asennossa, niin kai imuäänetkin on silloin erilaiset.
      Koitappa käännellä siipiä (jos mahdollista) ja kerro vaikuttiko ääneen.

      Comment


      • #4
        Ja vielä lisäystä..
        Käyntihäiriötkin saattaa hyvinkin johtua jumivasta turbosta.
        Tuohan on yleisesti todettu, että DPF polton aikana tapahtuva nykiminen johtuu siitä, että turbo alkaa jumitella kovasta lämpötilasta johtuen.
        Oma auto nykii kuumalla kesäkelillä aika voimakkaasti polton aikana. Nyt syksyllä ei oikein edes huomaa kun kun poltto menee päälle.

        Comment


        • #5
          DPF:n polton aikana käynti muuttuu samalla lailla niin kesällä kuin talvella, eroa en ole huomannut. Kiihdyttäessä moottorin käynti turbon ahtaessa on muutenkin "repivämpää" kuin aiemmin, oli poltto käynnissä tai ei. Yritän löytää Oulun alueelta turbovelhon joka ymmärtäisi asiasta enemmän. Voikohan VNT:n siipien jumiintuminen aiheuttaa palaneen käryn pakokaasuun, myös tyhjäkäynnillä? Informoin kun jotain selviää.

          Comment


          • #6
            ... jatkoa tyhjäkäynnillä kierrokset n. 900-950 rpm tuntumassa kylmänä sekä lämpimänä. Onkohan normaali? Joskus kylmänä tyhjäkäynti "pomppii" 900 -1000 välillä ja kun moottori lämpenee normaaliin lämpötilaan niin heti tasoittuu.

            Comment


            • #7
              Miten paljon autolla on ajettu? Eihän DPF ole täynnä ja poltto lähes jatkuvasti päällä.. 170tkm ajetussa taitaa olla noin 60g tuhkaa filtterissä. 60g on valmistajan ilmoittama max tuhka määrä. Itse tosin ajoin 200tkm ja tässä vaiheessa filtteri oli niin tukossa ettei auto oikein jaksanut pysyä käynnissä. Eli ennen tuota 200tkm kannattaa DPF uusia.

              Comment


              • #8
                Mittarissa 160tkm. 150 tkm huollossa mittasivat DPF:n ja sanoivat että menee vaihtoon n.200 tkm kohdalla. Muistaakseni 42 g mittasivat. Poltto käynnistyy 500-1000 km välein.

                Comment

                Working...
                X