Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t A6 -00 tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 1.8t A6 -00 tehoton

    Kyselläämpäs pelkän lukemisen sijaan.. Elikkä 1.8t ei tunnu vetävän mihinkään. Ahdin laulaa sen minkä kerkee mutta tuntuu että paineet ehkä menisivät harakoille. Vuodot on tutkittu, ei löytynyt. Paikallaan kaasua polkiessa lähtee aikamoiset suhinat.. Paineista ei tietoa millä tasolla ovat. Auto on lastutettu.
    Kenties jonkinsortin venttiilivika? Hankala itse lähteä tutkimaan kun kun ei tietoa/taitoa eikä oikein pääse auton allekkaan. Eräällä huoltamolla eivät keksineet selitystä. Ilmamassamittari meni vaihtoon..ei vaikutusta.

    Vag-comilla kaivelin vähän tietoja kun jälleen heitti koodia. Koitan päästä muihinkin tietoihin käsiksi kunhan vähän opiskelen tuon käyttö :)

    VAG-COM Version: Release 311.2-N


    Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
    Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56

    Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 906 018 R
    Component: 1.8L R4/5VT G 0003
    Coding: 11202
    Shop #: WSC 66565
    WAUZZZ4BZ1N029797 AUZ5Z0Y6134214
    3 Faults Found:
    16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
    P0420 - 35-10 - - - Intermittent
    17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
    P1114 - 35-10 - - - Intermittent
    18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
    P1650 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: 0000 0000

    Address 03 -------------------------------------------------------
    Controller: 8E0 614 111 A
    Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D10
    Coding: 0273004284
    Shop #: BB 24334
    No fault code found.

    Address 08 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 820 0 
    Note: Excessive Comm Errors

    Skipping Address 15-Airbags

    Address 17 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 920 900 N
    Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D51
    Coding: 00144
    Shop #: WSC 00000
    WAUZZZ4BZ1N029797 AUZ5Z0Y6134214
    1 Fault Found:
    00668 - Supply Voltage Terminal 30
    53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

    Address 35 -------------------------------------------------------
    Controller: 4B0 962 258 D
    Component: Zentralverriegelung D33
    Coding: 06721
    Shop #: WSC 02325
    3 Faults Found:
    00668 - Supply Voltage Terminal 30
    07-10 - Signal to Low - Intermittent
    00955 - Key 1
    09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
    01141 - Luggage Compartment Unlocking Switch (E165)
    29-00 - Short to Ground

    End -------------------------------------------------------

  • #2
    Katti tukossa?

    Comment


    • #3
      Päästöt loistavat joten empä tiedä. Samahan se tietysti missä ne sisuskalut tukkii..

      Comment


      • #4
        Iskettiin ahtomittari kiinni niin 1.4,1.5.. Menee mielenkiintoseks. Lastunkaa pitäis paljoa nostaa. Onkohan noin kovista paineista haittaa pitemmän päälle? Nyt ainakin 10k ajeltu. En tiedä mitä entinen omistaja tuonne on säätänyt..

        Seuraava homma ois varmaa tuo katti tutkia.. suoraa putkea tilalle.
        Viimeksi muokannut joonassss; 26.9.2011, 20:36.

        Comment


        • #5
          Millaisia arvoja maf näyttää?

          Comment


          • #6
            115-130 suurinpiirteen..

            Jos nyt siis osasin oikein edes katsoa.

            Comment


              #7
              Täyskaasukiihdytys kolmosvaihteella ja logittaa maffin huippuarvo. Vakiona noin 120g/s kieppeillä ja lastutetussa varmaan jossain 150g/s tuntumissa.

              Comment


              • #8
                Joo no noille kieppeille päästiin.. Ilmamassamittari tosissaan juuri vaihdettukkin.

                Kulutus tuntuu olevan aika rajua.. noin 12l sekalaisessa ajossa.
                Lamdat vaihdettu 10k sitten, ja tuossa kattelin edellisen omistajan myynti-ilmoitusta niin turbo uusittu n. 20k sitten.
                Viimeksi muokannut joonassss; 27.9.2011, 11:15.

                Comment


                • #9
                  Miten vika tuli, vai onko ollu koko ajan? Jako jos vähänkään metässä niin ei kulje ja bensa maistuu. Kattiahan tuo moittii vikamuistissa, onko se jo poissuljettu?

                  Comment


                  • #10
                    Kokoajanhan tuo tuollainen on tainnut olla. Kattia en ole sen enempää kerennyt vielä katsomaan. Käytän loppuviikosta eräällä paikallisella autoa vähän tutkimuksissa.

                    Comment


                    • #11
                      Jahas..elikkä vika oli niinkin yksinkertainen kuin bypass.. huomenna tt:n härpäke kiinni. Kiitos anteeks.

                      Comment


                        #12
                        Eile huomasin tuossa peräkärriä vetäessä et aika tehoton tuo 1.8T tuntuu olevan.
                        Kulutuskin 400km matkalla päälle 10l/100km.
                        -97 C5 a6

                        Comment


                        • #13
                          onko muuttunut koneen luonne aikaisemmasta ja jatkuuko tehottomuuden tunne koko kierrosalueen.

                          Comment


                            #14
                            Tuo on ns vara-autona ja emäntä sillä on nyt enemmän ajellut. Tuntuu et yhtä laiska kierroksista riippumatta. Voiskohan tuo ilmamassamittari olla tiensä päässä.
                            Yksin ajaessa jaksaa jotenkuten mennä mut ihmetytti kärriperässä ku mäessä pitää pienempää tarjota. Eikä ollu ku 100kg kuormaa.

                            Comment


                            • #15
                              Voihan massamittarikin toki tehdä tehottomuutta mutta mitä itsellä niiden kanssa ollut vikoja niin menee aika rykimiseksi yleensä. Perus jutuilla pääsee yleensä hyvin eteenpäin. Bensansuodatin, tulpat, ilmanputsari ja toki älyttömän yleinen ongelma, että pikkasen jostain vuotaa ahtopainetta pois. Ei kovin isoa vuotoa tarvi olla niin kyllä huomaa läpi kierrosten tehottomuuden. Jos haluaa tehdä hommat hyvin niin suosiolla tekee ahtopaine testin, siitä se totuus tilanteesta selviää. Mielestäni helpoin tehdä niin että ilmanputsari pois ja esim joku säilyketölkki klemmarilla siihen ilmatiiviisti ja sitten putsarin/imuputkesta lähtevä pyöreä huohotusventtiili (pan cake valve) irti ja sen jättämä reikä myös tukkoon. sitten jostain pienemmästä alipaine letkusta kompuralla ja pillillä ilmaa sisään sopivasti. Oon itte laittanut bypassin päälle menevästä letkusta. Kaikki ahtovuodot löytynyt noin. Tällä tavalla ei tarvi mitään erikois vuoto venttiili hässäköitä alkaa rakentamaan.

                              Comment

                              Working...
                              X