ostin tuossa 1kk sitten kyseisen auton ja siinä oli vaihdettu isompi turbo paikalleen ja 3 tuuman putkisto. autosta oli n75 venttiili tulpattu/ohitettu jonka johdosta turbo ahtaa minkä ahtaa... nykyisellä jälkiasennusmittarilla parhaillaan ahdot käy 1.5bar ja sen jälkeen iskee suoraan ns. fuelcutin päälle. Tarkoitus olisi saaha tuo n75 venttiili takaisin toimintaa mutta mihin johdot menee tai miten?? foorumia lueskellessa 2 viikkoa en löydä kuvia tai suoraa tekstiä miten ne asennetaan :( ja toi "fuelcut" saaha pois. Onnistuuko jos asennan 3bar mappin? Oisko rovaniemellä ketään joka on rakennellu/värkänny näitten asioitten kans ja vois hiaman vilkaista tota minun autoa ja valaissa minua ennen kuin se hajoaa kokonaan??
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Urs4 2.2t vm-92 n75/fuelcut kysymyksiä
Collapse
X
-
Huh huh, kuulostaa yhtä kivalta kätökseltä kuin omakin urssi oli ostettaessa. :D Ei tietenkään suuttimia suurennettu eikä softaa tehty..? Ei kannata sit paljoa kierrätellä ennen kuin softat ja löpönsaanti on kunnossa.
N75 kytkennästä löytyy kiva pdf:ä tuolta: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=92071
-
Niin ja vaikea tietää onko softaa muutettu tai isompia suuttimia laitettu, kun minkäänlaista historiaa autosta ole. Ainoastaan tiedän että suunnilleen kilometrit pitäis ruotsin tietojen mukaan paikkansa kun tullimiehen kans sen historiaa tutkittiin ruottinpuolelta. Miten saisin selville ne softahommat onko muutettu?? pitäiskö boksista löytyä tarrat tai jotain merkkiä? ja suuttimet??
Comment
-
Yleensä softaajat jättävät merkkinsä/tunnisteensa, jonka näkee vag-comin avulla. Joskus on boxissa tarra, joskus voi olla sisällä tarra jne, tapoja on yhtäpaljon kuin tekijäänsä.
Suuttimista näkee joskus ihan ulkoisesta väristä mitä on (jos tunnistaa suuttimia), mutta numerot niistäkin löytyy.
Tuolla lamdamittauksella pääsis näkemään onko softa edes lähes kohdillaan toiminnallisesti, mistään tulpista sitä on kyllä ihan surkeeta katsoa.
Comment
-
Jos ottaisit vaikka kuvia konehuoneen puolelta, suuttimista ja turbon seudulta näin alkuun niin pääsis vähän arvuuttelee täällä raadin kesken. ;)
Comment
-
http://diudi.kuvat.fi/kuvat/audi+s4/IMG_0560.JPG
http://diudi.kuvat.fi/kuvat/audi+s4/IMG_0563.JPG
http://diudi.kuvat.fi/kuvat/audi+s4/IMG_0564.JPG
en älynny miten ne tänne ois kuvat saanu mut tuossa linkit.
suuttimista löytyy tämmösiä numeroita : 280150951 ja tömmönen oli kans siellä 765 tiiä mikä tuo on??
Comment
-
-
olen monen kaverin kans kattonu sitä ja tutkinu mutta kun mitään merkkejä ei löydy kuin 50 MI2 turbon imupuolelta.
Thuppu,itellä menee yks metallipunosletku kiskolle ja siinä kiskon edessä on se joku bensapaineensäädin vai mikä se on niin sen alapuolelta tulee kuminen letku takaisin ymmärtäisin.Viimeksi muokannut tzuke89; 18.9.2011, 13:38.
Comment
-
Comment
-
-
Miltäs tää by-pass näyttää:
http://www.forgemotorsport.co.uk/con...oduct=FMCL007P
Dumppihan puhaltaa suoraan ulkoilmaan joten siinä pitäis olla jonkin näköinen tötterö mistä voi sen tehdä, by-passissä on joka letkuliitännässä jotain kiinni. ;)
Comment
-
http://diudi.kuvat.fi/kuvat/audi+s4/IMG_0569.JPG
http://diudi.kuvat.fi/kuvat/audi+s4/IMG_0566.JPG
tuossa olis nyt kuva :D eli mikäs tuo nyt sitten on?
Ainakin kun nuita kuvia selasin siitä niin näyttäs joka nurkassa letku olevan kiinni eli siis By-pässi siinä vissiin onki??Viimeksi muokannut tzuke89; 18.9.2011, 19:55.
Comment
-
Ei tästä hommasta tule mitään :D siis en ymmärrä nuita miten saan sen n75 venttiilin takasin toimintaan? siis mihin menee mikäkin letku ja pitääkö siltä n75 mennä letku tuonne by-pässiin kans?? kun tajusin kuvista et yks letku pitäs mennä ilmanottokoteloon muttakun semmosta ei ole enään niin jätänkö irralleen vai??
Comment
Comment