Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200 5T käy nykimään ahdoilla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200 5T käy nykimään ahdoilla

    Elikkä ur lötkö rupeaa heti nykimään, kuin mikäkin heikkohermoinen kun ahdot vähän nousee. En nyt tiedä paljon, kun tuo oma mittari ei sitä kerro:) Vähän se antaa kuitenkin ahtaa ennekuin pistää pelin poikki. Ehkä jotain 0.2-0.3 bar.. "Michelin" ukko oli murtunut useammasta kohtaa, mutta korjasin sen sialla. Pitävyydestä en tosin oo varma.

    Onko tässä joku fuel cut ominaisuus vaikka ei mitään hitachin boksia olekaan soppaa hämmentämässä?

  • #2
    Siellä on muistaakseni 0,65 Bar rajakytkin joka katkaisee bensapumpun syötön.

    Comment


    • #3
      Jossain imusarjan kupeessa? Pitää tässä tutkailla. Onks se 0.65 max ahdot? En usko et nyt nousee edes sinne asti, jos mittaria on uskominen. Pitää laittaa analoginen vähäksi aikaa kiinni.

      Comment


      • #4
        Toi anturi aktivoituu siinä vaiheessa kun se on jo ahtanut ylen. En muista missä se oli, WJ:n imuputkisto on jotain häkellyttävää. Painemittari, jep, kertoo vähempi kuin voisi arvailla, eli se ensimmäiseksi.

        Pätkiminen voi johtua kipinäjohtojen huonosta kunnostakin. Berun kaapelisarja + hattu + pyörijä ainakin vähentää epäilyksiä tuohon suuntaan.

        Comment


        • #5
          Pitää tutkailla lisää, kunhan saan bensatankin maalauksesta.

          Vauhdinmaailman vuosimallia -80 koeajotestin tiedoissa luki max ahdot 0.82bar :)

          Myyjä oli uudet tulpanjohdot vaihtanut.. Siniset olivat väriltään, en nyt merkkiä kattonut.

          Polttoainesuodattimen vaihdoin uuteen. Pitää uudet tulpat vaihtaa vielä, niin josko tuo vaikka tokenisi.

          Comment


          • #6
            itsellä oli aikoinaan samanlaista ongelmaa joka ilmeni juuri silloin kun olisi pitänyt "mennä" mutta alkoi nykimään. sitten kun kevyellä kiihdytyksellä sai kierroksia enemmän koneeseen ja painoi kaasun pohjaan niin homma toimi kun junan vessa. Pitkällisten tutkimusten jälkeen viaksi osoittautui vuotava imusarjan tiiviste.
            Parhaiten sen huomasi, kun auto kävi tyhjäkäyntiä ja ruiskutti esim. brake cleaneriä kannen ja imusarjan liitoskohtaan....konehan siitä innostui :)

            imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen veto oli tasaista koko kierrosalueella.

            Comment


            • #7
              Olenkin kuullut, että näissä WJ:ssä tuo imusarjan tiiviste on hajoamisherkkä..Johtunee varmaan suhteellisen lämpimästä imuilmasta:) Sen takia yritinkin viritellä välijäähdytintä todetakseni sen olevan melko mahdotonta tuonne ympäristöön. Urkin imusarjalla ja k-jetillä se olisi mahdollista, mutta enpä taida vanhusta alkaa tuon takia muuttelemaan.

              Lämpimänä koneella myös saattaa alkaa käymään välillä neljällä, kun tyhjäkäynnillä vähän aikaa pitää. Ostaessani auton tulpat olivat sekaisin super plussaa ja jotain ngk:n ykskärkistä. Vaihdoin tilalle käytetyt boschin super plussat. Vielä käy välillä neljällä lämpimänä, mutta on hävinnyt selvästi kun konetta on käytetty enemmän..
              Tämähän oli 5vuotta paikallaan, välillä vain käytetty.

              Pitää jokatapauksessa pakosarja irroittaa tässä talven mittaan kun vuotaa ihan railakkaasti, niin samalla tuon tiivisteenkin vaihtaa, jos ei oireet muuten häviä.

              Comment


              • #8
                Eipä muuttunut käytös uusilla tulpilla. En saa myöskään heräteltyä tuota, että nostaisi ekana ahtoja ja kierroksia rauhallisesti ja sitten kaasu pohjaan. Ilmeisesti sisempi vetonivel ei vaan tykännyt meikäläisen kokeiluista, ku päätti hajota atomeiksi :-).

                Comment

                Working...
                X