jos en väärin muista niin ois samankokosia, paitsi pakopesät, mihin sit päätyykin. Tuo 12 pesänen hx35 sytty melkeen samallailla aeb koneessa kuin 2871..ja se tapaa olla aika hätänen syttymään.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 1.8t quattro-01 viritysapua
Collapse
X
-
on sitte aika raju ero 40super vs 35super. 35 herää kivammin alhaalta ja tasaisesti. sopivilla säädöillä olevilla nokilla vetää ylös. 40s herää kun herää ja rajusti. Ihan kokemuksesta. Voimaa toki 40sllä kertaluokkaa enemmän.. Mut jos ajamiseen tehdään eikä yrmäyttelyyn niin 35super... Fyysinen koko kompurankotelon puolesta sama, iso. Mut turbiinikotelo muuttuu sitte jo paljon isommaksi, ahdasta tulee.
Comment
-
Kehtaisko Otso pistää dynot esiin, niitä kaiketi on? Kiinnostaa noiden välinen ero. Kerro myös pesät.
Comment
-
Juu, aika lyhyt on tossa nismossa toi veto-alue vaikka riittävät arvot kyllä muuten todellakin. Olishan se mukavampi kiihytellä, ku veto riittäis pitemmälle. Mut joo, nyt alkaa itekkii pikkuhiljaa ymmärtämää, että pitää valita turbo käytön mukaan. Kaikkea ei voi saada. En kylläkää paljoo sitä alavääntöä tarvi, mut onhan se aika vaikea ajettava talvella, jos tehot hyppää yhtäkkiä kehiin.
Comment
-
Riippuu paljon nykyisestä kokoonpanosta. Jos nokkien välinen ajotus on paljon muuhun pakettiin verrattuna pielessä, on ajotuksella mahdollista leventää aluetta. Alueen löydyttyä, on kokonaisajotuksella mahdollista siirtää aluetta ylös/alas.
Comment
-
Mitä mieltä porkkis olet, kumpi on parempi. Hx 35 super vai 40 ja ne nokat, mitkä sinne kannattaa laittaa? Sulla ehkä saattas olla kokemuksia molemmista ja sinähän ton mun pulkan oot säätämässä:) Meinasin sen kannen jättää suht vakioks, niinku puhetta oli, mut tokihan se olis mukavampaa, jos jäis reserviä ja tulis yläkierroksille vetoa.
Comment
-
Sori et tuun väliin, mutta tuo aito 35 superin kompuralla jäis mukavasti noiden väliin. superissa pako 55, 35:ssa 60 ja 40:ssä 65mm
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=368
tommonen käppyrä tuli aebissa sillä .
Vertasin noita käppyröitä aebista ja bfb:stä, niin näkyis tulevan siviilimallis rullilla 0.5 baria @ 3400 (3800), 1bar @ 3800 (4500) ja 1,5 @ 4200 (1.4/5500) Kansi on sama yksilö ja nokat samat tehtaan merkissä. Herää paremmin vaikka ruttu pienempi,isompi pesä ja suurempaa sisämittaa pakosarjassa 37,5 (33) Aeb luvut suluissa. Ois kiva nähdä hx40 lappu joltain verrokiksi. Silti tuo kilpuri TUNTUU vetävän ihan sairaasti kovempaa, painoeroa kun on joku 400kg :)Viimeksi muokannut -03 tq; 24.10.2011, 17:25.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viestiMillä kierroksilla toi 35superilla on kilo ahtoja about? Mietin et se vois olla omaanki komboon ihan hyvä vaihtoehto. :)
Sit toki maamoottorissa ehkä riittää pienempiki pakokotelo?
Comment
-
Muistakaa, että ahtopaine syntyy kun ahtimen tuottama ilma ei mahdu moottoriin. Kääntäen, sylinterin täytös (vääntö) voi olla parempi pienemmällä ahtopaineella, jos moottori hengittää hyvin.
Comment
-
Nii, aika mystisiä juttuja nää on. Kävin viime talvena kattomassa sellasta 200 sx:ää(pari litranen), mistä oli laput 504 hv,500nm ja reilu kilo ahtoja. Aika virtaava kansi taitaa olla siinä laitteessa, ku kansi oli kuulemma vaan kiillotettu eli oli vakio kunnossa. Ei mee mun jakeluu, miten tollaset tehot tulee noin pienillä paineilla. Mut kai tää tästä avautuu pikkuhiljaa. Mut joo, taas meni ohi aiheesta:)
Comment
-
Jos laitat kilon ahtoa moottoriin mikä tuottaa 300hp ilman ahdinta, tulee siitä aika tavalla enempi löylyä ulos kuin jos vaparitehot ovat 100hp. Eli moottorin hengittävyys on kaiken takana kun ruvetaan hakemaan isompia tehoja, ei varsinaisesti ahdin (toki senkin mitoitus pitää olla tarkkaan koneelle sopiva). Hyvä hengittävyys ei tarkoita missään nimessä isoja monsterikanavia, kuten täälläkin on tullut jo ilmi.
Comment
Comment