pumppu piisaa joo mutta orkkis suodattimella paine käyttäytyy hassusti, kannattaa tehä se paluulinja. Viikon päästä on lappua miten tuo 35superi toimii eräässä toisessa b6:ssa.
Mikä portti tulee?
Muistat ihan oikein.
Sielä dieselissä on siis coolerin reunoilla isompi aukko, josta puolet ilmasta menee suoraan toisen puolen coolerille ja puolet coolerin pillien läpi. Sama homma toisella puolella.
Sitä en tiedä sitten onko tuo tehokkaampi, kuin se sarjaan kytketty malli.
Ei ainakaan ole moista kytkentää 2.5 v6 tdi:ssa, vuosimalleis kyl saattaa sit olla eroja. B6:ssa väliputki on kahdella pienemmällä putkella esim. ku vahemmis yhdella isommalla.
Siinä kun ovat rehdisti sarjassa. r5 koneesta ei ole havaintoa. 3.0tdi:ssa on sit ohjaukset et ilma voidaan ajaa yhden tai kahden coolerin kautta tai ohi niiden. Juonena vissiin
pitää imuilma stabiilina.
Viimeksi muokannut diffas; 19.10.2011, 10:12.
Perustelu: tarkennusta
50 mm portti, ku 60 mm hukkiksen putkelle ei oo oikein tiloja kuulemma.? Ja joo, kiinnostaa kovasti, miten se superi sit toimii. Alustavasti joulukuussa tehää mulle noi custom pakosarjat ja sovitellaa turbo ym, ni vielä on aikaa siihen vaikuttaa. Tosin turbon fyysinen koko ei varmaan saa enää kasvaa, ku tässäkii on jo tekijän mukaan sovittelemista:)
Ei hemmetti ! Kasku ei käyteteyistä purkeista / wc-paperirullista tehty.
Subaru äänet sais varmaan hetkeks ku kattelee noitten noitten pätkien pituuksia :D
Kaikki mikä on halpaa kannattaa suosiolla virittämisessä jättä sivuun. Äkkiä se kostautuu "pienellä" koneremontilla.
Huselo varmaankin oot putkistoa vaihtamassa samalla tuonne 3"luokkaan... Katti viel välistä veks tai joku 100-200cell max sinne väliin.
Ja tosissaan pienenä vinkkinä niin rataa, jos meinaat ajaa niin kantsii unohtaa DynoQueen jutut. Se mitä auto kestää rullilla,esson baarissa, kartsalla on ihan eri kuin radalla..Itelläkin jos ois pikavalinta nappi niin sais heti joku 30hp ja 40nm lisää tehoa pimpparallia varten verrattuna ratasäätöihin.
Ja tosissaan pienenä vinkkinä niin rataa, jos meinaat ajaa niin kantsii unohtaa DynoQueen jutut. Se mitä auto kestää rullilla,esson baarissa, kartsalla on ihan eri kuin radalla..Itelläkin jos ois pikavalinta nappi niin sais heti joku 30hp ja 40nm lisää tehoa pimpparallia varten verrattuna ratasäätöihin.
Sepä, täällä kun kaikki haluaa tyhjäkäynniltä alkaen 500nm ja paineet tappiin(Diffas hiljaa). Mutta se on vaan niin että radalla ja kadulla ahtimet on mitoitettu vähän erilailla käyttökierrokset ja lämmöt kun radalla on vähän korkeammalla. Pienellä ahtimella saa sen kivan ja tukkoisen koneen, ja kun suuria tehoja halutaan (essonbaariin), niiin kestävyys kärsii jos tehoa käytetään. Kukaan ei halua laittaa sellaista ahdinta kadulle millä kyllä saa tehoa ja kestävyttäkin voimansiirtoon ja kone kukkuu vapautuneesti, mutta lagia niin vitusti.
Niin ja itellekkin otettiin sunnuntain ne essonbaarilaput, mutta tehot tiputettiin alas, että vielä kestää käyttöä...kop kop
Ei ainakaan ole moista kytkentää 2.5 v6 tdi:ssa, vuosimalleis kyl saattaa sit olla eroja. B6:ssa väliputki on kahdella pienemmällä putkella esim. ku vahemmis yhdella isommalla.
Eikös tässä ketjussa pohdiskeltu beekutosen juttuja :). Tästä voi tutustua lisää: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_254.pdf, sivu 22. Lainaus: "The charge air cooler design comprises two sections, in which part of the charge air is fed via a through duct, connected to a space-saving pipe, to the section of the other charge air cooler which is ?tted with cooling ?ns. The rest of the charge air is fed directly through the cooling ?ns, via a separate pipe, to the second charge air cooler and into the through duct.
Juu, putket tehää itse ja hyvät ja isot eli sopivat:) Putkistosta pitää vielä keskutella teidän gurujen kanssa, kellä kokemuksia on. Ei kiinnosta esson baarit. Asetin itselle teho tavotteen minkä meinaan saavuttaa. Toivottavasti saadaa noilla tehoilla autosta mahdollisimman ajettava siviili sekä rata käyttöön. Auto tulee siis ja on päivittäisessä käytössä ja kilsoja tulee varmasti se 30 tonnii vuodessa. Loput voin ajella vaimon autolla:) Sellasee käyttöö siis ja kaiken tarvittavan yritän tehä, että tulis hyvä
Ja sen verran vielä; että mun "normi" ajotyylikin on sellanen, että ajan reilusti. Eli se normi 1 prosentti kiihdyttelyä ja loput pintakaasulla ei kyllä todellakaa pidä mun kohalla paikkaasa, Siks pulkasta pitää saada kestävä
sen verran vielä noista ahtimista. Esim tuota 35superia myydää "saavutettu 1,8t moottorista 512hv" tyylillä. Ok se saadaan sieltä kun sitä halutaan, mutta kun tekniikkkaan soittaa, että tuohon moottoriin toimiva turbo 500hv, mitä laitetaan, ehdotetaankin paljon isompaa kuin esim tuo 35superi. Koitin tuosta kaivaa sitä lappua mutta ei oo kuulemma jaossa. Ens viikolla on yks b6 superilla motestin rullilla, mielenkiinnolla odotan kuinka toimii. Säädössähän sen näkee sitten paljonko lämmöt ja ennakot/myöhästykset/nakut. Perillä oleva säätäjä kertoo kyllä asiakkaalle mille tasolle säädöt kannattaa jättää essonbaarilappujen jälkeen että jää vähän eri olosuhteille tilaa. mullekin ehdoteltiin aluksi he221w ahdinta yli 400 tehoihin. Pari lappua nähnyt siitä, molemmat siinä 300-330.
H1 sarja on hx-sarjan edeltäjä..vois kysyä paljonko ahtoja kestää holset hx? Kestosta en tiiä mutta aika kovilla paineilla löytyy tuottoa vielä näissä holseteissa.
Itse mietin, miten vaikuttaa 3" katti ja DP ja sitten vaikka joku simonssi loppupätkäksi? Ei tosin haeta mitään 500hp tehoja. Kuhan hyvän jigin tekee niin töissä saan varmaan hitsautettua moisen.
En ota kantaa itse viritykseen mutta nyt juurikin 3" DP:n, racekatin ja avaramman loppupään omaavana voin sanoa että auton sielunelämä muuttui varsin paljon eli ennen (vakiio auto muutoin) vakioputkella alko ahistaa 4 t rpm:än jälkeen mutta avarammalla putkella laulanta vasta alkaa tuosta - luulenpa että on 'ihan välttämätön' viritetyssä.
Toivottavasti saadaa noilla tehoilla autosta mahdollisimman ajettava siviili sekä rata käyttöön. Auto tulee siis ja on päivittäisessä käytössä ja kilsoja tulee varmasti se 30 tonnii vuodessa. Loput voin ajella vaimon autolla:) Sellasee käyttöö siis ja kaiken tarvittavan yritän tehä, että tulis hyvä
Ja sen verran vielä; että mun "normi" ajotyylikin on sellanen, että ajan reilusti. Eli se normi 1 prosentti kiihdyttelyä ja loput pintakaasulla ei kyllä todellakaa pidä mun kohalla paikkaasa, Siks pulkasta pitää saada kestävä
sit ku heräät ni päästä kissat ulos. :)
Itse olen ajatellu laittaa holset h1 ahtimen ja 3"dp ja puolesta välistä autoo lähtis 2x3" loppuun.
Reilun kokonen välijäähy ja jokin/jotkut bensa pumput isommat bensa linjat jotkut sopivat suuttimet.
tälläset on omat tavoitteet aluks kattoo jos pitää vielä saada lisää.
Minkä laisia ahtoja toi h1 kestää?
Unohda H1, jos haluat jotenkin edes jotain järkevää. on vähän saatanan vanhoja ja ihan vähän turhan rajuja nykyautohin. kaivoksella toimivat maansiirtovehkeissä. painetta kestää toki enemmän ku mikään muu osa :)
Putkiston koko on kans himpun outo., mut saa sillä 2x3" hormilla ainakin oossomia. "siellä missä on ääntä on voimaa."
En ota kantaa itse viritykseen mutta nyt juurikin 3" DP:n, racekatin ja avaramman loppupään omaavana voin sanoa että auton sielunelämä muuttui varsin paljon eli ennen (vakiio auto muutoin) vakioputkella alko ahistaa 4 t rpm:än jälkeen mutta avarammalla putkella laulanta vasta alkaa tuosta - luulenpa että on 'ihan välttämätön' viritetyssä
Tai sitte se vaan kuulostaa siltä. ihan siellä putkiston alkupäässä on se vakion rajoittavin kohta..
Olen ihan hereillä, enkä omista kissoja. Jos tosta vehkeestä ei saa sellasta, ku oon suunnitellu, ni sitte myydää ja vaihdetaa merkkiä tai mallia. Hakukriteerit oli mulla aihion etsimiseen ainoastaan ne, että piti olla bensaturbo ja neliveto. Evoja seiskasta eteenpäin katselin, mut en halua postiohjausautoja, kasi ja ysi oli liian kalliita tähän kohtaa, ku vaihoin just myös toisen auton. Eli en ole mikää vannoutunu audi mies ainakaan vielä. Haluan itselle vaan tehokkaan pulkan ja tästä vois tehä sellasen. Jos ootte sitä mieltä, ettei onnistu tosta tehä toimivaa, ajettavaa yli 400 hv autoa, ni perustelkaa, miksi ei. Se taustoista. -03 tq, laita infoa, jos viittit, miten se holset 35 super pelas. Eikä sen turbon tarvi olla toi. Sanokaa muita vaihtoehtoja. Jotain tollasta putkistoa oltiin jo suunniteltu. Laitan suoran putken laipoilla katin kohalle ja ainoastaa konttorille jonkin halpis katin. Ja edellee, ei siis kiinnosta oossomit eikä esson baarit. Lappuja otellaa ja autoo säädellää ja rakennetaa vaan mulle, eikä rispektin hakemisee. Sit ku laitos on valmis ja paletti todettu toimivaks, ni tietenkin kirjotan vaikka koko projektin ja käytetyt osat tänne, jos joku muu haluaa käydä vääntämää samanlaista, mut muuten ei kiinnosta, mitä kukakii ajattelee.
Unohda H1, jos haluat jotenkin edes jotain järkevää. on vähän saatanan vanhoja ja ihan vähän turhan rajuja nykyautohin. kaivoksella toimivat maansiirtovehkeissä. painetta kestää toki enemmän ku mikään muu osa :)
Putkiston koko on kans himpun outo., mut saa sillä 2x3" hormilla ainakin oossomia. "siellä missä on ääntä on voimaa."
Tai sitte se vaan kuulostaa siltä. ihan siellä putkiston alkupäässä on se vakion rajoittavin kohta..
näyttäs sen b6:n omistaja selailevan tätä topikkiakin ;) siinä on kyl nokat vaihdettu ja ajotettu donan nokkien mukaan joka tuntui olevan soiva peli turboon nähden. Muista muutoksista en ole niin perillä
3"dp ja puolesta välistä autoo lähtis 2x3" loppuun
Tuolla yhdistelmällä todennäkösesti kuoletat koko ainakin ala ja keski rekisterin. Putki kannattaa aina mitoittaa oikein, tässä tapauksessa 3" koko matkalle vaan. Teoriassahan loppupätkä voi olla hieman pienempi kuin alkupätkä, johtuen pakokaasujen jäähtymisestä ja sitä myöden vähemmästä tilan tarpeesta.
Ei välttämättä ois yhtään huono hx40 orkkis rutulla, 33mm putkella jaettu sarja ja 12# tai jopa 14# pesällä. Ehkä kuitenkin sieltä max päästä, mutta ei ois ainakaan tapissa +400 vehkeessä. Mulla parani aavistuksen herääminen ja riittoisuus rutkasti kun kaikki muu pysyi samana mutta kompura s-profiili ja mentiin kakstoistasesta pesästä kuustoistaseen. Jos radalla ajelee useasti niin ihan tosissaan voi tota 40 harkita. Tästä vois kans lähtee, käytettyjä pesiäkin jonkuverran liikkeellä: http://www.kkdmotorsport.com/kauppa....8&k=1270835105
sitte kävi kiinnostaa tuo isompi holsu. Taitaa olla myös fyysisesti isompi eli mitä mahtaa pakosarjan tekijä sanoa siihen, ku on jo tossa 35:kii sovittelemista:) sehän selviää huomenna soittamalla. Hienosti näytti pelaavan sun pulkka:)
Comment