Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8t quattro-01 viritysapua

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Juu, obd hommat on varmasti ongelma, mut jos sinne laittas katsastusta varten aina normi ohjaimen ja tekis muuten jollee muulle ohjaimelle. Ennen, ku audin ostin, auton säädön ammattilainen keskisuomesta suositti, että ostaisin -00 tai vanhemman, missä ei obd:tä katsastella, mut samaan hengenvetoon sano, että leimaa varten voi aina vaihtaa vakio-ohjaimen. Itse pidän tästä b6 korista enemmän, ni b5 ei tullu kyseeseen. Ja onhan sullakin -03 tq, ni 317 kw, mikä riittää mullekkin vallan mainiosti:) Hyvä, jos tässä on vähän haastetta:) Kävin ite koeajamassa 1998 gti golffia, missä sama jumalmotti. Siitä oli laput hariselta 360 hv. Alakerta vakio, mut turbot ja muut tarvittavat tietenkin vaihdettú. Toki koneen kestävyys ei oo sama, ku alakerta vakio, mut hyvin toimi. Etuveto auto ei vaan kiinnostanu tarpeeks sit loppujen lopuks, ku ei oo sellasi ollu. En itse paljoo enempää vaadi tehoja kuitenkaa. Toki mun pulkka on vähä uudempi, ku golf oli

    Comment


      #62
      Täällä kanssa mielessä BFB:n maltillinen piristys ja tuota cooleri asiaa olen miettinyt. Vakio coolerihan ei kovin pitkälle riitä.

      Oon miettiny että tekeekö noilla valmiilla sarjoilla mitään? Tässä olis yksi sarja joka ei ole edes hirveän hintainen. Tiedä sitten sopivuudesta ja laadusta.

      Töytähän noidenkin kanssa saa tehdä. Mutta jos noi putket ois edes sinnepäin sopivia niin helpoittas kummasti.

      Comment


      • #63
        Noissa halppis coolerikiteissä on nuo ahtoputket yleensä niin ohuella seinämällä, että menevät ruttuun jo klemmareita kiristäessä.

        Comment


        • #64
          Olisiko kellään valmiina joku kiva ohje FMICn asennusta varten? Minkä kokoisia coolereita on käytetty B6ssa? Onko kenelläkään valmiina tietoa minkälaisia putkia ja letkuja on hankittava jotta saa FMICn kiinni B6seen?

          Comment


          • #65
            aika helppo ja varsin toimiva on BEX-cooleri paketti.
            ei tosin saa reseptiä essolla ihan sillai ku keulan peittävällä..

            Comment


            • #66
              Kun kävin säädättämässä autoa niin Oikari sanoi, ettei toi BEXin tuplaväläri ole loppujen lopuksi kovinkaan hyvä. Suositteli laittamaan eteen isomman välärin. Tarkotuksena on koittaa mahdollisimman hyvin piilottaa väläri jollei joka teinipoika essolla luule, että toi perhevankkuri olisi joku tehokas peli (mitä se ei siis ole).

              Comment


                #67
                Eikös tossa FMIC sarjassa jonka linkitin ole lähes kaikki tarvittava asennusta varten?

                Kyllä itsellä ainakin tulee maalailtua kaikki putket ja cooleri mustiksi jahka sellasta rupeen keulille vääntään. Ettei vaan näy vahingossakaan.

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja Maastomato
                  Kun kävin säädättämässä autoa niin Oikari sanoi, ettei toi BEXin tuplaväläri ole loppujen lopuksi kovinkaan hyvä. Suositteli laittamaan eteen isomman välärin.
                  Saitko perusteluja tuolle?

                  Imusarja ja turbo on eripuolella konetta, joten putkistolle ei tule ihmeellisesti lisää mittaa kahdella pienellä verrattuna yhteen isoon. Mutkia se saattaa hieman vähentää ja tasotella. Onko siinä keulalla sitten otollisempi paikka virtauksen kannalta vai ..?

                  Comment


                  • #69
                    ei siihen mitään ihmeellisiä perusteluita tarvita. Kennot on pienet ja vähän typerässä paikassa. Mutta, eipähän näy, bolt on ja jonkin verran tosissaan saa kuitenkin olla viritetty etteikö riittäis, siis harvassa on ne vehkeet.. Essolla ei tosiaan saa vieläkään oossomia niinku keulakuulerilla. Sekin on ihan paskaa etteikö näy vaikka olis maalattu, tai sitten jos tosissaan ei näy se on yhtä tehokas kuuleri kun se alkuperäinen x-member.

                    Comment


                    • #70
                      Kai se perustu aiemmin olleeseen bexiin mitä viritteli. Sanoi, että siinäkin ongelmaksi koitui kohonneet lämmöt. Ja jos jollain parin sadan kiinakuulerilla ja muutamalla silikoonimutkalla saa edes sen 20 heposta eikä tarvi miettiä koko ajan, että lämmöt on tapissa, niin mielestäni aika halpa viritys.
                      Tosin asennus pitäisi tehdä niin, että olisi helppo vakioida katsastusta varten. Siksi kysynkin sitä, että voisiko joku joka on jo kyseisen operaation tehnyt, valaista meitä tietämättömiä jotta ei tarvitsisi itse ruveta suunnittelemaan.

                      Comment


                        #71
                        Sekin on ihan paskaa etteikö näy vaikka olis maalattu, tai sitten jos tosissaan ei näy se on yhtä tehokas kuuleri kun se alkuperäinen x-member.
                        No näkyyhän se jos sitä sieltä osaa ettiä. Mutta ei läheskään pistä silmään niin paljoa kuin kiilotettu.

                        Ja noitten BEX coolereiden hinta alkup. osilla on aika kova nähden saatavaan hyötyy. Ja lisäks täys hommata ässän sisäloksut tai reijittää omat että saadaan ilma ulos.

                        Tosin asennus pitäisi tehdä niin, että olisi helppo vakioida katsastusta varten.
                        Eikös sen vois tehdä niin että laittaa pelkän putken coolerin tilalle leimalle. Sillain noita isoilla keula coolerisia on kaveri leimaillu. Tais kerran olla pelkkä jätesäkki jäähyn päällä ku kävi leimalla, ja hyvin kelpas katsurille.

                        Comment


                        • #72
                          Joskus omalla autolla noita imulämpöjä logittelin K04:sen ja BEX-coolereiden kanssa, ja viiden asteen ulkolämpötilassa imulämmöt nousivat 17 asteeseen nelosen täyskaasuvedossa.

                          Tuskin tuo yksittäinen kiihdytys paljoakaan kertoo, mutta jos jollain sattuisi olemaan keulacoolerin kanssa suurinpiirtein vastaavaa mittausta niin voisi vähän vertailla.

                          Comment


                          • #73
                            Mittatilaus coolerin teettäminen osaavalla on aika pieni investointi ainakii tässä mun projektissa. Se on eri asia tietysti mitä hakee. Mut saa mitä haluaa ja on varmasti hyvä. ... Tuli aika selväksi tässä, että voipi unohtaa mun projektin kohdalla leiman saamisen suoraan. Leimaan oman heti ku mahdollista vakiona eli tammikuussa ja sit ruvetaa lyömää viripalikkaa kiinni. Kerkiää sitte ajelee melkein puoltoista vuotta ja sitte kattoo, mitä kaikkea tarvii muutella, että saa leiman uudestaa. Varmaan kaiken:)

                            Comment


                              #74
                              Kait tuon FMIC sarjan cooleri riittää isommillekkin tehoille, pitäs mainos puheiden mukaan riittää 550hp asti. Ja luulis sopivan keulille hyvin kun on tehty ko. malliin. Ajattelin että ois helppo ratkasu jos noi putket sopii vaan paikoilleen. Helpottas hommaa pirusti ku ei tarvis rakentaa ite niitä.

                              Eli tuosta sopivuudesta oisin hyvin kiinnostunut jos jollain tietoa ois.

                              Comment


                                #75
                                Kyllä ne sivucooleritkin toimii yllättävän pitkälle ja tehokkaasti, kysehän on vain siittä, että vaivautuuko se säätäjä pohtimaan tuulettimien kanssa, että mistä se keula sen kylmän haluaa...

                                Perinteisellä yksi tuuletin keulan keskelle dynossa ei varmasti palkitse sivucoolerien kanssa...

                                Comment


                                  #76
                                  Ja coolerien riitto riippuu hyvin paljolti käytettävästä ahtopaineesta myöskin.

                                  Comment


                                    #77
                                    Niin kyllä lämmön nousussa näkee sen väijäähdyttimen "riittävyyden", mutta epäilen kuitenkin vakion toimivan ihan lastu vehkeissä riittävän hyvin?
                                    Kyllä sen alkuperäisen voi korvata keulamallilla, mutta jos se uusi alkaa olemaan 1000x600x100mm, niin en ihmettele, jos ei tule sitä leimaa...

                                    Comment


                                    • #78
                                      Tero tuohimaa eikö ne tosiaan kurkkaa moottorin suojan alle jos tekee tollasen burberryn sinne?

                                      Comment


                                      • #79
                                        mites nää kiinacoolerisarjat ja muut osat toimii?
                                        http://www.ebay.de/itm/AUDI-A4-B6-1-...item43a7103bb7 XS POWER o pulju?
                                        http://www.ebay.de/itm/K03-K04-Audi-...76992778958522 sama xs power?
                                        http://www.ebay.de/itm/Turbocharger-...item2c5c14ae0c varma kiina? toyosport? :O

                                        mistä db a4 01-04? jaa racekattii? miks ei oo kimppatilauksii noist hillityist viri osist?

                                        Comment


                                          #80
                                          Tero tuohimaa eikö ne tosiaan kurkkaa moottorin suojan alle jos tekee tollasen burberryn sinne?
                                          Miksi ne sinne kurkkisi?

                                          mistä db a4 01-04? jaa racekattii? miks ei oo kimppatilauksii noist hillityist viri osist?
                                          downpipen teko itse ja kisakattia jostain alan liikkeestä alle.

                                          Comment


                                            #81
                                            miks ei oo kimppatilauksii noist hillityist viri osist?
                                            Tilauksenhan voit yrittää järkätä osiossa kimppatilaukset.

                                            Comment


                                              #82
                                              Kuten ylempänänä todettu, orkkis DSMIC riittää oikein hyvin ainakin luokkaa 250hp vireihin asti, ellei nyt keskikesän kuumin päivä radalla ole se johon juttuja lähdetään mitoittamaan. K04-kokoonpanossa noita ajossa logitettiin, eikä lämmöt tosiaan liikaa nousseet (eikä K04 taida pienenä hyrränä edustaa parasta mahdollista hyötysuhdetta). Vaikka pienethköt orkkis-coolerit ovatkin jemmassa, niillä on ilmanohjaimet jotka käytännössä pakottavat kaiken ilmanottoaukoista tulevan ilman coolerin läpi.

                                              Kiinakoolereiden "550hp" jutut ovat mainospuhetta. IMO jos tuollaisia tehoja lähtee tavoittelemaan tai ylipäätään vaivaa näkemään niin paljon että siirtyy FMIC-cooleriin, niin varmaan on varaa ostaa joku ihan laadukaskin kampe. Hyvä myös muistaa että sille FMIC:lle pitää saada ajossa reilusti ilmaa ja kuuma ilma pois, eli sitä ei nyt välttämättä kannata lyödä esim. syylarin eteen - ja vastaavasti jos IC on reilusti näkösällä, voi katsastusmies lyödä suoraan hylsyn paperiin.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
                                                Kuten ylempänänä todettu, orkkis DSMIC riittää oikein hyvin ainakin luokkaa 250hp vireihin asti, ellei nyt keskikesän kuumin päivä radalla ole se johon juttuja lähdetään mitoittamaan. K04-kokoonpanossa noita ajossa logitettiin, eikä lämmöt tosiaan liikaa nousseet (eikä K04 taida pienenä hyrränä edustaa parasta mahdollista hyötysuhdetta). Vaikka pienethköt orkkis-coolerit ovatkin jemmassa, niillä on ilmanohjaimet jotka käytännössä pakottavat kaiken ilmanottoaukoista tulevan ilman coolerin läpi.

                                                Kiinakoolereiden "550hp" jutut ovat mainospuhetta. IMO jos tuollaisia tehoja lähtee tavoittelemaan tai ylipäätään vaivaa näkemään niin paljon että siirtyy FMIC-cooleriin, niin varmaan on varaa ostaa joku ihan laadukaskin kampe. Hyvä myös muistaa että sille FMIC:lle pitää saada ajossa reilusti ilmaa ja kuuma ilma pois, eli sitä ei nyt välttämättä kannata lyödä esim. syylarin eteen - ja vastaavasti jos IC on reilusti näkösällä, voi katsastusmies lyödä suoraan hylsyn paperiin.
                                                noo katsastusmiehen hylsy ei ehkä tulevaisuudessa tule olemaan se ongelma..

                                                mutta täytynee miettiä mitä sitä tekee kai se bexi toine cooleri ois kaikista paras vaihtoehto toho bfb moottoriseen jossei kauheesti rupee poneja ottamaan..

                                                Comment


                                                • #84
                                                  https://www.apikol.com/#Products,Intercooler,18 mites tuommoinen ic oem:n tilalle?
                                                  saisko esim B5 S4:n cooleria modattua B6:n? onko niissä mitta eroja vai muutakin?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Itse aiemmin mietin TDI mallin cooleria. Muistaakseni 2.5tdissä on oikealla puolella väläri. Tarvii vaan sovitella letkut välärille ja väläristä siihen mihin toi eka pätkä menee runkoon (huonosti selitetty). Hyvällä tuurilla bexin letkutkin sopivat.

                                                    Hintaa tosin nostaa sekin, että lisäilmapumppuhan täytyy siirtää. Tosin kuulemma sen voisi saada ohjelmallisesti pois käytöstä kokonaan.
                                                    Custom softan yhteydessä piti poistaa toi pumppu, mutta aikataulun venyessä jäi tekemättä. Ens kerralla sitten.

                                                    Tämän takia olenkin todennut että koitan laittaa kiinni eteen välärin minkä saa suhteellisen helposti irti ja vaihdettua katsastusta varten orginaaliin.

                                                    Comment


                                                      #86
                                                      2.5TDI:ssä on muistaakseni erilainen, osittain "rinnankytketty" systeemi, mutta voin muistaa väärin. BEX-coolerinkin kanssa saa aika nipun putkia vaihtaa ja toki esim. bypass ja lisäilmapumppu pitää siirtää.

                                                      Onhan FMIC ihan fiksu vaihtoehto jos isompia tavoitteita on - ja ovat nuo OEM-rojut aika kalliitakin. Siinä on vaan se, että FMIC:n kanssa pitää varmistaa että koolerin läpi oikeasti virtaa ilmaa, jonka taas saattaa katsastaja huomata.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        2.5TDI:ssä on muistaakseni erilainen, osittain "rinnankytketty" systeemi, mutta voin muistaa väärin.
                                                        Muistat ihan oikein.
                                                        Sielä dieselissä on siis coolerin reunoilla isompi aukko, josta puolet ilmasta menee suoraan toisen puolen coolerille ja puolet coolerin pillien läpi. Sama homma toisella puolella.
                                                        Sitä en tiedä sitten onko tuo tehokkaampi, kuin se sarjaan kytketty malli.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Esim. Porkkis. Mihin asti vakio bensalinja riittää? Meneekö missä kohtaa autoa? Kuinka iso linja sinne kannattaa laittaa? Uudeks pumpuks tulee se 034 motorsportin drop in tank malli. Samasta firmasta sais myös fuel line kitin. Se varmaan kävis
                                                          Viimeksi muokannut Huselo; 16.10.2011, 20:14.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            jätä se fuelline kitti ameriikkaan. Se mukana tuleva suodatin on orkkis joka sisältää regulaattorin. Se regu rajoittaa paluuta JOS käytät myös tota suunnittelemaasi pumppua. Laita joku vw audi suodatin johon saa ruuvattavat lähdöt, ei pikakiinnityksillä. Letkuksi vaikka 8mm sisämitalla. Koneen päähän teetä liitin. Paluuletku sitten kylmästi poikki suodattimelta ja vedät taas 8mm letkun orkkiksen päälle ja vaikka kolmella klemmarilla kiinni kevyesti. Painelinja löytyy sieltä apparin puolelta alustamuovien alta.
                                                            Ahtimesta vielä että joskus isompi parempi. Jaetulla pesällä/ sarjalla saadaan takaisin suurempaa turbiinin viivettä verrattuna pieneen pesään joka ahistaa.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Toi pumppuhan on se mitä itekin suositit ja piisaa varmasti mun tarpeisiin, jos pitää yhtään paikkaansa siitä annetut tiedot . Toki vähän kallis, mut kaikki tuntuu maksavan aika hyvin tähän projektii. Ahdin vaihtu garretista takas siihen holsu 35 superii, ku kaikki näillä sivuilla vannoo holsetin nimeen:) kd kalle tekee custom pakosarjan ja downpipen samaa pakettii. Eli pesä on suurempi (ainakii ku garretissa:) Pitää ruveta kaivelee niitä linjoja

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X