Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 C4 2.2t ei ahda

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 C4 2.2t ei ahda

    Audi S4 2.2Turbo.
    Ahtopaineet hävisi kokonaan.
    Ahtopaine venttiili ja ilmamassa mittari vaihdettu.
    Hukkaportti toimii ja turbo on ehjä.
    Ahto vuotoja ei ole.Tarkastettu ohjeiden mukaan
    Missähän voisi vika olla?
    Mistä etsimään seuraavaksi?
    Viimeksi muokannut Lauri00; 8.9.2011, 15:42.

  • #2
    Luepas ensin ajatuksen kanssa tämä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

    Comment


    • #3
      Onkos ahdot katottu ajotietokoneesta vai irrallisesta mittarista ?

      Comment


      • #4
        Multivika-antura vois olla.

        Comment


        • #5
          Onko N75 venttiilin toiminta tarkastettu? Tulppaamalla hukkikselle menevä ohjausletku näkee koeajolla(varovaisuutta noudattaen) nouseeko ahdot ilman N75:sen mukana oloa. Onko esim. turbo ja hukkis ollu irti ja lähemmän tarkastelun kohteena? Hukkis jumiutunut auki? Tiedä sitten onko mahdollista..? :P

          Comment


          • #6
            Olisiko letku MAP anturiin irronut? tai kun itsellä sama vika niin letku ampunut mustan muovin alta koneen takana, letku kuvassa oikealla http://forums.audiworld.com/picture....ctureid=188606

            Comment


            • #7
              Mikäs Sellanen multivika anturi on?
              Hukkis on ollut auki ja toimii
              On ahdot tarkastettu.
              Viimeksi muokannut Lauri00; 8.9.2011, 19:54.

              Comment


                #8
                "Multivika" on siellä vesiharavassa se isompi möykky jossa neliömäinen liitin.

                Comment


                • #9
                  Vesiharavassa?

                  Comment


                  • #10
                    Mikäs se MAP anturi näistä on?

                    Comment


                      #11
                      Se vesiharava on siellä imusarjan alla oleva pitkähkö vesilinjan valettu osa, josta yhteys kanteen ja letkuilla syyläriin ja turboon.

                      MAP anturi taas on moottorinohjausboxissa, johon tulee imusarjalta ohut letku.

                      Comment


                      • #12
                        Vikakoodit lukuun. Tai voit myös kytkeä sen paineanturin letkun takas kuten kylähullu totes. Tämän jälkeen kelpaa taas kaasutella auringonlaskuun.
                        Ei tarvii tietää mikä ja missä on map kun katot vaan letkut sieltä muovikopan alta.

                        Comment


                        • #13
                          Kiitoksia näistä tutkin tämän päivän vikaa näillä neuvoilla

                          Comment


                          • #14
                            Eipä ole aan koneessa ylilämpötieto käytössä. Eikö ahdot nouse siis ollenkaan ylipaineen puolelle ? Mitä lukemia ajotietokone näyttää ?

                            Comment


                            • #15
                              MAP anturiKatsottu/tarkastettu ei vikaa.
                              Multivika anturi tarkastettu ei vikaa.
                              Ahdot edelleen hukassa olisiko ideoita,yritän päästä vika koodin lukuun mahdollisimman pian.

                              Comment


                              • #16
                                Millä noi ahtopaineet on todettu? Onko erillinen mittari? Eikö siis mee ollenkaan ahdon puolelle, heiluuko viisari yhtään? Aksila poikki turbosta..? :D

                                Comment


                                • #17
                                  Ahtaako jos ottaa hukkikselta letkun irti? Jos ei niin sitten voipi ruveta mekaanista vikaa kaivelemaan. Omani ei ahtanut ku oli pakosiivet lähteny kävelee, tosin piti melkosta meteliä myöskin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Katit tukossa?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ahdot mitattu erillisellä mittarilla imusarjan pikku letkusta 0,2 bar eli sama mitä oma mittari näyttää ahtoja.

                                      Kateista ei tietoa mutta juuri ennen leimattu kun vielä toimi.eli pitäisi olla kunnossa tarkistetaan.

                                      voisiko lastussa olla vikaa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        0,2bar on vähemmän kuin hukkaportin määrittämä peruspaine ilman ulkoista ohjausta, joten kyseessä on kyllä mekaaninen vika.

                                        Lastu on luultavasti ihan tosi viallinen ja muutenkin huono ja multa saa parempia :) <-painotus tuolle hymiölle tässä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tarkistahan hukkaportin kunto, eli ne neljä M8 mutteria auki ja portti irti pakosarjasta. Portin pitäisi hieman "ponnistaa" irti, kun löysäät muttereita. Kuten porkkis tuossa mainitsi, niin tuollaiset ahtopaineet eivät ole mahdollisia, jos hukkaportti itsessään on mekaanisesti kunnossa.

                                          Portti on voinut nokeentuneen venttiilinvarren vuoksi jumia auki, jolloin pakokaasut menevät pääasiassa ahtimen ohi. Toinen vaihtoehto on se, että venttiilin varsi on mennyt jousilautasesta läpi, mutta tämä on kyllä melkolailla epätodennäköinen.

                                          Kerro ihmeessä, mitä löytyy!

                                          Samalla, kun avaat sen, niin avaa myös jousikupu, mutta muista että siellä on jousi sisällä. Älä siis ammu kannella itseäsi esim. naamaan. Rasvaa kupari- tai alumiinirasvalla kaikki liikkuvat pinnat ja putsaa mahdolliset karstat portin venanvarresta, lautasesta ja venttiilin "seetistä". Venttiilissä itsessään on muistaakseni joku pinnoite, älä sitä raavi pois. Tarkasta kalvo reikien varalta samalla, etenkin sieltä laskosten luota.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kateista ei tietoa mutta juuri ennen leimattu kun vielä toimi.eli pitäisi olla kunnossa tarkistetaan.
                                            Niin se oli toverinkin urssi juuri leimattu ja sen takia ei uskottu, että kateissa voi olla vikaa. DP:stä mitattiin paineita 3bar@2000rpm ja sen jälkeen revittiin katit pois, niin jo lähti auto kulkemaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Taas olis tutkittu ja tultu siihen tulokseen että turbosta on puututtava siipiä,otetaan irti v-lopun aikana.

                                              Sit olisisikin seuraava asia että mitä tilalle jos turbo vaihdetaan niin ei vissiin kannata vakio turboa hommata vaan jotain muuta?pakosarja ja turbo,mikäs olis järkevä paketti jos sinne 400hv vois päästä?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jos turbosta puuttuu siipiä, sen pitäisi kyllä pitää ihan todella merkittävää ujellusta.

                                                Portin pitäisi hieman "ponnistaa" irti, kun löysäät muttereita.
                                                Tästä olen siinä määrin eri mieltä, että ei välttämättä. Ja jos ei ponnista, niin se ei vielä ole viallisen portin merkki. Toisissa porteissa vaan tuntuisi olevan tuo venttiilin "seetirengas" jumittunut tai ainakin paremmin kiinni portin rungossa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sieltä sit ahtimesta puuttuu kokonaan siivet tai hitsannu kiinni et ei liiku mihinkään.
                                                  Siipi tai useampi , jos lähtee niin on semmosta valaan sotahuutoa et oksat pois.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Todennäköisemmin pakoputki (eli katit) on tukossa kuin turbossa iso vika. Voit irroittaa ahtoletkun auton alla ja käyttää autoa MAF johto irroitettuna. Pitäisi puhkua aika merkittävästi jo tyhjäkäynnilläkin turbon suunnalta.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      V..tu,toi valaan sotahuuto oli kyll kähee,oiskohan missään ääninäyttettä??
                                                      Viimeksi muokannut Mr.Crossfire; 8.10.2011, 10:23.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X