Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a4 1.8 T pätkii ja paukkuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi a4 1.8 T pätkii ja paukkuu

    Elikkäs noin 4vk omistuksessani ollut audi alkoi oikuttelemaan.
    Aluksi se vain nykki, mutta vähitellen vika suureni elikkä, kiihdyttäessä 3 ylös päin kaasu pohjassa auto nykii tai räjähtelee niinkuin ei polttaisi kaikkea bensaa? Räjähtävä ääni tuntuisi tulevan ilmanputsarin kautta?

    Konetilan puolelta sievästi näpyttämällä kaasua tuntuu kuin auto sammuisi eli heijjaa vähän kierokset mutta tasottuu lopulta. Ja joku suhina kuuluu kaasutellessa konetilan puolelta moottorin oikeasta yläkulmasta jäähdytys nestesäiliön lähistöltä

    Auto oli huollossa jossa tuntuivat vain summassa vaihtelevan osia eikä vikaa saaneet selvitettyä.

    Osaa vaihdettu jo

    ilmamassamittari
    huohotinletku
    tulpat
    ahtopaineensäätö venttiili puhdistettu

  • #2
    Kellä käytit autoa ja kattoivat ilmeisesti vikakoodit samalla? Oliko niitä? Bypassin vois kans tarkistaa. Tekeekö kierrosten heijausta liikennevaloihin/ristaukseen tullessa kun/jos laittaa kytkimen pohjaan?

    Comment


    • #3
      Volttipesosella käytin, vika koodi näytti ilmamassamittaria joka uusittiin mutta ei vaikutusta.

      Comment


      • #4
        Olisko sytytyksenvahvistin siinä ilmaputsarinkotelon päällä? Tai sitten puola?
        Suhinaan ei löydy arvausta...

        Comment


          #5
          Vikakoodit olisi kyllä hyvä lukea uudestaan jonkun osaavan toimesta, vaikka ei noista aina toki jää.

          Suhina viittaisi ahto/imuvuotoon (luultavimmin huohotusputkissa) tai bypassiin -> painetesti. Myös sytytyspuolissa voi olla häikkää.

          MAF on voinut olla rikki myös jos siitä kerran vikakoodi on ollut, eli ei ehkä turhaan vaihdettu.

          Comment


          • #6
            Suhina selvisi "ominaisuudeksi". Kokeillan uudella bypassilla miten se alkaa toimimaan ja palataan asiaan

            Comment


              #7
              Suhina selvisi "ominaisuudeksi".
              Kerro ihmeessä lisää.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                Kerro ihmeessä lisää.
                Ei varsinaisesti ollut suhina vaan semmonen "zup" ääni kun kaasua pikkusen käyttää. Omassa autossa sama homma..

                Comment


                • #9
                  Noniin tulipas pörhöltä käytyä kysymässä bypassia hinta oli suolanen 138e, mistä näitä saa halvemmalla?

                  Nykimistä voisin tarkentaa eli kun 3 vaihteella lyö lorton tiskiin nopeasti niin 3tonnissa alkaa nykimään ja välillä paukauttaa, mutta neljässä tonnissä rullaa jo hyvin. Ja 3tonnissa alkaa suhisemaan luultavasti vapari?

                  Comment


                  • #10
                    Ainakin Saabin By-Pass on aivan sama. Ite jossain vaiheessa epäilin pässiä niin laitettiin kiinni joku GM:n kikkare. Hintaa en osaa sanoa.
                    Ja kalskeella näyttäisi olevan hintaan 33€

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä taas osas pörhö antaa kunnon hinnan..

                      Comment


                      • #12
                        Maastolle kiitokset linkistä, lähti pässi tilaukseen.

                        Kyllä tuntuu olevan noissa pörhön hinnoissa ilmaa että ei voi muutakun nauraa :D

                        Comment


                        • #13
                          No ei oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Valitettavasti kaikki autoilijat eivät tajua, että marmoritiskien hinnottelulle ei tarvitse taipua ja monesti saman osan saa halvemmalla muita kanavia pitkin jos viitsii hetken nettiä selailla.
                          Oletkos muuten tarkistanut ahto/imuvuodot? itellä pätki ja paukku niin perkeleesti ku imuletku oli halki. Ei meinannu millään pysyä käynnissä ja välillä kävi tosi nätisti. Maffin piuhan ku otti irti niin toimi moitteettomasti.

                          Comment


                          • #14
                            Niin tuo saabin pässi tais jontte tulla marmorilta... ;)

                            Comment


                            • #15
                              Tuskin oli oikean osan hinta tuo 138e. joku 40-50e maksaa käyttöauton korkealla tiskillä bybassi.

                              Comment


                              • #16
                                Orkkis pässeillä on sitten vaihtunut valmistaja, eivät ole enää boschilaisia. Laatu ei ainakaan vakuuttanut, kesti pari päivää ehjänä.

                                Comment


                                • #17
                                  Hinnaksi sanovat 138e en tiiäsitte hakiko myyjä provikkaa itelle ;D Jäi tuo ahtovuotojen tutkiminen lyhyeksi kun adapteria tehdessä puukko lipsahti peukalon ja etusormen väliin 5 tikkiä tuli.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo tulihan toi munkin pässi saabin marmoritiskiltä, mut ei se ihan 138€ maksanu.
                                    Tuli ihan vaan mieleen, että kai ne pörhöllä tarkotti 1.8T:n pässiä eikä 1.8TFSI:n pässiä? No silti kova hinta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Homma etenee mutta hitaasti nyt tuli http://speed-autoteile.fi/index.php?route=common/home sivustolta varmistus koodi minne rahat lähetetää.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Siis tuolle bypassille, onse hidasta hommaa ;D

                                        Comment


                                        • #21
                                          Se on Teppo ollu kumppaneineen pyhiinvaellusmatkalla nurburgringillä, sen takia varmaan viivästynyt.. :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            haha :D Tulipa havaittua taas uudenlainen ropleema. kylmemmillä ilmoilla kierrokset humppaa kun pysähtyy liikenne valoihin. Jossei uudella bypassilla vika lähde niin pitää kattoa löytyykö niitä ahto vuotoja. Miten tuo ahtopaineen säätöventtiili (n75) käytännössä toimii?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jos olen kyseisen venttiilin ymmärtänyt oikein, niin siihen tulee paine turbolta ja kun haluttu ahtopaine on saavutettu niin se avaa venttiilin hukkaportin kellolle jolloin hukkaportti aukeaa.
                                              En tiedä onko siinä jotain hienompaa logiikkaa takana joka mahdollistaa pienemmän paineen syöttämisen kellolle jolloin hukkaportti aukeaa vain osittain. Itselle on tutumpia nuo hydrauli kuin pneumatiikka venttiilit.

                                              Comment


                                                #24
                                                http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...t=n75+toiminta

                                                Comment


                                                • #25
                                                  N75 ohjaus on kyllä ihan sinne ECUun säädetty, osakaasulla osakaasun paineet, täydellä kaasulla täyden kaasun paineet jne. Eli kyllä se osaa tehtaalta/kunnollisella softalla osakaasullakin ohjata paineita hukkiksen jousen peruspaineen ja täyden paineen välillä.

                                                  Tämä siis vaikka olisi MAPiton ECU, silloin vain menee ohjaus ilmamassan mukaan, ja kunnolla säädettynä sekin on tehty "kunnolla"

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Todi perkele sehä alko toimimaan vaikka odotukset ei kovin korkeella ollutkaan, alko nostamaan ahtojain pintakaasulla =) Iso kiitos bonukselle vinkeistä ja että kehtas käydä paikanpäällä vilkuilemassa. Eli vika oli bypassissa, entinen bypassi oli merkkiä forge jos oli jousi luultavasti kuollettunut.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hiano homma. :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Noniin uutta vikaa pukkaa. Eli auto alkoi nakkelemaan tyhjänkäyntiä viikko sitten no ajattelin että sieltä on puola menny ja ostin uudet puolat. Vika poistui vähäksi ajaksi ja auto tuntuu välillä tukehtuvan ja ei meinaa käydä kunnolla. Tehot häviää välillä kokonaan. ennen puolien vaihtoa nakkas moottorin varoitusvalon. Järkihän tässä menee?!?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vikakoodit, vikakoodit..

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Sytkäboxi?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X