Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä letkua alipainepuolelle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä letkua alipainepuolelle?

    On perheessä 2 kpl AJM -00 -audia, josta toinen antaa negative deviationia ja turbo ei toimi. Välillä toimii ja välillä ei. Mitä letkua ja mistä kannattaa hankkia alipainepuolelle? Ajattelin sen jälkeen vaihtaa N75:t ristiin jos ei auta. logeja en vielä saanut aikaiseksi.

    17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
    P1556 - 35-10 - - - Intermittent

    #2
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P1556/005462

    Comment


      #3
      NL61003 numerolla löytyy IKH jälleenmyyjiltä ainakin alkuperäistä vastaavaa letkua, joka sietää bensiiniä ja dieselöljyä ulko- ja sisäpuolelta, tuota olen itse käyttänyt. On kangaspunos päällä niinkuin alkuperäisissäkin, sisämitta 3,2mm, ulkomitta 7mm. Paineenkesto 6bar.

      Comment


      • #4
        Tämä homma korjaantui letkua vaihtamalla. Turbon kellolta lähtevässä letkussa oli reikä...

        Comment


        • #5
          Saako jostain edullisesti tuon n75 ja kellon välisen silikoniletkun. Samanlaisen kuin alkuperäinen, että letkun toisen pään sisäreikä on pienempi joka menee siis painekellolle ja letkun toinen pää n75 jossa pitää olla taas isompi sisäreikä.

          Comment


          • #6
            Alkuperäinen kirjoittaja MR Näytä viesti
            NL61003 numerolla löytyy IKH jälleenmyyjiltä ainakin alkuperäistä vastaavaa letkua, joka sietää bensiiniä ja dieselöljyä ulko- ja sisäpuolelta, tuota olen itse käyttänyt. On kangaspunos päällä niinkuin alkuperäisissäkin, sisämitta 3,2mm, ulkomitta 7mm. Paineenkesto 6bar.
            Saako ton kokoiseen letkuun klemmarit kiinni? Yleensä pienin klemmari on 8mm letkulle.

            Comment


            • #7
              Tottakai klemmareita löytyy ihan pienillekkin letkuille, 7mm:stä pienemmillekkin. Mutta ei tuon kokoisiin letkuihin ihan mitään "Aba" perus ruuviklemmaria voi laittaa, kuten ei 8mm letkuihinkaan ole järkevää.

              Comment


              • #8
                Sori nyt vähän offtopic mutta en viitsi aloittaa uutta ketjua:

                Käykö alipaine letkuksi mikä tahansa kumiletku? vaihdoin kaikki alkuperäset alipaineletkut konehuoneesta tavallisiin metritavarana saataviin kumiletkuihin ja letkujen halkaisija oli suurinpiirtein samaa kokoa kuin vanhat, ei paljoa halkaisija eroa.

                Comment


                • #9
                  Kyllä käy kuhan ei mitään kirkasta kusipojan letkua mene laittammaan.

                  Comment


                  • #10
                    Eikä myöskään niin löysää kumiletkua, joka imeytyy kasaan tai tarkemmin muotoiltuna lyttyyn alipaineen vaikutuksesta. Tällöin ei välttämättä ihan oikea tieto mene joka paikkaa tai ihan kaikki alipaineventtiilit ei toimi halutulla tavalla.

                    Comment


                    • #11
                      Toi mitä mää laitoin oli semmosta aika paksuseinämäistä bensaletkunakin käytettävää letkua luulis pysyvän muodossaan

                      Comment


                      • #12
                        Toivotaan niin. Erästä urssia tuli ihmeteltyä tyhjäkäynnin osalta, lopulta löytyi tyhjäkäyntivenan ja imusarjan välistä letkunpätkä joka veti itsensä täysin lyttyyn tyhjäkäynnillä.

                        Comment

                        Working...
                        X