Jokos ässä kulkee? Eli joko on lambda vaihdettu ja vaikuttiko? Entä onko kilometrit auttaneet, eli sopeuttiko se itsensä lopulta ihan kuuliaiseksi?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S4 B5 mystinen käyntihäiriö
Collapse
X
-
Tuli vähän takapakkia tässä välissä. Ecu pääsi hörppäämään vettä, kun oli vielä osa moottoritilan paneeleista niputtamatta. Eipä tuossa onneksi tainnut hajota mitään oleellista, mutta joutui käyttämään irti ja kuivailemaan paikkoja, niin ne sopeutukset taas nollautui. Ei ole ollut nyt aikaa keskittyä tuohon niin ollaan taas lähtötilanteessa. Pitää tässä nyt ajella ne adaptiot taas kutakuinkin kohdalleen ja katsella sitten miltä näyttää. Kaapelillekin voisi olla taas sitten käyttöä niin kurkkaisi miten sopeutukset osunut...
Comment
-
Mites Timon keississä kävi?
On tässä kyllä omaakin ropleemaa, lievää käyntihäiriötä on alkanut esiintymään ja nykimistäkin vedossa. Ei mitään vakavan tuntuista, mutta vikaa kuitenkin. Tiedossa oli jo ohjelmaa tehdessä, että S4 MAF alkaa olla tiensä päässä joten epäilyt kohdistuvat siihen. Käytiin sitten eilen andren kanssa logittamassa maffia ja seuraavanlaista käppyrää saatiin aikaiseksi. Vikakoodeja ei luonnollisesti ole. EGT:t= 945 ºC
Eikös tuo aika alakanttiin jää kun autossa kiinni perus K04-setti suuttimineen, coolereineen + isommat dp:t, katit ja tankissa walbro. Vähän jos tästä haetaan vertailukohdetta? Saa nähdä mitä Laakkosen takuu sanoo maffista, ostin sen 10.3.2010.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Pitkänen Näytä viestiSaa nähdä mitä Laakkosen takuu sanoo maffista, ostin sen 10.3.2010.
Kysyi takuukäsittelijältä ja hän tuli paikalle ja kysyi, että mikä hätänä? Sanoin samat litaniat enkä kerennyt päästä edes logeihin kun mies sanoi, että pitäähän uusi anturi saada jos ei vanha pelaa ja takuuta kerta on jäljellä. Näin sen homman pitääkin toimia. Täytyy ottaa uudet logit ja kattoa miten pelaa.
Comment
-
maf logi
omasta k04 setupilla (rs4 maf) huono resonen logi mutta suuntaa antava, coolerit tosin s4 vakiot. ulkolämpö oli jotain 10c-12c luokkaa. Onkohan niin että vag-com ei näytä maf arvoa yli tuon 364,08?Attached Files
Comment
-
Lupe-81
No näin olen itse arvioinnut, maf ei kaiketi vielä pohjaa mutta vag-com ei näytä enempää(apr ecux näyttäisi?). ahdot samalla vedolla piikannu 1,39bar eli aika alhasilla. liitteenä samalta vedolta huonoresonen ahdoista. Ahtosäätö manuaalinen ja pitäny siinä 1.4-1.5 ahtomittarin mukaan. Kokeiltu 1.8bar lyhyesti ja persdynolla oli iso ero. :)Attached Files
Comment
-
Nyt olis taas vika päällä. Auto on ollut oudon tuntuinen jo jonkun aikaa mutta välillä taas toiminut ihan ok mutta nyt tuli uutta oiretta raivoisan tyhjäkäynnin muodossa.
-jäähdytinestettä kulunut alle min.rajan (en tiedä liittyykö tähän)
-tyhjäkäynti n. 1600rpm ja epätasainen
-yliahtaa ihan selvästi
Vikakoodit luettiin viimeksi perjantaina mutta silloin ei ollut vikaa päällä, joten ei siis koodeja. Kokoonpanoon ei ole tullut tuolla ylempänä mainitun jälkeen muutoksia. Maf vaihdettu lokakuussa 2011. Painetestiä ei ole tehty. Seoksista ei ole tietoa kun ei ole seosmittaria kiinni. Huohotus on ulkoilmaan ja niin olen ajanut useamman tuhannen. Jäähdytinneste on ihan normaalin väristä enkä ainakaan huomannut, että työntäisi öljyä tai pakokaasua paisuntasäiliöön
Kattelin moottoritilaan niin pisti silmään selkeä jäähdytinnestevuoto huohotinhämähäkin alla. ks.glykolin punainen kohta. Nestettä ei ole maahan kuitenkaan tiputellut.
Arvaillahan voi vaikka mitä, itselle tuli ekana mieleen hukkaportin kellon ohjausletku puolelta tai toiselta kun yliahtaa ja sen myötä vois olla myös ahtovuoto kun joku on pettänyt. Mutta sen ei luulis tyhjäkäyntiin vaikuttavan.
Seuraavaksi:
-painetesti
-kokeilen maffin piuha irti
-uudet koodinluvut
-lambda-arvojen logituksia
-
Ehdotuksia?
edit: heti tuli mieleen amalinin kansikeissi ja alkoi vituttaa :)Viimeksi muokannut Pitkänen; 14.1.2013, 21:12.
Comment
-
No painetestiä kehiin, ilmavuoto siellä varmaan tyhjäkäynnin kanssa on ja samoin painepuolella ehkä kellon ohjauksessa.
Mulla meni ahtimen kellon letku rikki ahtimen juuresta, kivan kettumainen homma korjata mutta onnistui vetämällä kokonaan uusi letku sille.
Lisäksi tuolla jäähdytinvuotokohdassa menee ahtimien jäähyletkut, jotka kanssa on mulla prakannut. Nekin perin kettumaisia paikata :)
Tuosta nyt alkuun.
Comment
-
Kiitos nopeista vastauksista. Ässän viat aina kiinnostaa.
En ole tarkastellut mitään sen kummempaa kun tuossa äsken parkkiksella lampun kanssa. F-letku myös poistettu vuosia sitten ja keräyssäiliö samalla asennettu.
Jälkijäähypumppu, kellon letku + muut mahdolliset vuodot. Voin sanoa, että kiinnostaapa ihan helvetisti :) Ei kukaan haluais tehdä remonttia? Vapaaehtoiset pistäkööt privaa. Samalla saa vaihtaa kaikki ylätukivarret, nekin tuli tuossa ostettua. Ja paikata vähän pakoputkea heti dp:n jälkeen, että menee päästöistä läpi. Ei nimittäin huvita edes loistavaa hovipajaa rahoittaa vianhaussa kun sekin tuntipalkan siitä hommasta haluaa.
Onneks en tarvi autoa tällä hetkellä oikeastaan mihinkään niin voi seisoa katoksessa vaikka kesään saakka.
Comment
-
Paineistin N75:lta lähtevät letkut isolla ruutalla. Mulla ei ole huohottimelle menevä letku kiinni, tai ei ole koskaan ollutkaan eli siis vaan kompuroiden ja kellojen letkut. Toinen letku piti painetta täysin vastaan, toinen ei.
Voisin kuvitella, että kompurakotelolle menevän letkun ei pitäisikään pitää painetta. Olenko oikeassa?
Eli tästä voisi päätellä, että kellon letkut on ehjät. Eikä edelleenkään vikakoodeja.
Nyt kun tuosta jälkijäähystä oli puhetta niin kyllä veen kulmassa on aika reilusti kuivunutta glykolia, näkyy hyvin etupuolelta kun kaasuläpän vierestä kuikuilee jälkijäähyn suuntaan.
Comment
-
Mites sitten se N75 toimivuus ? Nuo painetestit kertoo letkujen olevan kunnossa, toki painetestin voisi vielä tehdä imu/ahtoputkistolle myös ja ettei imusarjan päädystä/takaa lähtevät letkut vuoda tyhjäkäyntiä kiusaten.
Imusarjan alla punaista, joten jälkipumppu vuotaa.
Comment
-
Eli turbojen kompurakoteloista lähtevät letkut eivät ole "tiiviitä"?
Output-testi napsuttaa mutta eihän se toimivuutta taida taata.. N75 vaihtuu jokatapauksessa, uusi osa on jo kädessä. Nyt tossa on ollut koko mun viisivuotisen omistaja-ajan sama osa paikallaan, joku Pierburgin tekele minkä Harinen on pistänyt edellisen omistajan softauksen yhteydessä. Hyvin samanlainen kun orggiskin, töpselikin sopii.
Jälkipumppu vuotaa, se on nyt varma. Painetestiadapterin sain myös andrelta lainaan, täytyy painetta hankkia järjestelmään kunhan jaksaa.
Comment
-
Kompurakotelon letkut on tiiviit kotelolta N75:lle tietenkin mutta jos sinne puhallat niin puhallat siis turbon koteloon/ahtoputkiin. Toki suhisee siellä.
Turbon painekelloille puhallus eli N75:lta toinen letku, ei puhalla paineita pois, ainoastaan hukkiksen varrren liikkumisen kuulee.
Comment
-
Nyt kun oli vaan -15º pakkasta niin päätin vaihtaa N75:sen uuteen. No sinnehän se vaihtui ja kun läksin sisälle lämmittelemään ja yritin kakesta lukita autoa niin ihmeekseni sain huomata, että mitään ei tapahdu. Ajattelin, että kakesta patteri loppu.
No sisältä ei uusia paristoja löytynyt ja ajattelin seuraavaks lähteä heittää pikkulenkin ja testata yliahtaako vielä uuden N75:sen myötä ja uudet paristot motonetistä kakeen. Autoon sisään ja virrat päälle ja ihmettelin jo siinä vaiheessa, että mites mittariston valot on noin himmeät ja yritin startata niin ei mitään. Ei edes releiden naksahdusta. Sisävalot palaa, mittaristossa palaa valot himmeästi mutta ei pihahdustakaan.
Keskuslukon pumppukaan ei toimi, kuskin ovesta kun manuaalisesti kääntää niin kuskin ovi menee lukkoon ja muut jää auki. Onhan tässä pakkasta ihan kiitettävästi ollut ja auto tuossa viikon seisonut ja pääasiassa pätkäajoa tullut heiteltyä, niin kaipa se akkukin on voinut tiltata kaupanpäällisiks.
edit: kävin ostaa uuden akun ja keskuslukituksen pumppu heräs henkiin ja mittaristoonkin tuli normaalit valot. En kuitenkaan kokeillut käynnistää, koska ei ole ollut lämmityksessä.Viimeksi muokannut Pitkänen; 19.1.2013, 19:01.
Comment
-
Ei se akku välttämättä tiltannut, jos vain virta loppunut lyhyiden ajojen takia. Kannattaa ainakin kokeilla miten vanha akku ottaa virtaa vastaan. Keskuslukko temppuilee kun jännitteet putoaa riittävän alas. En muista syttyykö mitariston näyttöön akun kuva kun jännite putoaa 9 tai 10V. Itse tämän huomasin kun tappelin virtaongelmien kanssa.
Comment
-
Ei varmaankaan, kävin nyt uuden kuitenkin hakemassa. Eiköhän joku tuon vanhan osta kun varmistaa vaan miten ottaa virtaa vastaan. 80Ah Banner kyseessä, ovh. 110e
Kävin heittämässä kunnon lenkin äsken ja tyhjäkäynti hiipii edelleen 1600 kierrokseen ja ahtaa liikaa. Varmaan 1.8barissa kävi mittari, ahdot myös nousee nopeammin kuin normaalisti. Ihan kuin uus N75 olis parantanut kuitenkin toimintaa, ei tuu ahdot niin silmille. Kellojen letkut varmistui ehjiksi eli vika on sitten kompurakoteloiden ja N75:sen välisissä letkuissa, niiden vuodothan aiheuttaa ihan yhtälailla hukkaporttien toimimattomuutta? On varmaan ihan yhtä kiva vaihtaa kun kellojen letkut?
Comment
-
Painetesti tehtynä ja eipä tuosta viisaammaksi tullut kun pitäisi olla kaveri tarkkailemassa kaikkia vuotoja. Suhisee nimittäin monessa paikassa koneen päällä ja paikallistaminen ei oikein yksin onnistu kun ei ollut saippuavettäkään ja piti pitää pistoolia koko ajan kiinni adapterissa.
Kuskin puolen by-passin alaletku oli ainakin klemmarin alta tosi huonona. By-passit on ehjät. F-letku on poistettu. Vaihdoin imusarjasta N249:lle menevän letkun uuteen ja uusin huonoja klemmareita sekä kiristelin muita. Vähän hakuammuntaahan tää on. N249 on softalla poistettu käytöstä.
Mitä vaikutusta tekee jos jompikumpi noista yks-suuntaventtiileistä ei toimi?
Comment
-
Vaihdoin imusarjasta N249:lle menevän letkun uuteen ja uusin huonoja klemmareita sekä kiristelin muita. Vähän hakuammuntaahan tää on. N249 on softalla poistettu käytöstä.
se pitäs ohittaa, jos softa ei sitä ohjaa.
Comment
Comment