Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 1.8t heinänuha?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• B5 1.8t heinänuha?

elikkä asiasta löytyy haulla miljoona eri juttua mutta oikein missään ei ollu kaikkia oireita kuin minulla,en tiedä johtuuko nämä kaikki viat yhdestä asiasta.

auto on audi a4 1.8t jolle on tehty:

k04 turbo
    3" downpipe 2,5 rosteriputkisto kisakatilla
    isommat suuttimet ja holkit
    keulacooleri
    kn suodatin vakiokotelossa
    karalan lastu ja ohjelmointi työ
    forge by bass
    yms

elikkä autossa ilmenee vikaa että ku on vähän aikaa tyhjäkäynnillä niin välillä auto nytkähtää ja kiekat käy matalemmalla, vähä niinkuin tuputtaa??? ja ajossa toimii muuten hyvin mutta kun laitan kaasun aivan pohjaan niin "tukehtuu" tai toisin sanoen meno halut hyytyy,heti kun vähän nostaa kaasua niin menohalut paranee ja ahtaa hienosti,ja välillä tosiaan paukkuu kun yrittää vejättää "nuhasena" täyskaasulla.

entisellä omistajalla vika jo huomattu mutta ei korjattu, veikkasi että ahtoletku menee läjään yli 1bar jälkeen mutta itse en huomannut näin mutta kävin lemmarit läpitte, ja yks alipaineletku olikin korjattu imusarjan alta ja sen uusin lähiaikoina.

eli mistä kannattaisi vikaa alkaa etsimään ettei menisi koko tili osia ostamalla

bypass?
    tulpat?
    ahtoletkut vaihtaa silikoni tai alumiini putkiin?
    vai tietääkö viisaampi?

ja olen lukenut muita topickeja sielä puhutaan bypassin "kikattamisesta" niin miltä tuo nyt kuulostaa ja kuuluuko tuo nyt vaihdetta vaihtaessa vai koko ajan? :D

ps. yrittäkää ymmärtää pöhölöä uuden auton kanssa

Itse aloittaisin vikakoodien luvusta, josta voi selvitä jo paljonkin. Painetesti kannattanee myös tehdä.

Viallinen by-pass tai sen ohjausletku saa ahtimen sakkaamaan, eli pitämään kikattavaa ääntä. Tämä tapahtuu esim. rivakammassa kiihdytyksessä kaasu nostettaessa. Kun turbo ahtaa ja kaasuläppä sulkeutuu, kimpoaa ilmamassa takaisin lujaa pyörivän turbon siipiin, mistä aiheutuu tuo kikattava ääni.

Comment

Tsekkaa myös MAF-Turbo -välinen imuletku. Itsellä kun tuo oli hajalla, aiheutui tyhjäkäyntiin vaikka mitä ja kovilta paineilta vaihdetta vaihtaessa aivasti kyllä melko kovasti.
      Oli hajalla ahtimen päästä klemmarin vierestä.

Comment

kiitos neuvoista, pitää tsekata nuo ja painetestin voisin tehdä viikonloppuna jos saan adampterin tehtyä!

Comment

outoa sinänsä kun eilen lähtiin audilla ajamaan ekaan kertaan tällä viikolla niin koko illan toimi ihan normaalisti ja pysty kaasu pohjassa veteleen ja yms. mutta nyt ku lähdin töihin aamulla niin ei se taaskaan toimi kunnolla ku valtatielle lähtiin kiihyttään ja kiire meinas tulla takana tulevan auton kanssa :D

Comment

Löytyikö vikaa lopulta?

Comment

Working...
            X