Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 välijäähyt => S4 biturboon

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

kuulemma Volvo oli dynotettu ennen/jälkeen vesiruiskun asennuksen. en tunne ko. Volvon tekniikkaa, mutta autossa on ollut ainakin lastuviritys, (300hv).

Comment

Nii,eikö toi "nosta" dynossa ja kaupungissa tehoa suhteessa enemmän. Kuin esim jos aletaan vetää alkuvauhdista 200km/h autobaanalla.

Comment

Joo vesi alentaa imuilman lämpöä ja voi ahtoja lisätä ja nakutusraja kasvaa....mutta jos tuo kyseinen volvo on vakio ja siihen on lisätty vesiruisku,mutta ei muita muutoksia tehty niin se olisi kiva tietää.

Sinänsään vesiruiskun ei pitäisi nostaa tehoja vaan laskea,koska vesi ei pala ja se ei tuota silloin voimaa.Vesiruutan valmistaja kanssa käyty puhelinkeskustelun perustella sain sen käsityksen,että laihentamalla seosta päästään parempiin tehoihin mikäli muita muutoksia ei tehdä.Seosta pitää laihentaa ja vesiruisku "hoitaa" laihanseoksen tuoman lämpökuorman ja sitä kautta teho paranee.Palamaton aine (vesi) laskee tehoja vaikka imuilman lämpötila laskisikin.

Itse laitoin ennakoita hieman lisää,ahtoja hieman lisää (+0.5bar) niin johan eron huomasi.Testasin myös tuon penkissä ajamalla ilman vesiruuttaa ja vesiruiskun kanssa ilman muita muutoksia, niin teho väheni n.5-7%....mulla on 5 suutinta imusarjassa,joten ehkä se vielä korostaa tuota asiaa liikaa,tehon lasku voi olla vähemmän,jos ruutta on vaikka heti välijäähdyttimen jälkeen asennettu eikä suoraan imusarjassa.

Ja ettei väärinkäsityksiä synny niin vesiruisku on yksi parhaimmista sijoituksista mitä mä olen tehnyt ja olen ollut tosi tyytyväinen siihen....ahtoja voi nostaa tosi rutkasti jolloin vääntö kasvaa ja kiihtyvyys parenee.Suosittelen.

Ed:
        oli dynotettu ennen/jälkeen vesiruiskun asennuksen
        Tiedätkö lukemia/saatko selville...kiinnostais.

Comment

Joo mietinnässä olisi se ässään laittaa ehkä..

Comment

yritin etsiä sitä sivua, jossa oli mm. tämä S60 mainittu. ei millään tule nyt mieleen, mikä se sivu oli. kuitenkin se oli joku virifirma, tosin nehän voi mainostaa ihan mitä tahansa:D

Comment

Tuolla linkittämässäni foorumissa on S3 153kw ennen ja 200kw jälkeen. Mut siitä kanssa ei ole muuta tietoa kuin dynolaput mitkä laitettu näkyviin.

Comment

mä en keksi muuta tapaa että toi vesiruisku tois tehoa on se että volvossa olisi samanlainen tapa hoitaa ennakoita kun näissä 1.8T koneissa, että seurataan nakutus arvoa, eli koneen annetaan nakuttaa ja sitten sitä rajotetaan ennakon säädöllä ja kun vettä lisätään joukkoon sen säädön ei tartte puuttua niin paljon nakutukseen kun se väheni. Muuta en keksi.

Comment

Tässä vielä omat mittaukset letkujen mitoista:

Kuskinpuolen cooleri yläletku: 13,5 cm, alaletku 21,5 cm, suoria letkuja 51/63 supistuksella.
                  Apukuskin puoli: suora yläletku 13 cm, alaletku 26/10 cm 45 asteen kulmalla, molemmat 51/63 supistuksella. Tuo 26 senttiä on ulkokurvista mitattu, 63 millistä putkea, ja loppuosa 10 senttiä.

Tein itse letkut erillisellä lyhyellä supistimella ja jatkon normaalilla suoralla 63 letkulla koska sopivan pituisia letkuja supistimella ei löytynyt. Tuo jatko on tehty laittamalla liitoskohtaan sisälle 63,5 millin lyhyt rosteriputki ja letkut kiinni klemmareilla.

Tässä muutama kuva osista:

Oikea yläletku osina ja koottuna. Oikea alaletku

Comment

Working...
                  X