Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 välijäähyt => S4 biturboon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS4 välijäähyt => S4 biturboon

    Eli millainen homma olisi ?

    Meneekö heittämällä, mistä löytyy jäähyjä, paljon maksaa ym. faktaa ??

    Sattuuko kellään olemaan myynnissä RS4 välijäähyjä ? :)

    #2
    menee melkein heittämällä. promo tuo maahan RS4 välijäähyjä ja apr:n sivuilla on asennus-ohjeet. ebay.de:stä löytyy välillä käytettyjä jotka on pyöriny jossain 400-500?. uudet jenkeistä jotain 1200$ + muut velvoitteet.

    puskuria joutuu leikkaamaan kulmista ja lokaria kiinnikkeestä ja syylärin tukirankaa IC:den kohdilta. APR:n ohjeessa on stepbystep rautalankaohjeet

    Comment


    • #3
      Osta suoraan RS nelkku......ei tosta Äss nelkusta tehoja saa millään tarpeeks! Äss nelkku on mopedi ja sillä selvä;) Itsellä RiSan hankinta "projekti" kesken.....

      Comment


      • #4
        Heh !

        Täytyy alkaa suunnittelemaan jäähyjen vaihtoa. Risaa en nyt hanki, mulle riittää matkakärryksi S4 :)

        Tuntuu vaan niin kovilta noi lämpötilat, ettei olisi pahitteeksi parempi jäähdytys.

        Sitten kun halutaan mennä nopeammin, niin "tuunataan" kevyempiä autoja, 500 heppaa +1700 kg autossa ei tunnu juuri missään ja siitä lähtien on melko kierroskireitä koneita, joilla ei nyt niin hirveän mukava ole tavallista matkaa tehdä ;)

        Comment


          #5
          koneen puolesta ei tehoja VIELÄ saa helposti niin kuin risasta, mutta S4 on kevyempi, varsinkin prefacelift sedan. jos noita gt2x paketteja alkaa tulemaan niin S4/RS4 on tulevaisuuden supra!

          nehän veti jo 13x mph loppunopeuksia vartilla vakioon boltatulla gt28rs turboilla ja keskeneräisellä softalla. siinä on viri risallakin ihmettelemistä? Itse odottelen jotain gt25 kokoluokan pakettia markkinoille jotka olisivat jo melko katukäyttöisiä. RS4 K04:set on myös ihan passelit vaikka niillä onkin syytä hieman ahtoja tiputtaa korkeilla kierroksilla.

          Comment


          • #6
            AM-Worksilla on kuulemma "parannettu RS4"-kuuleri mallistossa, tai ainakin tulossa. Hinnasta ei vielä tietoa mutta tuo kuullostaa paperilla hyvältä.

            Risan hankin heti kun mulla on rahat, siihen asti mennään nykyisellä ja parannellaan sitä välillä ;)

            Comment


              #7
              kyselin tossa viimevuonna fmic tyyppistä toteutusta amworksiltä , mutta ei suostunut tekemään. Toivottavasti saa noi tehtyä sopivaan hintaan ja hyvin toimiviksi.

              Comment


              • #8
                AKTE:n mukaan RS4 kuuleri on 1127,-

                Kappale.

                Comment


                • #9
                  Hyvän hintainen, vissiin teettämällä saa kaksi samaan hintaan ja allekkin ;)

                  Comment


                  • #10
                    http://www.olio.fi/kuvalinkit/fmicRISAAN/

                    Katsokaapa tuosta jotain kuvia miten isot pojat tekee maailmalla noihin FMIC kuulereita.

                    edit: tuolla kun on noi tuon keltaisen auton dynokäppyrät niin autossa on siis koko putkisto ja MTM:n 458 softa ja tuo FMIC, vakio RS4:sen ahtimet siis edelleen. Jos muistan oikein :D

                    linkki vielä DUH:in sivuille: http://www.duhengineering.com/fmic/index.html

                    Comment


                      #11
                      ton DUH FMICin kanssa on kuumalla ilmalla ollut S4 peleiillä koneenjäähdytys ongelmia radalla. blokkaa aika paljon jäähdyttimen pinta-alasta. asennus vaatii etupuskurin alumiinivahvisteen poikkasemisen mikä on aika radikaali toimenpide.

                      Comment


                      • #12
                        Oon nähny ainakin jossain S3:ssa, et on jätetty hanttimiehen puoleinen SMIC ja lisätty keskelle FMIC. S3:n vakiopuskurin taakse ei nimittäin kovin suurta cooleria saa...
                        Onko tollaisessa mitään järkeä? Kasvaako virtausvastukset vaan liiaksi?

                        Comment


                        • #13
                          Tuli kahvitauolla tilattua risan kuulereita 2kpl ja ilmaohjaimet niihin, ohjurit tarvitaan. Tuossa toisessa threadissa on mitatut nykyiset lämpötilat, postailen sitten sinne uusilla kuulereilla mitatut arvot jahka saan noi paikoilleen. Voipi olla että joutuu teettämään jossain tuon työn, tuota työtä ei oikein viitsi tehdä kadunvarrella joten saa nähdä milloin tuo on kunnossa :)

                          Tässä muuten osanumerot jos joku joskus tarvitsee:

                          Kuulerit:
                          1x 078 145 806 J
                          1x 078 145 805 J
                          Ohjaimet:
                          1x 8D0 117 335 G
                          1x 8D0 117 336 G

                          Comment


                          • #14
                            Paljon tuli kokonaishintaa ?

                            Odottelen sun tuloksia ennen kuin pistän asiaa eteenpäin :)

                            Comment


                            • #15
                              600 ecumeenisiä + lähetys ja jos en ite asenna niin tiätenki asennuskulut päälle, mitkä ovat ehkä halvemmat kun jos kaverin (sillä on talli) kaa asennetaan ne loman aikana jolloin asennusjuomat (homman valmistuttua) verottaa kukkaroa kans :)

                              Niin, noihan ovat siis käytettyjä Saksanmaalta... tutun kautta joten pitäis olla vähintääkin kuranttia tavaraa.

                              APR:n kitti on näköjään tänä päivänä 1069$ joten jos joku semmoisen tois mukanaan jenkeistä niin hinta ois kohdallaan...

                              Edit: unohtui sana ja lause...

                              Comment


                              • #16
                                OK, tuloksia odotellessa......

                                Comment


                                • #17
                                  Siirsin suorituskykykeskustelun omaksi aiheekseen yleisen keskustelun alle. Sieltä palautettuna seuraava:

                                  Alkuperäinen kirjoittaja kallel
                                  tänään vein auton asentajalle, jakohihna vaihdetaan samalla kun tiiraillaan meneekö noi RS4 kuulerit miten paikalleen. Oikeastaan ainoa huolentynkä on letkut, saako niitä modifioitua / muuta letkua tilalle. Pahimmassa tapauksessa joutunee tilaamaan jenkeistä APR:n letkusatsin jolloin tuo onkin jo pässinlihaa. Ja laitetaanhan samalla RS4:sen pakoputki kun semmoinen oli vintillä ei mitään tekemässä... Perjantaina saan näillä näkymin auton, pidetään peukkuja että tulee kuulereiden keraa - ja niin etteivät majaile enää takakontissa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitos Teppo!

                                    Aiheeseen: kävin metsästämässä letkuja noihin kuulereihin, fyysinen asennus on kohtuu ookoo, rälläkkää saa vähän laulattaa mutta APR:n sivujen ohjeiden mukaisesti menee.

                                    Letkuja jota tarvitaan:

                                    Kartioletkuja, silikonia:

                                    50/65 mm halkaisijalla:
                                    1 kpl 10-12 cm pitkä
                                    1 kpl 12-14 cm pitkä
                                    1 kpl 14-16 cm pitkä
                                    1 kpl 22-24 cm pitkä

                                    Nämä mitat arvioita, jos joku projektin tekee niin suosittelen mittaamaan itse koska RS4 kuulerien asennuksessa voi tulla eroja.

                                    Tuollaisia putkia saa Dunlop Hiflex Oy:stä tilaamalla, toimitusaika muutama päivä, hinta siinä 200 euroa setti

                                    Jos heti haluaa putket niin käännetään rinkulakeula (tai muu sopiva) kohti, ja älkää suuttuko, Volvoa. Eli ostetaan Volvon busseista löytyvät letkut 1196391 (3kpl) ja 3028329 (1kpl) jotka mahtunee vaikka vähän tiukkaa tekee. Nämä letkut ovatkin aika jykevää laatua joten kestävät taatusti :) Tuo 1196391 on suora noin 15-16 cm pitkä ja tuo 3028329 on hieman käyrä, noin 25 cm pitkä mutta pitäis mennä... Ovat vaan 60/50 mm joten joutuu venyttämään että mahtuu RS4 kuuleriin.

                                    Hinta Kaivokselan Volvo Truck Centerissä alennuksineen 280 euroa.

                                    Tietenkin viisas kyselee Repolta miten jenkeistä tulee APR:n tavaraa ja harkitsee sitä sarjaa...

                                    Edit: lisää infoa

                                    Comment


                                    • #19
                                      kun ruokahalu kasvaa:
                                      http://www.audi-streetmachines.com/s...hp?id=23&pic=6

                                      Comment


                                      • #20
                                        Päivitystä:

                                        Tuo Volvon 3028329 (pitkä) letku ei ole kuitenkaan se paras. Kovalla tappelulla ja työllä sen saa sopimaan mutta ei siis suositeltava jos excellent laatua haluaa. Eli designletkut taitaa olla parhaat vieläkin, jos joku joskus tilaa noita jostain niin mielellään kuulisi kommentteja.

                                        Ai niin, ellei yllätyksiä tule niin auto on huomenna liikenteessä ja toivottavasti illemmalla saan tänne kokemuksia ja mittaustuloksia :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Paras tulee etukäteen suunnitelluilla hiflexin custom letkuilla niin ei tule liitoksia likaa. Käsityön huomioiden, niin hiflexin hinta on suorastaan edullinen 4:lle mittahifiletkulle. Eli myyvätköhän tuohon hintaan sitten lopulta ?

                                          RS4:n imuputkisto isompaa ja paremmin virtaavampaa kuin S4:ssa. Samoin rs4 pakoputkisto ei mene bolt-on heittämällä S4:een (takahelman putkiaukko liian pieni ja pientä sovitusta kattien jälkeen)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jahans, auto sitten takaisin peffan alla, tai no, nythän se tuossa kadunvarressa luuraa... Vielä ei valitettavasti ole antaa kovinkaan hyviä tuloksia, muuta kun että siellä ovat kiinni. Imulämmöt pysyi siinä 45-50 nurkilla mutta vesisateesta ja huonosta paikasta (yleinen tie ja liikennettä) johtuen veto oli hyvin vaatimaton. Lisää spekulointia tuo se että auto ei oikein tahdo ahtaa vieläkään vaikka jo kaksi ahtovuotoa paikattu. Pukkaa 0.8-0.9 vaikka pyytää 1.2 baria joten tuo imulämpötilan mittaus jää väkisin myöhempään ajankohtaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nuo coolerin putket saa tehtyä ihan helposti itsekin. Toiselle puolelle (alas) ei tarvita muuta kuin 50mm ja 63 mm letkua, ja vähän kahta erikoikoista putkea ja kartiopala.

                                              Toiselle puolelle alas tarvii lisäksi myös mutkan, mutta sekään ei ole hankala. Liitoksia tulee, mutta letkun osuus menee hyvin lyhyeksi, joten ei pitäisi pullistella.

                                              Eikä tule maksamaan kuin kymppejä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mitä mieltä olette että onko noista amerikan poikien FMIC:stä hyötyä johonkin S4:n jossa on k03 miniföönit, kasvaakohan virtausvastus jo liikaa?

                                                Kyllä tuollaisen mieli tekisi laitta jo ulkonäön vuoksi vaikkei saisi tehoja juurikaan lisää

                                                Onkohan kukaan vielä innostunut tekemään vesiruiskujärjestelmää ässään? Oliskohan tuosa rakentelun poikasta,luulis olevan jotain hyötyä kesän kuumilla päivillä jos ottaa pieniä lähtöjä valoista:)

                                                Subaru sti:ssä tollainenhan on jo vakiona

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eli tarkoitat veden ruiskuttamista cuulerin päälle, kuten sti:ssä ?

                                                  Ei kyllä ihmeitä se auta ainakaan sti:ssä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    jossain mainostettiin, että S60 T5 Volvoon oli tullut vesiruiskulla 20kw lisää voimaa. tämä siis aquamistin paketilla, joka ruuttaa imuilmaan.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Joo imuilmaan ruutattuna voi apuja saada säädettynä kyllä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        jossain mainostettiin, että S60 T5 Volvoon oli tullut vesiruiskulla 20kw lisää voimaa. tämä siis aquamistin paketilla, joka ruuttaa imuilmaan.
                                                        Onko sulla tarkempaa tietoa? Siis oliko volvo vakio ja mistä luit ym...

                                                        Hieman epilyttää,koska vesi ei pala (tosin on siinä happea).Mutta mulla oli ainakin sellainen perstuntuma omassa autossani ja siksi olisikin mukava saada tietää totuus (mutu ei ole siinä kovin hyvä)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Vesihän alentaa imuilman lämpöä. Samalla vähentää nakutusriskiä, koska sitoo lämpöä palotilassa. Pystytään käyttämään myös suurempia ahtoja ja tehoahan tulee jo pelkällä imuilman lömpätilan pudotuksella, saati sitten mahdollisuudella käyttää isompia ahtoja.

                                                          Tietenkin kunnolla säädettynä ;)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuolta foorumilta voisi yrittää bongata niitä dynotettujakin.
                                                            http://www.waterinjection.info/phpBB2/

                                                            Comment

                                                            Working...